"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
کودکی از خدا پرسید تو چه میخوری؟ چه میپوشی؟ در کجا ساکنی؟

خدا آرام بر دل کودک زمزمه کرد.!!

غصه ی بندگانم را میخورم!!
عیب بندگانم را میپوشانم!!
و در قلب شکسته ی آنان ساکنم...

@adelehz
همه مون یه دوست مثل این داریم که تو هر شرایطی داره سلفی میگیره 🤦‍♀😄
@adelehz
عاشق آرزوهایت باش ،تلاش کن
پشتکار داشته باش اما نهایتش را به خدا بسپار
گاهی آنچنان که فکر میکنی تلاش هم موثر نمیشود،تو تمام تلاشت را میکنی و قطعا باید برنده شوی اما ورق بر میگردد ،آنچنان که خودت هم حیران می مانی
هرگز تصور نکن که تو قادر به انجام کاری به طور صد در صد هستی چون این طور نیست .
فقط از خدا بهترینت را بخواه و صبور باش
خواهی دید که خداوند با نگاه عمیقش آنچه را که باید در دستت قرار خواهد داد.
#عادله_زمانی
@adelehz
مردها،همان هایی که بلدنیستند گریه کنند و دلتنگی هایشان راقدم میزنند.شاید بدترین عذاب درحقشان همان ست که نمیتوانند اشک بریزند.شاید اشک گرانبهاترین ثروتیست که به زنان رسید..
#عادله_زمانی
@adelehz
مدیون محبت تون هستم همیشه ممنونم❤️
@adelehz
مگر به سینه بخوابانی‌ام که این شب‌ ها
خیالِ خواب ندارم مگر در آغوشت...

امیرحسین الهیاری
شب زیبا
@adelehz
ميخواهم اينطوری باشم !

حوالي سی تا چهل سالگی ؛ فهمیدم هرچه زیستم اشتباه بود!
حالا میفهمم چیزی بالاتر از سلامتی، چیزی بهتر از لحظهء حال، بااهمیت تر از شادی، باارزش تر از تخیل و در صدر ِ همه، نفس هایی که نفهمیده دَم و بازدَم می شدند !

حالا میفهمم: استرس، تشویش، دلهره، ترس ِ آزمون، ترس ِ نتیجه، ترس ِ کنکور، اضطراب ِ سربازی، ترس از آینده، وحشت از عقب ماندن، دلهرهء تنهایی، تردیدهای ِ مستاصل کننده،
نگرانی از غربت، وحشت از غریبی، غصه های ِ عصر ِ جمعه، اول ِ مهر، ۱۴ فروردین، بیکاری هرگز نه ماندگار بودند نه ارزش ِ لحظه های ِ هَدَررفته اَم را داشتند.

حالا میفهمم یک کبد ِ سالم چندبرابر ِ لیسانسم ارزشمند است. کلیه هایم از تمامی ِ کارهایم، دیسک کمرم از متراژ ِ خانه، تراکم ِ استخوانم از غروب های ِ جمعه،روحم از تمام ِ نگرانیهایم، زمانم از همهء ناشناخته‌های ِ آینده های ِ نیامده اَم، شادیم از تمام ِ لحظه های ِ عبوسم، امیدم از همهء یاس هایم باارزش تر بودند.

حالا میفهمم چقدر موهایم قیمتی بودند و چقدر یک ثانیه بیشتر کنار ِ فرزندم زنده بمانم ارزش ِ تمام ِ شغل های ِ دنیا را دارد.

یقین دارم آدم هایی که به معنی ِ تمام ِ کلمه، لحظهء بودنشان را میفهمند با غبار ِ غم و تردید و غصه و ترس و اضطراب و چه شَوَدها نیالودند.
در حال، ماندند و ذهن ِ شان را خالی، حِسِّ شان را چون ابر در حرکت، روحشان را با آموزه های ِ درست و حقیقی تزیین و اندیشه هایشان را آزاد و تخیل شان را سرشار می کنند.

به معنی ِ حقیقی ِ کلمه زنده اند و زندگی می کنند و به معنی ِ واقعی ِ کلمه در آرامش میمیرند:

سرخوش، همچون فصلی از زندگی،
جزیی از زندگی و در مسیر زندگی.

ناشناس

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدا شوهر بی جنبه رو نصیب هیشکی نکنه😑
@adelehz
روزی خواهد رسید که از تمام آنهایی که به زندگیت آمدند ولی مال تو نبودند برای رفتن شان تشکر خواهی کرد.
و خواهی گفت که کاش زودتر این اتفاق می افتاد تا یاد بگیرم که هرگز به کمتر از یک عشق واقعی راضی نباشم.
#عادله_زمانی
@adelehz
نمیدونم چیه ولی عاشق سادگی شو اون بشقاب ملامین شدم‌.
ظهر جمعه ❤️
@adelehz
چقدر "جمعه " بدهکاریم به خودمون !

می گفت : ازدواج که کردیم یک موتور داشتیم و باهاش همه آخرهفته ها میرفتیم بیرون شهر ، کوه ، پارک و ...ناهار ظهر جمعه رو کتلت درست می کردیم همین پارک نزدیک خونه باشیم هوایی تازه کنیم .

بعد افتادیم به صرافت ماشین خریدن. افتادیم به کار و کار و اضافه کار . یه ماشین خریدیم. مدل پایین بود! سفر راه دور نمی شد بریم. اونقدر کار کردیم که ماشین رو عوض کردیم و خونه و بعد وسایل خونه و دوباره ماشین رو و باز ...

به خودمون که اومدیم دیدیم دو تا ماشین تو پارکینگ زیر چادر اند.
پرسید: امروز چندشنبه س؟
یادم میاد جمعه س.
میگه: میخوام زنگ بزنم غذا بیارن؟ چی می خوری؟
پرده رو میزنم کنار ؛ عطر جمعه میاد و کتلت از پارک سر کوچه.چند ساله اونجا جا گذاشتیمش؟!

دست بکار میشم...
میگه: چه بوی آشنایی راه انداختی!!! یه حال خوبی داره!
میگم: پاشو ؛ پاشو یه عاااالمه جمعه رو باید جبران کنیم .
هوا چقده دونفره س امروز ..

ناشناس
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ضربه ای که استاد به این دانشجوها زد چنگیز به جهان نزده بود😂😂
@adelehz
هرگاه اندوهگین شدی به من بازگرد.
دلت از اندوه عالم نگیرد من اینجا هستم ،هستم تا در روزی که از عالم خسته شدی آغوشم را برویت باز کنم..
تو هرگز دلمرده نخواهی شد هرگاه که بخواهی شکست را بپذیری مرا بیاد خواهی آورد که حضور دارم و منتظر شادی ات هستم .
#عادله_زمانی
@adelehz
شب زیبا
@adelehz
دوستان عزیزم
پیج جدید زنی که گم کردم در اینستاگرام
بعد از این فعال تر از همیشه در اینستاگرام در خدمتتون هستم .
برای استفاده از پستها و مطالب جدید در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
ْْْ
کنم دعای تو هر گاه روی خوب تو بینم
که وقت صبح محل اجابت است دعا را...

ناظم هروی
@adelehz