نمیدانم وقتی غذایی که پیک موتوری رستوران برایتان میآورد سرد است، چه میکنید.
نمیدانم وقتی سوار تاکسی میشوید و میبینید کولر را روشن نکرده، چه میکنید.
نمیدانم وقتی کتابی را میخرید و میبینید که جلد آن تا شده یا صفحهای از آن کثیف است چه میکنید.
نمیدانم وقتی از سوپرمارکت خرید میکنید و متوجه میشوید که یکی از اقلام، اشتباه ارسال شده چه میکنید.
نمیدانم وقتی در کافیشاپ، کمی از چای در نعلبکی ریخته یا نانی که میآورند کمی مانده است، چه میکنید.
من معمولاً چیزی نمیگویم، مگر اینکه مجبور شوم (مثلاً کفشی بخرم و کفش دیگری تحویلم شود که در آنجا هم تا حد امکان، ایراد را گردن میگیرم و مثلاً میگویم ظاهراً من در توضیح مشخصات کفش اشتباه کردهام یا خوب بیان نکردم).
قدیمها چنین اخلاقی نداشتم. اما چند سال پیش، دوستی من را با مفهوم «مهمان دنیا» آشنا کرد.
او گفت: بعضی در دنیا، مثل صاحبخانهاند و برخی مثل مهمان. وقتی به عنوان مهمان جایی میرویم، توقعات کمتری داریم. به طعم غذا، به کهنه بودن میوه، به رنگ در و دیوار، اعتراض نمیکنیم.
انگار «پیچِ پذیرش»مان را چرخاندهاند و روی سطحِ دیگری تنظیم کردهاند. در دنیا میتوان دو جور زیست. مثل صاحبان دنیا و مثل مهمانهای دنیا.
یادم هست به او گفتم: اگر هیچکس اعتراض نکند، هیچچیز بهتر نمیشود. همهچیز بد میماند. این نسخهی تو، نسخهی سقوط و قهقراست.
اما او پاسخ داد: همیشه کسی هست که اعتراض کند. دنیا، صاحبان فراوان دارد. چیزی که کم است، مهمان است. نگاه طلبکارانه – حتی وقتی حق با توست – بر روی روش و منش تو تأثیر میگذارد و از تو انسانی دیگر میسازد و تو را از جمع «اقلیت مهمان» به «اکثریت صاحبخانه» میراند.
دوستم دیگر بین ما نیست. او از مهمانی دنیا رفته است. اما حرفش هنوز گوشهی ذهنم مانده.
دنیا، بازی بزرگیست که من، در چند صحنه از آن، مهمان هستم. همین و نه بیشتر.
محمدرضا شعبانعلی
@adelehz
نمیدانم وقتی سوار تاکسی میشوید و میبینید کولر را روشن نکرده، چه میکنید.
نمیدانم وقتی کتابی را میخرید و میبینید که جلد آن تا شده یا صفحهای از آن کثیف است چه میکنید.
نمیدانم وقتی از سوپرمارکت خرید میکنید و متوجه میشوید که یکی از اقلام، اشتباه ارسال شده چه میکنید.
نمیدانم وقتی در کافیشاپ، کمی از چای در نعلبکی ریخته یا نانی که میآورند کمی مانده است، چه میکنید.
من معمولاً چیزی نمیگویم، مگر اینکه مجبور شوم (مثلاً کفشی بخرم و کفش دیگری تحویلم شود که در آنجا هم تا حد امکان، ایراد را گردن میگیرم و مثلاً میگویم ظاهراً من در توضیح مشخصات کفش اشتباه کردهام یا خوب بیان نکردم).
قدیمها چنین اخلاقی نداشتم. اما چند سال پیش، دوستی من را با مفهوم «مهمان دنیا» آشنا کرد.
او گفت: بعضی در دنیا، مثل صاحبخانهاند و برخی مثل مهمان. وقتی به عنوان مهمان جایی میرویم، توقعات کمتری داریم. به طعم غذا، به کهنه بودن میوه، به رنگ در و دیوار، اعتراض نمیکنیم.
انگار «پیچِ پذیرش»مان را چرخاندهاند و روی سطحِ دیگری تنظیم کردهاند. در دنیا میتوان دو جور زیست. مثل صاحبان دنیا و مثل مهمانهای دنیا.
یادم هست به او گفتم: اگر هیچکس اعتراض نکند، هیچچیز بهتر نمیشود. همهچیز بد میماند. این نسخهی تو، نسخهی سقوط و قهقراست.
اما او پاسخ داد: همیشه کسی هست که اعتراض کند. دنیا، صاحبان فراوان دارد. چیزی که کم است، مهمان است. نگاه طلبکارانه – حتی وقتی حق با توست – بر روی روش و منش تو تأثیر میگذارد و از تو انسانی دیگر میسازد و تو را از جمع «اقلیت مهمان» به «اکثریت صاحبخانه» میراند.
دوستم دیگر بین ما نیست. او از مهمانی دنیا رفته است. اما حرفش هنوز گوشهی ذهنم مانده.
دنیا، بازی بزرگیست که من، در چند صحنه از آن، مهمان هستم. همین و نه بیشتر.
