"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
بچه که بودم پنجشنبه ها را بیشتر از جمعه ها دوست داشتم .حس خوبی داشتم و خیال میکردم مدتها زمان دارم تا لذت ببرم .
لذت داشتن یک شکلات خوشمزه خیلی وقتها از خوردنش بیشتر ست.
عشق فقط رسیدن نیست گاهی در کنار و حسرت هم بودن لذتش از رسیدن بیشتر ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
شب زیبا ❤️
@adelehz
یک طايفه هر صبح
به اميد تو برخاست
يك سلسله هر شام
به سوداى تو افتاد...

فروغى بسطامى
صبح پنجشنبه بخیر
@adelehz
آدم‌های زیبا و دوست‌داشتنی، به صورت تصادفی به وجود نمی‌‌آیند.
زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین انسانهایی که می‌شناسیم، آنهایی هستند که با شکست آشنا شده‌اند. آنهایی که رنج را تجربه کرده‌اند. آنهایی که از دست دادن را تجربه کرده‌اند. آنهایی که پس از این رویدادهای دشوار، دوباره مسیر خود را به سمت زندگی پیدا کرده‌اند.
این افراد، زندگی را به شکل متفاوتی می‌فهمند. آن را به شکل متفاوتی تحسین می‌کنند. و نیز به شکل متفاوتی حس می‌کنند.
به همین دلیل، آرام‌تر می‌شوند و دوست داشتن و محبت به دغدغه‌شان تبدیل می‌شود.

وین دایر
@adelehz
وزارت توریسم مصر یک تور مجازی سه‌بعدی از یکی از آثار باستانی شون درست کرده که جزئیات جالبی داره . برید تو لینک پایین خودتون ببینید: 😍

https://my.matterport.com/show/?m=bN9MbB6cdzi&mls=1

@adelehz
بریم برای یک کمی نوستالژی بازی روز جمعه❤️
@adelehz
این ساعتهای روز جمعه عجیب ترین قسمتش بود
دو ساعتی از صبحونه گذشته بود و هنوز ناهار آماده نبود
هنوزهم فکر میکردی اوووو کو تا غروب
@adelehz
همه ی ما حسرت های زیادی در زندگی مان داریم ،حسرت های دور یا نزدیک
حسرت چیزهایی که نتوانستیم به دست شان بیاوریم یا حسرت چیزهایی که از دست دادیم .
من فکر میکنم که حسرت بخش بزرگی از زندگی ست بخشی که قابل حذف نیست و گه گاهی یقه ی صاحب زندگی را سفت می چسبد.
اما بزرگترین حسرتهای زندگی آن هایی ست که خودمان در آن نقش داریم یا داشته ایم .
معمولا وقتی چیزی را از دست میدهیم که اجبارا بوده ست حسرت زیادی نمی خوریم و فقط دلتنگش میشویم .ما برای از دست دادن کودکی حسرت خیلی زیادی شاید نخوریم چون میدانیم خواهی نخواهی تا ابد کودک نمیماندیم.
اما برای نامهربانی با دوستی که بعدها از دستش دادیم حسرت میخوریم چون خودمان میدانیم که میتوانستیم با او مهربان تر باشیم .
حسرت ها معلم های بزرگی هستند آن ها به شما به خوبی می آموزند که همیشه قبل از هر تصمیم و واکنشی باید به آخرش فکر کنید .وقتی خشمگین میشویم ،وقتی میخواهیم در برابر کسی جبهه بگیریم وقتی میخواهیم تصمیم بزرگی بگیریم حتی وقتی دهانمان را باز میکنیم و میخواهیم چیزی بگوییم حالا این می تواند هرچیزی باشد .خواه یک حرف تنفر آمیز خواه کلام مقدس دوستت دارم..
زندگی فرصت جولان حسرتهای زیادی گاه تلخ و عمیق و گاه گذر است اما اگر هرقدر بیشتر تلاش کنیم تا بعدها حسرت نخوریم بیشتر زندگی را زندگی کردیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
چای بنوش
و قندی در دهان بگذار..
طعم گس بغض را با چایت قورت بده
که بقول نیما ازگندم زار من و تو
مشتی کاه می ماند برای بادها...
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
أنا لا أهجر أحداً،
لكنّني لا أمسك يد من أراد الرّحيل..

من کسی را ترک نمی کنم‌،
اما دست کسی را که بخواهد ترکم کند را نمی‌گیرم..

محمود درويش

@adelehz
صبح قشنگتون بخیر ❤️
@adelehz
در انتهای شب سیاه
آنجا دشتی ست از گل
خورشید برفرازش ایستاده و نور هدیه می دهد به رهگذران
آنجا دشتی ست آکنده از بوی گل
آنجا خوشبختی منتظر توست
در انتهای شب،صبح ایستاده ست .
تو شاید هرگز به آن توجه نکنی ولی آن دشت پر از گل و فراخ هر صبح برویت گشوده میشود
گلی بچین قبل از آنکه خیلی دیر شود
آنجا دشتی ست پر از نور .
#عادله_زمانی
📷پریسا جان راغیان
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به گلستان نروم تا تو در آغوش منی...

سعدی
@adelehz
گم گشته ی دیار محبت کجا رود؟
‏نام حبیب هست و نشان حبیب نیست
‏عاشق منم که یار به حالم نظر نکرد
‏ای خواجه درد هست ولیکن طبیب نیست
‏⁧

هوشنگ ابتهاج

@adelehz
من همیشه به تو فکر میکنم
در بیداری و در خواب
وقت چیدن یک دسته یاس در کوچه
وقت رسیدن عطری مردانه به مشامم
هنگامی که تورا در یک پیراهن چهارخانه ی جذاب تصور میکنم
من بتو همیشه فکر میکنم
در هنگام خنده و هنگامه ی گریه
کم کم و آهسته آهسته تبدیل شده ای به بخشی از روح من‌
میترسم از روزی که دیگر نباشی چه خواهد شد اگر بخشی از روح من بریده شود؟؟
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ای باد آرام بهاری که گاهی رنگ تابستان به خود گرفته ای
هنگام عبورت از شهر ،هنگام چرخ زدنت میان حیاط خانه ها .. حالی خوب را برایمان بیاور .. و میان هر خانه بگذار .
پنجره را هر صبح به امید آمدنت باز می گذارم
مبادا که آدرس خانه ی هیچ کدام مان را فراموش کنی ..
#عادله_زمانی
@adelehz