"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
خدا
خدای آرزوهای محاله
مشکلاتتون و بذارید زمین و خدا رو بغل کنید .
شب خوش ❤️
@adelehz
هرگز با خود نگو وای باز صبح شد.
بلکه تکرار کن چه خوب باز،صبح شد.
تفاوت یک مکث کوتاه ست ولی به اندازه تمام روز میتواند اثرگذار باشد .
روز را هرگونه و با هر فکری که شروع کنی با همان حال و فکر به پایان خواهی رساند.پس قوی و مثبت و شاد آغازش کن .
#عادله_زمانی
عکس پریسا جان راغیان
@adelehz
شب هجران چو شود صبح و برآید خورشید
داستان غم دوشنیه فراموش کنیم .

شهریار
@adelehz
Forwarded from Ameneh N
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
از هرکس در مورد عشق سوال میکنی
آه می کشد و میگوید که رفت !
راستی کسی میداند شهر این معشوقه گان،این رفتگان بی بازگشت کجاست ؟؟
#عادله_زمانی
@adelehz
صاحبش ۴۶ روز پیش روی این پل خودکشی کرده 😔حالا سگش ۴۶ روزه منتظرشه که برگرده
قلبم واقعا شکست 😔💔
@adelehz
کاش آنقدر خوب نبودی
تا میتوانستم دلیلی برای دوست نداشتنت داشته باشم...
#عادله_زمانی
@adelehz
تقدیر من از بند تو آزاد شدن نیست
دیدی که گشودی در و من پرنگشودم


فاضل نظری
@adelehz
اصـلاً زن ها را نمی شـود به امـانِ خـدا رهـا كرد..
هر چقـدر هم كه بگویی لـوس می شوند
رويشـان زيـاد می شود
باز بايـد چـهـار چشمـی هـوايشان را داشتـه باشـی
خـــودت را نگـاه نكن..
با يک دود كردنِ سيــگار
با يک قـدم زدن
با يک موسـيقـی
می شوی مثـلِ روزِ اولـت...
زن ها اما دلشـان يک آغــوش می خواهد و بـس...

علی قاضی نظام‌
@adelehz
میپذیریم که عشق
چیز جالبی ست
اما همیشه اگر قرعه ی عشق به نامت بیفتد الزاما نباید خوشحال باشی.
همه ی عشقها راه ساز یا خوشبخت کننده نیستند.برعکس گاهی عشق همان درد بی درمانی ست که روزگاری بدخواهان کسی آرزو میکردند نصیب آدمی شود .
پس بگذار برایت آرزو کنم که دچار عشق شوی اما عشقی که آبادت کند نه ویرانت ...
#عادله_زمانی
@adelehz
آنجا دشتی ست
تورا آنجا خواهم دید ‌...
@adelehz
صبح یک روز بهاری عاشقت شده بودم یا پاییزی به یاد ندارم‌.
فقط میدانم یک روز صبح که از خواب برخواستم‌ دیگر هیچ چیز در دنیا شبیه قبل نبود.
#عادله_زمانی
@adelehz
نور خاصیت زیبایی دارد...
او شکافنده ی تاریکی هاست و قاتل سرما،وقتی دل شب در میان سرما وتنهایی نشسته ای هرگز گمان نخواهی کرد که ممکن ست ازاین شب تیره جان به سلامت بری.ولی نور همان معجزه ی لمس شدنی زندگی ست وقتی در صبح به خانه می تابد و شبت را می کشد.
نور باش گاهی برای زندگی خودت گاهی برای زندگی دیگران
شب سیاه زندگی شان را به قهقرا ببر ..
#عادله_زمانی
عکس پریسا جان راغیان
صبح پر از نور
@adelehz
تابستانهای سالهای دور
دل های شاد کوچلو
غصه های نامعلوم
افسوس..‌..
@adelehz
سعی کن حتی‌المقدور هم نوع خودت را دوست بداری و به تدریج که در این عشق پیشرفت کردی به وجود خدا و جاودانی خودت ایمان خواهی آورد ...

هر گاه در ابراز عشق به دیگران به مرحله‌ای برسی که خود را به کلی فراموش کنی، آنگاه با نهایت اعتماد ایمان خواهی آورد و کمترین شکی به روح تو راه نخواهد یافت ...


