"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
هروقت یکی می‌گرید، دیگری می‌خندد. دوست عزیز، این قانون عالم است، رمز کمالِ همه‌جانبه‌ی آن است. اگر غیر از گریه چیزی در میان نباشد، حاصل یکنواختی محض است و اگر جز خنده چیزی نشنوی خسته‌کننده است. اما توزیع متناسب اشک و دست‌افشانی، هق‌هق و نغمه‌خوانی، روح عالم را از تنوع لازم برخوردار می‌کند و این روح بدل به توازن حیات می‌شود.
✍🏻 ماشادو د آسیس

@adelehz
چه میتوانستم بکنم جز اینکه عاشقش شوم؟
عشق او یک‌انتخاب نه بلکه تقدیر من بود...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدا من و ببخشه ولی تابستون این از خیلی های ما پرهیجان تر میگذره 🤦‍♀😅
@adelehz
میدانی مردی که با او خندیده باشم جذاب ست ولی عشق واقعی مردی ست که بتواند شانه ی گریه هایم باشد .
شاید بگویی مرد نباید طاقت دیدن اشک زن را داشته باشد اما من میگویم مرد واقعی دلدار اشکهای زن ست و همان کسی ست که نخواهد گذاشت زنی به خاطر اشتباه او اشک بریزد.
#عادله_زمانی
@adelehz
ژیار کودک ۵ ساله ی جوانرودی بدست نامادری به قتل رسید .
من معمولا این نوع خبرها رو در پیج نمی ذارم این مورد رو استثنا میذارم چون میخوام بگم همون طور که قتل یک دختر بچه بدست پدر یا ناپدری دردناکه قتل یه پسر بچه هم میتونه بدست نامادریش صورت بگیره .
ما گاهی اینقدر درگیر حرف از دخترها میشیم که مظلومیت بعضی پسرها رو نادیده میگیریم متاسفانه.
@adelehz
نیست ممکن
که دل ما ز وفا برگردد
ما همانیم
اگر یار همان است که بود
گرچه نگذاشت اثر
عشق تو از نام و نشان
دل ز داغت
به همان مهر و نشان است
که بود

صائب تبریزی
@adelehz
از این چای ها
نعلبکی گلدارا
شیرینی خونگیا
فرش لاکیا
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آدمها شبها میشکافند
هرچه را در روز خیاطی کرده اند.
لبخندهای دروغین از لبشان را
نقاب های ساختگی صورتشان را
و ارامش دروغی چشمانشان را
ادمها شبها از خیاط بودن استعفا می دهند.
#عادله_زمانی
شب خوش
@adelehz
جوانه می زند از لابلای شب گل نور
و آنچه را ساعتی قبل سیاه و ترسناک بوده زیبا و دلپذیر میکند.
کاش خداوند در زندگی همه ی ما آدمهای دلتنگش کمی صبح بریزد که روشن کند هر زاویه ی خانه مان را

#عادله_زمانی
صبح بخیر
@adelehz
اگر به کسی بگویی دوستت دارم قطعا شک خواهد کرد اما اگر به او بگویی از تو متنفرم سریعا باور میکند .
متاسفم اما حقیقت این ست که قدرت تنفر از عشق بالاتر ست.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
یه عکاس به این خانم ها بعد از گرفتن عکس گفته شما چه خوشگلید
و بعد از واکنش شون عکس گرفته
نتیجه رو ببینید 😍
قدرت کلمات و مهربونی اینه😍❤️
@adelehz
دوست داشتن چیز قشنگی ست
بدان شرط که بتوانی کسی را در آن شریک کنی .
#عادله_زمانی
@adelehz
گر یک نفست ز زندگانی گذرد
مگذار که جز به شادمانی گذرد!
هشدار! که سرمایه‌ی سودای جهان
عمرست، چنانش گذرانی گذرد..

خيام نيشابورى

@adelehz
یه طوری میشه دیگه
خدا بزرگه
لبخند بزن 😉
@adelehz
بزن چنگی به گندمزار گیسویت، مگر قدری
زکات خون دل‌های فقیران را بپردازی


فاضل نظری
@adelehz
من از عالم تو را تنها گزینم
روا داری که من غمگین نشینم؟

مولانای جان
@adelehz
بانوی‌ من‌ !
دلم‌ می‌خواست‌ در عصر دیگری‌ دوستت‌ می‌داشتم‌ 
در عصری‌ مهربان‌تر و شاعرانه‌تر 
عصری‌ که‌ عطرِ کتاب‌ ،
عطرِ یاس‌ و عطرِ آزادی‌ را بیشتر حس‌ می‌کرد.

دلم‌ می‌خواست‌ تو را
در عصر شمع‌ دوست‌ می‌داشتم‌ !
در عصر هیزم‌ و بادبزن‌های‌ اسپانیایی‌
و نامه‌های‌ نوشته‌ شده‌ با پر
و پیراهن‌های‌ تافته‌ی‌ رنگارنگ
نه‌ در عصر دیسکو ،
ماشین‌های‌ فراری‌ و شلوارهای‌ جین‌ 

دلم‌ می‌خواست‌ تو را در عصرِ دیگری‌ می‌دیدم
عصری‌ که‌ در آن‌
گنجشکان‌ ، پلیکان‌ها و پریان‌ دریایی‌ حاکم‌ بودند
عصری‌ که‌ از آن‌ِ نقاشان‌ بود ،
از آن‌ِ موسیقی‌دان‌ها ،
عاشقان‌ ،
شاعران‌ ،
کودکان‌
و دیوانگان

دلم‌ می‌خواست‌ تو با من‌ بودی‌
در عصری‌ که‌ بر گل‌ و شعر و بوریا و زن‌ ستم‌ نبود
ولی‌ افسوس‌ 
ما دیر رسیدیم‌
ما گل عشق‌ را جستجو می‌کنیم‌ ،
در عصری‌ که‌ با عشق بیگانه‌ است

نزار قبانی
@adelehz