عاشق شدن برای یک پسر خیلی سخت ست...
وقتی میخواهد به آینده اش فکر کند مدام از خود بپرسد:
پسر،خانه چی؟کار چی؟ماشین چی؟
میتوانم خوشبختش کنم؟؟
کنار کس دیگری خوشبخت تر نمیشود؟؟
عاشق شدن؛ عاشق ماندن برای یک پسر با این تفکرات سخت است.
خیلی سخت..
درد عشق و مسولیت را باهم کشیدن دشوار ست.
سعید رویتی
@adelehz
وقتی میخواهد به آینده اش فکر کند مدام از خود بپرسد:
پسر،خانه چی؟کار چی؟ماشین چی؟
میتوانم خوشبختش کنم؟؟
کنار کس دیگری خوشبخت تر نمیشود؟؟
عاشق شدن؛ عاشق ماندن برای یک پسر با این تفکرات سخت است.
خیلی سخت..
درد عشق و مسولیت را باهم کشیدن دشوار ست.
سعید رویتی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
تبسم کردی و صبحم
چه زیبا شد دل افروزم
خوشا چشمی که صبح
او به لبخند تو واگردد
محمدعسگری
صبح به خیر ❤
@adelehz
چه زیبا شد دل افروزم
خوشا چشمی که صبح
او به لبخند تو واگردد
محمدعسگری
صبح به خیر ❤
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
نامه واقعی به خدا❤️
( این نامه هم اکنون در موزه گلستان نگهداری میشود)
این ماجرای واقعی در مورد شخصی به نام نظرعلی طالقانی است
که در زمان ناصرالدین شاه ،دانش اموزی در مدرسه ی مروی تهران بود
و بسیار بسیار آدم فقیری بود.
یک روز نظرعلی به ذهنش می رسد که برای خدا نامه ای بنویسد. و اما مضمون نامه:
بسم الله الرحمن الرحیم
خدمت جناب خدا !
سلام علیکم ،
اینجانب بنده ی شما هستم.
از آن جا که شما در قران فرموده اید :
"و ما من دابه فی الارض الا علی الله رزقها"
«هیچ موجود زنده ای نیست الا اینکه روزی او بر عهده ی من است.»
من هم جنبنده ای هستم از جنبندگان شما روی زمین.
در جای دیگر از قران فرموده اید
"ان الله لا یخلف المیعاد"
مسلما خدا خلف وعده نمیکند.
بنابراین اینجانب به چیزهای زیر نیاز دارم :
۱ - همسری زیبا و متدین
۲ - خانه ای وسیع
۳ - یک خادم
۴ - یک کالسکه و سورچی
۵ - یک باغ
۶ - مقداری پول برای تجارت
۷ - لطفا بعد از هماهنگی به من اطلاع دهید.
مدرسه مروی-حجره ی شماره ی ۱۶- نظرعلی طالقانی
نظرعلی بعد از نوشتن نامه با خودش فکر کرد که نامه را کجا بگذارم؟
می گوید،مسجد خانه ی خداست.
پس بهتره بگذارمش توی مسجد.
می رود به مسجد در بازار تهران(مسجد شاه آن زمان) نامه را در پشت بام مسجد در جایی قایم میکنه و با خودش میگه: حتما خدا پیداش میکنه! او نامه را پنجشنبه در پشت بام مسجد می ذاره.
صبح جمعه ناصرالدین شاه با درباری ها می خواسته به شکار بره.
کاروان او ازجلوی مسجد می گذشته،
از آن جا که(به قول پروین اعتصامی)
"نقش هستی نقشی از ایوان ماست آب و باد وخاک سرگردان ماست"
ناگهان به اذن خدا یک بادتندی شروع به وزیدن می کنه
نامه ی نظرعلی را از پشت بام روی پای ناصرالدین شاه می اندازه.
ناصرالدین شاه نامه را می خواند و دستور می دهد که کاروان به کاخ برگردد.
او یک پیک به مدرسه ی مروی می فرستد،
و نظرعلی را به کاخ فرا می خواند.
