"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
روز با سیب اگر شروع شود خوب ست .
سیب سرخ لبانش یا سیب زرد و خوش عطر نگاهش ..
دلم برای یک سیب تنگ شده ست .سیبی که کفاره ی خوردنش بیرون رانده شدن از بهشت نباشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
رؤیاهایی که دارید احمقانه نیستند؛
آنها نقشه راهی هستند که شما را به مقصد الهی و کسی که مقدر شده باشید می‌رسانند!
از رؤیاهایتان دست نکشید.
اجازه ندهید نظر دیگران در مورد شما ارزشتان را تعیین کند. شانس زندگی فوق العاده‌ای را که پیش رو دارید از دست ندهید.
شما برای کوچک بودن آفریده نشده‌اید.

👤ریچل هالیس

@adelehz
و "من"
در زیباترین جای
جهان ایستاده ام،
در کنار "تو"...!


حمید رها
@adelehz
یک شهر از من سوال کردند آرزویت چیست ؟
اما تنها قاصدک می دانست که من تورا آرزو کردم...
#عادله_زمانی
عکس پریسا جان راغیان
@adelehz
وقتی تصمیم می گیری یک احساس را به سرانجامی به نام ازدواج برسانی ، اولین حرکت مفید این است که از خودت بپرسی: آیا واقعاً باور داری که تا سنین پیری از سخن گفتن با این زن، لذت خواهی برد؟
سخن گفتن ؛ و نه همخوابگی! تمامی مسائل دیگر در ازدواج موقت و گذرا است. تا زمانی که دو نفر حرفی برای گفتن و گوشی برای شنیدن دارند ، می شود به عمر ارتباطشان امید داشت.

👤فردریش نیچه

@adelehz
تو میوه ی ممنوعه ی زندگی منی
که هرشب در رویای من چیده میشوی
ومن هرشب تا صبح از بهشت آغوشت برون می مانم....
#عادله_زمانی
@adelehz
من همونی ام که عاشق نگاه کردن به میوه های روی درختم ،بهم آرامش میده ..
#دلخوشیهای_کوچیک
@adelehz
راستش من عاشق تابستان بودم.ان سالهای خوب مدرسه را میگویم .
اصلا اواخر خرداد که می آمد کم‌کم قندهای نسابیده شروع میکردند به آب شدن در دلم ..
با خودم شبها قبل از خواب به ۹۰ روز طولانی و متمادی پیش رو فکر میکردم .
۹۰ روز بدون دغدغه ی درس،۹۰روز صبح زود بیدار نشدن ،۹۰روز مشق ننوشتن خدایا مگر میشود اینقدر خوشبخت بود؟
تازه آن ۹۰ روز دقیقا زمان مسافرت بود .سفرهای کوتاه و بلند،باغ های گل خمین ، سرچشمه محلات و باغ های میوه ی قمصر و نیاسر که منتظر ما بودند .
شبهای آخر خرداد دیگر خواب خیلی شوق داشت چون قبلش هزار جور رویا می بافتم .
اما نقطه ی اوجش روز آخرین امتحان بود.مثلا آخرین امتحانم اگر ۲۷خردادبود و بعد از تحویل برگه جست زنان به خانه برمی گشتم . آن ۴روز باقی مانده تا ۹۰ روز طلایی ام لذت بخش ترین گنجی بود که نصیب من ِدخترک دبستانی می شد .
راستش را بخواهم بگویم من هرگز در هیچ تابستانی به کلاس زبان نرفتم.در واقع به هیچ کلاسی نرفتم و تمام تابستانهایم را در خانه با مادرم بودم‌.حالا بعد از سالها دوست دارم از مادرم عمیقا تشکر کنم که هرگز اجازه نداد ظهرهای تابستان خسته و گرسنه و عرق کرده از کلاسهای مزخرف تابستانی برگردم .لذت آن ۹۰روز طلایی را از من نگرفت و اجازه داد تا سرحد دیوانگی از مدرسه نرفتن و مشق ننوشتن لذت ببرم.
بعد از تمام شدن مدرسه تابستانها کم‌کم شروع کرد به رنگ باختن مدتهاست از آمدن تابستان ذوق نمیکنم و اصلا هم چند روز آخر خرداد به خاطر ۹۰ روز طلایی پیش رو لحظه شماری نمیکنم.
این البته از خاصیت های بزرگ شدن ست!!!
بهرحال تابستان هرسال بی توجه به من درحال آمدن و رفتن ست فقط آرزو میکنم تنها یک بار دیگر بتوانم از آمدنش چنان که کودکی دبستانی ذوق زده میشود ذوق کنم که خوشبختی را تنها کودکان می فهمند...
#عادله_زمانی
@adelehz

