Forwarded from "زنی کهگم کردم "
لحظههای ناب زندگیتون رو ثبت کنید
چون از کجا مطمئنید که یک روز دلتون، حتی برای سبزی پاک کردنِ مامان وسطِ یه روز از تابستون تنگ نشه؟
لحظهها رو ثبت کن..
#شما_فرستادین
@adelehz
چون از کجا مطمئنید که یک روز دلتون، حتی برای سبزی پاک کردنِ مامان وسطِ یه روز از تابستون تنگ نشه؟
لحظهها رو ثبت کن..
#شما_فرستادین
@adelehz
😢1
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
فرزندم یک چیز را خوب بیاد بسپار
هیچ کس به تو تعهد نداده ست که تا ابد دوستت داشته باشد،به تو اهمیت دهد و برایش مهم باشی
ببین چه میکنی و چه رفتاری از خود نشان میدهی
به این امید مباش که هرچه کنی بازهم دوست داشته خواهی شد این حماقت بزرگی ست.
ناگهان به خودت می آیی و میبینی که حتی به اندازه یک بیگانه هم برایش مهم نیستی
#عادله_زمانی
@adelehz
هیچ کس به تو تعهد نداده ست که تا ابد دوستت داشته باشد،به تو اهمیت دهد و برایش مهم باشی
ببین چه میکنی و چه رفتاری از خود نشان میدهی
به این امید مباش که هرچه کنی بازهم دوست داشته خواهی شد این حماقت بزرگی ست.
ناگهان به خودت می آیی و میبینی که حتی به اندازه یک بیگانه هم برایش مهم نیستی
#عادله_زمانی
@adelehz
امروز هم خبر قتل یک پسر بدست پدرش اومده چرا جدیدا باباها اینقدر خطرناک شدند 😐
@adelehz
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
وقتی کسی را به خودت وابسته میکنی .آغوشت دیگر متعلق به تو نخواهد بود .آغوشت پناهگاه کسی ست که راهش را به قلبت گشوده ای
هرآنچه مال اوست به او بازگردان...
#عادله_زمانی
@adelehz
هرآنچه مال اوست به او بازگردان...
#عادله_زمانی
@adelehz
منتظر روزهای خوب نباش
هیچ روز مطلقا خوبی هرگز وجود ندارد
چشمانت را بگشا در روزهای معمولی بدنبال چیزهای خوب بگرد
#عادله_زمانی
@adelehz
هیچ روز مطلقا خوبی هرگز وجود ندارد
چشمانت را بگشا در روزهای معمولی بدنبال چیزهای خوب بگرد
#عادله_زمانی
@adelehz
مرا با خودت به عمق یک سیاره دیگر میبردی ،آنجا که حس میکردم بهترین جای جهان ست و راستش دروغ هم نبود بهترین جای دنیا بود اما در بودنت ..
زمانی که مرا در ان سیاره رها کردی زمانی که برگشتن از ان سیاره ممکن نبود من یاد گرفتم که حتی بهشت میتواند زجر آور شود اگر انکه باید نباشد...
#عادله_زمانی
@adelehz
زمانی که مرا در ان سیاره رها کردی زمانی که برگشتن از ان سیاره ممکن نبود من یاد گرفتم که حتی بهشت میتواند زجر آور شود اگر انکه باید نباشد...
#عادله_زمانی
@adelehz
کارل یونگ گفت: ترجیح میدهم کامل باشم تا اینکه خوب باشم.
برای اینکه انسان کاملی باشیم باید تمام جنبههای وجودمان، خواه خوب یا بد، را در بر بگیریم.
برای آنکه انسان کاملی باشیم باید خوشحال و شاد و راضی و همچنین خودخواه و خشمگین و غمگین باشیم.
اگر خود را فقط مالک نیمی از وجودمان یعنی آن نیمهی خوب بدانیم و نیمهی دیگر را انکار کنیم، کامل بودن را به اندازهی کافی احساس نخواهیم کرد.