وقتی نظرعلی را به کاخ آوردند
دستور می دهد همه وزرایش جمع شوند و می گوید:
نامه ای که برای خدا نوشته بودید ،ایشان به ما حواله فرمودند
پس ما باید انجامش دهیم.
و دستور می دهد همه ی خواسته های نظرعلی یک به یک اجراء شود.
این نامه هم اکنون در موزه گلستان موجود است و نگهداری می شود.
@adelehz
( این نامه هم اکنون در موزه گلستان نگهداری میشود)
این ماجرای واقعی در مورد شخصی به نام نظرعلی طالقانی است
که در زمان ناصرالدین شاه ،دانش اموزی در مدرسه ی مروی تهران بود
و بسیار بسیار آدم فقیری بود.
یک روز نظرعلی به ذهنش می رسد که برای خدا نامه ای بنویسد. و اما مضمون نامه:
بسم الله الرحمن الرحیم
خدمت جناب خدا !
سلام علیکم ،
اینجانب بنده ی شما هستم.
از آن جا که شما در قران فرموده اید :
"و ما من دابه فی الارض الا علی الله رزقها"
«هیچ موجود زنده ای نیست الا اینکه روزی او بر عهده ی من است.»
من هم جنبنده ای هستم از جنبندگان شما روی زمین.
در جای دیگر از قران فرموده اید
"ان الله لا یخلف المیعاد"
مسلما خدا خلف وعده نمیکند.
بنابراین اینجانب به چیزهای زیر نیاز دارم :
۱ - همسری زیبا و متدین
۲ - خانه ای وسیع
۳ - یک خادم
۴ - یک کالسکه و سورچی
۵ - یک باغ
۶ - مقداری پول برای تجارت
۷ - لطفا بعد از هماهنگی به من اطلاع دهید.
مدرسه مروی-حجره ی شماره ی ۱۶- نظرعلی طالقانی
نظرعلی بعد از نوشتن نامه با خودش فکر کرد که نامه را کجا بگذارم؟
می گوید،مسجد خانه ی خداست.
پس بهتره بگذارمش توی مسجد.
می رود به مسجد در بازار تهران(مسجد شاه آن زمان) نامه را در پشت بام مسجد در جایی قایم میکنه و با خودش میگه: حتما خدا پیداش میکنه! او نامه را پنجشنبه در پشت بام مسجد می ذاره.
صبح جمعه ناصرالدین شاه با درباری ها می خواسته به شکار بره.
کاروان او ازجلوی مسجد می گذشته،
از آن جا که(به قول پروین اعتصامی)
"نقش هستی نقشی از ایوان ماست آب و باد وخاک سرگردان ماست"
ناگهان به اذن خدا یک بادتندی شروع به وزیدن می کنه
نامه ی نظرعلی را از پشت بام روی پای ناصرالدین شاه می اندازه.
ناصرالدین شاه نامه را می خواند و دستور می دهد که کاروان به کاخ برگردد.
او یک پیک به مدرسه ی مروی می فرستد،
و نظرعلی را به کاخ فرا می خواند.
وقتی نظرعلی را به کاخ آوردند
دستور می دهد همه وزرایش جمع شوند و می گوید:
نامه ای که برای خدا نوشته بودید ،ایشان به ما حواله فرمودند
پس ما باید انجامش دهیم.
و دستور می دهد همه ی خواسته های نظرعلی یک به یک اجراء شود.
این نامه هم اکنون در موزه گلستان موجود است و نگهداری می شود.
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
خدای غصه ها
خدای شادی ها هم هست
همون اندازه که توی ناراحتی ها صداش میکنی وقتی جواب تو داد هم شاکرش هستی؟؟؟
میخوام بگم حکایت ما حکایت آن دسته از آدمهای دست زیر سنگ نباشه همونهایی که فقط وقتی دستمون رفت زیر سنگ خدا رو بشناسیم .
خدایا به خاطر آرزوی دیروز که داشته ی امروزم ست شکر
به خاطر آنچه لایقش نبودم ولی به خاطر کرم تو نصیبم شد شکر
خدایا به خاطر گل رویت شکر ...
