ما در نسلی پرورش یافتیم که با زنان مثل کودکان رفتار می شد
به آنان به چشم اموال نگاه می کردند و آنها را همچون باغچه های بایر نگه می داشتند.
ما دنیایی پر از زن هایی داریم که قادر نیستند نفس عمیق بکشند.
چون برای مدت طولانی شرطی شده اند تا قالب هایی به خود بگیرند تا دوست داشتنی تر باشند
اما خوشبختانه همیشه باد بذر وحشی ای را با خود می آورد.
چیماماندا آدیچی
@adelehz
به آنان به چشم اموال نگاه می کردند و آنها را همچون باغچه های بایر نگه می داشتند.
ما دنیایی پر از زن هایی داریم که قادر نیستند نفس عمیق بکشند.
چون برای مدت طولانی شرطی شده اند تا قالب هایی به خود بگیرند تا دوست داشتنی تر باشند
اما خوشبختانه همیشه باد بذر وحشی ای را با خود می آورد.
چیماماندا آدیچی
@adelehz
🔴سراجالدین عارفنیا، معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان، اعلام کرد ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستانهای این استان میگویند در مراسم عروسی به این ویروس مبتلا شدهاند.
کاش کرونا فقط خود طرف و درگیر میکرد
آدمی که اینقدر احمق باشه که نفهمه الان وقت عروسی گرفتن و عروسی رفتن نیست .
@adelehz
کاش کرونا فقط خود طرف و درگیر میکرد
آدمی که اینقدر احمق باشه که نفهمه الان وقت عروسی گرفتن و عروسی رفتن نیست .
@adelehz
حتما خدا می دانست .
می دانست که رنگها چقدر خوبند.میان دنیای سیاهی که بعضی از بندگانش برای بقیه درست میکنند همین چهارقلم رنگ ست که دل آن بندگان را گرم نگه می دارد.
میدانم وقتی داشت رنگها را در کیسه می ریخت تا به زمین بفرستد با خودش گفت. بنده ام هر وقت خسته شود غرق این ها میشود و آرام میگیرد...
#عادله_زمانی
@adelehz
می دانست که رنگها چقدر خوبند.میان دنیای سیاهی که بعضی از بندگانش برای بقیه درست میکنند همین چهارقلم رنگ ست که دل آن بندگان را گرم نگه می دارد.
میدانم وقتی داشت رنگها را در کیسه می ریخت تا به زمین بفرستد با خودش گفت. بنده ام هر وقت خسته شود غرق این ها میشود و آرام میگیرد...
#عادله_زمانی
@adelehz
تو همان استکان چای گرم و خوش عطری که بعد از خواب گنگ پاییزی مینوشم تا دوباره هرچیز که ناواضح ست در چشمانم شفاف شود .همان اندازه لازم همان اندازه گرم همان اندازه ارام کننده ...
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
احساس میکنم توی زندگی قبلی یه کشاورز جوون بودم که روزا میرفته صحرا وسط روز هم واسه ناهار مینشسته یه لقمه نون و ماست چکیده میخورده و ترانه های محلی روستاشون و زمزمه میکرده...
@adelehz
@adelehz
اصولا ما زنده ی خوب و مرده ی بد نداریم .
این یعنی هر کسی که میمیرد ناگهان تبدیل به یک انسان خوب میشود .به شکلی کاملا ناگهانی شاید در طول یک شب
من همیشه از خود می پرسیدم که چرا آدمها برای مرگ کسانی که از آنها مدتهای مدیدی متنفر بودند غمگین میشوند.آنگونه که در زنده بودن کسی از حضورش تنفر داریم منطقی ترست که در هنگام شنیدن خبر مرگش فریادی از شادی بزنیم و بگویم همینه بالاخره مُرد!!
اما خوب تقریبا در ۹۹درصد موارد این اتفاق نمی افتد و وقتی کسی میمیرد حزن دیگران را در بر میگیرد چه آنهایی که به او علاقه مند هستند چه آنهایی که دوستش نداشتند.