داستایوفسکی
@adelehz
کودکان را دوست بدارید
کودکان کار را بیشتر ،
چـرا کـه از آنـهـا
کودکیشان را دزدیده‌اند ...

👤جوزف گوبلز
روزجهانی کودکان کار

@adelehz
- چطور با کودکان دستفروش برخورد کنیم؟
- چیزی نخرید!
بیشتر این بچه‌ها رو خونواده‌هاشورن روزانه اجاره میدن.
پولی که به اونها میدین و تموم کردن چیزایی که دستشونه باعث نمیشه اونا رو زودتر بفرستن خونه. به محض تموم شدن یک بسته چسب، یکی دیگه میدن که بفروشه.

- بهشون بی اعتنایی نکنین!
نادیده نگیرینشون. بی‌اعتنا نباشین. راهتونو نکشین و نرین. شیشه ماشین رو ندین بالا.
این کارا باعث میشه اون بچه با تنفر از اجتماع بزرگ بشه.
صبور باشین و توضیح بدین که اون وسیله رو لازم ندارين. خشونت به خرج ندین.
اون بچه بزرگ میشه و این خشونت رو به جامعه برمیگردونه.

- براشون دلسوزی الکی نکنین.
اگه کاری از دستتون بر نمیاد الکی بچه رو گیج نکنین.
سوال الکی نپرسین که مجبور بشه دروغ بگه.
اونها خانواده دارن اما مجبورن دروغ بگن.
نگین دوست داری بچه من بشی؟ این جور حرفها باعث میشه بچه آزار روانیه ببینه.
- چه کاری از دستمون بر میاد؟
- بهشون خوراکی بدین
اکثر این بچه ها سو تغذیه دارن براشون خوراکی های مقوی بخرین و بهشون بدین و مطمئن بشین که میخورن.
مثلا بسته کوچیک شیر یا موز، ساندویچ گوشت یا مرغ. نارنگی یا پرتقال. اگه بهشون پول بدین ازشون میگیرن.
چیزی بدین که باعث بشه بدنشون تو این سرما مقاومت بیشتری داشته باشه و مریض نشن.
لباس بهشون ندین چون ازشون میگیرن و وادارشون میکنن با لباس کم تو خیابون باشن که مردم دلشون بسوزه.

- مثل یک فروشنده باهاشون برخورد کنین.
نذارین ازتون گدایی کنن.
اگه داره التماس میکنه توضیح بدین که باید جنسش رو ببینین که آیا لازم دارین یا نه.
یادتون باشه که شما مددکار اجتماعی نیستین و کاری هم از دستتون در همون لحظه بر نمیاد پس صبور باشین و سعی کنید لااقل مثل یک انسان با اون بچه برخورد کنید.

- از کلمات مودبانه استفاده کنین.
این بچه ها چیزی غیر از فحش و کلمات زشت و جمله هایی که مناسب سنشون نیست نمیشنون.
باهاشون با احترام برخورد کنین تا همیشه تو ذهنشون بمونه که اجتماع دشمن اونها نیست.

با ١٢٣ تماس بگيريد.
نگید که فایده ای نداره چون داره! اگر میزان گزارشات مردمی از جایی تعدادش بالا باشه اونها از بهزیستی تقاضای واحد جمع آوری متکدیان میکنن.
در حال حاضر بهزیستی این امکان رو داره که بتونه بعضی از این بچه ها رو به عنوان بد سرپرستی از خونواده هاشون بگیره.
(میتونید توی گزارشتون بگین که میترسید از این بچه ها سواستفاده جنسی بشه) اونها وظیفه دارن که گزارش شما رو ثبت کنن.

سمیرا مهدوی،
فعال اجتـماعی
پی‌نوشت: لطفا بخاطر کودکانی که کودکی نمی‌کنند، این یادداشت را برای همه بفرستید، تا همه‌مان سهمی در بهبود فرهنگ رفتاری جامعه‌ داشته باشیم.
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
با تمام سیاهی ها و بدی هایی که در جهان وجود دارد انسانیت و مهربانی هنوز هم نفس میکشد و پرتو افشانی میکند. دعوت میکنم شما رو به دیدن دو دقیقه ی نفس گیر تلاش یک آتش نشان، مرد خوب خدا برای نجات مخلوق ناتوان خدا ❤️
@adelehz