همه زنان با حضور زنی دیگر فراموش نمیشوند!
زنی وجود دارد که اگر گم شد، تمام زندگی ات را برای جمع کردن چهره اش از صدها زن دیگر، میگذرانی و پیدایش نمیکنی.
نزار قبانی
@adelehz
زنی وجود دارد که اگر گم شد، تمام زندگی ات را برای جمع کردن چهره اش از صدها زن دیگر، میگذرانی و پیدایش نمیکنی.
نزار قبانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جمعه حال خوب کودکی ست ،کودکی که دلش از مشق شب نوشتن های هفته پرست و حالا به جمعه فکر میکند و فراغت بال ،مثل یک گنجشک کوچک که بروی شاخه ای بنشیند و دشت را ببیند و دل کوچکش شاد باشد .
جمعه های سالهای بزرگسالی شبیه کودکی نیست اما هنوز هم گاهی چیزی در دل ما جوانه میزند که شادمان میکند .چیزی مثل شوق کودکانه ی رسیدن جمعه..
#عادله_زمانی
@adelehz
جمعه های سالهای بزرگسالی شبیه کودکی نیست اما هنوز هم گاهی چیزی در دل ما جوانه میزند که شادمان میکند .چیزی مثل شوق کودکانه ی رسیدن جمعه..
#عادله_زمانی
@adelehz
از چنین روزهای گرمی در تابستان چند سال قبل مسیر زندگی من عوض شد و وارد راهی جدید از زندگی شدم .
اما فقط مسیر زندگیم نبود بلکه خودم بودم که در روزهای تابستانی،خزانی ،زمستانی و بهاری آن سال تغییر میکردم و پوست می انداختم.
من داشتم بزرگ میشدم بی آنکه خودم بدانم که چقدر در حال تغییر هستم .بی آنکه بدانم راهی کجا هستم خودم را مثل یک پروانه که خود را به باد بخشیده به تقدیر سپرده بودم...
درحالی که نمی دانستم کجا می روم به یک هدف خوش آب و رنگ فکر میکردم و فقط از ته دل می خندیدم .
دختر بچه ای بودم که حالا می رفت تا بزرگ شود تا لپ های تپلی اش به استخوان های صورتش بچسبد و صورت کودکانه ی تپلی اش تبدیل به یک صورت کشیده و استخوانی شود .و برق شاد نگاهش می رفت تا تبدیل به یک نور نافذ شود و خیلی چیزها و کس ها را نادیده بگیرد .
من آن تابستان کذایی مثل میوه های باغ آقاجان پخته میشدم بدون اینکه بفهمم
راستش تا زمانی که میانه ی یک حال باشید درست نمی توانید درکش کنید آن زمانی می فهمید چه چیزی را پشت سر گذاشتید که از بیرون به آن نگاه کنید .
هنوز هم تابستانهای گرم آبی ابی را میشنوم و دوباره و دوباره به آن دخترک خوشحال فکر میکنم که در یکتابستان بزرگ شد.
#عادله_زمانی
@adelehz
اما فقط مسیر زندگیم نبود بلکه خودم بودم که در روزهای تابستانی،خزانی ،زمستانی و بهاری آن سال تغییر میکردم و پوست می انداختم.
من داشتم بزرگ میشدم بی آنکه خودم بدانم که چقدر در حال تغییر هستم .بی آنکه بدانم راهی کجا هستم خودم را مثل یک پروانه که خود را به باد بخشیده به تقدیر سپرده بودم...
درحالی که نمی دانستم کجا می روم به یک هدف خوش آب و رنگ فکر میکردم و فقط از ته دل می خندیدم .
دختر بچه ای بودم که حالا می رفت تا بزرگ شود تا لپ های تپلی اش به استخوان های صورتش بچسبد و صورت کودکانه ی تپلی اش تبدیل به یک صورت کشیده و استخوانی شود .و برق شاد نگاهش می رفت تا تبدیل به یک نور نافذ شود و خیلی چیزها و کس ها را نادیده بگیرد .
من آن تابستان کذایی مثل میوه های باغ آقاجان پخته میشدم بدون اینکه بفهمم
راستش تا زمانی که میانه ی یک حال باشید درست نمی توانید درکش کنید آن زمانی می فهمید چه چیزی را پشت سر گذاشتید که از بیرون به آن نگاه کنید .
هنوز هم تابستانهای گرم آبی ابی را میشنوم و دوباره و دوباره به آن دخترک خوشحال فکر میکنم که در یکتابستان بزرگ شد.
