"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
هنوز از کرونا میترسید؟
anonymous poll

بله😢 – 222
👍👍👍👍👍👍👍 72%

نه🙈 – 85
👍👍👍 28%

👥 307 people voted so far. Poll closed.
عزیز دیروزم
امروز بعد از گذشت مدتها سوار مترو شدم .میدانی مدتهاست مترو سوار نمیشوم ...و وقتی در ایستگاهی که برایم یادآور روزهای عجیبی بود ناخوداگاه پیاده شدم .تنم از این رخداد یخ کرد ..از قطار پیاده شدم و میان همهمه جمعیت از پله ها بالارفتم بوی تند عطری آشنا ،مشامم را پر کرد همان عطری که همیشه در عطر فروشی مترو میان اشانتیونها به دست رهگذرها داده می شد بویش مرا یاد تو انداخت...
نمیدانم اما تو همیشه برای من روبروی ایستگاه مترو تکیه داده به دیوار ایستاده ای حتی اگر نباشی و شاید دلیلش همین باشد که من دیگر دلم نمیخواهد سوار هیچ مترویی شوم ...
شاید هیچ وقت به تو نگفته باشم که گذشته هرگز پاک نمیشود گاهی کمرنگ تر میشود ولی فقط به یک عطر به یک لحظه به یک نشانه بستگی دارد تا همه چیز دوباره زنده شود.
با پاهای خسته از پله ها بالا آمدم و راهی خیابان شدم ...زخم گذشته را با خودم به خیابان بردم کسی نمیداند دوباره کی و کجا زنده خواهد شد تمام خاطراتی که مدتها برای کشتنشان کوشیده ای...
#عادله_زمانی
@adelehz
آیه ای در قرآن ست که میگوید خدایا من به هر خیری از جانب تو برسد سخت نیازمندم.
من فکر میکنم با همین آیه میتوان سالها عشق بازی کرد.شما فکرش را بکن که به پادشاه بگویی هرچه از گنجینه ات به من برسد به آن راضی ام اگر یک سکه باشد یا یک‌گنج بزرگ‌
همین که از خزانه ی تو باشد و دست تو به آن بخورد مرا کافی ست .
یعنی میخواهم بگویم مقدار مهم نیست همان که از تو می رسد عالیست .
من عاشق این آیه هستم هر روز در زمانهایی که خوشم یا ناخوش زیر لب زمزمه اش میکنم .
من به هر خیری که از جانب تو باشد سخت نیازمندم،سخت محتاجم.
چرا این آیه را دوست دارم؟ چون فکر میکنم عشق همین ست .
در واقع رابطه با خدا باید همین باشد اینکه بپذیری از او فقط خیر برمی آید و مقدارش هرچه باشد بازهم خوب ست و خیر
پس هر روز که از خواب بیدار شدی منتظر رسیدن وعده ی خیرت باشی.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به خیر می شود این صبح های دلتنگی
ببین که روشنم از یادِ خوبِ لبخندت..

معصومه صابر
@adelehz
دیدنش هم لذت بخشه❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بس حلقه زدم بر در و حرفی نشنیدم
من هیچکسم یا که درین خانه کسی نیست؟
@adelehz
@adelehz
ظهر جمعه❤️
این میوه های نورس و گل‌های رنگ رنگ
باغ غریبه است چرا فعلگی کنیم ؟
هر طرح و نقش فریبا که زد جهان
بیراهه است و چاه ، چرا خیرگی کنیم ؟
چون آدم و حوا، همه زنجیری هوی
با این گناه شوم چرا چیرگی کنیم؟

احمدرضا اصغرپور
@adelehz
یکی از دلخوشی های کوچکم همین ست که گاهی به یک عطاری قدیمی سر میزنم
ریه هایم را پر از هوای خوب و خوش عطر درون عطاری میکنم.
نگاهم را روی رنگهای قشنگ میچرخانم...
دارچین و فلفل سیاه را میخرم .در زردی اغوا گر زردچوبه غرق میشوم ..چنددانه هل برای چای عصر من و تو بر میدارم ...
دلخوشی ها کم نیست
و هر دلخوشی الزاما نباید بزرگ و نیازمند به ثروت باشد...
#عادله_زمانی
@adelehz
من همونی ام که عاشق بوی چمن کوتاه شده ی تازه اب زده ام
در شب تابستونی یک شهر نیمه کویری و گرم
#دلخوشیهای_کوچیک
@adelehz
خوب بسلامتی
یک فصل و از سال تموم کردیم حدودا🤦‍♀
@adelehz
بخوابیم
وباور کنیم
آغوش هایی درجهان
هستند که همواره بروی ما
باز میمانند.
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
یک طايفه هر صبح
به اميد تو برخاست
يك سلسله هر شام
به سوداى تو افتاد...

فروغى بسطامى
صبح شنبه بخیر ❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خلاصه خیلی دنبال تکنولوژی نباشید 😄
@adelehz
خدا من و ببخشه ولی اعتراف میکنم که خوشحال شدم تعطیلی پنجشنبه های مدارس کنسل شد 😂😄
@adelehz
ز وصال تو خمارم سر مخلوق ندارم
چون تو را صید و شکارم چه کنم تیر و کمان را

مولانای جان

@adelehz