همین...
#عادله_زمانی
@adelehz
خدای شادی ها هم هست
همون اندازه که توی ناراحتی ها صداش میکنی وقتی جواب تو داد هم شاکرش هستی؟؟؟
میخوام بگم حکایت ما حکایت آن دسته از آدمهای دست زیر سنگ نباشه همونهایی که فقط وقتی دستمون رفت زیر سنگ خدا رو بشناسیم .
خدایا به خاطر آرزوی دیروز که داشته ی امروزم ست شکر
به خاطر آنچه لایقش نبودم ولی به خاطر کرم تو نصیبم شد شکر
خدایا به خاطر گل رویت شکر ...
همین...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴آپدیت جدید تلگرام
✅بجای عکس، یک ویدئو در پروفایل خود بارگزاری کنید
✅فاصله افرادی که با شما در ارتباط هستند را ببینید
✅در این نسخه کاربران میتوانند با ابزار media editor کیفیت پوست صورت را بهبود دهند، درواقع این ویژگی، مشابه ویژگی زیباسازی در دوربین گوشیهای اندرویدی است
.
✅قابلیت کراپ کردن و چرخش ویدیوها به تلگرام اندروید هم اضافه شده است. همچنین طراحی موزیک پلیر نسخه اندروید هم تغییرات خوبی داشته است.
🔰🌐تلگرام اصلی امن و مطمئن
لينك دانلود اندرويد
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.telegram.messenger
لينك دانلود IOS
https://apps.apple.com/us/app/telegram-messenger/id686449807
@adelehz
✅بجای عکس، یک ویدئو در پروفایل خود بارگزاری کنید
✅فاصله افرادی که با شما در ارتباط هستند را ببینید
✅در این نسخه کاربران میتوانند با ابزار media editor کیفیت پوست صورت را بهبود دهند، درواقع این ویژگی، مشابه ویژگی زیباسازی در دوربین گوشیهای اندرویدی است
.
✅قابلیت کراپ کردن و چرخش ویدیوها به تلگرام اندروید هم اضافه شده است. همچنین طراحی موزیک پلیر نسخه اندروید هم تغییرات خوبی داشته است.
🔰🌐تلگرام اصلی امن و مطمئن
لينك دانلود اندرويد
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.telegram.messenger
لينك دانلود IOS
https://apps.apple.com/us/app/telegram-messenger/id686449807
@adelehz
سر زد به دل، دوباره غم کودکانهای
آهسته میتراود از این غم،ترانهای
باران شبیه کودکیام پشت شیشههاست
دارم هوای گریه، خدایا بهانهای..
قیصر امین پور
@adelehz
آهسته میتراود از این غم،ترانهای
باران شبیه کودکیام پشت شیشههاست
دارم هوای گریه، خدایا بهانهای..
قیصر امین پور
@adelehz
از نظر روحی نیاز دارم که باز کودکی ده ساله باشم ،توی جنگلهای گیلان شاد و خرم چست وچابک
باز باران با ترانه با گوهرهای فراوان بزند بر بام خانه
و مگر بتوانم از آن باران استفاده کنم و غبار این روزهای دلم را بشویم .
کودکی ده ساله باشم و دغدغه هایم هنوز اندازه ی همان ده سال باشد .کوچک و آرام..
#عادله_زمانی
@adelehz
باز باران با ترانه با گوهرهای فراوان بزند بر بام خانه
و مگر بتوانم از آن باران استفاده کنم و غبار این روزهای دلم را بشویم .
کودکی ده ساله باشم و دغدغه هایم هنوز اندازه ی همان ده سال باشد .کوچک و آرام..
