احساس میکنم توی زندگی قبلی یه کشاورز جوون بودم که روزا میرفته صحرا وسط روز هم واسه ناهار مینشسته یه لقمه نون و ماست چکیده میخورده و ترانه های محلی روستاشون و زمزمه میکرده...
@adelehz
@adelehz
اصولا ما زنده ی خوب و مرده ی بد نداریم .
این یعنی هر کسی که میمیرد ناگهان تبدیل به یک انسان خوب میشود .به شکلی کاملا ناگهانی شاید در طول یک شب
من همیشه از خود می پرسیدم که چرا آدمها برای مرگ کسانی که از آنها مدتهای مدیدی متنفر بودند غمگین میشوند.آنگونه که در زنده بودن کسی از حضورش تنفر داریم منطقی ترست که در هنگام شنیدن خبر مرگش فریادی از شادی بزنیم و بگویم همینه بالاخره مُرد!!
اما خوب تقریبا در ۹۹درصد موارد این اتفاق نمی افتد و وقتی کسی میمیرد حزن دیگران را در بر میگیرد چه آنهایی که به او علاقه مند هستند چه آنهایی که دوستش نداشتند.
من همواره به این موضوع فکر میکردم و بالاخره یک روز دانستم که ما مرده ها را آدمهای خوبی میدانیم چون آنها دیگر قادر نیستند با ما حرف بزنند.
سکوت آنها مارا بر انمیدارد تا بیشتر فکر کنیم باخودمان بگوئیم او آنقدر ها هم آدم بدی نبود!
این لبان بسته ی مردگان و اینکه نمیتوانند با سخنی مارا برنجانند .ما را متقاعد میکند که آنی که دست از دنیا شسته خوب بوده ست .
در واقع نبودن دیگران و سکوت شان سبب میشود تا ما بهتر فکر کنیم و بهتر نتیجه بگیریم.
اگر روزی احساس کردید که کسی حرف تان را نمی فهمد یا بیهوده با شما دشمنی میکند لطفا برایش بمیرید!
یعنی از دیدش خارج شوید و با او حرف نزنید
خواهید دید که در مدت کوتاهی برای او آدم خوبی خواهید شد !!!
#عادله_زمانی
@adelehz
این یعنی هر کسی که میمیرد ناگهان تبدیل به یک انسان خوب میشود .به شکلی کاملا ناگهانی شاید در طول یک شب
من همیشه از خود می پرسیدم که چرا آدمها برای مرگ کسانی که از آنها مدتهای مدیدی متنفر بودند غمگین میشوند.آنگونه که در زنده بودن کسی از حضورش تنفر داریم منطقی ترست که در هنگام شنیدن خبر مرگش فریادی از شادی بزنیم و بگویم همینه بالاخره مُرد!!
اما خوب تقریبا در ۹۹درصد موارد این اتفاق نمی افتد و وقتی کسی میمیرد حزن دیگران را در بر میگیرد چه آنهایی که به او علاقه مند هستند چه آنهایی که دوستش نداشتند.
من همواره به این موضوع فکر میکردم و بالاخره یک روز دانستم که ما مرده ها را آدمهای خوبی میدانیم چون آنها دیگر قادر نیستند با ما حرف بزنند.
سکوت آنها مارا بر انمیدارد تا بیشتر فکر کنیم باخودمان بگوئیم او آنقدر ها هم آدم بدی نبود!
این لبان بسته ی مردگان و اینکه نمیتوانند با سخنی مارا برنجانند .ما را متقاعد میکند که آنی که دست از دنیا شسته خوب بوده ست .
در واقع نبودن دیگران و سکوت شان سبب میشود تا ما بهتر فکر کنیم و بهتر نتیجه بگیریم.
اگر روزی احساس کردید که کسی حرف تان را نمی فهمد یا بیهوده با شما دشمنی میکند لطفا برایش بمیرید!
