"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
صبح یک روز بهاری عاشقت شده بودم یا پاییزی به یاد ندارم‌.
فقط میدانم یک روز صبح که از خواب برخواستم‌ دیگر هیچ چیز در دنیا شبیه قبل نبود.
#عادله_زمانی
@adelehz
نور خاصیت زیبایی دارد...
او شکافنده ی تاریکی هاست و قاتل سرما،وقتی دل شب در میان سرما وتنهایی نشسته ای هرگز گمان نخواهی کرد که ممکن ست ازاین شب تیره جان به سلامت بری.ولی نور همان معجزه ی لمس شدنی زندگی ست وقتی در صبح به خانه می تابد و شبت را می کشد.
نور باش گاهی برای زندگی خودت گاهی برای زندگی دیگران
شب سیاه زندگی شان را به قهقرا ببر ..
#عادله_زمانی
عکس پریسا جان راغیان
صبح پر از نور
@adelehz
تابستانهای سالهای دور
دل های شاد کوچلو
غصه های نامعلوم
افسوس..‌..
@adelehz
سعی کن حتی‌المقدور هم نوع خودت را دوست بداری و به تدریج که در این عشق پیشرفت کردی به وجود خدا و جاودانی خودت ایمان خواهی آورد ...

هر گاه در ابراز عشق به دیگران به مرحله‌ای برسی که خود را به کلی فراموش کنی، آنگاه با نهایت اعتماد ایمان خواهی آورد و کمترین شکی به روح تو راه نخواهد یافت ...


داستایوفسکی
@adelehz
کودکان را دوست بدارید
کودکان کار را بیشتر ،
چـرا کـه از آنـهـا
کودکیشان را دزدیده‌اند ...

👤جوزف گوبلز
روزجهانی کودکان کار

@adelehz
- چطور با کودکان دستفروش برخورد کنیم؟
- چیزی نخرید!
بیشتر این بچه‌ها رو خونواده‌هاشورن روزانه اجاره میدن.
پولی که به اونها میدین و تموم کردن چیزایی که دستشونه باعث نمیشه اونا رو زودتر بفرستن خونه. به محض تموم شدن یک بسته چسب، یکی دیگه میدن که بفروشه.

- بهشون بی اعتنایی نکنین!
نادیده نگیرینشون. بی‌اعتنا نباشین. راهتونو نکشین و نرین. شیشه ماشین رو ندین بالا.
این کارا باعث میشه اون بچه با تنفر از اجتماع بزرگ بشه.
صبور باشین و توضیح بدین که اون وسیله رو لازم ندارين. خشونت به خرج ندین.
اون بچه بزرگ میشه و این خشونت رو به جامعه برمیگردونه.

- براشون دلسوزی الکی نکنین.
اگه کاری از دستتون بر نمیاد الکی بچه رو گیج نکنین.
سوال الکی نپرسین که مجبور بشه دروغ بگه.
اونها خانواده دارن اما مجبورن دروغ بگن.
نگین دوست داری بچه من بشی؟ این جور حرفها باعث میشه بچه آزار روانیه ببینه.
- چه کاری از دستمون بر میاد؟
- بهشون خوراکی بدین
اکثر این بچه ها سو تغذیه دارن براشون خوراکی های مقوی بخرین و بهشون بدین و مطمئن بشین که میخورن.
مثلا بسته کوچیک شیر یا موز، ساندویچ گوشت یا مرغ. نارنگی یا پرتقال. اگه بهشون پول بدین ازشون میگیرن.
چیزی بدین که باعث بشه بدنشون تو این سرما مقاومت بیشتری داشته باشه و مریض نشن.
لباس بهشون ندین چون ازشون میگیرن و وادارشون میکنن با لباس کم تو خیابون باشن که مردم دلشون بسوزه.

- مثل یک فروشنده باهاشون برخورد کنین.
نذارین ازتون گدایی کنن.
اگه داره التماس میکنه توضیح بدین که باید جنسش رو ببینین که آیا لازم دارین یا نه.
یادتون باشه که شما مددکار اجتماعی نیستین و کاری هم از دستتون در همون لحظه بر نمیاد پس صبور باشین و سعی کنید لااقل مثل یک انسان با اون بچه برخورد کنید.

