"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
أنا لا أهجر أحداً،
لكنّني لا أمسك يد من أراد الرّحيل..

من کسی را ترک نمی کنم‌،
اما دست کسی را که بخواهد ترکم کند را نمی‌گیرم..

محمود درويش

@adelehz
صبح قشنگتون بخیر ❤️
@adelehz
در انتهای شب سیاه
آنجا دشتی ست از گل
خورشید برفرازش ایستاده و نور هدیه می دهد به رهگذران
آنجا دشتی ست آکنده از بوی گل
آنجا خوشبختی منتظر توست
در انتهای شب،صبح ایستاده ست .
تو شاید هرگز به آن توجه نکنی ولی آن دشت پر از گل و فراخ هر صبح برویت گشوده میشود
گلی بچین قبل از آنکه خیلی دیر شود
آنجا دشتی ست پر از نور .
#عادله_زمانی
📷پریسا جان راغیان
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به گلستان نروم تا تو در آغوش منی...

سعدی
@adelehz
گم گشته ی دیار محبت کجا رود؟
‏نام حبیب هست و نشان حبیب نیست
‏عاشق منم که یار به حالم نظر نکرد
‏ای خواجه درد هست ولیکن طبیب نیست
‏⁧

هوشنگ ابتهاج

@adelehz
من همیشه به تو فکر میکنم
در بیداری و در خواب
وقت چیدن یک دسته یاس در کوچه
وقت رسیدن عطری مردانه به مشامم
هنگامی که تورا در یک پیراهن چهارخانه ی جذاب تصور میکنم
من بتو همیشه فکر میکنم
در هنگام خنده و هنگامه ی گریه
کم کم و آهسته آهسته تبدیل شده ای به بخشی از روح من‌
میترسم از روزی که دیگر نباشی چه خواهد شد اگر بخشی از روح من بریده شود؟؟
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ای باد آرام بهاری که گاهی رنگ تابستان به خود گرفته ای
هنگام عبورت از شهر ،هنگام چرخ زدنت میان حیاط خانه ها .. حالی خوب را برایمان بیاور .. و میان هر خانه بگذار .
پنجره را هر صبح به امید آمدنت باز می گذارم
مبادا که آدرس خانه ی هیچ کدام مان را فراموش کنی ..
#عادله_زمانی
@adelehz
عاشق شدن برای یک پسر خیلی سخت ست...
وقتی میخواهد به آینده اش فکر کند مدام از خود بپرسد:
پسر،خانه چی؟کار چی؟ماشین چی؟
می‌توانم خوشبختش کنم؟؟
کنار کس دیگری خوشبخت تر نمیشود؟؟
عاشق شدن؛ عاشق ماندن برای یک پسر با این تفکرات سخت است.
خیلی سخت..
درد عشق و مسولیت را باهم کشیدن دشوار ست.

سعید رویتی
@adelehz
وقتی نیستی چراغِ دنیا را
پشت سرت خاموش کن...!

عباس معروفی

شب بخیر

@adelehz
تبسم کردی و صبحم
چه زیبا شد دل افروزم
خوشا چشمی که صبح
او به لبخند تو واگردد
محمدعسگری


صبح به خیر
@adelehz
نامه واقعی به خدا❤️

( این نامه هم اکنون در موزه گلستان نگهداری میشود)

این ماجرای واقعی در مورد شخصی به نام نظرعلی طالقانی است
که در زمان ناصرالدین شاه ،دانش اموزی در مدرسه ی مروی تهران بود
و بسیار بسیار آدم فقیری بود.
یک روز نظرعلی به ذهنش می رسد که برای خدا نامه ای بنویسد. و اما مضمون نامه:
بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت جناب خدا !

سلام علیکم ،
اینجانب بنده ی شما هستم.

