ما تو اراک بازاری داریم که سقف چهار سوقش این شکلیه
من هر موقع از این جا رد میشم این نوشته تو به یاد میارم :
بگذار نور خاصیت تو باشد و روشنایی هنرت
هرکجا که رفتی از تو شعاع نور باقی بماند و هر که را دیدی در روشنایی ات آرام گیرد ...
و خداوند که نام مبارکش نور ست .
هر کجا دلت گرفت نور را صدا بزن
و او پاسخ خواهد داد.
نور را حذف نکن از زندگیت تا مبادا در تاریکی خشم و کینه و حسد غرق شوی ...
#عادله_زمانی
مریمجان از اراک ❤️
@adelehz
من هر موقع از این جا رد میشم این نوشته تو به یاد میارم :
بگذار نور خاصیت تو باشد و روشنایی هنرت
هرکجا که رفتی از تو شعاع نور باقی بماند و هر که را دیدی در روشنایی ات آرام گیرد ...
و خداوند که نام مبارکش نور ست .
هر کجا دلت گرفت نور را صدا بزن
و او پاسخ خواهد داد.
نور را حذف نکن از زندگیت تا مبادا در تاریکی خشم و کینه و حسد غرق شوی ...
#عادله_زمانی
مریمجان از اراک ❤️
@adelehz
🌿" کودکی " های ما !
بچه که بودم شبها قبل خواب به کتاب، کارتون ، سریال یا فیلمی که اون روز دیده بودم فکر می کردم ، می رفتم تو رویا با کلی سوال ، با خودم می گفتم مثلا اسکیموها خسته نمیشن انقدر ماهی میخورن ؟ خسته نمیشن وقتی همه چیز سفید رنگه ؟ اگه دلشون بستنی بخواد برف و شکر میخورن ؟ بعد با ذهن بچگیم به خودم جوابهایی میدادم ... می رفت تافردا شب ، اره تاااا ، چرا "تا " رو کشیدم؟
چون اون موقع ها از امروز تا فردا کلی راه بود .. دوباره قبل خواب یه رویای دیگه یه کارتون یه عالمه سوال می اومد سراغم : اسب سفید کجا قایم میشه که وقتی پپرو سوت میزنه زود میاد کمکش؟ چرا گلهای شیپوری باغچه ی حیاط شبها بسته میشن صبحها باز میشن ؟ آها میخوابن خوب پس چرا اون گل قرمزای ته حیاط شبها نمیخوابن ؟ یعنی الان اگه پرده رو بزنم کنار ژوپیه ژوپیا لالالالا پشت پنجره وایستاده تا با هم بریم بالای آسمون رو ببینیم ؟
من اگه ادم کوچولو بشم چی میشه ؟ میشه رو درخت سیب گوشه ی حیاط خونه درختی درست کنم ؟..دلم برای اون شبها تنگ میشه خودم سوال می کردم خودم جواب میدادم و از این همه عجایب ذوق می کردم..
بچگی من و ما ، قاطی دنیای آدم بزرگا نبود که هیچ ، کلا یه دنیای دیگه بود دنیایی که خودمون نقاشیش کرده بودیم با تمام گنج هایی که دم دستمون بود یعنی کارتونهامون ، دوستامون .. یعنی کتابهامون اونم اون کتابها .. نه این کتابها .. همیشه فکر می کردم همه ی بچه های دنیا با هم دوستن و مثل همن ، اگه برن رو یه بلندی میتونن برای همدیگه دست تکون بدن به هم شکلات و آدامس پرت کنن ..
بچه های نسل نو ، قاطی که نه ، درست وسط دنیای بزرگتران با ریز جزئیات ، بنابراین خاطره هاشون مثل ما نخواهد بود شاید اصلا خاطره براشون بی معنی باشه و بشه
دلم تنگ میشه برای اون حس های ناب اون پرسش های بی جواب ، اون شبهای پر ستاره ، بوی گلها و سبزی های باغچه و صدای سکوت کوچه و خیابون .... اما یه روزی میاد که همه ی رویاها میشن واقعیت ، در جایی که دیگه هیچ کدوم از ادم بدها رو راه نمیدن تا ابد ...لباس بچگی رو از تن تون در نیارید تا روح آروم بگیره !
نوبسنده : ؟
@adelehz
بچه که بودم شبها قبل خواب به کتاب، کارتون ، سریال یا فیلمی که اون روز دیده بودم فکر می کردم ، می رفتم تو رویا با کلی سوال ، با خودم می گفتم مثلا اسکیموها خسته نمیشن انقدر ماهی میخورن ؟ خسته نمیشن وقتی همه چیز سفید رنگه ؟ اگه دلشون بستنی بخواد برف و شکر میخورن ؟ بعد با ذهن بچگیم به خودم جوابهایی میدادم ... می رفت تافردا شب ، اره تاااا ، چرا "تا " رو کشیدم؟
چون اون موقع ها از امروز تا فردا کلی راه بود .. دوباره قبل خواب یه رویای دیگه یه کارتون یه عالمه سوال می اومد سراغم : اسب سفید کجا قایم میشه که وقتی پپرو سوت میزنه زود میاد کمکش؟ چرا گلهای شیپوری باغچه ی حیاط شبها بسته میشن صبحها باز میشن ؟ آها میخوابن خوب پس چرا اون گل قرمزای ته حیاط شبها نمیخوابن ؟ یعنی الان اگه پرده رو بزنم کنار ژوپیه ژوپیا لالالالا پشت پنجره وایستاده تا با هم بریم بالای آسمون رو ببینیم ؟
من اگه ادم کوچولو بشم چی میشه ؟ میشه رو درخت سیب گوشه ی حیاط خونه درختی درست کنم ؟..دلم برای اون شبها تنگ میشه خودم سوال می کردم خودم جواب میدادم و از این همه عجایب ذوق می کردم..
