به بهانه روز دختر
روز دختر بر تمام دخترها مبارک.دخترهایی که نتوانستند بلند بخندد ،مانتوی گل گلی بپوشند کفشهای قرمز پاشنه بلند به پا کنند .
آنهایی که اجازه پیدا نکردند به دانشگاههایی دور ازشهر خانه بروند.آنهایی که برادرانشان برایشان گردن کلفتی کردند و به هرمدل لباس پوشیدنشان هزار جور باید و نباید بستند .
روز دختر بردخترهایی هم مبارک که طعم مدرسه را نچشیدند و زودتر از سنشان مادرشدند یا مادر خواهر وبرادرهای کوچکتر یا مادر طفلی که خودشان زاده بودنش...
روز دختر بردخترهایی هم مبارک که هیچ گاه وقت نشد عروسکی داشته باشند و حتی یک دل سیر خاله بازی و مهمان بازی کنند ...
روز دختر بر دخترهایی مبارک که بزور نشاندنشان پای سفره عقد و هربار که با شوهر خوابیدند حالشان ازخودشان بهم خورد...
روز دختر روز قشنگی ست یحتمل،اصلا مگر میشود روزی به این نام قشنگ نباشد .فقط اینکه دخترانگی تنها به بکارت نیست..دخترانگی یک حس ست یک نیاز که در پستوی روح هر زن نهفته ست ،این ست که من روز دختر را به تمام زنان تبریک میگویم .پیر جوان مجرد یامتاهل هیچ تفاوتی ندارد .در اعماق وجود هر زن،دختری نابالغ و کال نهفته ست شبیه اناری نارس بر درختی پیر...
#عادله_زمانی
روز دختر مبارک❤️
@adelehz
روز دختر بر تمام دخترها مبارک.دخترهایی که نتوانستند بلند بخندد ،مانتوی گل گلی بپوشند کفشهای قرمز پاشنه بلند به پا کنند .
آنهایی که اجازه پیدا نکردند به دانشگاههایی دور ازشهر خانه بروند.آنهایی که برادرانشان برایشان گردن کلفتی کردند و به هرمدل لباس پوشیدنشان هزار جور باید و نباید بستند .
روز دختر بردخترهایی هم مبارک که طعم مدرسه را نچشیدند و زودتر از سنشان مادرشدند یا مادر خواهر وبرادرهای کوچکتر یا مادر طفلی که خودشان زاده بودنش...
روز دختر بردخترهایی هم مبارک که هیچ گاه وقت نشد عروسکی داشته باشند و حتی یک دل سیر خاله بازی و مهمان بازی کنند ...
روز دختر بر دخترهایی مبارک که بزور نشاندنشان پای سفره عقد و هربار که با شوهر خوابیدند حالشان ازخودشان بهم خورد...
روز دختر روز قشنگی ست یحتمل،اصلا مگر میشود روزی به این نام قشنگ نباشد .فقط اینکه دخترانگی تنها به بکارت نیست..دخترانگی یک حس ست یک نیاز که در پستوی روح هر زن نهفته ست ،این ست که من روز دختر را به تمام زنان تبریک میگویم .پیر جوان مجرد یامتاهل هیچ تفاوتی ندارد .در اعماق وجود هر زن،دختری نابالغ و کال نهفته ست شبیه اناری نارس بر درختی پیر...
#عادله_زمانی
روز دختر مبارک❤️
@adelehz
آدمی اگر هیچ چیز در این دنیا نداشته باشد، باز هم چیزی هست که باید بابت آن هر ثانیه شادی کرد و آن "وجود داشتن" است.
وجود داشتن برای عشق ورزیدن به تمام کسانی که ما را در زندگیشان پذیرفتهاند.
✍🏻 فردریک بکمن
@adelehz
وجود داشتن برای عشق ورزیدن به تمام کسانی که ما را در زندگیشان پذیرفتهاند.
✍🏻 فردریک بکمن
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
قدیما این صدا از هر خونه ای که میومد بقیه میفهمیدن اونجا عروسیه😂
@adelehz
@adelehz
سلام مجید جان
امروز نه زادروز تو بود نه سالمرگ بیبی، ولی بیدلیل دلم برایت تنگ شد.
کاش قصههایت هیچوقت تمام نمیشد.
کاش مرادیکرمانی خودکار فقیرش را زمین نمیگذاشت.