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
🔴آپدیت جدید تلگرام ✅بجای عکس، یک ویدئو در پروفایل خود بارگزاری کنید ✅فاصله افرادی که با شما در ارتباط هستند را ببینید ✅در این نسخه کاربران میتوانند با ابزار media editor کیفیت پوست صورت را بهبود دهند، درواقع این ویژگی، مشابه ویژگی زیباسازی در دوربین گوشیهای…
اگه تلگرام یه اپشن اضافه کنه که ما بفهمیم کی پرو فایل مون و چک میکنه عالی میشه😃🤔
@adelehz
@adelehz
یادم بماند اگر کودکی داشتم اورا به شیوه خودم بزرگ کنم .با لذت ها و ترس و شادی های کودکی خودم .ازظهر پنجشنبه ببرمش خانه مادربزرگش و تاصبح شنبه بگذارم انجا کودکی کند ...برایش شب جمعه در خانه مادربزرگش روی زمین جا بیندازند و ابگوشت ظهر جمعه را پای سفره با مهربان ترین هایش بخورد ..یادم باشد جوری بزرگش کنم که برای لباس یا اسباب بازی که دوستش دارد اندازه یک دنیا ذوق کند...یادم باشد جوری بزرگش کنم که پاییز هرسال توی اتاقش زیر تختش چندتا گردوی درشت قایم کند به امید اینکه نوروز گردوها باز شوند و یک پری کوچلوی زیبا ازداخلشان بیرون بیاید ...باید جوری بزرگش کنم که یادبگیرد خوراکی های مدرسه اش را تنهایی نخورد و همیشه غصه کفشدوزک های لای سبزی هایی که پاک میکنم را بخورد ...دلم میخواد کودکم حتما جوجه رنگی داشته باشد تا صبح به صبح به شوق دیدن و مراقبت کردن یک موجود زنده کوچلوی بی دفاع ازخواب بیدارشود... یادم باشد جوری بارش بیاورم که تمام اسباب بازی هایش را بزند زیر بغلش و بیاید توی اشپزخانه پیش من بازی کند نه گوشه خالی و تنهای اتاقش کاش انقدر فرصت داشته باشم که اورا با لذت های کودکی خودم بزرگ کنم ..و نگذارم زمان و به اصطلاح عوض شدن زمانه فرصت کودکی واقعی را از او بگیرد..کاش فرصت داشته باشم به اووبهترین کودکی را هدیه بدهم همان طور که خودم داشتم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
قدر مردی را که در هرشرایط سخت به یاد شماست ودلش برایتان تنگ میشود را حسابی بدانید.این آدمها کم یابند ،نایابند...مرد مغرور اما وجود ادم را اب میکند.اگر وقتی بعدازیک روز نبودش به اوگله کنی که اصلا بیادم نبودی و او به تو بگوید هزار کار دارد که انجام دهد ..یعنی پای قلبت بدجور شکسته است.خودمان میدانیم خودتان هم میدانید که بیاد هم بودن بهانه نمیخواهد..مردی که با هزار مشغله هنوزهم فکرش خوشحال کردن شماست جواهر کم یابی ست اگر پیدایش کردید به هیچ قیمتی از دستش ندهید.در عشق بازی و خوش بودن هیچ مردی بی حوصله نیست اما مردی که باوجود خستگی دلش شمارا بخواهد به سادگی پیدا نمیشود.ادم قلبی را که هزار باربشکند هزار بارچسب میزند.ولی هربار یک تکه از شکسته هایش گم میشود.وتو هربارباخودت میگویی یک تکه که چیزی نیست و نهایتا میبینی که تکه های شکسته زیاد شد..انقدر که ازقلبت چیزی باقی نماند.
خلاصه کلام آنکه مردی که به بهانه های زنانه ات بها ندهد.با اینکه به خاطر نبودنش ناراحتی،عصبی شود...یعنی هنوز خیلی مانده تا راه دل تورا یاد بگیرد.کاش همه مردها یادمیگرفتند که اگر دختری دیگر مثل قدیم نگرانتان نیست و دیگر دم به دقیقه نمیپرسد کجایی؟یعنی خیلی بدجور ذوقش را کشته اید توی قلب کوچکش...
انقدر که از همه چیز عبور کرده است..
