گر یک نفست ز زندگانی گذرد
مگذار که جز به شادمانی گذرد!
هشدار! که سرمایهی سودای جهان
عمرست، چنانش گذرانی گذرد..
خيام نيشابورى
@adelehz
مگذار که جز به شادمانی گذرد!
هشدار! که سرمایهی سودای جهان
عمرست، چنانش گذرانی گذرد..
خيام نيشابورى
@adelehz
بانوی من !
دلم میخواست در عصر دیگری دوستت میداشتم
در عصری مهربانتر و شاعرانهتر
عصری که عطرِ کتاب ،
عطرِ یاس و عطرِ آزادی را بیشتر حس میکرد.
دلم میخواست تو را
در عصر شمع دوست میداشتم !
در عصر هیزم و بادبزنهای اسپانیایی
و نامههای نوشته شده با پر
و پیراهنهای تافتهی رنگارنگ
نه در عصر دیسکو ،
ماشینهای فراری و شلوارهای جین
دلم میخواست تو را در عصرِ دیگری میدیدم
عصری که در آن
گنجشکان ، پلیکانها و پریان دریایی حاکم بودند
عصری که از آنِ نقاشان بود ،
از آنِ موسیقیدانها ،
عاشقان ،
شاعران ،
کودکان
و دیوانگان
دلم میخواست تو با من بودی
در عصری که بر گل و شعر و بوریا و زن ستم نبود
ولی افسوس
ما دیر رسیدیم
ما گل عشق را جستجو میکنیم ،
در عصری که با عشق بیگانه است
نزار قبانی
@adelehz
دلم میخواست در عصر دیگری دوستت میداشتم
در عصری مهربانتر و شاعرانهتر
عصری که عطرِ کتاب ،
عطرِ یاس و عطرِ آزادی را بیشتر حس میکرد.
دلم میخواست تو را
در عصر شمع دوست میداشتم !
در عصر هیزم و بادبزنهای اسپانیایی
و نامههای نوشته شده با پر
و پیراهنهای تافتهی رنگارنگ
نه در عصر دیسکو ،
ماشینهای فراری و شلوارهای جین
دلم میخواست تو را در عصرِ دیگری میدیدم
عصری که در آن
گنجشکان ، پلیکانها و پریان دریایی حاکم بودند
عصری که از آنِ نقاشان بود ،
از آنِ موسیقیدانها ،
عاشقان ،
شاعران ،
کودکان
و دیوانگان
دلم میخواست تو با من بودی
در عصری که بر گل و شعر و بوریا و زن ستم نبود
ولی افسوس
ما دیر رسیدیم
ما گل عشق را جستجو میکنیم ،
در عصری که با عشق بیگانه است
نزار قبانی
@adelehz
بعضی آدمها فراموش نمیشوند.انقدرخوبند که نمیتوانی فراموششان کنی.انگار که بهارند..همیشه دلت میخواهدشان.بعضی آدمها نایابند اگر یکی شان را داری یعنی ثروتمندترینی و بکوش ثروتت را ازدست ندهی.
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
میگن میلیونها دنیا شبیه دنیای ما وجود داره، امیدوارم حداقل تو یکیشون بهت رسیده باشم..
این و خوندم دلم گرفت .چه اندوه محالی
شب زیبا ❤️
@adelehz
این و خوندم دلم گرفت .چه اندوه محالی
شب زیبا ❤️
@adelehz
أُريدك دائماً بِقُربي
إن وقع حُزن الأرض على كَتفي أميلُ إليك..
میخواهم همیشه کنارم باشی
تا اگر اندوه زمین روی شانههایم افتاد
به سمت تو کج شوم...
[زهرا الحجاج]
صبح به خیر ❤️
@adelehz
إن وقع حُزن الأرض على كَتفي أميلُ إليك..
میخواهم همیشه کنارم باشی
تا اگر اندوه زمین روی شانههایم افتاد
به سمت تو کج شوم...