انگار تمام قصههای خوب نوجوانی با مرادی کرمانی پیر شدند و سریالهای شیک و جوان جایشان را گرفتند.
لعنت به تلویزیونی که هر چه بزرگتر شد از دنیای کوچک ما فاصله گرفت.
کاش همین امشب تمام الایدیهای بیمغز سرمرگشان را زمین میگذاشتند و تلویزیونهای چهارده خاکستری از خواب فراموشی بلندمیشدند.
.
کاش بیبی لبخندهای کوتاهش را با خودش به جاهای نامعلوم نمیبرد. کاش استکانهای کوچک دلخوشی نمیشکست.
مجید جان! به رنگ و جنس لباسهایی که از رختآویز میانسالیات آویزان میکنی کاری ندارم به طعم دهان روزگارت. من الان دلم کلهجوش میخواهد سرسفرهای که گرمکن ورزشی تو گرمترش میکرد، با همان بیتهای پر از سکته و بچهگانه با همان شوخیهای عجیب و غریب و صمیمیات.
مجید جان بدجور دلم تنگ آنروزهاست که ترک دوچرخهبیست و هشتت سوار میشدیم و کوچههای اصفهان را با موسیقی چشمان چشم آذر بغض میکردیم.
دلتنگ عصرهایی که هر چه ریاضی میخواندیم بیشتر از اعداد دور میشدیم.
به قول خودت ذهن ما اصلا ریاضی نبود. ما درس خواندیم و کتابهایمان را بیکیف زیر بغل زدیم تا در حدمرگ از میزهای چوبی چرک متنفر شویم.
ما آمدیم که با شکم خالی شعر بخوانیم و با کتابهای محجوب نداری پیر شویم.
راستی مجید جان خیلی منتظر شعرهای جدیدت هستم. منتظر چاپ شدن کتابت، به نظرم اگر شعرهایت را چاپ کنی هم دل بیبی شاد میشود هم دل تمام بچههای دهه شصت که دلخوشیشان چند دقیقه تماشای تو بود.
نمیدانم الان کجایی و چه میکنی، شاید هنوز با کتابهایت کنار زایندهرود جاری آنروزها نشستهای.
شاید هم مجبور شدی پا به سن بگذاری و به گذشتهات پشت کنی. مثل ما که مجبور شدیم... مجید! ، مجید! ، مجید!
قصه هایت کو؟...
جلال حاجی زاده
@adelehz
امروز نه زادروز تو بود نه سالمرگ بیبی، ولی بیدلیل دلم برایت تنگ شد.
کاش قصههایت هیچوقت تمام نمیشد.
کاش مرادیکرمانی خودکار فقیرش را زمین نمیگذاشت.
انگار تمام قصههای خوب نوجوانی با مرادی کرمانی پیر شدند و سریالهای شیک و جوان جایشان را گرفتند.
لعنت به تلویزیونی که هر چه بزرگتر شد از دنیای کوچک ما فاصله گرفت.
کاش همین امشب تمام الایدیهای بیمغز سرمرگشان را زمین میگذاشتند و تلویزیونهای چهارده خاکستری از خواب فراموشی بلندمیشدند.
.
کاش بیبی لبخندهای کوتاهش را با خودش به جاهای نامعلوم نمیبرد. کاش استکانهای کوچک دلخوشی نمیشکست.
مجید جان! به رنگ و جنس لباسهایی که از رختآویز میانسالیات آویزان میکنی کاری ندارم به طعم دهان روزگارت. من الان دلم کلهجوش میخواهد سرسفرهای که گرمکن ورزشی تو گرمترش میکرد، با همان بیتهای پر از سکته و بچهگانه با همان شوخیهای عجیب و غریب و صمیمیات.
مجید جان بدجور دلم تنگ آنروزهاست که ترک دوچرخهبیست و هشتت سوار میشدیم و کوچههای اصفهان را با موسیقی چشمان چشم آذر بغض میکردیم.
دلتنگ عصرهایی که هر چه ریاضی میخواندیم بیشتر از اعداد دور میشدیم.
به قول خودت ذهن ما اصلا ریاضی نبود. ما درس خواندیم و کتابهایمان را بیکیف زیر بغل زدیم تا در حدمرگ از میزهای چوبی چرک متنفر شویم.