#عادله_زمانی
@adelehz
مادربزرگم وقتی با کسی احوالپرسی میکند به زبان محلی خودمان از او میپرسد: خویی؟ خوشحالی؟ خدا خوشحالی تَ بی دِه (خدا حال خوش بهتون بده) .
این سبک احوالپرسی و جملات، مشخصه ی او شده است و برای ما که عادت داریم با جملات و عبارات کلیشه ای و تکراری خیلی شیک و شسته رفته سلام و احوالپرسی کنیم ، کاربرد آن نامانوس است.
مادربزرگم پیرزن ساده دلی است که سواد خواندن و نوشتن هم ندارد ولی من مطمئنم که معنای زندگی را بهتر از همه بچه ها و نوه های تحصیل کرده اش فهمیده ست . او درک کرده که آدم ممکن است به ظاهر سالم و سرحال باشد اما حالش خوش نباشد ، او بهتر از همه ما میداند که خوب بودن یعنی حال خوش داشتن ، و این مهم ترین چیزیست که آدم ها باید از بودنش در وجود هم مطمئن شوند. و بهترین و بالاترین آرزویی که میتوانند برای هم بکنند این است که از خدا خوشحالی بخواهند برای هم.
چقدر دلم میخواهد به مادربزرگم زنگ بزنم و بگویم:خوبم ، سالمم،درد ندارم ، غذا میخورم ، مراقب خودم هستم اما خوشحال نیستم . دعا کن خوشحال شوم مامان بزرگ و او مثل همیشه مهربانیش را با دعاهای ساده و قشنگش برایم حواله کند ، شاید دعاهایش نم نم (خوشحالی ) بشود و ببارد به حس و حال این روزهایم...
یاسمین نورایی
@adelehz
این سبک احوالپرسی و جملات، مشخصه ی او شده است و برای ما که عادت داریم با جملات و عبارات کلیشه ای و تکراری خیلی شیک و شسته رفته سلام و احوالپرسی کنیم ، کاربرد آن نامانوس است.
مادربزرگم پیرزن ساده دلی است که سواد خواندن و نوشتن هم ندارد ولی من مطمئنم که معنای زندگی را بهتر از همه بچه ها و نوه های تحصیل کرده اش فهمیده ست . او درک کرده که آدم ممکن است به ظاهر سالم و سرحال باشد اما حالش خوش نباشد ، او بهتر از همه ما میداند که خوب بودن یعنی حال خوش داشتن ، و این مهم ترین چیزیست که آدم ها باید از بودنش در وجود هم مطمئن شوند. و بهترین و بالاترین آرزویی که میتوانند برای هم بکنند این است که از خدا خوشحالی بخواهند برای هم.
چقدر دلم میخواهد به مادربزرگم زنگ بزنم و بگویم:خوبم ، سالمم،درد ندارم ، غذا میخورم ، مراقب خودم هستم اما خوشحال نیستم . دعا کن خوشحال شوم مامان بزرگ و او مثل همیشه مهربانیش را با دعاهای ساده و قشنگش برایم حواله کند ، شاید دعاهایش نم نم (خوشحالی ) بشود و ببارد به حس و حال این روزهایم...
یاسمین نورایی
@adelehz
تو معبودی هستی که مخلوقت را فراموش نمیکنی و من بنده ای که دلم همیشه نگاهت را میخواهد .
من همیشه منتظرم که مراقبم باشی و دستم را رها نکنی
من همیشه منتظر توام خدایا
دستت را از سرم بر ندار
آمین
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
من همیشه منتظرم که مراقبم باشی و دستم را رها نکنی
من همیشه منتظر توام خدایا
دستت را از سرم بر ندار
آمین
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
آغازشدن با آغاز کردن متفاوت ست .
از من اگر بپرسی خواهم گفت که بله فرق دارد.
اینکه روز آغاز میشود امری ست بی اختیار اما اینکه روز را شروع کنی چیزی ست در دستان تو
بی توجه به شروع شدن همیشگی روز تو بکوش تا روزت را هرکجا هستی با امید آغاز کنی.
#عادله_زمانی
@adelehz
از من اگر بپرسی خواهم گفت که بله فرق دارد.