یعنی از دیدش خارج شوید و با او حرف نزنید
خواهید دید که در مدت کوتاهی برای او آدم خوبی خواهید شد !!!
#عادله_زمانی
@adelehz
سلام
ممنون از کانال رنگارنگ و روحیه بخشتون ❤️🌺
لطفا درمورد وظایف خانوما هم بنویسین
درمورد اینکه اونا همه کاره نیستن نمیشه همیشه تر و تمیزو زیبا و بی عیب بود از طرفی خونه زندگی تمیز و آماده باشه غذا بپزن سرکار هم برن خرجی بدن ادامه تحصیل هم انتظار داشته باشن دیگران .ورزشم بکنن تناسب اندام داشته باشن .هنرمندم باشیم کیک و شیرینی هم بلد باشیم .بچه داری هم بعضی دارن .مگه ما چند نفریم ؟
من یه دختر ۲۲ سالم که اقوام و اطرافیان هروقت میبیننم اولین سوالشون اینه که نرفتی سرکار؟کی میری؟برو دنبالش !
کی نگاه به دختر انقدر عوض شد؟ که من باید نگران پول و خرجی و دست آوردهای زندگیم باشم درست مثل یه مرد ؟
مگر خلقت من مثل یک مَرده که توقعات از من به اندازه ی یک مَرده؟
خلاصه شاید دختران روستایی که از چشمه آب میاوردند شرایط زندگی و آرامش بهتری داشتند !
#حرف_شما
پ.ن بیایم یاد بگیریم که راجع به موفقیت کسی ازش سوال نکنیم و یادمان باشه که طبیعتا هرکس دلش میخواد بهترین باشه و اگر نمیخواد در موردش حرف بزنه قطعا دلیلی داره .
@adelehz
ممنون از کانال رنگارنگ و روحیه بخشتون ❤️🌺
لطفا درمورد وظایف خانوما هم بنویسین
درمورد اینکه اونا همه کاره نیستن نمیشه همیشه تر و تمیزو زیبا و بی عیب بود از طرفی خونه زندگی تمیز و آماده باشه غذا بپزن سرکار هم برن خرجی بدن ادامه تحصیل هم انتظار داشته باشن دیگران .ورزشم بکنن تناسب اندام داشته باشن .هنرمندم باشیم کیک و شیرینی هم بلد باشیم .بچه داری هم بعضی دارن .مگه ما چند نفریم ؟
من یه دختر ۲۲ سالم که اقوام و اطرافیان هروقت میبیننم اولین سوالشون اینه که نرفتی سرکار؟کی میری؟برو دنبالش !
کی نگاه به دختر انقدر عوض شد؟ که من باید نگران پول و خرجی و دست آوردهای زندگیم باشم درست مثل یه مرد ؟
مگر خلقت من مثل یک مَرده که توقعات از من به اندازه ی یک مَرده؟
خلاصه شاید دختران روستایی که از چشمه آب میاوردند شرایط زندگی و آرامش بهتری داشتند !
#حرف_شما
پ.ن بیایم یاد بگیریم که راجع به موفقیت کسی ازش سوال نکنیم و یادمان باشه که طبیعتا هرکس دلش میخواد بهترین باشه و اگر نمیخواد در موردش حرف بزنه قطعا دلیلی داره .
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
شب به شب رویاهایتان را در کاغذی بنویسید و درجایی دورازدسترس بگذارید .در واقع کاغذ را به خدابسپارید و به سراغ جای خوابتان بروید.
یادتان باشد که رویاهای مختلف بگذارید کوچک وبزرگ رنگارنگ اما به سراغ کاغذها نروید ومرتب پیگیر نباشید .
خواهید دید که خدا بعدازبه خواب رفتنتان کاغذتان را پیدا میکند و رویاهایتان را به لیست آرزوها اضافه میکند و در زمان مخصوص خودش بشما پاسخ خواهد داد.
پس به او فرصت دهید.وبه خواب بروید او ازهرچه میشناسید تواناترست والبته مهربان تر.