من همواره به این موضوع فکر میکردم و بالاخره یک روز دانستم که ما مرده ها را آدمهای خوبی میدانیم چون آنها دیگر قادر نیستند با ما حرف بزنند.
سکوت آنها مارا بر انمیدارد تا بیشتر فکر کنیم باخودمان بگوئیم او آنقدر ها هم آدم بدی نبود!
این لبان بسته ی مردگان و اینکه نمیتوانند با سخنی مارا برنجانند .ما را متقاعد میکند که آنی که دست از دنیا شسته خوب بوده ست .
در واقع نبودن دیگران و سکوت شان سبب میشود تا ما بهتر فکر کنیم و بهتر نتیجه بگیریم.
اگر روزی احساس کردید که کسی حرف تان را نمی فهمد یا بیهوده با شما دشمنی میکند لطفا برایش بمیرید!
یعنی از دیدش خارج شوید و با او حرف نزنید
خواهید دید که در مدت کوتاهی برای او آدم خوبی خواهید شد !!!
#عادله_زمانی
@adelehz
این یعنی هر کسی که میمیرد ناگهان تبدیل به یک انسان خوب میشود .به شکلی کاملا ناگهانی شاید در طول یک شب
من همیشه از خود می پرسیدم که چرا آدمها برای مرگ کسانی که از آنها مدتهای مدیدی متنفر بودند غمگین میشوند.آنگونه که در زنده بودن کسی از حضورش تنفر داریم منطقی ترست که در هنگام شنیدن خبر مرگش فریادی از شادی بزنیم و بگویم همینه بالاخره مُرد!!
اما خوب تقریبا در ۹۹درصد موارد این اتفاق نمی افتد و وقتی کسی میمیرد حزن دیگران را در بر میگیرد چه آنهایی که به او علاقه مند هستند چه آنهایی که دوستش نداشتند.
من همواره به این موضوع فکر میکردم و بالاخره یک روز دانستم که ما مرده ها را آدمهای خوبی میدانیم چون آنها دیگر قادر نیستند با ما حرف بزنند.
سکوت آنها مارا بر انمیدارد تا بیشتر فکر کنیم باخودمان بگوئیم او آنقدر ها هم آدم بدی نبود!
این لبان بسته ی مردگان و اینکه نمیتوانند با سخنی مارا برنجانند .ما را متقاعد میکند که آنی که دست از دنیا شسته خوب بوده ست .
در واقع نبودن دیگران و سکوت شان سبب میشود تا ما بهتر فکر کنیم و بهتر نتیجه بگیریم.
اگر روزی احساس کردید که کسی حرف تان را نمی فهمد یا بیهوده با شما دشمنی میکند لطفا برایش بمیرید!
یعنی از دیدش خارج شوید و با او حرف نزنید
خواهید دید که در مدت کوتاهی برای او آدم خوبی خواهید شد !!!
#عادله_زمانی
@adelehz
سلام
ممنون از کانال رنگارنگ و روحیه بخشتون ❤️🌺
لطفا درمورد وظایف خانوما هم بنویسین
درمورد اینکه اونا همه کاره نیستن نمیشه همیشه تر و تمیزو زیبا و بی عیب بود از طرفی خونه زندگی تمیز و آماده باشه غذا بپزن سرکار هم برن خرجی بدن ادامه تحصیل هم انتظار داشته باشن دیگران .ورزشم بکنن تناسب اندام داشته باشن .هنرمندم باشیم کیک و شیرینی هم بلد باشیم .بچه داری هم بعضی دارن .مگه ما چند نفریم ؟
من یه دختر ۲۲ سالم که اقوام و اطرافیان هروقت میبیننم اولین سوالشون اینه که نرفتی سرکار؟کی میری؟برو دنبالش !
کی نگاه به دختر انقدر عوض شد؟ که من باید نگران پول و خرجی و دست آوردهای زندگیم باشم درست مثل یه مرد ؟
مگر خلقت من مثل یک مَرده که توقعات از من به اندازه ی یک مَرده؟
خلاصه شاید دختران روستایی که از چشمه آب میاوردند شرایط زندگی و آرامش بهتری داشتند !