آنگاه یک نوع احساس آزاردهنده را تجربه میکنیم که گویی همیشه خطایی در ما وجود دارد.
✍🏻 دبی فورد
@adelehz
برای اینکه انسان کاملی باشیم باید تمام جنبههای وجودمان، خواه خوب یا بد، را در بر بگیریم.
برای آنکه انسان کاملی باشیم باید خوشحال و شاد و راضی و همچنین خودخواه و خشمگین و غمگین باشیم.
اگر خود را فقط مالک نیمی از وجودمان یعنی آن نیمهی خوب بدانیم و نیمهی دیگر را انکار کنیم، کامل بودن را به اندازهی کافی احساس نخواهیم کرد.
آنگاه یک نوع احساس آزاردهنده را تجربه میکنیم که گویی همیشه خطایی در ما وجود دارد.
✍🏻 دبی فورد
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کلاه قرمزی
نماد نسل ماست .کودکانی که با کوچکترین دلخوشی های واقعی یا خیالی دلگرم می شدند.دلشان به یک صفحه کوچک گاه سیاه و سفید گاه رنگی خوش بود .چیز زیادی از دنیا نمی خواستند، پز دادن و فخر فروختن بلد نبودند و دنیای شان همان چند ساعتی بود که با هم سن و سالهای خودشان بازی های ارزان میکردند.
نسل قانعی که بیشتر از لزوم چیزی نمی دانست و هنوز غرق بسیاری از مسائل بزرگتر از خودش نشده بود.
من هنوز هم گاهی کلاه قرمزی میبینم و کودک درونم را به ساعتی سادگی و زیبایی دعوت میکنم.
#عادله_زمانی
نماد نسل ماست .کودکانی که با کوچکترین دلخوشی های واقعی یا خیالی دلگرم می شدند.دلشان به یک صفحه کوچک گاه سیاه و سفید گاه رنگی خوش بود .چیز زیادی از دنیا نمی خواستند، پز دادن و فخر فروختن بلد نبودند و دنیای شان همان چند ساعتی بود که با هم سن و سالهای خودشان بازی های ارزان میکردند.
نسل قانعی که بیشتر از لزوم چیزی نمی دانست و هنوز غرق بسیاری از مسائل بزرگتر از خودش نشده بود.
من هنوز هم گاهی کلاه قرمزی میبینم و کودک درونم را به ساعتی سادگی و زیبایی دعوت میکنم.
#عادله_زمانی
به بهانه روز دختر
روز دختر بر تمام دخترها مبارک.دخترهایی که نتوانستند بلند بخندد ،مانتوی گل گلی بپوشند کفشهای قرمز پاشنه بلند به پا کنند .
آنهایی که اجازه پیدا نکردند به دانشگاههایی دور ازشهر خانه بروند.آنهایی که برادرانشان برایشان گردن کلفتی کردند و به هرمدل لباس پوشیدنشان هزار جور باید و نباید بستند .
روز دختر بردخترهایی هم مبارک که طعم مدرسه را نچشیدند و زودتر از سنشان مادرشدند یا مادر خواهر وبرادرهای کوچکتر یا مادر طفلی که خودشان زاده بودنش...
روز دختر بردخترهایی هم مبارک که هیچ گاه وقت نشد عروسکی داشته باشند و حتی یک دل سیر خاله بازی و مهمان بازی کنند ...
روز دختر بر دخترهایی مبارک که بزور نشاندنشان پای سفره عقد و هربار که با شوهر خوابیدند حالشان ازخودشان بهم خورد...
روز دختر روز قشنگی ست یحتمل،اصلا مگر میشود روزی به این نام قشنگ نباشد .فقط اینکه دخترانگی تنها به بکارت نیست..دخترانگی یک حس ست یک نیاز که در پستوی روح هر زن نهفته ست ،این ست که من روز دختر را به تمام زنان تبریک میگویم .پیر جوان مجرد یامتاهل هیچ تفاوتی ندارد .در اعماق وجود هر زن،دختری نابالغ و کال نهفته ست شبیه اناری نارس بر درختی پیر...
