"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
در «ترک الاطناب» ابن القضاعی آمده که پیامبر(ص) فرمود:

در میانِ بنی‌اسرائیل مردی سیه‌دل و گناه‌کار بود، روزی سگی را بر لبِ چاهی تشنه یافت که از تشنگی زبان بیرون آورده بود.

آن مرد به درونِ چاه رفت و کفش‌های خود را پر از آب کرد و به سگ داد، خداوند به پیامبرِ زمان وحی فرستاد
به آن مرد بگو:
به‌خاطر این مهربانی ات هر چه کرده بودی بخشیدم.

مردی از یارانِ آن حضرت برخاست و گفت :
آیا ما را نیز به‌خاطرِ چهارپایان مزد دهد؟

پیامبر(ص) فرمودند:
فی کلِّ کبد حرّی أجرٌ
در هر جگرِ سوخته ای مزدی هست.

پ.ن تعبیری چنین عاشقانه از مهربانی بی نهایت ارزشمند ست.

از ژوان
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بعضی آدمها بودنشان
داشتن شان
حضورشان
نامشان
غنیمت ست
و امان از روزی که نباشند
#عادله_زمانی
دکلمه : محمد همتی
@adelehz
شبیه یک خواب آرام
من به تو نیاز دارم
خوابی که آرامم کند و مرا وارد دنیایی کند که جز سفیدی چیزی درونش دیده نشود
خوابی که صبح هنگام بیدارشدن از بسترم عطر یاس برخیزد
من به خوابی نیاز دارم که تورا برایم بیاورد..
#عادله_زمانی
@adelehz
دوستان عزیزم
پیج جدید زنی که گم کردم در اینستاگرام
بعد از این فعال تر از همیشه در اینستاگرام در خدمتتون هستم .
برای استفاده از پستها و مطالب جدید در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
من میگویم خدای نظمِ عالم و آدم
ناممکن ست زندگی مرا نامنظم آفریده باشد .
اگر چیزی به نظرم نادرست می آید شاید هنوز کامل نشده ست .میدانم که گر صبر کنم حتما روزی پازلش به زیبایی مرتب خواهد شد .
#عادله_زمانی
صبح قشنگ تون بخیر❤️

@adelehz
ولی دلم برای دیدن چهره ها و لبخندها تو خیابون تنگ شده 😷
خدایا کمک کن زودتر از این روزها عبور کنیم.
بهت باور داریم.
@adelehz
اینجا آرامگاه خواجه عبدالله انصاری معروف به پیر هرات،در شهر هرات ست .
این زیارتگاه روزانه میزبان صدها نفر خصوصا زنان بیشماری ست ‌.رسم زنان حاجتمند هرات این ست که برای حاجت روا شدن یا حاجت گرفتن نان و حلوا به این زیارت می آورند. حلوای خانه پز و نان تازه و گرم .زنان دیگر با احترام تکه ای از نان و حلوای حاجت گشا را میگیرند و میخورند .این نان و حلوا نمادی از آرزوهای های زنانه ست .این روزها حال دنیا بد ست کاش میتوانستم حلوایی بپزم و نانی گرم کنارش بگذارم و به زیارتی ببرم این توان زنانه را بکار بگیرم و امیدوار باشم که خداوند حلوای سلامتی و نان آسودگی را باز به جهان بازگرداند...
#عادله_زمانی
@adelehz
یک بعدازظهر گرم تابستانی
آن روزها که هنوز لبخندها واقعی بود در غلظت گرمای روبه غروب تابستان از راه رسیدی .
چای حاضر بود برایت ریختم بدون اینکه بپرسم میخوری یا نه ؟
خندیدی انگار بدت نمی آمد چای بخوریم .
چای خوردیم از روزهای رفته گفتی و من شنیدم و من گفتم و تو شنیدی .استکانت خالی شده بود
پرسیدم دوباره چای میخوری؟
بازهم خندیدی...
وقتی از آشپزخانه برگشتم رفته بودی
آفتاب غروب کرده بود و من دانسته بودم که هر خنده ای معنی آری را نمی دهد...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بارها محاسبه کردم که در و یجوری باز کنم و خودم و پرت کنم بیرون که سرم به جدول نخوره😂
حالا همزمان هم اون راننده ی مادر مرده داشته به اجاره خونه اش فکر میکرده😂
@adelehz
کسی را که دوست دارید .
بی مقدمه ببوسید ...
چنین چیز باارزشی نباید به تعویق بیفتد
#عادله_زمانی
@adelehz
یادتونه هی واسه صبح زود بیدار شدن غر میزدید
حالا خوبتون شد 🙁🤦‍♀
مریضی و ترس از مریض شدن بهتره یا صبح زود بیدارشدن؟
نتیجه گیری اخلاقی غر نزنید کائنات یه کاری میکنه که آدم بگه غلط کردم همون وضعیت قبلی و برگردون😫
هیچی از غر درست نمیشه بخدا فقط بدتر میشه
@adelehz
به وطنت برگرد.
@adelehz
آدمها
آرزوها
باورها
تلاشها
و هر آنچه شبها با آن سر به بالین میگذارند.
گاه با یک آرزو حتی محال حتی دور از دسترس
گاه با یک رویا گرچه دور از دست گرچه خیلی دور
گاه با یک یاد گرچه نامهربان گرچه دل آزار
گاه با یک بغض گرچه کهنه گرچه بی دلیل
آدمها هنگام خواب بقچه هایی زیر بغل شان دارند و آنچنان محکم در آغوش میکشندشان که خوابشان ببرد
در واقع بقچه های هر آدمی در خواب همان چیزهایی ست که در بیداری از دستش دور مانده ست‌.
دلم میخواهد دعا کنم برای همه ی آدمهای دنیا که شبی نیمه شبی خدا بقچه های خوابشان را بگشاید و آنچه در آرزویش هستند را بیرون بیاورد و برفراز بسترشان بگذارد و صبحی شود که آدمها برخیزند از دیدن بقچه ی خالی بغض شان بگیرد ولی وقتی چشم برگردانند آرزویشان را برفراز بسترشان ببینند که به آنها لبخند میزند...
و این چنین دنیا پر شود از خنده های الماس نشان و از ته دل...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
یه ثروتی هم هست تو دنیا که اصلا قیمت نداره اونم شانس آشنا شدن با آدمهای مهربونه
مرسی که همیشه محبت دارین❤️
@adelehz
در باز شد
و او با فانوسش به درون وزید
زیبایی رهاشده‌ای بود...

سهراب سپهری
صبح بخیر❤️
@adelehz
صبح ازشب عبور میکند و به شهر می رسد.
خورشید به یاد باور کودکی مان از خواب بیدارمیشود و از پشت کوه بیرون می آید ..
خیابان سکوت را توی کیفش میگذارد و غرق صدای قدمها میشود..
و این چنین یک اتفاق بزرگ رخ می دهد
روز آغاز میگردد...
#عادله_زمانی
@adelehz
به خودت در آیینه نگاه کن و زیباترین شعری که بلدی را برای خودت بخوان
قرار نیست همیشه برای یک نفر دیگر دلبرانه بخوانی و عاشقانه بسرایی ،خودت بیخبری اما تو حاصل عشق خدایی به آفرینش
تو را برای دل خودش آفریده ست چطور امکان دارد چنین مخلوق خاصی کم ارزش باشد .
زندگی بی تو ،بله بی تو تویی که حالا روبروی آیینه ای زشت ست .
تو به تنهایی برای زیبایی جهان لازم هستی
خودت را رها نکن هرگز
#عادله_زمانی
@adelehz