از آن جا که شما در قران فرموده اید :

"و ما من دابه فی الارض الا علی الله رزقها"

«هیچ موجود زنده ای نیست الا اینکه روزی او بر عهده ی من است.»
من هم جنبنده ای هستم از جنبندگان شما روی زمین.
در جای دیگر از قران فرموده اید
"ان الله لا یخلف المیعاد"
مسلما خدا خلف وعده نمیکند.
بنابراین اینجانب به چیزهای زیر نیاز دارم :
۱ - همسری زیبا و متدین
۲ - خانه ای وسیع
۳ - یک خادم
۴ - یک کالسکه و سورچی
۵ - یک باغ
۶ - مقداری پول برای تجارت
۷ - لطفا بعد از هماهنگی به من اطلاع دهید.
مدرسه مروی-حجره ی شماره ی ۱۶- نظرعلی طالقانی

نظرعلی بعد از نوشتن نامه با خودش فکر کرد که نامه را کجا بگذارم؟
می گوید،مسجد خانه ی خداست.
پس بهتره بگذارمش توی مسجد.
می رود به مسجد در بازار تهران(مسجد شاه آن زمان) نامه را در پشت بام مسجد در جایی قایم میکنه و با خودش میگه: حتما خدا پیداش میکنه! او نامه را پنجشنبه در پشت بام مسجد می ذاره.
صبح جمعه ناصرالدین شاه با درباری ها می خواسته به شکار بره.


کاروان او ازجلوی مسجد می گذشته،

از آن جا که(به قول پروین اعتصامی)
"نقش هستی نقشی از ایوان ماست آب و باد وخاک سرگردان ماست"
ناگهان به اذن خدا یک بادتندی شروع به وزیدن می کنه
نامه ی نظرعلی را از پشت بام روی پای ناصرالدین شاه می اندازه.
ناصرالدین شاه نامه را می خواند و دستور می دهد که کاروان به کاخ برگردد.
او یک پیک به مدرسه ی مروی می فرستد،
و نظرعلی را به کاخ فرا می خواند.
وقتی نظرعلی را به کاخ آوردند
دستور می دهد همه وزرایش جمع شوند و می گوید:
نامه ای که برای خدا نوشته بودید ،ایشان به ما حواله فرمودند
پس ما باید انجامش دهیم.
و دستور می دهد همه ی خواسته های نظرعلی یک به یک اجراء شود.
این نامه هم اکنون در موزه گلستان موجود است و نگهداری می شود.
@adelehz
خدای غصه ها
خدای شادی ها هم هست
همون اندازه که توی ناراحتی ها صداش میکنی وقتی جواب تو داد هم شاکرش هستی؟؟؟
میخوام بگم حکایت ما حکایت آن دسته از آدمهای دست زیر سنگ نباشه همونهایی که فقط وقتی دستمون رفت زیر سنگ خدا رو بشناسیم .
خدایا به خاطر آرزوی دیروز که داشته ی امروزم ست شکر
به خاطر آنچه لایقش نبودم ولی به خاطر کرم تو نصیبم شد شکر
خدایا به خاطر گل رویت شکر ...
همین...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴آپدیت جدید تلگرام

بجای عکس، یک ویدئو در پروفایل خود بارگزاری کنید
فاصله افرادی که با شما در ارتباط هستند را ببینید

در این نسخه کاربران می‌توانند با ابزار media editor کیفیت پوست صورت را بهبود دهند، درواقع این ویژگی، مشابه ویژگی زیباسازی در دوربین گوشی‌های اندرویدی است
.
قابلیت کراپ کردن و چرخش ویدیوها به تلگرام اندروید هم اضافه شده است. همچنین طراحی موزیک پلیر نسخه اندروید هم تغییرات خوبی داشته است.

🔰🌐تلگرام اصلی امن و مطمئن

لينك دانلود اندرويد
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.telegram.messenger

لينك دانلود IOS
https://apps.apple.com/us/app/telegram-messenger/id686449807


@adelehz
سر زد به دل، دوباره غم کودکانه‌ای
آهسته می‌تراود از این غم،ترانه‌ای
باران شبیه کودکی‌ام پشت شیشه‌هاست
دارم هوای گریه، خدایا بهانه‌ای..

قیصر امین پور
@adelehz
از نظر روحی نیاز دارم که باز کودکی ده ساله باشم ،توی جنگلهای گیلان شاد و خرم چست وچابک
باز باران با ترانه با گوهرهای فراوان بزند بر بام خانه
و مگر بتوانم از آن باران استفاده کنم و غبار این روزهای دلم را بشویم .
کودکی ده ساله باشم و دغدغه هایم هنوز اندازه ی همان ده سال باشد .کوچک و آرام..
#عادله_زمانی
@adelehz