#عادله_زمانی
روز دختر مبارک❤️
@adelehz
روز دختر بر تمام دخترها مبارک.دخترهایی که نتوانستند بلند بخندد ،مانتوی گل گلی بپوشند کفشهای قرمز پاشنه بلند به پا کنند .
آنهایی که اجازه پیدا نکردند به دانشگاههایی دور ازشهر خانه بروند.آنهایی که برادرانشان برایشان گردن کلفتی کردند و به هرمدل لباس پوشیدنشان هزار جور باید و نباید بستند .
روز دختر بردخترهایی هم مبارک که طعم مدرسه را نچشیدند و زودتر از سنشان مادرشدند یا مادر خواهر وبرادرهای کوچکتر یا مادر طفلی که خودشان زاده بودنش...
روز دختر بردخترهایی هم مبارک که هیچ گاه وقت نشد عروسکی داشته باشند و حتی یک دل سیر خاله بازی و مهمان بازی کنند ...
روز دختر بر دخترهایی مبارک که بزور نشاندنشان پای سفره عقد و هربار که با شوهر خوابیدند حالشان ازخودشان بهم خورد...
روز دختر روز قشنگی ست یحتمل،اصلا مگر میشود روزی به این نام قشنگ نباشد .فقط اینکه دخترانگی تنها به بکارت نیست..دخترانگی یک حس ست یک نیاز که در پستوی روح هر زن نهفته ست ،این ست که من روز دختر را به تمام زنان تبریک میگویم .پیر جوان مجرد یامتاهل هیچ تفاوتی ندارد .در اعماق وجود هر زن،دختری نابالغ و کال نهفته ست شبیه اناری نارس بر درختی پیر...
#عادله_زمانی
روز دختر مبارک❤️
@adelehz
آدمی اگر هیچ چیز در این دنیا نداشته باشد، باز هم چیزی هست که باید بابت آن هر ثانیه شادی کرد و آن "وجود داشتن" است.
وجود داشتن برای عشق ورزیدن به تمام کسانی که ما را در زندگیشان پذیرفتهاند.
✍🏻 فردریک بکمن
@adelehz
وجود داشتن برای عشق ورزیدن به تمام کسانی که ما را در زندگیشان پذیرفتهاند.
✍🏻 فردریک بکمن
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
قدیما این صدا از هر خونه ای که میومد بقیه میفهمیدن اونجا عروسیه😂
@adelehz
@adelehz
سلام مجید جان
امروز نه زادروز تو بود نه سالمرگ بیبی، ولی بیدلیل دلم برایت تنگ شد.
کاش قصههایت هیچوقت تمام نمیشد.
کاش مرادیکرمانی خودکار فقیرش را زمین نمیگذاشت.
انگار تمام قصههای خوب نوجوانی با مرادی کرمانی پیر شدند و سریالهای شیک و جوان جایشان را گرفتند.
لعنت به تلویزیونی که هر چه بزرگتر شد از دنیای کوچک ما فاصله گرفت.
کاش همین امشب تمام الایدیهای بیمغز سرمرگشان را زمین میگذاشتند و تلویزیونهای چهارده خاکستری از خواب فراموشی بلندمیشدند.
.
کاش بیبی لبخندهای کوتاهش را با خودش به جاهای نامعلوم نمیبرد. کاش استکانهای کوچک دلخوشی نمیشکست.
مجید جان! به رنگ و جنس لباسهایی که از رختآویز میانسالیات آویزان میکنی کاری ندارم به طعم دهان روزگارت. من الان دلم کلهجوش میخواهد سرسفرهای که گرمکن ورزشی تو گرمترش میکرد، با همان بیتهای پر از سکته و بچهگانه با همان شوخیهای عجیب و غریب و صمیمیات.
مجید جان بدجور دلم تنگ آنروزهاست که ترک دوچرخهبیست و هشتت سوار میشدیم و کوچههای اصفهان را با موسیقی چشمان چشم آذر بغض میکردیم.
