"زنی کهگم کردم "
معین – سفر
تو رو دیدم تو بارون دل دریا تو بودی
تو موج سبز سبز تن صحرا تو بودی
مگه میشه ندیدت تو مهتاب شبونه
مگه میشه نخوندت تو شعر عاشقونه؟
@adelehz
تو موج سبز سبز تن صحرا تو بودی
مگه میشه ندیدت تو مهتاب شبونه
مگه میشه نخوندت تو شعر عاشقونه؟
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
از دوست داشتن های نیمه کاره میترسم
عشق یا باید باشد یا نباشد نمیشود که امروز باشد فردا نه ...
نمیشود که یک گل گلبرگ یا ساقه نداشته باشد
گل به مجموعش ست که گل میشود.
#عادله_زمانی
@adelehz
عشق یا باید باشد یا نباشد نمیشود که امروز باشد فردا نه ...
نمیشود که یک گل گلبرگ یا ساقه نداشته باشد
گل به مجموعش ست که گل میشود.
#عادله_زمانی
@adelehz
من خودمو به خاطر تمام روزهایی که تو بچگی مادرم مجبورم میکرد صبحونه بخورم و نمیخوردم نمیبخشم🤦♀
@adelehz
@adelehz
چرا ما چشمانمان را میبندیم وقتی:
میبوسیم
بغل میکنیم
دعا میکنیم
گریه میکنیم
رویا میبینیم
گوش میدیم
و استشمام میکنیم؟
چون که زیباترین چیزها در زندگی،
قابل دیدن نیستند!
بلکه به وسیلهی قلب حس میشوند!
دنزل واشنگتن
@adelehz
میبوسیم
بغل میکنیم
دعا میکنیم
گریه میکنیم
رویا میبینیم
گوش میدیم
و استشمام میکنیم؟
چون که زیباترین چیزها در زندگی،
قابل دیدن نیستند!
بلکه به وسیلهی قلب حس میشوند!
دنزل واشنگتن
@adelehz
دوستی که عاشقش شدی هرگز دوباره تبدیل به دوستت نخواهد شد .
تو یا تا همیشه عاشق آن آدم خواهی ماند
یا از وی متنفر میشوی...
#عادله_زمانی
@adelehz
تو یا تا همیشه عاشق آن آدم خواهی ماند
یا از وی متنفر میشوی...
#عادله_زمانی
@adelehz
کودکی از خدا پرسید تو چه میخوری؟ چه میپوشی؟ در کجا ساکنی؟
خدا آرام بر دل کودک زمزمه کرد.!!
غصه ی بندگانم را میخورم!!
عیب بندگانم را میپوشانم!!
و در قلب شکسته ی آنان ساکنم...
@adelehz
خدا آرام بر دل کودک زمزمه کرد.!!
غصه ی بندگانم را میخورم!!
عیب بندگانم را میپوشانم!!
و در قلب شکسته ی آنان ساکنم...
@adelehz
همه مون یه دوست مثل این داریم که تو هر شرایطی داره سلفی میگیره 🤦♀😄
@adelehz
@adelehz
عاشق آرزوهایت باش ،تلاش کن
پشتکار داشته باش اما نهایتش را به خدا بسپار
گاهی آنچنان که فکر میکنی تلاش هم موثر نمیشود،تو تمام تلاشت را میکنی و قطعا باید برنده شوی اما ورق بر میگردد ،آنچنان که خودت هم حیران می مانی
هرگز تصور نکن که تو قادر به انجام کاری به طور صد در صد هستی چون این طور نیست .
فقط از خدا بهترینت را بخواه و صبور باش
خواهی دید که خداوند با نگاه عمیقش آنچه را که باید در دستت قرار خواهد داد.
#عادله_زمانی
@adelehz
پشتکار داشته باش اما نهایتش را به خدا بسپار
گاهی آنچنان که فکر میکنی تلاش هم موثر نمیشود،تو تمام تلاشت را میکنی و قطعا باید برنده شوی اما ورق بر میگردد ،آنچنان که خودت هم حیران می مانی
هرگز تصور نکن که تو قادر به انجام کاری به طور صد در صد هستی چون این طور نیست .
فقط از خدا بهترینت را بخواه و صبور باش
خواهی دید که خداوند با نگاه عمیقش آنچه را که باید در دستت قرار خواهد داد.
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
مردها،همان هایی که بلدنیستند گریه کنند و دلتنگی هایشان راقدم میزنند.شاید بدترین عذاب درحقشان همان ست که نمیتوانند اشک بریزند.شاید اشک گرانبهاترین ثروتیست که به زنان رسید..
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
مگر به سینه بخوابانیام که این شب ها
خیالِ خواب ندارم مگر در آغوشت...
امیرحسین الهیاری
شب زیبا ❤
@adelehz
خیالِ خواب ندارم مگر در آغوشت...
امیرحسین الهیاری
شب زیبا ❤
@adelehz
ميخواهم اينطوری باشم !
حوالي سی تا چهل سالگی ؛ فهمیدم هرچه زیستم اشتباه بود!
حالا میفهمم چیزی بالاتر از سلامتی، چیزی بهتر از لحظهء حال، بااهمیت تر از شادی، باارزش تر از تخیل و در صدر ِ همه، نفس هایی که نفهمیده دَم و بازدَم می شدند !