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
خلاصه کلام آنکه مردی که به بهانه های زنانه ات بها ندهد.با اینکه به خاطر نبودنش ناراحتی،عصبی شود...یعنی هنوز خیلی مانده تا راه دل تورا یاد بگیرد.کاش همه مردها یادمیگرفتند که اگر دختری دیگر مثل قدیم نگرانتان نیست و دیگر دم به دقیقه نمیپرسد کجایی؟یعنی خیلی بدجور ذوقش را کشته اید توی قلب کوچکش...
انقدر که از همه چیز عبور کرده است..
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آتش سوزی چندماه قبل استرالیا یادتونه؟ که بعد همگفتن عمدی بوده
اینا بچه کانگورهایی هستند که یتیم شده بودند اونجا
من این مدت همش فکر میکنم اینقدر که ما آدمها بلا سر طبیعت آوردیم حالا طبیعت داره باهامون تسویه حساب میکنه😔 خیلی بد کردیم به طبیعت و به بقیه ی موجودات بی زبون
خدا بهمون رحم کنه...
@adelehz
اینا بچه کانگورهایی هستند که یتیم شده بودند اونجا
من این مدت همش فکر میکنم اینقدر که ما آدمها بلا سر طبیعت آوردیم حالا طبیعت داره باهامون تسویه حساب میکنه😔 خیلی بد کردیم به طبیعت و به بقیه ی موجودات بی زبون
خدا بهمون رحم کنه...
@adelehz
.
قلب مهمانخانه نيست،
كه آدمها بيايند، دو سه ساعت،
يا دو سه روزی توی آن بمانند
و بعد بروند!
قلب، لانهی گنجشك نيست
كه در بهار ساخته بشود،
و در پائيز، باد آن را با خودش ببرد!
قلب؟!
راستش نمیدانم چيست!
اما اين را میدانم
كه جای آدمهای خيلی خوب است.
نادر ابراهیمی
@adelehz
قلب مهمانخانه نيست،
كه آدمها بيايند، دو سه ساعت،
يا دو سه روزی توی آن بمانند
و بعد بروند!
قلب، لانهی گنجشك نيست
كه در بهار ساخته بشود،
و در پائيز، باد آن را با خودش ببرد!
قلب؟!
راستش نمیدانم چيست!
اما اين را میدانم
كه جای آدمهای خيلی خوب است.
نادر ابراهیمی
@adelehz
کاش دنیا دست زن ها بود،
زن ها که زاییده اند یعنی خلق کرده اند
و قدر مخلوق خودشان را می دانند.
قدر تحمل و حوصله و یکنواختی
و برای خود هیچ کاری نتوانستن را.
شاید مردها چون هیچ وقت
خالق نبوده اند، آنقدر خود را
به آب و آتش می زنند تا چیزی بیافرینند.
اگر دنیا دست زن ها بود، جنگ کجا بود؟
📕 سووشون
✍🏻 سیمین دانشور
📷کابل ،افغانستان
@adelehz
زن ها که زاییده اند یعنی خلق کرده اند
و قدر مخلوق خودشان را می دانند.
قدر تحمل و حوصله و یکنواختی
و برای خود هیچ کاری نتوانستن را.
شاید مردها چون هیچ وقت
خالق نبوده اند، آنقدر خود را
به آب و آتش می زنند تا چیزی بیافرینند.
اگر دنیا دست زن ها بود، جنگ کجا بود؟
📕 سووشون
✍🏻 سیمین دانشور
📷کابل ،افغانستان
@adelehz
📡آسمان امشب شهاب باران میشود
▫️در نیمهشب امشب، دوشنبه ۶ مرداد و بامداد فردا سهشنبه ۷ مرداد ماه، بارش شهابی "دلتای دلوی" به اوج بارش میرسد که شهابهای این بارش در نیمکره شمالی زمین از جمله ایران قابل مشاهده است. /ایسنا
@adelehz
▫️در نیمهشب امشب، دوشنبه ۶ مرداد و بامداد فردا سهشنبه ۷ مرداد ماه، بارش شهابی "دلتای دلوی" به اوج بارش میرسد که شهابهای این بارش در نیمکره شمالی زمین از جمله ایران قابل مشاهده است. /ایسنا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صبح تون پر انرژی ❤️
@adelehz
@adelehz