اینکه روز آغاز میشود امری ست بی اختیار اما اینکه روز را شروع کنی چیزی ست در دستان تو
بی توجه به شروع شدن همیشگی روز تو بکوش تا روزت را هرکجا هستی با امید آغاز کنی.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بلدید کسی و اینجوری آروم کنید ؟
@adelehz
@adelehz
گفتارت فرش ایرانیست
و چشمانات گنجشککان دمشقی
که میپرند از دیواری به دیواری
و دلام در سفر است چون کبوتری بر فراز آبهای دستانات
و خستگی در میکند در سایهی دیوارها…
و من دوستات دارم
اما میترسم که با تو باشم
میترسم که با تو یکی شوم
میترسم که در تو مسخ شوم
تجربه یادم داده که از عشق زنان دوری کنم
و از موجهای دریا
اما با عشقات نمیجنگم…
که عشق تو روز من است
با خورشید روز نمیجنگم
با عشقات نمیجنگم
نزار قبانی
@adelehz
و چشمانات گنجشککان دمشقی
که میپرند از دیواری به دیواری
و دلام در سفر است چون کبوتری بر فراز آبهای دستانات
و خستگی در میکند در سایهی دیوارها…
و من دوستات دارم
اما میترسم که با تو باشم
میترسم که با تو یکی شوم
میترسم که در تو مسخ شوم
تجربه یادم داده که از عشق زنان دوری کنم
و از موجهای دریا
اما با عشقات نمیجنگم…
که عشق تو روز من است
با خورشید روز نمیجنگم
با عشقات نمیجنگم
نزار قبانی
@adelehz
در بزن
در را بازکنم .
چشمانت خسته باشد
همینطورصدایت
برایت چای بریزم ..کمی توت خشک و کشمش کنارش بگذارم..
بگی خستگیت دررفت
ومن حس کنم خوشبخت ترین زن زمینم...
در بزن...
#عادله_زمانی
@adelehz
در را بازکنم .
چشمانت خسته باشد
همینطورصدایت
برایت چای بریزم ..کمی توت خشک و کشمش کنارش بگذارم..
بگی خستگیت دررفت
ومن حس کنم خوشبخت ترین زن زمینم...
در بزن...
#عادله_زمانی
@adelehz
نمیتوانید درد و رنجی که کشیدهاید را نادیده بگیرید. حتی نمیتوانید آن را بهطور کامل فراموش کنید. تنها کاری که میتوانید بکنید پیدا کردن راهی است که از طریق آن خوبیهایی که از دل آن حادثه بیرون آمده بپذیرید، حتی
اگر سالها زمان ببرد تا پی به این موضوع ببرید.
📕 خودت باش دختر
ریچل هالیس
@adelehz
اگر سالها زمان ببرد تا پی به این موضوع ببرید.
📕 خودت باش دختر
ریچل هالیس
@adelehz
کتاب بخوان و بگرد و عاشق شو
زندگی فقط مجموعه ی همین کارهای کوچک اما در باطن بسیار بزرگ ست..
زندگی عشق را فریاد زدن، ورق زدن کتابی نو، زیر باران قدم زدن و خوردن چایی تازه دم ست.
زندگی را سخت نگیر و زندگی کن...
#عادله_زمانی
@adelehz
زندگی فقط مجموعه ی همین کارهای کوچک اما در باطن بسیار بزرگ ست..
زندگی عشق را فریاد زدن، ورق زدن کتابی نو، زیر باران قدم زدن و خوردن چایی تازه دم ست.
زندگی را سخت نگیر و زندگی کن...
#عادله_زمانی
@adelehz
✨
یا کیست که دعای درمانده را چون بخواندش، اجابت می کند، و بلا را می گرداند...
سوره نمل
آیه 62
شب زیبا...
@adelehz
یا کیست که دعای درمانده را چون بخواندش، اجابت می کند، و بلا را می گرداند...
سوره نمل
آیه 62
شب زیبا...
@adelehz
چیزی به عنوان خوشبخت ترین آدم زمین عملا وجود ندارد.هرکس در آن حال که چیزی فزون تر دارد چیزی هم کمتر دارد ، این نگاه توست که بتو اجازه میدهد خوشبختی را بیابی خواه در قطره ای شبنم صبحگاهی،خواه در روزنه ای از نور که بر فرش تابیده خواه در لبخند شیرین کودکی معصوم
خوشبختی خیلی دور نیست .
#عادله_زمانی
صبح بخیر❤️
@adelehz
خوشبختی خیلی دور نیست .
#عادله_زمانی
صبح بخیر❤️
@adelehz