"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
یاغی نی‌ام ترحمی ای پادشاه حُسن
گردن کشیده‌ام که تماشا کنم تو را

محمد سهرابی
@adelehz
درحالی که کرونا عملا تمام مراسمات عروسی را لغو کرده ست یک زوج افغان در افغانستان به گرفتن عکسهای عروسی در کنار طبیعت سد امیر (بند امیر)بسنده کرده اند.
@adelehz
چیزی که در وجود مونرو بسیار جذاب است این است
او به داشتنِ رویا بسیار اهمیت میداد.
مرلین (یا نورماجین) در بدترین شرایط زندگی اش در یتیم خانه خودش را متعلق به آن شرایط و آن زندگی نمی‌دانست.
به قول خودش، خودش را متعلق به اقیانوس، آسمان و همه‌ی دنیا می‌دانست.
رویای بزرگی داشت، رویای فوق العاده بودن، درخشیدن.
به قول خودش :
«همه‌ی ما ستاره هستیم و شایسته‌ی این هستیم که بدرخشیم».
اگر مرلین خودش را به عنوان نورماجین پرورشگاهی و بدشانس می‌پذیرفت شاید امروز هیچ حرفی از او نبود.
‌به قول اسکار وایلد : همه ما در مرداب قرار داریم ولی بعضی از ما به ستارگان نگاه می‌کنند.
@adelehz
بگو خداست که شما را از آن خطرها و هر نوع غم و اندوه نجات می‌دهد.
۶۴ انعام

صبح بخیر 🌺
@adelehz
یه روزی هم که کرونا بره
دوباره با خیال راحت برمیگردیم به بازارهای هفتگی و یاد میگیرم برای کوچکترین داشته مون هم شکرگزار باشیم‌.
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما در نسلی پرورش یافتیم که با زنان مثل کودکان رفتار می شد
به آنان به چشم اموال نگاه می کردند و آنها را همچون باغچه های بایر نگه می داشتند.

ما دنیایی پر از زن هایی داریم که قادر نیستند نفس عمیق بکشند.
چون برای مدت طولانی شرطی شده اند تا قالب هایی به خود بگیرند تا دوست داشتنی تر باشند
اما خوشبختانه همیشه باد بذر وحشی ای را با خود می آورد.

چیماماندا آدیچی
@adelehz
🔴سراج‌الدین عارف‌نیا، معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان،‌ اعلام کرد ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان می‌گویند در مراسم عروسی به این ویروس مبتلا شده‌اند.
کاش کرونا فقط خود طرف و درگیر میکرد
آدمی که اینقدر احمق باشه که نفهمه الان وقت عروسی گرفتن و عروسی رفتن نیست .

@adelehz
یار با ماست، چه حاجت که زیادت طلبیم...

حافظ


صبح زیبا ❤️
@adelehz
حتما خدا می دانست .
می دانست که رنگها چقدر خوبند.میان دنیای سیاهی که بعضی از بندگانش برای بقیه درست میکنند همین چهارقلم رنگ ست که دل آن بندگان را گرم نگه می دارد.
میدانم وقتی داشت رنگها را در کیسه می ریخت تا به زمین بفرستد با خودش گفت. بنده ام هر وقت خسته شود غرق این ها میشود و آرام میگیرد...
#عادله_زمانی
@adelehz
اینم شده وضعیت این روزهای روابط اجتماعی ما...
@adelehz
دختر بافنده رویاهات را محکم بباف
در ترنج رنج، عرش و فرش را در هم بباف

