"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
ما هیچ‌کس را به‌طورِ تصادفی انتخاب نمی‌کنیم؛ بلکه ما فقط با آن‌هایی ملاقات می‌کنیم که از قبل در ناخودآگاهِ ما حضور داشته‌اند.


زیگموند‌ فروید

@adelehz
چجوری رفته مدرسه
چجوری برگشته :)
@adelehz
در خلوتی چنان، که نگنجد کسی در آن
یکبار خلوت خوش جانانم آرزوست
عراقی

@adelehz
boat of dream
Haleh Seyfizadeh
قايقِ رويا ⛵️
شاعر: بانو ثريا قِزِل اياغ
خواننده :هاله سيفى زاده
آهنگساز :محمد فرشته نژاد

این لالایی و بشنوید و اصلا براتون مهم نباشه که کودک نیستید چون ما آدم بزرگها گاهی به لالایی نیاز داریم❤️
@adelehz
اتفاقات بد پيش ميان
تا بزرگت كنن
اونقدر كه هربار بتونى
خاطرات تلخ ترى رو هضم كنى
يک روزى، يک كم سن و سالى
ميشينه رو به روت
و بهت ميگه تو از حالم
از عشقى كه بهش دچارم،
هيچ نميفهى
و تو با بغض بهش لبخند ميزنی...

اميرعلى قنبری
@adelehz
روز با سیب اگر شروع شود خوب ست .
سیب سرخ لبانش یا سیب زرد و خوش عطر نگاهش ..
دلم برای یک سیب تنگ شده ست .سیبی که کفاره ی خوردنش بیرون رانده شدن از بهشت نباشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
رؤیاهایی که دارید احمقانه نیستند؛
آنها نقشه راهی هستند که شما را به مقصد الهی و کسی که مقدر شده باشید می‌رسانند!
از رؤیاهایتان دست نکشید.
اجازه ندهید نظر دیگران در مورد شما ارزشتان را تعیین کند. شانس زندگی فوق العاده‌ای را که پیش رو دارید از دست ندهید.
شما برای کوچک بودن آفریده نشده‌اید.

👤ریچل هالیس

@adelehz
و "من"
در زیباترین جای
جهان ایستاده ام،
در کنار "تو"...!


حمید رها
@adelehz
یک شهر از من سوال کردند آرزویت چیست ؟
اما تنها قاصدک می دانست که من تورا آرزو کردم...
#عادله_زمانی
عکس پریسا جان راغیان
@adelehz
وقتی تصمیم می گیری یک احساس را به سرانجامی به نام ازدواج برسانی ، اولین حرکت مفید این است که از خودت بپرسی: آیا واقعاً باور داری که تا سنین پیری از سخن گفتن با این زن، لذت خواهی برد؟
سخن گفتن ؛ و نه همخوابگی! تمامی مسائل دیگر در ازدواج موقت و گذرا است. تا زمانی که دو نفر حرفی برای گفتن و گوشی برای شنیدن دارند ، می شود به عمر ارتباطشان امید داشت.

👤فردریش نیچه

@adelehz
تو میوه ی ممنوعه ی زندگی منی
که هرشب در رویای من چیده میشوی
ومن هرشب تا صبح از بهشت آغوشت برون می مانم....
#عادله_زمانی
@adelehz
من همونی ام که عاشق نگاه کردن به میوه های روی درختم ،بهم آرامش میده ..
#دلخوشیهای_کوچیک
@adelehz
راستش من عاشق تابستان بودم.ان سالهای خوب مدرسه را میگویم .
اصلا اواخر خرداد که می آمد کم‌کم قندهای نسابیده شروع میکردند به آب شدن در دلم ..
با خودم شبها قبل از خواب به ۹۰ روز طولانی و متمادی پیش رو فکر میکردم .
۹۰ روز بدون دغدغه ی درس،۹۰روز صبح زود بیدار نشدن ،۹۰روز مشق ننوشتن خدایا مگر میشود اینقدر خوشبخت بود؟
تازه آن ۹۰ روز دقیقا زمان مسافرت بود .سفرهای کوتاه و بلند،باغ های گل خمین ، سرچشمه محلات و باغ های میوه ی قمصر و نیاسر که منتظر ما بودند .
شبهای آخر خرداد دیگر خواب خیلی شوق داشت چون قبلش هزار جور رویا می بافتم .
اما نقطه ی اوجش روز آخرین امتحان بود.مثلا آخرین امتحانم اگر ۲۷خردادبود و بعد از تحویل برگه جست زنان به خانه برمی گشتم . آن ۴روز باقی مانده تا ۹۰ روز طلایی ام لذت بخش ترین گنجی بود که نصیب من ِدخترک دبستانی می شد .
راستش را بخواهم بگویم من هرگز در هیچ تابستانی به کلاس زبان نرفتم.در واقع به هیچ کلاسی نرفتم و تمام تابستانهایم را در خانه با مادرم بودم‌.حالا بعد از سالها دوست دارم از مادرم عمیقا تشکر کنم که هرگز اجازه نداد ظهرهای تابستان خسته و گرسنه و عرق کرده از کلاسهای مزخرف تابستانی برگردم .لذت آن ۹۰روز طلایی را از من نگرفت و اجازه داد تا سرحد دیوانگی از مدرسه نرفتن و مشق ننوشتن لذت ببرم.
بعد از تمام شدن مدرسه تابستانها کم‌کم شروع کرد به رنگ باختن مدتهاست از آمدن تابستان ذوق نمیکنم و اصلا هم چند روز آخر خرداد به خاطر ۹۰ روز طلایی پیش رو لحظه شماری نمیکنم.
این البته از خاصیت های بزرگ شدن ست!!!
بهرحال تابستان هرسال بی توجه به من درحال آمدن و رفتن ست فقط آرزو میکنم تنها یک بار دیگر بتوانم از آمدنش چنان که کودکی دبستانی ذوق زده میشود ذوق کنم که خوشبختی را تنها کودکان می فهمند...
#عادله_زمانی
@adelehz

چنان مشتاقم ای دلبر به دیدارت که از دوری
برآید از دلم آهی بسوزد هفت دریا را

سعدی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پرواز کفشدوزک رو ببینید .
خدایی که در موجودی به این کوچکی چنین سیستم ظریف و کارآمد و پیچیده ی پروازی تعبیه میکند...❤️
@adelehz
در لباس آبی از من بیشتر دل میبری
آسمان وقتی که می پوشی کبوتر می شوم‌
@adelehz
چه میتوانستم بکنم جز اینکه عاشقش شوم؟
عشق او یک‌انتخاب نه بلکه تقدیر من بود...
#عادله_زمانی
@adelehz
روزی که به اون حد از شعور برسیم که بفهمیم دیگران مجبور نیستند چرایی احساسات شون و برای ما شرح بدن دنیا بهشت خواهد شد.
@adelehz