"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دوستان عزیزم
پیج جدید زنی که گم کردم در اینستاگرام
بعد از این فعال تر از همیشه در اینستاگرام در خدمتتون هستم .
برای استفاده از پستها و مطالب جدید در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
از من پرسید که میتوانم دوباره در دنیا شاد زندگی کنم؟
میدانستم طوفانهای زیادی را از سر گذرانده
دستش را گرفتم و اورا کنار پنجره بردم .
گفتم چه میبینی؟
گفت خورشید را که کم کمک از پشت کوهها طلوع میکند.
پاسخ دادم آفرین .تا روزی که خورشید می تابد بهانه ای برای شادی خواهی داشت .❤️
#عادله_زمانی
عکس غلام نجاتی
@adelehz
درست میشه😍
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی کسی را می‌کُشی، حتما چیزهایی از او در تو باقی می‌ماند. یک تصویر، یک بو، یک نَفَس… یک آه، یک نفرین، یک صدا… من به این می‌گویم «نفرینِ مقتول» این نفرین به بدنت می‌چسبد، می‌ماند و بعد شروع می‌کند به کندن، گویی که تنت را سوراخ می‌کند و فرو می‌رود، تا اینکه به اعماق قلبت راه پیدا کند. آنجا منزل می‌کند و دوباره در تو زندگی می‌یابد. وارد رویاهایت می‌شود، خواب‌هایت را زخمی و تکه‌تکه می‌کند. روزها را به هر نحوی می‌گذرانی ولی شب که تنها می‌شوی، توی رختخوابت عرقی سرد بر تنت می‌نشیند. هر مقتولی در قاتلش به زندگی ادامه می‌دهد. از زمانی که قابیل هابیل را کشته، هیچ قاتلی نتوانسته از بار امانت مقتولش رها شود.

📚 ملت عشق
👤 الیف شافاک

@adelehz
با آن که مرا از دل خود راند، بگویید

مُلکی که در آن ظلم شود، دیر نپاید ...


فاضل نظری
@adelehz
هنوز از کرونا میترسید؟
anonymous poll

بله😢 – 222
👍👍👍👍👍👍👍 72%

نه🙈 – 85
👍👍👍 28%

👥 307 people voted so far. Poll closed.
عزیز دیروزم
امروز بعد از گذشت مدتها سوار مترو شدم .میدانی مدتهاست مترو سوار نمیشوم ...و وقتی در ایستگاهی که برایم یادآور روزهای عجیبی بود ناخوداگاه پیاده شدم .تنم از این رخداد یخ کرد ..از قطار پیاده شدم و میان همهمه جمعیت از پله ها بالارفتم بوی تند عطری آشنا ،مشامم را پر کرد همان عطری که همیشه در عطر فروشی مترو میان اشانتیونها به دست رهگذرها داده می شد بویش مرا یاد تو انداخت...
نمیدانم اما تو همیشه برای من روبروی ایستگاه مترو تکیه داده به دیوار ایستاده ای حتی اگر نباشی و شاید دلیلش همین باشد که من دیگر دلم نمیخواهد سوار هیچ مترویی شوم ...
شاید هیچ وقت به تو نگفته باشم که گذشته هرگز پاک نمیشود گاهی کمرنگ تر میشود ولی فقط به یک عطر به یک لحظه به یک نشانه بستگی دارد تا همه چیز دوباره زنده شود.
با پاهای خسته از پله ها بالا آمدم و راهی خیابان شدم ...زخم گذشته را با خودم به خیابان بردم کسی نمیداند دوباره کی و کجا زنده خواهد شد تمام خاطراتی که مدتها برای کشتنشان کوشیده ای...
#عادله_زمانی
@adelehz
آیه ای در قرآن ست که میگوید خدایا من به هر خیری از جانب تو برسد سخت نیازمندم.
من فکر میکنم با همین آیه میتوان سالها عشق بازی کرد.شما فکرش را بکن که به پادشاه بگویی هرچه از گنجینه ات به من برسد به آن راضی ام اگر یک سکه باشد یا یک‌گنج بزرگ‌
همین که از خزانه ی تو باشد و دست تو به آن بخورد مرا کافی ست .
یعنی میخواهم بگویم مقدار مهم نیست همان که از تو می رسد عالیست .
من عاشق این آیه هستم هر روز در زمانهایی که خوشم یا ناخوش زیر لب زمزمه اش میکنم .
من به هر خیری که از جانب تو باشد سخت نیازمندم،سخت محتاجم.
چرا این آیه را دوست دارم؟ چون فکر میکنم عشق همین ست .
در واقع رابطه با خدا باید همین باشد اینکه بپذیری از او فقط خیر برمی آید و مقدارش هرچه باشد بازهم خوب ست و خیر
پس هر روز که از خواب بیدار شدی منتظر رسیدن وعده ی خیرت باشی.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به خیر می شود این صبح های دلتنگی
ببین که روشنم از یادِ خوبِ لبخندت..

معصومه صابر
@adelehz
دیدنش هم لذت بخشه❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بس حلقه زدم بر در و حرفی نشنیدم
من هیچکسم یا که درین خانه کسی نیست؟
@adelehz
@adelehz
ظهر جمعه❤️
این میوه های نورس و گل‌های رنگ رنگ
باغ غریبه است چرا فعلگی کنیم ؟
هر طرح و نقش فریبا که زد جهان
بیراهه است و چاه ، چرا خیرگی کنیم ؟
چون آدم و حوا، همه زنجیری هوی
با این گناه شوم چرا چیرگی کنیم؟

احمدرضا اصغرپور
@adelehz
یکی از دلخوشی های کوچکم همین ست که گاهی به یک عطاری قدیمی سر میزنم
ریه هایم را پر از هوای خوب و خوش عطر درون عطاری میکنم.
نگاهم را روی رنگهای قشنگ میچرخانم...
دارچین و فلفل سیاه را میخرم .در زردی اغوا گر زردچوبه غرق میشوم ..چنددانه هل برای چای عصر من و تو بر میدارم ...
دلخوشی ها کم نیست
و هر دلخوشی الزاما نباید بزرگ و نیازمند به ثروت باشد...
#عادله_زمانی
@adelehz
من همونی ام که عاشق بوی چمن کوتاه شده ی تازه اب زده ام
در شب تابستونی یک شهر نیمه کویری و گرم
#دلخوشیهای_کوچیک
@adelehz