- از کلمات مودبانه استفاده کنین.
این بچه ها چیزی غیر از فحش و کلمات زشت و جمله هایی که مناسب سنشون نیست نمیشنون.
باهاشون با احترام برخورد کنین تا همیشه تو ذهنشون بمونه که اجتماع دشمن اونها نیست.

با ١٢٣ تماس بگيريد.
نگید که فایده ای نداره چون داره! اگر میزان گزارشات مردمی از جایی تعدادش بالا باشه اونها از بهزیستی تقاضای واحد جمع آوری متکدیان میکنن.
در حال حاضر بهزیستی این امکان رو داره که بتونه بعضی از این بچه ها رو به عنوان بد سرپرستی از خونواده هاشون بگیره.
(میتونید توی گزارشتون بگین که میترسید از این بچه ها سواستفاده جنسی بشه) اونها وظیفه دارن که گزارش شما رو ثبت کنن.

سمیرا مهدوی،
فعال اجتـماعی
پی‌نوشت: لطفا بخاطر کودکانی که کودکی نمی‌کنند، این یادداشت را برای همه بفرستید، تا همه‌مان سهمی در بهبود فرهنگ رفتاری جامعه‌ داشته باشیم.
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
با تمام سیاهی ها و بدی هایی که در جهان وجود دارد انسانیت و مهربانی هنوز هم نفس میکشد و پرتو افشانی میکند. دعوت میکنم شما رو به دیدن دو دقیقه ی نفس گیر تلاش یک آتش نشان، مرد خوب خدا برای نجات مخلوق ناتوان خدا ❤️
@adelehz
مردها هم ناز دارند....
اگر زن بودن را بلد باشی
باید نازش را بکشی
سرش را بگذاری روی گل‌های دامنت
به دلش گوش کنی...
مردی که تکیه‌گاه توست ،
گاهی نیازمند تکیه دادن است....

نیلوفر فخار
@adelehz
من همونی ام که یه عطر آشنا تو خیابون برای یک لحظه میتونه کاری کنه که لبخند بزنم و عمیق تر نفس بکشم.
#دلخوشیهای_کوچیک
@adelehz
تورا هر شب قبل از خواب میبوسم‌.
خواهی خندید اگر این را بشنوی
خواهی گفت وقتی که دورم یا نیستم چگونه ممکن ست ؟
بتو خواهم گفت که بوسیدن روی ماه از زمین هم ممکن ست‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
جمعه حکایت همان مهمانی ست که همیشه منتظر رسیدنش بودم اما وقتی می رسید چیزی کم می آمد،لذت رسیدن مهمان آب میشد و به زمین می رفت.
جمعه آمدنش خوب ست ولی ماندنش دل را نا آرام میکند وهیچکس نمی داند چرا؟؟
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هم خواب رقیبانی و من تاب ندارم‌.😔
@adelehz
چقدر آهنگ‌های قشنگ در اين دنيا وجود داشت كه من نشنيده بودم ، چقدر چهره‌های زيبا از برابرم گذشتند كه من آنها را نديدم ، چقدر روياهای عجيب ديدم كه وقتی از خواب بيدار شدم ، هرگز ديگر به يادم نيامد و بوی عطری از دست رفته در دلم چنگ زد كه تا هميشه خودم را نبخشم ...
زندگی يعنی چه؟
هميشه نصفه نيمه ، هميشه ناتمام ، هميشه ناگهان جايی قطع می‌شدم .

عباس معروفی
@adelehz
و اگر خداوند اراده خیر درباره تو داشته باشد، هیچ‌کس قادر نیست مانع فضل او گردد.

قران کریم
یونس ایه 107


شب زیبا
@adelehz
همه چیز از تو شروع و به تو ختم‌ می شود.دنیا از دنیای درونت آغاز میگردد از انرژی زیبایت و از آرامشت و اگر دریای درونت طوفانی باشد .دنیا هم طوفانی خواهد بود به خودت برگرد و ببین که چه از دنیا طلب میکنی ..
#عادله_زمانی
@adelehz