Forwarded from "زنی کهگم کردم "
مدرسه میرفتم .بعضی روزها که از مدرسه بی حوصله می آمدم مادرم توی آشپزخانه بود.من ازان بچه هایی نبودم که بدوم توی اتاقم ،یکراست میرفتم آشپزخانه حتی مقنعه و روپوش مدرسه راهم همانجا می انداختم .بیحوصله بودم خسته و گرسنه .مادرم گاهی اصرار میکرد که ازتوی کابینت فلان چیز را به من بده با بی حوصلگی وقتی برمیخاستم کابینت را که باز میکردم تا مثلا نمک یا فلفل را به مادرم بدهم می دیدم که یک لاک قرمز دانه اناری که هفته پیش دیده بودمش یا یک جاسویچی عروسکی که ان سال خیلی مد شده بود و دختران هم سن و سال من به کوله های مدرسه آویزان میکردند.به من لبخند میزد.ذوق میکردم یک لحظه همه ی خستگی و بیحوصلگی و گرسنگی ام یادم می رفت .بعضی روزهای گرم هم همین داستان را داشتم ولی به شکلی دیگر ..مادرم مجبورم میکرد از داخل فریزر برایش یک بسته سبزی یا مثلا لوبیاهای سرخ کرده را بیاورم اما وقتی سراغش میرفتم بستنی هایی که عاشقشان بودم را پیدا میکردم که مادرم درست همانجایی که من را فرستاده ،چیده بودشان.مادرم خوب بلد بود چطوری خستگی را ازتنم بیرون کند راه خوشحال کردن مرا ازخودم هم بهتر میدانست.هنوزهم که بی حوصله ام و تنها هیچکس بجز مادرم نمیتواند خوشحالم کند.هنوزهم برایم بستنی میچیند توی فریزر و هنوزهم برایم لاک میخرد .مادرها وپدرها به ادم قوت زندگی میدهند اینکه میفهمی کسی هست که تورا انطوری دوست دارد که واقعی ست که هیچ وقت از تمام شدن دوست داشتنش به ترس نمی افتی ...شاید این غیرواقعی باشد شاید خیال باشد .اما کاش هرکس در زندگیش با کسی باشد که مثل مادرش مثل پدرش دوستش داشته باشد...واقعی،همیشگی ،باهر خوب و بد و تمام نشدنی
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
دلتنگ یک لیوان چای هستم با یک دوست
و سالها حرف ناگفته
شاید میانه ی حرفهایم اشکی هم ریختم کسی چه میداند...
ولی نه چای دم کشیده
و نه دوستم به خانه رسیده ست ..
#عادله_زمانی
@adelehz
و سالها حرف ناگفته
شاید میانه ی حرفهایم اشکی هم ریختم کسی چه میداند...
ولی نه چای دم کشیده
و نه دوستم به خانه رسیده ست ..
#عادله_زمانی
@adelehz
درحالی که کرونا عملا تمام مراسمات عروسی را لغو کرده ست یک زوج افغان در افغانستان به گرفتن عکسهای عروسی در کنار طبیعت سد امیر (بند امیر)بسنده کرده اند.
@adelehz
@adelehz
چیزی که در وجود مونرو بسیار جذاب است این است
او به داشتنِ رویا بسیار اهمیت میداد.
مرلین (یا نورماجین) در بدترین شرایط زندگی اش در یتیم خانه خودش را متعلق به آن شرایط و آن زندگی نمیدانست.
به قول خودش، خودش را متعلق به اقیانوس، آسمان و همهی دنیا میدانست.
رویای بزرگی داشت، رویای فوق العاده بودن، درخشیدن.
به قول خودش :
«همهی ما ستاره هستیم و شایستهی این هستیم که بدرخشیم».
اگر مرلین خودش را به عنوان نورماجین پرورشگاهی و بدشانس میپذیرفت شاید امروز هیچ حرفی از او نبود.