حالا میفهمم: استرس، تشویش، دلهره، ترس ِ آزمون، ترس ِ نتیجه، ترس ِ کنکور، اضطراب ِ سربازی، ترس از آینده، وحشت از عقب ماندن، دلهرهء تنهایی، تردیدهای ِ مستاصل کننده،
نگرانی از غربت، وحشت از غریبی، غصه های ِ عصر ِ جمعه، اول ِ مهر، ۱۴ فروردین، بیکاری هرگز نه ماندگار بودند نه ارزش ِ لحظه های ِ هَدَررفته اَم را داشتند.
حالا میفهمم یک کبد ِ سالم چندبرابر ِ لیسانسم ارزشمند است. کلیه هایم از تمامی ِ کارهایم، دیسک کمرم از متراژ ِ خانه، تراکم ِ استخوانم از غروب های ِ جمعه،روحم از تمام ِ نگرانیهایم، زمانم از همهء ناشناختههای ِ آینده های ِ نیامده اَم، شادیم از تمام ِ لحظه های ِ عبوسم، امیدم از همهء یاس هایم باارزش تر بودند.
حالا میفهمم چقدر موهایم قیمتی بودند و چقدر یک ثانیه بیشتر کنار ِ فرزندم زنده بمانم ارزش ِ تمام ِ شغل های ِ دنیا را دارد.
یقین دارم آدم هایی که به معنی ِ تمام ِ کلمه، لحظهء بودنشان را میفهمند با غبار ِ غم و تردید و غصه و ترس و اضطراب و چه شَوَدها نیالودند.
در حال، ماندند و ذهن ِ شان را خالی، حِسِّ شان را چون ابر در حرکت، روحشان را با آموزه های ِ درست و حقیقی تزیین و اندیشه هایشان را آزاد و تخیل شان را سرشار می کنند.
به معنی ِ حقیقی ِ کلمه زنده اند و زندگی می کنند و به معنی ِ واقعی ِ کلمه در آرامش میمیرند:
سرخوش، همچون فصلی از زندگی،
جزیی از زندگی و در مسیر زندگی.
ناشناس
@adelehz
حوالي سی تا چهل سالگی ؛ فهمیدم هرچه زیستم اشتباه بود!
حالا میفهمم چیزی بالاتر از سلامتی، چیزی بهتر از لحظهء حال، بااهمیت تر از شادی، باارزش تر از تخیل و در صدر ِ همه، نفس هایی که نفهمیده دَم و بازدَم می شدند !
حالا میفهمم: استرس، تشویش، دلهره، ترس ِ آزمون، ترس ِ نتیجه، ترس ِ کنکور، اضطراب ِ سربازی، ترس از آینده، وحشت از عقب ماندن، دلهرهء تنهایی، تردیدهای ِ مستاصل کننده،
نگرانی از غربت، وحشت از غریبی، غصه های ِ عصر ِ جمعه، اول ِ مهر، ۱۴ فروردین، بیکاری هرگز نه ماندگار بودند نه ارزش ِ لحظه های ِ هَدَررفته اَم را داشتند.
حالا میفهمم یک کبد ِ سالم چندبرابر ِ لیسانسم ارزشمند است. کلیه هایم از تمامی ِ کارهایم، دیسک کمرم از متراژ ِ خانه، تراکم ِ استخوانم از غروب های ِ جمعه،روحم از تمام ِ نگرانیهایم، زمانم از همهء ناشناختههای ِ آینده های ِ نیامده اَم، شادیم از تمام ِ لحظه های ِ عبوسم، امیدم از همهء یاس هایم باارزش تر بودند.
حالا میفهمم چقدر موهایم قیمتی بودند و چقدر یک ثانیه بیشتر کنار ِ فرزندم زنده بمانم ارزش ِ تمام ِ شغل های ِ دنیا را دارد.
یقین دارم آدم هایی که به معنی ِ تمام ِ کلمه، لحظهء بودنشان را میفهمند با غبار ِ غم و تردید و غصه و ترس و اضطراب و چه شَوَدها نیالودند.
در حال، ماندند و ذهن ِ شان را خالی، حِسِّ شان را چون ابر در حرکت، روحشان را با آموزه های ِ درست و حقیقی تزیین و اندیشه هایشان را آزاد و تخیل شان را سرشار می کنند.
به معنی ِ حقیقی ِ کلمه زنده اند و زندگی می کنند و به معنی ِ واقعی ِ کلمه در آرامش میمیرند:
سرخوش، همچون فصلی از زندگی،
جزیی از زندگی و در مسیر زندگی.
ناشناس
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدا شوهر بی جنبه رو نصیب هیشکی نکنه😑
@adelehz
@adelehz
روزی خواهد رسید که از تمام آنهایی که به زندگیت آمدند ولی مال تو نبودند برای رفتن شان تشکر خواهی کرد.
و خواهی گفت که کاش زودتر این اتفاق می افتاد تا یاد بگیرم که هرگز به کمتر از یک عشق واقعی راضی نباشم.
#عادله_زمانی
@adelehz
و خواهی گفت که کاش زودتر این اتفاق می افتاد تا یاد بگیرم که هرگز به کمتر از یک عشق واقعی راضی نباشم.
#عادله_زمانی
@adelehz