سيده تكتم حسينى
@adelehz
خوشبخت منم که مهربونهایی مثل شمارو دارم با خودم تو کانال❤️😍
@adelehz
تو همان استکان چای گرم و خوش عطری که بعد از خواب گنگ پاییزی مینوشم تا دوباره هرچیز که ناواضح ست در چشمانم شفاف شود .همان اندازه لازم همان اندازه گرم همان اندازه ارام کننده ...
#عادله_زمانی
#چای_تایم
@adelehz
احساس میکنم توی زندگی قبلی یه کشاورز جوون بودم که روزا میرفته صحرا وسط روز هم واسه ناهار مینشسته یه لقمه نون و ماست چکیده میخورده و ترانه های محلی روستاشون و زمزمه میکرده...
@adelehz
اصولا ما زنده ی خوب و مرده ی بد نداریم .
این یعنی هر کسی که میمیرد ناگهان تبدیل به یک انسان خوب میشود .به شکلی کاملا ناگهانی شاید در طول یک شب‌
من همیشه از خود می پرسیدم که چرا آدمها برای مرگ کسانی که از آنها مدتهای مدیدی متنفر بودند غمگین میشوند.آن‌گونه که در زنده بودن کسی از حضورش تنفر داریم منطقی ترست که در هنگام شنیدن خبر مرگش فریادی از شادی بزنیم و بگویم همینه بالاخره مُرد!!
اما خوب تقریبا در ۹۹درصد موارد این اتفاق نمی افتد و وقتی کسی میمیرد حزن دیگران را در بر میگیرد چه آنهایی که به او علاقه مند هستند چه آنهایی که دوستش نداشتند.
من همواره به این موضوع فکر میکردم و بالاخره یک روز دانستم که ما مرده ها را آدمهای خوبی میدانیم چون آنها دیگر قادر نیستند با ما حرف بزنند.
سکوت آنها مارا بر ان‌میدارد تا بیشتر فکر کنیم باخودمان بگوئیم او آنقدر ها هم آدم بدی نبود!
این لبان بسته ی مردگان و اینکه نمیتوانند با سخنی مارا برنجانند .ما را متقاعد میکند که آنی که دست از دنیا شسته خوب بوده ست .
در واقع نبودن دیگران و سکوت شان سبب میشود تا ما بهتر فکر کنیم و بهتر نتیجه بگیریم.
اگر روزی احساس کردید که کسی حرف تان را نمی فهمد یا بیهوده با شما دشمنی میکند لطفا برایش بمیرید!
یعنی از دیدش خارج شوید و با او حرف نزنید
خواهید دید که در مدت کوتاهی برای او آدم خوبی خواهید شد !!!
#عادله_زمانی
@adelehz
سلام
ممنون از کانال رنگارنگ و روحیه بخشتون ❤️🌺
لطفا درمورد وظایف خانوما هم بنویسین
درمورد اینکه اونا همه کاره نیستن نمیشه همیشه تر و تمیزو زیبا و بی عیب بود از طرفی خونه زندگی تمیز و آماده باشه غذا بپزن سرکار هم برن خرجی بدن ادامه تحصیل هم انتظار داشته باشن دیگران .ورزشم بکنن تناسب اندام داشته باشن .هنرمندم باشیم کیک و شیرینی هم بلد باشیم .بچه داری هم بعضی دارن .مگه ما چند نفریم ؟
من یه دختر ۲۲ سالم که اقوام و اطرافیان هروقت میبیننم اولین سوالشون اینه که نرفتی سرکار؟کی میری؟برو دنبالش !
کی نگاه به دختر انقدر عوض شد؟ که من باید نگران پول و خرجی و دست آوردهای زندگیم باشم درست مثل یه مرد ؟
مگر خلقت من مثل یک مَرده که توقعات از من به اندازه ی یک مَرده؟
خلاصه شاید دختران روستایی که از چشمه آب میاوردند شرایط زندگی و آرامش بهتری داشتند !


#حرف_شما
پ‌.ن بیایم یاد بگیریم که راجع به موفقیت کسی ازش سوال نکنیم و یادمان باشه که طبیعتا هرکس دلش میخواد بهترین باشه و اگر نمیخواد در موردش حرف بزنه قطعا دلیلی داره .
@adelehz