[زهرا الحجاج]
صبح به خیر ❤️
@adelehz
وقتی به روزهای گذشته نگاه میکنیم میفهمم که خیلی از وقتها در لذت بردن از زندگی و شاکر بودن کوتاهی کردیم . وقتی میبینیم که چیزهای بسیاری داشتیم که در چشم برهم زدنی به باد رفت بدون اینکه حتی تصورش را کنیم می فهمیم همانطور که غم ابدی نیست فراغ و آرامش هم همیشگی نیست.پس عاقلانه ست که از داشته ی مان لذت ببریم.
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
در «ترک الاطناب» ابن القضاعی آمده که پیامبر(ص) فرمود:
در میانِ بنیاسرائیل مردی سیهدل و گناهکار بود، روزی سگی را بر لبِ چاهی تشنه یافت که از تشنگی زبان بیرون آورده بود.
آن مرد به درونِ چاه رفت و کفشهای خود را پر از آب کرد و به سگ داد، خداوند به پیامبرِ زمان وحی فرستاد
به آن مرد بگو:
بهخاطر این مهربانی ات هر چه کرده بودی بخشیدم.
مردی از یارانِ آن حضرت برخاست و گفت :
آیا ما را نیز بهخاطرِ چهارپایان مزد دهد؟
پیامبر(ص) فرمودند:
فی کلِّ کبد حرّی أجرٌ
در هر جگرِ سوخته ای مزدی هست.
پ.ن تعبیری چنین عاشقانه از مهربانی بی نهایت ارزشمند ست.
از ژوان
@adelehz
در میانِ بنیاسرائیل مردی سیهدل و گناهکار بود، روزی سگی را بر لبِ چاهی تشنه یافت که از تشنگی زبان بیرون آورده بود.
آن مرد به درونِ چاه رفت و کفشهای خود را پر از آب کرد و به سگ داد، خداوند به پیامبرِ زمان وحی فرستاد
به آن مرد بگو:
بهخاطر این مهربانی ات هر چه کرده بودی بخشیدم.
مردی از یارانِ آن حضرت برخاست و گفت :
آیا ما را نیز بهخاطرِ چهارپایان مزد دهد؟
پیامبر(ص) فرمودند:
فی کلِّ کبد حرّی أجرٌ
در هر جگرِ سوخته ای مزدی هست.
پ.ن تعبیری چنین عاشقانه از مهربانی بی نهایت ارزشمند ست.
از ژوان
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بعضی آدمها بودنشان
داشتن شان
حضورشان
نامشان
غنیمت ست
و امان از روزی که نباشند
#عادله_زمانی
دکلمه : محمد همتی
@adelehz
داشتن شان
حضورشان
نامشان
غنیمت ست
و امان از روزی که نباشند
#عادله_زمانی
دکلمه : محمد همتی
@adelehz
شبیه یک خواب آرام
من به تو نیاز دارم
خوابی که آرامم کند و مرا وارد دنیایی کند که جز سفیدی چیزی درونش دیده نشود
خوابی که صبح هنگام بیدارشدن از بسترم عطر یاس برخیزد
من به خوابی نیاز دارم که تورا برایم بیاورد..
#عادله_زمانی
@adelehz
من به تو نیاز دارم
خوابی که آرامم کند و مرا وارد دنیایی کند که جز سفیدی چیزی درونش دیده نشود
خوابی که صبح هنگام بیدارشدن از بسترم عطر یاس برخیزد
من به خوابی نیاز دارم که تورا برایم بیاورد..
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
دوستان عزیزم
پیج جدید زنی که گم کردم در اینستاگرام
بعد از این فعال تر از همیشه در اینستاگرام در خدمتتون هستم .
برای استفاده از پستها و مطالب جدید در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
پیج جدید زنی که گم کردم در اینستاگرام
بعد از این فعال تر از همیشه در اینستاگرام در خدمتتون هستم .
برای استفاده از پستها و مطالب جدید در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
من میگویم خدای نظمِ عالم و آدم
ناممکن ست زندگی مرا نامنظم آفریده باشد .
اگر چیزی به نظرم نادرست می آید شاید هنوز کامل نشده ست .میدانم که گر صبر کنم حتما روزی پازلش به زیبایی مرتب خواهد شد .