محمدرضا شعبانعلی
@adelehz
روزی که دوستت داشتم از خودم نپرسیدم چرا؟
حالا که دلم برایت نمی طپد از من نپرس چرا ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
حالا که دلم برایت نمی طپد از من نپرس چرا ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
از کدام راه برمیگردی؟
رو به سمت کدام کوچه منتظر باشم ؟
در را کدام ساعت باز بگذارم ؟
ببین مرا مثل کودکی که مادرش به او گفته برو سر کوچه منتظر بابا بنشین منتظرت نشسته ام اما تفاوت تو این ست که تو هرگز برنمی گردی
#عادله_زمانی
@adelehz
رو به سمت کدام کوچه منتظر باشم ؟
در را کدام ساعت باز بگذارم ؟
ببین مرا مثل کودکی که مادرش به او گفته برو سر کوچه منتظر بابا بنشین منتظرت نشسته ام اما تفاوت تو این ست که تو هرگز برنمی گردی
#عادله_زمانی
@adelehz
🔴خبرهای خوب تولید واکسن کرونا در کشور
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:
🔹در حال حاضر نیز با ۶ شرکت قرارداد همکاری در زمینه تولید واکسن کرونا امضا شده و دو شرکت به نتایج خوبی رسیده اند./ایرنا
@adelehz
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:
🔹در حال حاضر نیز با ۶ شرکت قرارداد همکاری در زمینه تولید واکسن کرونا امضا شده و دو شرکت به نتایج خوبی رسیده اند./ایرنا
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
دوستان عزیزم
پیج جدید زنی که گم کردم در اینستاگرام
بعد از این فعال تر از همیشه در اینستاگرام در خدمتتون هستم .
برای استفاده از پستها و مطالب جدید در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
پیج جدید زنی که گم کردم در اینستاگرام
بعد از این فعال تر از همیشه در اینستاگرام در خدمتتون هستم .
برای استفاده از پستها و مطالب جدید در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
"زنی کهگم کردم "
دلم تورا میخواهد. واین ناممکن است شبیه هوس باران بهاری وسط گرمای مرداد #عادله_زمانی @adelehz
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
همیشه هم ناممکن نیست😁
هرچی دلتون خواست از خدا بخواهید
خدا رو چی دیدی شاید شد 😍
آدم به امید زندست
باران بهاری اول مرداد به وقت ۱۳۹۹/۵/۱
📷تکتم
@adelehz
هرچی دلتون خواست از خدا بخواهید
خدا رو چی دیدی شاید شد 😍
آدم به امید زندست
باران بهاری اول مرداد به وقت ۱۳۹۹/۵/۱
📷تکتم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دنیا
به من و تو
یک دریای آرام
یک غروب سرشار از سکوت
یک جنگل خیال انگیز و جادویی
یک جاده ی خالی و بی انتها
یک سفر دونفره ی بی سرو صدا بدهکارست
بیا طلبمان را از دنیا وصول کنیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
به من و تو
یک دریای آرام
یک غروب سرشار از سکوت
یک جنگل خیال انگیز و جادویی
یک جاده ی خالی و بی انتها
یک سفر دونفره ی بی سرو صدا بدهکارست
بیا طلبمان را از دنیا وصول کنیم.
#عادله_زمانی
@adelehz
بچه که بودم پنجشنبه ها را بیشتر از جمعه ها دوست داشتم .حس خوبی داشتم و خیال میکردم مدتها زمان دارم تا لذت ببرم .
لذت داشتن یک شکلات خوشمزه خیلی وقتها از خوردنش بیشتر ست.
عشق فقط رسیدن نیست گاهی در کنار و حسرت هم بودن لذتش از رسیدن بیشتر ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
لذت داشتن یک شکلات خوشمزه خیلی وقتها از خوردنش بیشتر ست.
عشق فقط رسیدن نیست گاهی در کنار و حسرت هم بودن لذتش از رسیدن بیشتر ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
یک طايفه هر صبح
به اميد تو برخاست
يك سلسله هر شام
به سوداى تو افتاد...
فروغى بسطامى
صبح پنجشنبه بخیر
@adelehz
به اميد تو برخاست
يك سلسله هر شام
به سوداى تو افتاد...
فروغى بسطامى
صبح پنجشنبه بخیر
@adelehz
آدمهای زیبا و دوستداشتنی، به صورت تصادفی به وجود نمیآیند.
زیباترین و دوستداشتنیترین انسانهایی که میشناسیم، آنهایی هستند که با شکست آشنا شدهاند. آنهایی که رنج را تجربه کردهاند. آنهایی که از دست دادن را تجربه کردهاند. آنهایی که پس از این رویدادهای دشوار، دوباره مسیر خود را به سمت زندگی پیدا کردهاند.
این افراد، زندگی را به شکل متفاوتی میفهمند. آن را به شکل متفاوتی تحسین میکنند. و نیز به شکل متفاوتی حس میکنند.
به همین دلیل، آرامتر میشوند و دوست داشتن و محبت به دغدغهشان تبدیل میشود.
وین دایر
@adelehz
زیباترین و دوستداشتنیترین انسانهایی که میشناسیم، آنهایی هستند که با شکست آشنا شدهاند. آنهایی که رنج را تجربه کردهاند. آنهایی که از دست دادن را تجربه کردهاند. آنهایی که پس از این رویدادهای دشوار، دوباره مسیر خود را به سمت زندگی پیدا کردهاند.
این افراد، زندگی را به شکل متفاوتی میفهمند. آن را به شکل متفاوتی تحسین میکنند. و نیز به شکل متفاوتی حس میکنند.
به همین دلیل، آرامتر میشوند و دوست داشتن و محبت به دغدغهشان تبدیل میشود.
وین دایر
@adelehz
وزارت توریسم مصر یک تور مجازی سهبعدی از یکی از آثار باستانی شون درست کرده که جزئیات جالبی داره . برید تو لینک پایین خودتون ببینید: 😍
https://my.matterport.com/show/?m=bN9MbB6cdzi&mls=1
@adelehz
https://my.matterport.com/show/?m=bN9MbB6cdzi&mls=1
@adelehz