"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
"زنی که‌گم کردم "
بنر جان😍 و دوست دخترش سوووو😁😍 @adelehz
اینقدر از بنر جان استقبال کردید بنظرم لازمه هرچند وقت یکبار از کارتون های بچگی مون پست بذارم😍
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مرا به به بوسه ای دعوت کن
چنان که کسی اهل جنوب خرما تعارف کند
همان اندازه باارزش و شیرین ...
#عادله_زمانی
فیلم از دخترک دریا ❤️
نخلستانهای باشکوه روستای گنج هرمزگان
@adelehz
تو صبح عالم افروزي و من شمع سحرگاهي
گريبان باز كن در صبح تا من جان برافشانم

صائب تبريزي
@adelehz
‏الهی! چون آتش فراق داشتی
به آتش دوزخ چه ‌کار داشتی؟

خواجه عبدالله انصاری

@adelehz
مدرسه میرفتم .بعضی روزها که از مدرسه بی حوصله می آمدم مادرم توی آشپزخانه بود.من ازان بچه هایی نبودم که بدوم توی اتاقم ،یکراست میرفتم آشپزخانه حتی مقنعه و روپوش مدرسه راهم همانجا می انداختم .بیحوصله بودم خسته و گرسنه .مادرم گاهی اصرار میکرد که ازتوی کابینت فلان چیز را به من بده با بی حوصلگی وقتی برمیخاستم کابینت را که باز میکردم تا مثلا نمک یا فلفل را به مادرم بدهم می دیدم که یک لاک قرمز دانه اناری که هفته پیش دیده بودمش یا یک جاسویچی عروسکی که ان سال خیلی مد شده بود و دختران هم سن و سال من به کوله های مدرسه آویزان میکردند.به من لبخند میزد.ذوق میکردم یک لحظه همه ی خستگی و بیحوصلگی و گرسنگی ام یادم می رفت .بعضی روزهای گرم هم همین داستان را داشتم ولی به شکلی دیگر ..مادرم مجبورم میکرد از داخل فریزر برایش یک بسته سبزی یا مثلا لوبیاهای سرخ کرده را بیاورم اما وقتی سراغش میرفتم بستنی هایی که عاشقشان بودم را پیدا میکردم که مادرم درست همانجایی که من را فرستاده ،چیده بودشان.مادرم خوب بلد بود چطوری خستگی را ازتنم بیرون کند راه خوشحال کردن مرا ازخودم هم بهتر میدانست.هنوزهم که بی حوصله ام و تنها هیچکس بجز مادرم نمیتواند خوشحالم کند.هنوزهم برایم بستنی میچیند توی فریزر و هنوزهم برایم لاک میخرد .مادرها وپدرها به ادم قوت زندگی میدهند اینکه میفهمی کسی هست که تورا انطوری دوست دارد که واقعی ست که هیچ وقت از تمام شدن دوست داشتنش به ترس نمی افتی ...شاید این غیرواقعی باشد شاید خیال باشد .اما کاش هرکس در زندگیش با کسی باشد که مثل مادرش مثل پدرش دوستش داشته باشد...واقعی،همیشگی ،باهر خوب و بد و تمام نشدنی
#عادله_زمانی
@adelehz
دلتنگ یک لیوان چای هستم با یک دوست
و سالها حرف ناگفته
شاید میانه ی حرفهایم اشکی هم ریختم کسی چه میداند...
ولی نه چای دم کشیده
و نه دوستم به خانه رسیده ست ..
#عادله_زمانی
@adelehz
سینه اش بیاد تو فشرده ست؟
گر فشرده ست
چرا غزل برای او سروده ست ؟؟؟؟


احمدرضا اصغرپور
@adelehz
یاغی نی‌ام ترحمی ای پادشاه حُسن
گردن کشیده‌ام که تماشا کنم تو را

محمد سهرابی
@adelehz
درحالی که کرونا عملا تمام مراسمات عروسی را لغو کرده ست یک زوج افغان در افغانستان به گرفتن عکسهای عروسی در کنار طبیعت سد امیر (بند امیر)بسنده کرده اند.
@adelehz
چیزی که در وجود مونرو بسیار جذاب است این است
او به داشتنِ رویا بسیار اهمیت میداد.
مرلین (یا نورماجین) در بدترین شرایط زندگی اش در یتیم خانه خودش را متعلق به آن شرایط و آن زندگی نمی‌دانست.
به قول خودش، خودش را متعلق به اقیانوس، آسمان و همه‌ی دنیا می‌دانست.
رویای بزرگی داشت، رویای فوق العاده بودن، درخشیدن.
به قول خودش :
«همه‌ی ما ستاره هستیم و شایسته‌ی این هستیم که بدرخشیم».
اگر مرلین خودش را به عنوان نورماجین پرورشگاهی و بدشانس می‌پذیرفت شاید امروز هیچ حرفی از او نبود.
‌به قول اسکار وایلد : همه ما در مرداب قرار داریم ولی بعضی از ما به ستارگان نگاه می‌کنند.
@adelehz
بگو خداست که شما را از آن خطرها و هر نوع غم و اندوه نجات می‌دهد.
۶۴ انعام

صبح بخیر 🌺
@adelehz
یه روزی هم که کرونا بره
دوباره با خیال راحت برمیگردیم به بازارهای هفتگی و یاد میگیرم برای کوچکترین داشته مون هم شکرگزار باشیم‌.
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما در نسلی پرورش یافتیم که با زنان مثل کودکان رفتار می شد
به آنان به چشم اموال نگاه می کردند و آنها را همچون باغچه های بایر نگه می داشتند.

ما دنیایی پر از زن هایی داریم که قادر نیستند نفس عمیق بکشند.
چون برای مدت طولانی شرطی شده اند تا قالب هایی به خود بگیرند تا دوست داشتنی تر باشند
اما خوشبختانه همیشه باد بذر وحشی ای را با خود می آورد.

چیماماندا آدیچی
@adelehz
🔴سراج‌الدین عارف‌نیا، معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان،‌ اعلام کرد ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان می‌گویند در مراسم عروسی به این ویروس مبتلا شده‌اند.
کاش کرونا فقط خود طرف و درگیر میکرد
آدمی که اینقدر احمق باشه که نفهمه الان وقت عروسی گرفتن و عروسی رفتن نیست .

@adelehz
یار با ماست، چه حاجت که زیادت طلبیم...

حافظ


صبح زیبا ❤️
@adelehz
حتما خدا می دانست .
می دانست که رنگها چقدر خوبند.میان دنیای سیاهی که بعضی از بندگانش برای بقیه درست میکنند همین چهارقلم رنگ ست که دل آن بندگان را گرم نگه می دارد.
میدانم وقتی داشت رنگها را در کیسه می ریخت تا به زمین بفرستد با خودش گفت. بنده ام هر وقت خسته شود غرق این ها میشود و آرام میگیرد...
#عادله_زمانی
@adelehz
اینم شده وضعیت این روزهای روابط اجتماعی ما...
@adelehz
دختر بافنده رویاهات را محکم بباف
در ترنج رنج، عرش و فرش را در هم بباف

سيده تكتم حسينى
@adelehz