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
یادتان باشد که رویاهای مختلف بگذارید کوچک وبزرگ رنگارنگ اما به سراغ کاغذها نروید ومرتب پیگیر نباشید .
خواهید دید که خدا بعدازبه خواب رفتنتان کاغذتان را پیدا میکند و رویاهایتان را به لیست آرزوها اضافه میکند و در زمان مخصوص خودش بشما پاسخ خواهد داد.
پس به او فرصت دهید.وبه خواب بروید او ازهرچه میشناسید تواناترست والبته مهربان تر.
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
هر صبح ، راز خلقت دوباره تکرار میشود اگر در خواب باشی صحنه طلوع راز را از دست میدهی و اگر بیدارشوی قلبت پر از نور خواهد شد.
این راز همان طلوعی ست که به تو یاد اور میشود پایان هر شب سیاهی سپید ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
این راز همان طلوعی ست که به تو یاد اور میشود پایان هر شب سیاهی سپید ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
هربار که دختری عاشق میشود
فرشته ای غمگین میشود.
چون میداند که بزودی باید شاهد اشکهایش باشد.
چون دخترها بدون اشک عاشقی نمیکنند
#عادله_زمانی
@adelehz
فرشته ای غمگین میشود.
چون میداند که بزودی باید شاهد اشکهایش باشد.
چون دخترها بدون اشک عاشقی نمیکنند
#عادله_زمانی
@adelehz
دَر اگر بَر تو ببندد، مَرو و صَبر کُن آن جا
ز پَسِ صَبر تو را او، به سَرِ صَدر نِشاند.
و اگر بر تو ببندد؛ همه رَه ها و گُذرها
رَهِ پنهان بِنماید، که کَس آن راه نداند...
مولانای جان
@adelehz
ز پَسِ صَبر تو را او، به سَرِ صَدر نِشاند.
و اگر بر تو ببندد؛ همه رَه ها و گُذرها
رَهِ پنهان بِنماید، که کَس آن راه نداند...
مولانای جان
@adelehz
اگه یه همچین بالکن بزرگی توی یه شهر قدیمی و پر از دار و درخت دارین
یه عصر پنجشنبه ی تابستونی منم دعوت کنید😁😊
@adelehz
یه عصر پنجشنبه ی تابستونی منم دعوت کنید😁😊
@adelehz
هیچکس جز خود آدمی چیزی به خود نمیدهد و هیچکس جز خود آدمی چیزی را از خود دریغ نمیدارد. تنها راهزنی که دار و ندار آدمی را به یغما میبرد اندیشههای منفی اوست. تردیدها، ترسها ، نفرتها و حسرتها، دشمنان انسان در درون خود اوست، ترس توست که شیر را درنده میکند، بر شیر بتاز تا ناپدید شود. بازی زندگی، یک بازی انفرادیست. اگر خودتان عوض شوید، همه اوضاع و شرایط عوض خواهد شد.
چهار اثر
✍🏻 فلورانس اسکاول شین
@adelehz
چهار اثر
✍🏻 فلورانس اسکاول شین
@adelehz
دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد
روزی فراموش خواهیم شد و خیابانهایی که روزی با خوشی در آنها قدم میزدیم ما را دیگر نمی بینند.
روزی خواهد رسید که باران را لمس نخواهیم کرد.وهیچ بادی از میان موهای مان عبور نخواهد کرد.
یک روز دنیا بدون ما بیدار خواهد شد و شبی بدون ما چشم برهم میگذارد.
روزی فراموش خواهیم شد دیر یا زود
این حقیقتی ست که نمیتوان از آن گریخت ولی میتوان با توجه به آن از زندگی باقی مانده لذت برد..
#عادله_زمانی
@adelehz
روزی فراموش خواهیم شد و خیابانهایی که روزی با خوشی در آنها قدم میزدیم ما را دیگر نمی بینند.
