"زنی که‌گم کردم "
4.43K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آتش سوزی چندماه قبل استرالیا یادتونه؟ که بعد هم‌گفتن عمدی بوده
اینا بچه کانگورهایی هستند که یتیم شده بودند اونجا
من این مدت همش فکر میکنم اینقدر که ما آدمها بلا سر طبیعت آوردیم حالا طبیعت داره باهامون تسویه حساب میکنه😔 خیلی بد کردیم به طبیعت و به بقیه ی موجودات بی زبون
خدا بهمون رحم کنه...
@adelehz
.
قلب مهمان‌خانه نيست،
كه آدم‌ها بيايند، دو سه ساعت،
يا دو سه روزی‌ توی‌ آن بمانند
و بعد بروند!
قلب، لانه‌ی‌‌ گنجشك نيست
كه در بهار ساخته بشود،
و در پائيز، باد آن را با خودش ببرد!
قلب؟!
راستش نمی‌دانم چيست!
اما اين را می‌دانم
كه جای‌ آدم‌های‌ خيلی‌ خوب است.

نادر ابراهیمی

@adelehz
کاش دنیا دست زن ها بود،
زن ها که زاییده اند یعنی خلق کرده اند
و قدر مخلوق خودشان را می دانند.
قدر تحمل و حوصله و یکنواختی
و برای خود هیچ کاری نتوانستن را.
شاید مردها چون هیچ وقت
خالق نبوده اند، آنقدر خود را
به آب و آتش می زنند تا چیزی بیافرینند.
اگر دنیا دست زن ها بود، جنگ کجا بود؟
📕 سووشون
✍🏻 سیمین دانشور
📷کابل ،افغانستان
@adelehz
📡آسمان امشب شهاب‌ باران می‌شود

▫️در نیمه‌شب امشب، دوشنبه ۶ مرداد و بامداد فردا سه‌شنبه ۷ مرداد ماه، بارش شهابی "دلتای دلوی" به اوج بارش می‌رسد که شهاب‌های این بارش در نیمکره شمالی زمین از جمله ایران قابل مشاهده است. /ایسنا


@adelehz
همه‌ی مردها از مرگ می‌ترسن. این کاملاً طبیعیه. ما از مرگ می‌ترسیم چون حس می‌کنیم به اندازه کافی دوست داشته نشدیم یا اصلاً کسی دوستمون نداشته، که البته این دوتا چندان فرقی هم با هم ندارن. اما درست وقتی که داری با زنی که عاشقشی عشق‌بازی می‌کنی، لحظه‌ای که بیشترین و بالاترین ارزش و احترام رو در دنیا داره، لحظه‌ای که باعث می‌شه فکر کنی قوی‌ترین موجود روی زمین هستی، ترس از مرگ به کلی فراموش می‌شه. برای اینکه وقتی تو بدن، و مهمتر از اون قلبت رو با یه زن شریک می‌شی، دنیا دیگه برات کمرنگ می‌شه، و شما دو نفر تنها چیزایی هستین که تو اون لحظه در دنیا وجود دارین. تو بزرگترین فتح دنیا رو انجام دادی! تو تونستی قلب یه زن، یعنی ارزشمندترین چیزی که می‌تونه به کسی پیشنهاد بده رو فتح کنی. اون‌جا دیگه مرگ توی ذهنت نمی‌چرخه، دیگه ترس از مرگ سایه رو قلبت نمی‌ندازه. اونجا دیگه فقط شوق داری، برای زندگی، برای عشق ورزیدن… درست زمانی که داری با زنی که عاشقشی عشق‌بازی می‌کنی، تو فناناپذیری!

📽 Midnight in Paris
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
لک لک ها پرنده های زیبای مهاجری هستند که هر سال به مناطق خاصی سر میزنند ‌.وقتی بچه تر بودم کارتونی میدیدم به اسم خداوند لک لک ها را دوست دارد،بی اندازه زیبا و حتی غم انگیز ولی باید به حسن سلیقه ی انتخاب اسم کارتون آفرین گفت.خداوند البته همه را دوست دارد
پیرمرد مریوانی برای سر زدن به پشت بام خانه اش رفته و دوستی از راه دور رسیده بر شانه اش نشسته ،خداوند لک لک ها را دوست دارد.
#عادله_زمانی
@adelehz
دست و دل ما
‏هرچه تهی تر
‏خوش تر...!

‏مولانای جان

@adelehz
میتوانستم در یک شب گرم مردادی
بهمراهت به آن خیابان طولانی شمال شهر بروم
همان جایی که یک روز در دل نرم بار بهار باهم طی کرده بودیمش
میتوانستم دستت را که به سمتم دراز کرده بودی در دست بگیرم
میتوانستم حتی برایت جوک تعریف کنم و از خنده ات ریسه بروم
میتوانستی شال بلند مرا دور دستت بگیری و عطر مورد علاقه ات را نفس بکشی .
میتوانستی مرا ببوسی
اما....
اما هیچ کدام نشد ،زور ما به تقدیرمان نرسید
دست ما از دست هم کوتاه بود
به همین سادگی و البته تلخی...
#عادله_زمانی
@adelehz
می وزی همچون نسیمی در رواق چشم من
ای نسیم صبحگاهم صبح زیبایت بخیر...

عباس_جواهری
📷پریسا جان راغیان
صبح بخیر ❤️
@adelehz
چه‌ شد آن ‌عٖهد قدیم
و چه شد آن یار ندیم

خـون کنـد خاطـر مـن
خاطـره عـهـد قـدیـم....

شهریار
@adelehz
29جولای روز رژلب
وجز یک دختر کسی نمیتونه بفهمه رژلب چقدر در زندگی حیاتی ومهمه💋
یاد تمام تلاشهایی که کردیم تا مادرهامون وراضی کنیم بذارن رژ بزنیم گرامی باد :)
@adelehz
👍1
اگر زنی رژلب قرمزش را ته گنجه لباس
گم کند خیلی معنی تلخی دارد.
یعنی این زن سالهاست عاشق نشده است..
#عادله_زمانی
@adelehz
شماهم وقتی میرین رژلب بخرین تا یه رنگ انتخاب کنید رفتگان فروشنده رو میارین جلو چشمش؟آخرم گیج میشین یه رنگی که دارین و میخرین یا فقط من اینجوریم!💋
:(
@adelehz
کیمیای عقل با کیمیای عشق فرق دارد. عقل محتاط است. ترسان و لرزان گام بر‌می‌دارد. با خودش می‌گوید: "مراقب باش آسیبی نبینی." اما مگر عشق اینطور است؟

📚 ملت عشق
الیف شافاک
@adelehz
اگر روزی که پیدایت کنم
برای داشتنت دیر شده باشد
چه باید کرد ؟
اگر پیدایت نکنم جهانم آسوده تر خواهد بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
من در دورترین جای جهان ایستاده ام ،
کنار تو ...

شاملو
@adelehz
همینو کم داشتیم .
ماسک پارچه ای گل گلی ست با پیکسل
چیه این جدا🤦‍♀
@adelehz