"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
یه ثروتی هم هست تو دنیا که اصلا قیمت نداره اونم شانس آشنا شدن با آدمهای مهربونه
مرسی که همیشه محبت دارین❤️
@adelehz
در باز شد
و او با فانوسش به درون وزید
زیبایی رهاشده‌ای بود...

سهراب سپهری
صبح بخیر❤️
@adelehz
صبح ازشب عبور میکند و به شهر می رسد.
خورشید به یاد باور کودکی مان از خواب بیدارمیشود و از پشت کوه بیرون می آید ..
خیابان سکوت را توی کیفش میگذارد و غرق صدای قدمها میشود..
و این چنین یک اتفاق بزرگ رخ می دهد
روز آغاز میگردد...
#عادله_زمانی
@adelehz
به خودت در آیینه نگاه کن و زیباترین شعری که بلدی را برای خودت بخوان
قرار نیست همیشه برای یک نفر دیگر دلبرانه بخوانی و عاشقانه بسرایی ،خودت بیخبری اما تو حاصل عشق خدایی به آفرینش
تو را برای دل خودش آفریده ست چطور امکان دارد چنین مخلوق خاصی کم ارزش باشد .
زندگی بی تو ،بله بی تو تویی که حالا روبروی آیینه ای زشت ست .
تو به تنهایی برای زیبایی جهان لازم هستی
خودت را رها نکن هرگز
#عادله_زمانی
@adelehz
هیچ زنی را، در هیچ کجای دنیا نمی توانی پیدا کنی که به یک باره عاشق مردی شود. زن ها آرام آرام در یک مرد جوانه می زنند. اما امان از وقتی که زنی، در وجود مردش ریشه بدواند. این جور عشق های یک زن را، هیچ تبری نمی تواند از پا در بیاورد. حالا می خواهد تبر زمان باشد، یا حتی تبر مرگ...
اما چرا... همیشه یک استثنا وجود دارد. و آن برای از ریشه خشکاندن یک زن، خیانت به عشق اوست...

علیرضا اسفندیاری
@adelehz
کاروانی شکر از مصر به شیراز آید
اگر آن یار سفرکرده ما بازآید

#سعدی
@adelehz
تو نور ظهر تابستان بودی که می تابید وسط اتاق
و آتش می زد فرش را با گرمایش
تو نور تابستان بودی در قلبم که روشنش کردی و آتشش زدی...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نترس
هرگز نترس قایقِ من!
موجی که غرق نکند
بالاترمان می‌برد

معین دهاز
#شما_فرستادین
@adelehz
Anne Sherli
Nasrolah Medghalchi
🎧@adelehz
آنه تکرار غریبانه ی روزهایت چگونه گذشت...
مادر از همه ما ضعیف تر بود؛
نه بخاطر غصه‌های مشترکمان ، بلکه بخاطر
غصه‌های خصوصی هر کدام از ما که خورده بود ...


کافکا
@adelehz
بیشتر اعضای کانال من خانم ها هستند.اسم کانال هم کاملا زنانه ست ولی این به اون معنی نیست که آقایون اینجا نیستند.ما آقایون با احساس و اهل هنر و شعر کم نداریم.مردها شاید نتونند مثل ما خانم ها با قلب شون حرف بزنند و احساس شون و بیان کنند اما در واقع اونها هستند ‌که ما میتونیم از عشق بگیم بدون اونها پای احساس ما لنگ میزنه..خوبه که هستند.
@adelehz
گرمای تنت ، پخته کند خامیِ من را
بی‌تجربه‌ام ، میوه‌ی کالم ؛ بغلم کن...

@adelehz
شب زیبا ❤️
@adelehz
همه زنان با حضور زنی دیگر فراموش نمی‌شوند!
زنی وجود دارد که اگر گم شد، تمام زندگی ات را برای جمع کردن چهره اش از صدها زن دیگر، می‌گذرانی و پیدایش نمیکنی.

نزار قبانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جمعه حال خوب کودکی ست ،کودکی که دلش از مشق شب نوشتن های هفته پرست و حالا به جمعه فکر میکند و فراغت بال ،مثل یک گنجشک کوچک که بروی شاخه ای بنشیند و دشت را ببیند و دل کوچکش شاد باشد ‌.
جمعه های سالهای بزرگسالی شبیه کودکی نیست اما هنوز هم گاهی چیزی در دل ما جوانه میزند که شادمان میکند .چیزی مثل شوق کودکانه ی رسیدن جمعه..
#عادله_زمانی
@adelehz
از چنین روزهای گرمی در تابستان چند سال قبل مسیر زندگی من عوض شد و وارد راهی جدید از زندگی شدم .
اما فقط مسیر زندگیم نبود بلکه خودم بودم که در روزهای تابستانی،خزانی ،زمستانی و بهاری آن سال تغییر میکردم و پوست می انداختم.
من داشتم بزرگ میشدم بی آنکه خودم بدانم که چقدر در حال تغییر هستم .بی آنکه بدانم راهی کجا هستم خودم را مثل یک پروانه که خود را به باد بخشیده به تقدیر سپرده بودم...
درحالی که نمی دانستم کجا می روم به یک هدف خوش آب و رنگ فکر میکردم و فقط از ته دل می خندیدم .
دختر بچه ای بودم که حالا می رفت تا بزرگ شود تا لپ های تپلی اش به استخوان های صورتش بچسبد و صورت کودکانه ی تپلی اش تبدیل به یک صورت کشیده و استخوانی شود .و برق شاد نگاهش می رفت تا تبدیل به یک نور نافذ شود و خیلی چیزها و کس ها را نادیده بگیرد .
من آن تابستان کذایی مثل میوه های باغ آقاجان پخته میشدم بدون اینکه بفهمم
راستش تا زمانی که میانه ی یک حال باشید درست نمی توانید درکش کنید آن زمانی می فهمید چه چیزی را پشت سر گذاشتید که از بیرون به آن نگاه کنید .
هنوز هم تابستانهای گرم آبی ابی را میشنوم و دوباره و دوباره به آن دخترک خوشحال فکر میکنم که در یک‌تابستان بزرگ شد.
#عادله_زمانی
@adelehz