روزی خواهد رسید که باران را لمس نخواهیم کرد.وهیچ بادی از میان موهای مان عبور نخواهد کرد.
یک روز دنیا بدون ما بیدار خواهد شد و شبی بدون ما چشم برهم میگذارد.
روزی فراموش خواهیم شد دیر یا زود
این حقیقتی ست که نمیتوان از آن گریخت ولی میتوان با توجه به آن از زندگی باقی مانده لذت برد..
#عادله_زمانی
@adelehz
در مورد کرونا...
anonymous poll
نگرفتم. – 245
👍👍👍👍👍👍👍 90%
گرفتم،خوب شدم. – 18
👍 7%
گرفتم،در حال درمانم. – 8
▫️ 3%
👥 271 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
نگرفتم. – 245
👍👍👍👍👍👍👍 90%
گرفتم،خوب شدم. – 18
👍 7%
گرفتم،در حال درمانم. – 8
▫️ 3%
👥 271 people voted so far. Poll closed.
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
یک روز باید لباسم را برعکس به تن کنم .و کفشهایم را جابه جابه پا..
اگر میپرسی چرا؟و یا یعنی چه
میگویم که یک روز تلاش کنم خودم نباشم و به جای خودم دیگرانی باشم که با انها در ارتباطم .
همیشه از پنجره ی خانه ی خودم به همسایه نگاه کردم یک بار اما چرا کنار پنجره ی همسایه نایستم؟
این مشکل خیلی از ماست .مایی که همیشه از دیگران متوقعیم ولی نگاهی به خودمان نمی اندازیم .
به حرفهایمان کارهایمان لحن گفتارمان حتی کلماتمان بی توجه ایم .نمیدانیم که آیا واقعا برای طرف مقابل همان اندازه حق به جانبیم که خودمان تصور میکنیم!
بنظرم نه ماهی که هفته ای یکبار هرکداممان باید لباسمان را برعکس به تن کنیم و پشت پنجره ی همسایه بایستیم .تا درک کنیم که همیشه هم آدم بد داستان طرف مقابل نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر میپرسی چرا؟و یا یعنی چه
میگویم که یک روز تلاش کنم خودم نباشم و به جای خودم دیگرانی باشم که با انها در ارتباطم .
همیشه از پنجره ی خانه ی خودم به همسایه نگاه کردم یک بار اما چرا کنار پنجره ی همسایه نایستم؟
این مشکل خیلی از ماست .مایی که همیشه از دیگران متوقعیم ولی نگاهی به خودمان نمی اندازیم .
به حرفهایمان کارهایمان لحن گفتارمان حتی کلماتمان بی توجه ایم .نمیدانیم که آیا واقعا برای طرف مقابل همان اندازه حق به جانبیم که خودمان تصور میکنیم!
بنظرم نه ماهی که هفته ای یکبار هرکداممان باید لباسمان را برعکس به تن کنیم و پشت پنجره ی همسایه بایستیم .تا درک کنیم که همیشه هم آدم بد داستان طرف مقابل نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
هرکس فراموش کند مرا
او نخواهد کرد.
خالق مخلوق ناتوانش را از یاد نخواهد برد.
همین مارا کافی ست...
#عادله_زمانی
شب قشنگ ❤️
@adelehz
او نخواهد کرد.
خالق مخلوق ناتوانش را از یاد نخواهد برد.
همین مارا کافی ست...
#عادله_زمانی
شب قشنگ ❤️
@adelehz
صبح است دلارامم، ای حضرتِ مستانه
مضمونِ دوبیتی ها، دردانه ی این خانه ...
امروز چه خوش یُمن است صبحانه کنار تو
لبخند حلالت باد، خوش مزه ی دیوانه ...
امین شاهسواری
@adelehz
مضمونِ دوبیتی ها، دردانه ی این خانه ...
امروز چه خوش یُمن است صبحانه کنار تو
لبخند حلالت باد، خوش مزه ی دیوانه ...
امین شاهسواری
@adelehz