#عادله_زمانی
صبح قشنگ تون بخیر❤️
@adelehz
ناممکن ست زندگی مرا نامنظم آفریده باشد .
اگر چیزی به نظرم نادرست می آید شاید هنوز کامل نشده ست .میدانم که گر صبر کنم حتما روزی پازلش به زیبایی مرتب خواهد شد .
#عادله_زمانی
صبح قشنگ تون بخیر❤️
@adelehz
ولی دلم برای دیدن چهره ها و لبخندها تو خیابون تنگ شده 😷
خدایا کمک کن زودتر از این روزها عبور کنیم.❤
بهت باور داریم.
@adelehz
خدایا کمک کن زودتر از این روزها عبور کنیم.❤
بهت باور داریم.
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
اینجا آرامگاه خواجه عبدالله انصاری معروف به پیر هرات،در شهر هرات ست .
این زیارتگاه روزانه میزبان صدها نفر خصوصا زنان بیشماری ست .رسم زنان حاجتمند هرات این ست که برای حاجت روا شدن یا حاجت گرفتن نان و حلوا به این زیارت می آورند. حلوای خانه پز و نان تازه و گرم .زنان دیگر با احترام تکه ای از نان و حلوای حاجت گشا را میگیرند و میخورند .این نان و حلوا نمادی از آرزوهای های زنانه ست .این روزها حال دنیا بد ست کاش میتوانستم حلوایی بپزم و نانی گرم کنارش بگذارم و به زیارتی ببرم این توان زنانه را بکار بگیرم و امیدوار باشم که خداوند حلوای سلامتی و نان آسودگی را باز به جهان بازگرداند...
#عادله_زمانی
@adelehz
این زیارتگاه روزانه میزبان صدها نفر خصوصا زنان بیشماری ست .رسم زنان حاجتمند هرات این ست که برای حاجت روا شدن یا حاجت گرفتن نان و حلوا به این زیارت می آورند. حلوای خانه پز و نان تازه و گرم .زنان دیگر با احترام تکه ای از نان و حلوای حاجت گشا را میگیرند و میخورند .این نان و حلوا نمادی از آرزوهای های زنانه ست .این روزها حال دنیا بد ست کاش میتوانستم حلوایی بپزم و نانی گرم کنارش بگذارم و به زیارتی ببرم این توان زنانه را بکار بگیرم و امیدوار باشم که خداوند حلوای سلامتی و نان آسودگی را باز به جهان بازگرداند...
#عادله_زمانی
@adelehz
یک بعدازظهر گرم تابستانی
آن روزها که هنوز لبخندها واقعی بود در غلظت گرمای روبه غروب تابستان از راه رسیدی .
چای حاضر بود برایت ریختم بدون اینکه بپرسم میخوری یا نه ؟
خندیدی انگار بدت نمی آمد چای بخوریم .
چای خوردیم از روزهای رفته گفتی و من شنیدم و من گفتم و تو شنیدی .استکانت خالی شده بود
پرسیدم دوباره چای میخوری؟
بازهم خندیدی...
وقتی از آشپزخانه برگشتم رفته بودی
آفتاب غروب کرده بود و من دانسته بودم که هر خنده ای معنی آری را نمی دهد...
#عادله_زمانی
@adelehz
آن روزها که هنوز لبخندها واقعی بود در غلظت گرمای روبه غروب تابستان از راه رسیدی .
چای حاضر بود برایت ریختم بدون اینکه بپرسم میخوری یا نه ؟
خندیدی انگار بدت نمی آمد چای بخوریم .
چای خوردیم از روزهای رفته گفتی و من شنیدم و من گفتم و تو شنیدی .استکانت خالی شده بود
پرسیدم دوباره چای میخوری؟
بازهم خندیدی...
وقتی از آشپزخانه برگشتم رفته بودی
آفتاب غروب کرده بود و من دانسته بودم که هر خنده ای معنی آری را نمی دهد...
#عادله_زمانی
@adelehz