"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
🔴آکسفورد از «موفقیت» واکسن ضد کرونا بر روی انسان خبر داد

اولین آزمایش‌های انسانی واکسن کووید١٩ دانشگاه آکسفورد موفقیت نشان داده، این واکسن سیستم ایمنی بدن علیه این ویروس را تقویت می‌کند
در نخستین گام بریتانیا ۱۰۰ میلیون دز از این واکسن را سفارش داده است.

ایسنا

@adelehz
از قوانین نانوشته ی جهان آن ست که هر شادی بزرگ میتواند غمی بزرگ به دنبال خودش بیاورد .
یعنی اصولا تلخ و شیرین با هم به آدمی چشانده میشود.نمیخواهم کسی را بترسانم فقط میخواهم بگویم اگر خداوند روزی به تو شادی و لبخند کوچکی داد از اعماق قلب شاکرش باش و گلایه نکن که چرا بیش تر نه ؟؟
یادت باشد هرکه بامش بیش برفش بیشتر..
شاکر هر خیری از او باش که به تو می رسد.
#عادله_زمانی
@adelehz
ما نسلی بودیم که مادرهامون همیشه از غذاهای خیلی معطرشون برای همسایه ها می فرستادند تا کسی دلش هوس نکنه و حسرت به دلش نمونه چی شد که رسیدیم به شوآف غذاها تو شبکه های اجتماعی ؟؟؟
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جانا
کمی بخند
چای صبح بدون قند نمی چسبد.
#عادله_زمانی
صبح به خیر ❤️
@adelehz
نمی‌دانم وقتی غذایی که پیک موتوری رستوران برایتان می‌آورد سرد است، چه می‌کنید.

نمی‌دانم وقتی سوار تاکسی می‌شوید و می‌بینید کولر را روشن نکرده، چه می‌کنید.

نمی‌دانم وقتی کتابی را می‌خرید و می‌بینید که جلد آن تا شده یا صفحه‌ای از آن کثیف است چه می‌کنید.

نمی‌دانم وقتی از سوپرمارکت خرید می‌کنید و متوجه می‌شوید که یکی از اقلام، اشتباه ارسال شده چه می‌کنید.

نمی‌دانم وقتی در کافی‌شاپ، کمی از چای در نعلبکی ریخته یا نانی که می‌آورند کمی مانده است، چه می‌کنید.

من معمولاً چیزی نمی‌گویم، مگر اینکه مجبور شوم (مثلاً کفشی بخرم و کفش دیگری تحویلم شود که در آنجا هم تا حد امکان، ایراد را گردن می‌گیرم و مثلاً می‌گویم ظاهراً من در توضیح مشخصات کفش اشتباه کرده‌ام یا خوب بیان نکردم).

قدیم‌ها چنین اخلاقی نداشتم. اما چند سال پیش، دوستی من را با مفهوم «مهمان دنیا» آشنا کرد.

او گفت: بعضی در دنیا، مثل صاحب‌خانه‌اند و برخی مثل مهمان. وقتی به عنوان مهمان جایی می‌رویم، توقعات کمتری داریم. به طعم غذا، به کهنه بودن میوه، به رنگ در و دیوار، اعتراض نمی‌کنیم.

انگار «پیچِ پذیرش»‌مان را چرخانده‌اند و روی سطحِ دیگری تنظیم کرده‌اند. در دنیا می‌توان دو جور زیست. مثل صاحبان دنیا و مثل مهمان‌های دنیا.

یادم هست به او گفتم: اگر هیچ‌کس اعتراض نکند، هیچ‌چیز بهتر نمی‌شود. همه‌چیز بد می‌ماند. این نسخه‌ی تو، نسخه‌ی سقوط و قهقراست.
اما او پاسخ داد: همیشه کسی هست که اعتراض کند. دنیا، صاحبان فراوان دارد. چیزی که کم است، مهمان است. نگاه طلبکارانه – حتی وقتی حق با توست – بر روی روش و منش تو تأثیر می‌گذارد و از تو انسانی دیگر می‌سازد و تو را از جمع «اقلیت مهمان» به «اکثریت صاحب‌خانه» می‌راند.

دوستم دیگر بین ما نیست. او از مهمانی دنیا رفته است. اما حرفش هنوز گوشه‌ی ذهنم مانده.

دنیا، بازی بزرگی‌ست که من، در چند صحنه از آن، مهمان هستم. همین و نه بیشتر.

محمدرضا شعبانعلی
@adelehz
روزی که دوستت داشتم از خودم نپرسیدم چرا؟
حالا که دلم برایت نمی طپد از من نپرس چرا ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
از کدام راه برمیگردی؟
رو به سمت کدام کوچه منتظر باشم ؟
در را کدام ساعت باز بگذارم ؟
ببین مرا مثل کودکی که مادرش به او گفته برو سر کوچه منتظر بابا بنشین منتظرت نشسته ام اما تفاوت تو این ست که تو هرگز برنمی گردی
#عادله_زمانی
@adelehz
🔴خبرهای خوب تولید واکسن کرونا در کشور

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:
🔹در حال حاضر نیز با ۶ شرکت قرارداد همکاری در زمینه تولید واکسن کرونا امضا شده و دو شرکت به نتایج خوبی رسیده اند./ایرنا
@adelehz
دوستان عزیزم
پیج جدید زنی که گم کردم در اینستاگرام
بعد از این فعال تر از همیشه در اینستاگرام در خدمتتون هستم .
برای استفاده از پستها و مطالب جدید در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
دلم تورا میخواهد.
واین ناممکن است
شبیه هوس باران بهاری
وسط گرمای مرداد
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
"زنی که‌گم کردم "
دلم تورا میخواهد. واین ناممکن است شبیه هوس باران بهاری وسط گرمای مرداد #عادله_زمانی @adelehz
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
همیشه هم ناممکن نیست😁
هرچی دلتون خواست از خدا بخواهید
خدا رو چی دیدی شاید شد 😍
آدم به امید زندست
باران بهاری اول مرداد به وقت ۱۳۹۹/۵/۱

📷تکتم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دنیا
به من و تو
یک دریای آرام
یک غروب سرشار از سکوت
یک جنگل خیال انگیز و جادویی
یک جاده ی خالی و بی انتها
یک سفر دونفره ی بی سرو صدا بدهکارست
بیا طلبمان را از دنیا وصول کنیم‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
كوچ تا چند
مگر ميشود از خويش گريخت؟

فاضل نظری

@adelehz
بچه که بودم پنجشنبه ها را بیشتر از جمعه ها دوست داشتم .حس خوبی داشتم و خیال میکردم مدتها زمان دارم تا لذت ببرم .
لذت داشتن یک شکلات خوشمزه خیلی وقتها از خوردنش بیشتر ست.
عشق فقط رسیدن نیست گاهی در کنار و حسرت هم بودن لذتش از رسیدن بیشتر ست.
#عادله_زمانی
@adelehz