دلتنگ عصرهایی که هر چه ریاضی میخواندیم بیشتر از اعداد دور میشدیم.
به قول خودت ذهن ما اصلا ریاضی نبود. ما درس خواندیم و کتابهایمان را بیکیف زیر بغل زدیم تا در حدمرگ از میزهای چوبی چرک متنفر شویم.
ما آمدیم که با شکم خالی شعر بخوانیم و با کتابهای محجوب نداری پیر شویم.
راستی مجید جان خیلی منتظر شعرهای جدیدت هستم. منتظر چاپ شدن کتابت، به نظرم اگر شعرهایت را چاپ کنی هم دل بیبی شاد میشود هم دل تمام بچههای دهه شصت که دلخوشیشان چند دقیقه تماشای تو بود.
نمیدانم الان کجایی و چه میکنی، شاید هنوز با کتابهایت کنار زایندهرود جاری آنروزها نشستهای.
شاید هم مجبور شدی پا به سن بگذاری و به گذشتهات پشت کنی. مثل ما که مجبور شدیم... مجید! ، مجید! ، مجید!
قصه هایت کو؟...
جلال حاجی زاده
@adelehz
امروز نه زادروز تو بود نه سالمرگ بیبی، ولی بیدلیل دلم برایت تنگ شد.
کاش قصههایت هیچوقت تمام نمیشد.
کاش مرادیکرمانی خودکار فقیرش را زمین نمیگذاشت.
انگار تمام قصههای خوب نوجوانی با مرادی کرمانی پیر شدند و سریالهای شیک و جوان جایشان را گرفتند.
لعنت به تلویزیونی که هر چه بزرگتر شد از دنیای کوچک ما فاصله گرفت.
کاش همین امشب تمام الایدیهای بیمغز سرمرگشان را زمین میگذاشتند و تلویزیونهای چهارده خاکستری از خواب فراموشی بلندمیشدند.
.
کاش بیبی لبخندهای کوتاهش را با خودش به جاهای نامعلوم نمیبرد. کاش استکانهای کوچک دلخوشی نمیشکست.
مجید جان! به رنگ و جنس لباسهایی که از رختآویز میانسالیات آویزان میکنی کاری ندارم به طعم دهان روزگارت. من الان دلم کلهجوش میخواهد سرسفرهای که گرمکن ورزشی تو گرمترش میکرد، با همان بیتهای پر از سکته و بچهگانه با همان شوخیهای عجیب و غریب و صمیمیات.
مجید جان بدجور دلم تنگ آنروزهاست که ترک دوچرخهبیست و هشتت سوار میشدیم و کوچههای اصفهان را با موسیقی چشمان چشم آذر بغض میکردیم.
دلتنگ عصرهایی که هر چه ریاضی میخواندیم بیشتر از اعداد دور میشدیم.
به قول خودت ذهن ما اصلا ریاضی نبود. ما درس خواندیم و کتابهایمان را بیکیف زیر بغل زدیم تا در حدمرگ از میزهای چوبی چرک متنفر شویم.
ما آمدیم که با شکم خالی شعر بخوانیم و با کتابهای محجوب نداری پیر شویم.
راستی مجید جان خیلی منتظر شعرهای جدیدت هستم. منتظر چاپ شدن کتابت، به نظرم اگر شعرهایت را چاپ کنی هم دل بیبی شاد میشود هم دل تمام بچههای دهه شصت که دلخوشیشان چند دقیقه تماشای تو بود.
نمیدانم الان کجایی و چه میکنی، شاید هنوز با کتابهایت کنار زایندهرود جاری آنروزها نشستهای.
شاید هم مجبور شدی پا به سن بگذاری و به گذشتهات پشت کنی. مثل ما که مجبور شدیم... مجید! ، مجید! ، مجید!
قصه هایت کو؟...
جلال حاجی زاده
@adelehz
👍1