به قول اسکار وایلد : همه ما در مرداب قرار داریم ولی بعضی از ما به ستارگان نگاه میکنند.
@adelehz
او به داشتنِ رویا بسیار اهمیت میداد.
مرلین (یا نورماجین) در بدترین شرایط زندگی اش در یتیم خانه خودش را متعلق به آن شرایط و آن زندگی نمیدانست.
به قول خودش، خودش را متعلق به اقیانوس، آسمان و همهی دنیا میدانست.
رویای بزرگی داشت، رویای فوق العاده بودن، درخشیدن.
به قول خودش :
«همهی ما ستاره هستیم و شایستهی این هستیم که بدرخشیم».
اگر مرلین خودش را به عنوان نورماجین پرورشگاهی و بدشانس میپذیرفت شاید امروز هیچ حرفی از او نبود.
به قول اسکار وایلد : همه ما در مرداب قرار داریم ولی بعضی از ما به ستارگان نگاه میکنند.
@adelehz
یه روزی هم که کرونا بره
دوباره با خیال راحت برمیگردیم به بازارهای هفتگی و یاد میگیرم برای کوچکترین داشته مون هم شکرگزار باشیم.
@adelehz
دوباره با خیال راحت برمیگردیم به بازارهای هفتگی و یاد میگیرم برای کوچکترین داشته مون هم شکرگزار باشیم.
@adelehz
ما در نسلی پرورش یافتیم که با زنان مثل کودکان رفتار می شد
به آنان به چشم اموال نگاه می کردند و آنها را همچون باغچه های بایر نگه می داشتند.
ما دنیایی پر از زن هایی داریم که قادر نیستند نفس عمیق بکشند.
چون برای مدت طولانی شرطی شده اند تا قالب هایی به خود بگیرند تا دوست داشتنی تر باشند
اما خوشبختانه همیشه باد بذر وحشی ای را با خود می آورد.
چیماماندا آدیچی
@adelehz
به آنان به چشم اموال نگاه می کردند و آنها را همچون باغچه های بایر نگه می داشتند.
ما دنیایی پر از زن هایی داریم که قادر نیستند نفس عمیق بکشند.
چون برای مدت طولانی شرطی شده اند تا قالب هایی به خود بگیرند تا دوست داشتنی تر باشند
اما خوشبختانه همیشه باد بذر وحشی ای را با خود می آورد.
چیماماندا آدیچی
@adelehz
🔴سراجالدین عارفنیا، معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان، اعلام کرد ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستانهای این استان میگویند در مراسم عروسی به این ویروس مبتلا شدهاند.
کاش کرونا فقط خود طرف و درگیر میکرد
آدمی که اینقدر احمق باشه که نفهمه الان وقت عروسی گرفتن و عروسی رفتن نیست .
@adelehz
کاش کرونا فقط خود طرف و درگیر میکرد
آدمی که اینقدر احمق باشه که نفهمه الان وقت عروسی گرفتن و عروسی رفتن نیست .
@adelehz
حتما خدا می دانست .
می دانست که رنگها چقدر خوبند.میان دنیای سیاهی که بعضی از بندگانش برای بقیه درست میکنند همین چهارقلم رنگ ست که دل آن بندگان را گرم نگه می دارد.
میدانم وقتی داشت رنگها را در کیسه می ریخت تا به زمین بفرستد با خودش گفت. بنده ام هر وقت خسته شود غرق این ها میشود و آرام میگیرد...
#عادله_زمانی
@adelehz
می دانست که رنگها چقدر خوبند.میان دنیای سیاهی که بعضی از بندگانش برای بقیه درست میکنند همین چهارقلم رنگ ست که دل آن بندگان را گرم نگه می دارد.
میدانم وقتی داشت رنگها را در کیسه می ریخت تا به زمین بفرستد با خودش گفت. بنده ام هر وقت خسته شود غرق این ها میشود و آرام میگیرد...
#عادله_زمانی
@adelehz