چنان مشتاقم ای دلبر به دیدارت که از دوری
برآید از دلم آهی بسوزد هفت دریا را

سعدی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پرواز کفشدوزک رو ببینید .
خدایی که در موجودی به این کوچکی چنین سیستم ظریف و کارآمد و پیچیده ی پروازی تعبیه میکند...❤️
@adelehz
در لباس آبی از من بیشتر دل میبری
آسمان وقتی که می پوشی کبوتر می شوم‌
@adelehz
چه میتوانستم بکنم جز اینکه عاشقش شوم؟
عشق او یک‌انتخاب نه بلکه تقدیر من بود...
#عادله_زمانی
@adelehz
روزی که به اون حد از شعور برسیم که بفهمیم دیگران مجبور نیستند چرایی احساسات شون و برای ما شرح بدن دنیا بهشت خواهد شد.
@adelehz
‌چشمهايت را می‌بوسم؛
مى‌‌دانم هيچ كس
هيچ‌گاه در هيچ لحظه‌اى از آفرينش،
آنچه را كه من
در گرگ و ميش نگاه تو ديدم
نخواهد ديد...

فریدون مشیری
@adelehz
آدمها
غروب را بیشتر از طلوع دوست دارند .شاید چون ذاتا پایان های رنگی را میپسندند...
#عادله_زمانی
📷هیله جان سعید
کابل
@adelehz
دوستان عزیزم
پیج جدید زنی که گم کردم در اینستاگرام
بعد از این فعال تر از همیشه در اینستاگرام در خدمتتون هستم .
برای استفاده از پستها و مطالب جدید در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
از من پرسید که میتوانم دوباره در دنیا شاد زندگی کنم؟
میدانستم طوفانهای زیادی را از سر گذرانده
دستش را گرفتم و اورا کنار پنجره بردم .
گفتم چه میبینی؟
گفت خورشید را که کم کمک از پشت کوهها طلوع میکند.
پاسخ دادم آفرین .تا روزی که خورشید می تابد بهانه ای برای شادی خواهی داشت .❤️
#عادله_زمانی
عکس غلام نجاتی
@adelehz
درست میشه😍
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی کسی را می‌کُشی، حتما چیزهایی از او در تو باقی می‌ماند. یک تصویر، یک بو، یک نَفَس… یک آه، یک نفرین، یک صدا… من به این می‌گویم «نفرینِ مقتول» این نفرین به بدنت می‌چسبد، می‌ماند و بعد شروع می‌کند به کندن، گویی که تنت را سوراخ می‌کند و فرو می‌رود، تا اینکه به اعماق قلبت راه پیدا کند. آنجا منزل می‌کند و دوباره در تو زندگی می‌یابد. وارد رویاهایت می‌شود، خواب‌هایت را زخمی و تکه‌تکه می‌کند. روزها را به هر نحوی می‌گذرانی ولی شب که تنها می‌شوی، توی رختخوابت عرقی سرد بر تنت می‌نشیند. هر مقتولی در قاتلش به زندگی ادامه می‌دهد. از زمانی که قابیل هابیل را کشته، هیچ قاتلی نتوانسته از بار امانت مقتولش رها شود.

📚 ملت عشق
👤 الیف شافاک

@adelehz