#حرف_شما
پ.ن بیایم یاد بگیریم که راجع به موفقیت کسی ازش سوال نکنیم و یادمان باشه که طبیعتا هرکس دلش میخواد بهترین باشه و اگر نمیخواد در موردش حرف بزنه قطعا دلیلی داره .
@adelehz
ممنون از کانال رنگارنگ و روحیه بخشتون ❤️🌺
لطفا درمورد وظایف خانوما هم بنویسین
درمورد اینکه اونا همه کاره نیستن نمیشه همیشه تر و تمیزو زیبا و بی عیب بود از طرفی خونه زندگی تمیز و آماده باشه غذا بپزن سرکار هم برن خرجی بدن ادامه تحصیل هم انتظار داشته باشن دیگران .ورزشم بکنن تناسب اندام داشته باشن .هنرمندم باشیم کیک و شیرینی هم بلد باشیم .بچه داری هم بعضی دارن .مگه ما چند نفریم ؟
من یه دختر ۲۲ سالم که اقوام و اطرافیان هروقت میبیننم اولین سوالشون اینه که نرفتی سرکار؟کی میری؟برو دنبالش !
کی نگاه به دختر انقدر عوض شد؟ که من باید نگران پول و خرجی و دست آوردهای زندگیم باشم درست مثل یه مرد ؟
مگر خلقت من مثل یک مَرده که توقعات از من به اندازه ی یک مَرده؟
خلاصه شاید دختران روستایی که از چشمه آب میاوردند شرایط زندگی و آرامش بهتری داشتند !
#حرف_شما
پ.ن بیایم یاد بگیریم که راجع به موفقیت کسی ازش سوال نکنیم و یادمان باشه که طبیعتا هرکس دلش میخواد بهترین باشه و اگر نمیخواد در موردش حرف بزنه قطعا دلیلی داره .
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
شب به شب رویاهایتان را در کاغذی بنویسید و درجایی دورازدسترس بگذارید .در واقع کاغذ را به خدابسپارید و به سراغ جای خوابتان بروید.
یادتان باشد که رویاهای مختلف بگذارید کوچک وبزرگ رنگارنگ اما به سراغ کاغذها نروید ومرتب پیگیر نباشید .
خواهید دید که خدا بعدازبه خواب رفتنتان کاغذتان را پیدا میکند و رویاهایتان را به لیست آرزوها اضافه میکند و در زمان مخصوص خودش بشما پاسخ خواهد داد.
پس به او فرصت دهید.وبه خواب بروید او ازهرچه میشناسید تواناترست والبته مهربان تر.
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
یادتان باشد که رویاهای مختلف بگذارید کوچک وبزرگ رنگارنگ اما به سراغ کاغذها نروید ومرتب پیگیر نباشید .
خواهید دید که خدا بعدازبه خواب رفتنتان کاغذتان را پیدا میکند و رویاهایتان را به لیست آرزوها اضافه میکند و در زمان مخصوص خودش بشما پاسخ خواهد داد.
پس به او فرصت دهید.وبه خواب بروید او ازهرچه میشناسید تواناترست والبته مهربان تر.
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
هر صبح ، راز خلقت دوباره تکرار میشود اگر در خواب باشی صحنه طلوع راز را از دست میدهی و اگر بیدارشوی قلبت پر از نور خواهد شد.
این راز همان طلوعی ست که به تو یاد اور میشود پایان هر شب سیاهی سپید ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
این راز همان طلوعی ست که به تو یاد اور میشود پایان هر شب سیاهی سپید ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
هربار که دختری عاشق میشود
فرشته ای غمگین میشود.
چون میداند که بزودی باید شاهد اشکهایش باشد.
چون دخترها بدون اشک عاشقی نمیکنند
#عادله_زمانی
@adelehz
فرشته ای غمگین میشود.
چون میداند که بزودی باید شاهد اشکهایش باشد.
چون دخترها بدون اشک عاشقی نمیکنند
#عادله_زمانی
@adelehz