ما آمدیم که با شکم خالی شعر بخوانیم و با کتابهای محجوب نداری پیر شویم.
راستی مجید جان خیلی منتظر شعرهای جدیدت هستم. منتظر چاپ شدن کتابت، به نظرم اگر شعرهایت را چاپ کنی هم دل بیبی شاد میشود هم دل تمام بچههای دهه شصت که دلخوشیشان چند دقیقه تماشای تو بود.
نمیدانم الان کجایی و چه میکنی، شاید هنوز با کتابهایت کنار زایندهرود جاری آنروزها نشستهای.
شاید هم مجبور شدی پا به سن بگذاری و به گذشتهات پشت کنی. مثل ما که مجبور شدیم... مجید! ، مجید! ، مجید!
قصه هایت کو؟...
جلال حاجی زاده
@adelehz
👍1
"زنی کهگم کردم "
سلام مجید جان امروز نه زادروز تو بود نه سالمرگ بیبی، ولی بیدلیل دلم برایت تنگ شد. کاش قصههایت هیچوقت تمام نمیشد. کاش مرادیکرمانی خودکار فقیرش را زمین نمیگذاشت. انگار تمام قصههای خوب نوجوانی با مرادی کرمانی پیر شدند و سریالهای شیک و جوان جایشان را…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
عاشقی سهم زیبایی از زندگی ست .خیلی ها می گویند عشق اگر وصال نداشته باشد زیبا نیست من اما میگویم نتیجه مهم نیست مهم آن است که سالها بعد وقتی به روزهای که عاشقی کردی فکر میکنی لبخند بزنی ..قیمت همان لبخند فارغ از بارور بودن ویا عقیم بودن نهال عشق جوانی ات هزار هزار کرور می ارزد...چرا که تو میدانی حتی اگر اشتباه اما نور محبت به قلبت تابیده شده و چه باارزش تر از چراغانی شدن قلبت .....
#عادله_زمانی
@adelehz
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
اگر امروز همان روزی نیست که رویاهایت را تحقق یافته ببینی
نه بترس نه ناامید شو
کسی از فردا خبر ندارد .
راهت را ادامه بده ....
#عادله_زمانی
@adelehz
نه بترس نه ناامید شو
کسی از فردا خبر ندارد .
راهت را ادامه بده ....
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
تو شادی را پیدا کن
که غم خودش میگردد وتورا پیدا میکند.
رسالتت پیدا کردن خوشی های گمشده دراین زندگیست ..
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
که غم خودش میگردد وتورا پیدا میکند.
رسالتت پیدا کردن خوشی های گمشده دراین زندگیست ..
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
دوستان عزیزم
پیج جدید زنی که گم کردم در اینستاگرام
بعد از این فعال تر از همیشه در اینستاگرام در خدمتتون هستم .
برای استفاده از پستها و مطالب جدید در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
پیج جدید زنی که گم کردم در اینستاگرام
بعد از این فعال تر از همیشه در اینستاگرام در خدمتتون هستم .
برای استفاده از پستها و مطالب جدید در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
به زندگی امیدوار باش
جایی که در پس سیاهی مطلق
جوانه ای از نور سر برمی آورد و صبح نامیده میشود .حتما برای مشکل تو هم راهی جهت حل شدن یافت خواهد شد .
این جا زمین ست ..صحنه ی رخ دادن معجزات...
#عادله_زمانی
صبح به خیر
@adelehz
جایی که در پس سیاهی مطلق
جوانه ای از نور سر برمی آورد و صبح نامیده میشود .حتما برای مشکل تو هم راهی جهت حل شدن یافت خواهد شد .
این جا زمین ست ..صحنه ی رخ دادن معجزات...
#عادله_زمانی
صبح به خیر
@adelehz
ما در هیچ سرزمینی زندگی نمیکنیم. ما حتی بر کُرهی زمین هم زندگی نمیکنیم. منزل حقیقی ما، قلبِ کسانیست که دوستشان داریم!
جین آستین
@adelehz
جین آستین
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
ما در هیچ سرزمینی زندگی نمیکنیم. ما حتی بر کُرهی زمین هم زندگی نمیکنیم. منزل حقیقی ما، قلبِ کسانیست که دوستشان داریم! جین آستین @adelehz
خدا میدونه ما چند سرزمین داریم و قلب مون سرزمین چند نفر تو دنیاست ..
@adelehz
@adelehz