"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
یار با ماست، چه حاجت که زیادت طلبیم...

حافظ


صبح زیبا ❤️
@adelehz
حتما خدا می دانست .
می دانست که رنگها چقدر خوبند.میان دنیای سیاهی که بعضی از بندگانش برای بقیه درست میکنند همین چهارقلم رنگ ست که دل آن بندگان را گرم نگه می دارد.
میدانم وقتی داشت رنگها را در کیسه می ریخت تا به زمین بفرستد با خودش گفت. بنده ام هر وقت خسته شود غرق این ها میشود و آرام میگیرد...
#عادله_زمانی
@adelehz
اینم شده وضعیت این روزهای روابط اجتماعی ما...
@adelehz
دختر بافنده رویاهات را محکم بباف
در ترنج رنج، عرش و فرش را در هم بباف

سيده تكتم حسينى
@adelehz
خوشبخت منم که مهربونهایی مثل شمارو دارم با خودم تو کانال❤️😍
@adelehz
تو همان استکان چای گرم و خوش عطری که بعد از خواب گنگ پاییزی مینوشم تا دوباره هرچیز که ناواضح ست در چشمانم شفاف شود .همان اندازه لازم همان اندازه گرم همان اندازه ارام کننده ...
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
احساس میکنم توی زندگی قبلی یه کشاورز جوون بودم که روزا میرفته صحرا وسط روز هم واسه ناهار مینشسته یه لقمه نون و ماست چکیده میخورده و ترانه های محلی روستاشون و زمزمه میکرده...
@adelehz
اصولا ما زنده ی خوب و مرده ی بد نداریم .
این یعنی هر کسی که میمیرد ناگهان تبدیل به یک انسان خوب میشود .به شکلی کاملا ناگهانی شاید در طول یک شب‌
من همیشه از خود می پرسیدم که چرا آدمها برای مرگ کسانی که از آنها مدتهای مدیدی متنفر بودند غمگین میشوند.آن‌گونه که در زنده بودن کسی از حضورش تنفر داریم منطقی ترست که در هنگام شنیدن خبر مرگش فریادی از شادی بزنیم و بگویم همینه بالاخره مُرد!!
اما خوب تقریبا در ۹۹درصد موارد این اتفاق نمی افتد و وقتی کسی میمیرد حزن دیگران را در بر میگیرد چه آنهایی که به او علاقه مند هستند چه آنهایی که دوستش نداشتند.
من همواره به این موضوع فکر میکردم و بالاخره یک روز دانستم که ما مرده ها را آدمهای خوبی میدانیم چون آنها دیگر قادر نیستند با ما حرف بزنند.
سکوت آنها مارا بر ان‌میدارد تا بیشتر فکر کنیم باخودمان بگوئیم او آنقدر ها هم آدم بدی نبود!
این لبان بسته ی مردگان و اینکه نمیتوانند با سخنی مارا برنجانند .ما را متقاعد میکند که آنی که دست از دنیا شسته خوب بوده ست .
در واقع نبودن دیگران و سکوت شان سبب میشود تا ما بهتر فکر کنیم و بهتر نتیجه بگیریم.
اگر روزی احساس کردید که کسی حرف تان را نمی فهمد یا بیهوده با شما دشمنی میکند لطفا برایش بمیرید!
یعنی از دیدش خارج شوید و با او حرف نزنید
خواهید دید که در مدت کوتاهی برای او آدم خوبی خواهید شد !!!
#عادله_زمانی
@adelehz
سلام
ممنون از کانال رنگارنگ و روحیه بخشتون ❤️🌺
لطفا درمورد وظایف خانوما هم بنویسین
درمورد اینکه اونا همه کاره نیستن نمیشه همیشه تر و تمیزو زیبا و بی عیب بود از طرفی خونه زندگی تمیز و آماده باشه غذا بپزن سرکار هم برن خرجی بدن ادامه تحصیل هم انتظار داشته باشن دیگران .ورزشم بکنن تناسب اندام داشته باشن .هنرمندم باشیم کیک و شیرینی هم بلد باشیم .بچه داری هم بعضی دارن .مگه ما چند نفریم ؟
من یه دختر ۲۲ سالم که اقوام و اطرافیان هروقت میبیننم اولین سوالشون اینه که نرفتی سرکار؟کی میری؟برو دنبالش !
کی نگاه به دختر انقدر عوض شد؟ که من باید نگران پول و خرجی و دست آوردهای زندگیم باشم درست مثل یه مرد ؟
مگر خلقت من مثل یک مَرده که توقعات از من به اندازه ی یک مَرده؟
خلاصه شاید دختران روستایی که از چشمه آب میاوردند شرایط زندگی و آرامش بهتری داشتند !


#حرف_شما
پ‌.ن بیایم یاد بگیریم که راجع به موفقیت کسی ازش سوال نکنیم و یادمان باشه که طبیعتا هرکس دلش میخواد بهترین باشه و اگر نمیخواد در موردش حرف بزنه قطعا دلیلی داره .
@adelehz
شب به شب رویاهایتان را در کاغذی بنویسید و درجایی دورازدسترس بگذارید .در واقع کاغذ را به خدابسپارید و به سراغ جای خوابتان بروید.
یادتان باشد که رویاهای مختلف بگذارید کوچک وبزرگ رنگارنگ اما به سراغ کاغذها نروید ومرتب پیگیر نباشید .
خواهید دید که خدا بعدازبه خواب رفتنتان کاغذتان را پیدا میکند و رویاهایتان را به لیست آرزوها اضافه میکند و در زمان مخصوص خودش بشما پاسخ خواهد داد.
پس به او فرصت دهید.وبه خواب بروید او ازهرچه میشناسید تواناترست والبته مهربان تر.
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
شمیم پیرهنی با نسیم صبح فرست
که چشم در رهم ای‌گل، به بوی درمانت...

حسین منزوی
صبح قشنگ❤️
@adelehz
حال خوب یعنی عطر میوه فروشی توی تابستون 😍
وقتی عطر میوه های مختلف با هم قاطی میشه❤️
@adelehz
هر صبح ، راز خلقت دوباره تکرار میشود اگر در خواب باشی صحنه طلوع راز را از دست میدهی و اگر بیدارشوی قلبت پر از نور خواهد شد.
این راز همان طلوعی ست که به تو یاد اور میشود پایان هر شب سیاهی سپید ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
هربار که دختری عاشق میشود
فرشته ای غمگین میشود.
چون میداند که بزودی باید شاهد اشکهایش باشد.
چون دخترها بدون اشک عاشقی نمیکنند
#عادله_زمانی
@adelehz
من سریال متهم گریخت و خیلی دوست داشتم حالا هربار ببینم دلم‌میگیره 😔
خدا رحمت کنه....
@adelehz
دَر اگر بَر تو ببندد، مَرو و صَبر کُن آن جا
ز پَسِ صَبر تو را او، به سَرِ صَدر نِشاند.
و اگر بر تو ببندد؛ همه رَه ها و گُذرها
رَهِ پنهان بِنماید، که کَس آن راه نداند...

مولانای جان
@adelehz
اگه یه همچین بالکن بزرگی توی یه شهر قدیمی و پر از دار و درخت دارین
یه عصر پنجشنبه ی تابستونی منم دعوت کنید😁😊
@adelehz