بچگی من و ما ، قاطی دنیای آدم بزرگا نبود که هیچ ، کلا یه دنیای دیگه بود دنیایی که خودمون نقاشیش کرده بودیم با تمام گنج هایی که دم دستمون بود یعنی کارتونهامون ، دوستامون .. یعنی کتابهامون اونم اون کتابها .. نه این کتابها .. همیشه فکر می کردم همه ی بچه های دنیا با هم دوستن و مثل همن ، اگه برن رو یه بلندی میتونن برای همدیگه دست تکون بدن به هم شکلات و آدامس پرت کنن ..
بچه های نسل نو ، قاطی که نه ، درست وسط دنیای بزرگتران با ریز جزئیات ، بنابراین خاطره هاشون مثل ما نخواهد بود شاید اصلا خاطره براشون بی معنی باشه و بشه
دلم تنگ میشه برای اون حس های ناب اون پرسش های بی جواب ، اون شبهای پر ستاره ، بوی گلها و سبزی های باغچه و صدای سکوت کوچه و خیابون .... اما یه روزی میاد که همه ی رویاها میشن واقعیت ، در جایی که دیگه هیچ کدوم از ادم بدها رو راه نمیدن تا ابد ...لباس بچگی رو از تن تون در نیارید تا روح آروم بگیره !
نوبسنده : ؟
@adelehz
بتو فکر میکنم و سرم بوی جنگل های باران خورده ی شمال را میگیرد .
بتو فکر میکنم و عطر خوب بهارنارنج در سرم می پیچد
بتو فکر میکنم و هزار شاخه مریم برایم خودنمایی می کند ...
چه خوب ست سالها بعد هم به یادت مریم ها عطر بیفشانند
آنچنان که فراموش نشوی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
بتو فکر میکنم و عطر خوب بهارنارنج در سرم می پیچد
بتو فکر میکنم و هزار شاخه مریم برایم خودنمایی می کند ...
چه خوب ست سالها بعد هم به یادت مریم ها عطر بیفشانند
آنچنان که فراموش نشوی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
راه مان سالها ست جدا شده
در زندگی بعدی
یا در دنیای دیگر
شاید دوباره هم را ببینیم
گاهی از خود می پرسم
اگر در دنیای دیگر دوباره عاشق هم شدیم
چه برای گفتن بهم خواهیم داشت ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
در زندگی بعدی
یا در دنیای دیگر
شاید دوباره هم را ببینیم
گاهی از خود می پرسم
اگر در دنیای دیگر دوباره عاشق هم شدیم
چه برای گفتن بهم خواهیم داشت ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
هرگز با خود نگو وای باز صبح شد.
بلکه تکرار کن چه خوب باز،صبح شد.
تفاوت یک مکث کوتاه ست ولی به اندازه تمام روز میتواند اثرگذار باشد .
روز را هرگونه و با هر فکری که شروع کنی با همان حال و فکر به پایان خواهی رساند.پس قوی و مثبت و شاد آغازش کن .
#عادله_زمانی
عکس پریسا جان راغیان
@adelehz
بلکه تکرار کن چه خوب باز،صبح شد.
تفاوت یک مکث کوتاه ست ولی به اندازه تمام روز میتواند اثرگذار باشد .
روز را هرگونه و با هر فکری که شروع کنی با همان حال و فکر به پایان خواهی رساند.پس قوی و مثبت و شاد آغازش کن .
#عادله_زمانی
عکس پریسا جان راغیان
@adelehz
از هرکس در مورد عشق سوال میکنی
آه می کشد و میگوید که رفت !
راستی کسی میداند شهر این معشوقه گان،این رفتگان بی بازگشت کجاست ؟؟
#عادله_زمانی
@adelehz
آه می کشد و میگوید که رفت !
راستی کسی میداند شهر این معشوقه گان،این رفتگان بی بازگشت کجاست ؟؟
#عادله_زمانی
@adelehz
صاحبش ۴۶ روز پیش روی این پل خودکشی کرده 😔حالا سگش ۴۶ روزه منتظرشه که برگرده
قلبم واقعا شکست 😔💔
@adelehz
قلبم واقعا شکست 😔💔
@adelehz
اصـلاً زن ها را نمی شـود به امـانِ خـدا رهـا كرد..
هر چقـدر هم كه بگویی لـوس می شوند
رويشـان زيـاد می شود
باز بايـد چـهـار چشمـی هـوايشان را داشتـه باشـی
خـــودت را نگـاه نكن..
با يک دود كردنِ سيــگار
با يک قـدم زدن
با يک موسـيقـی
می شوی مثـلِ روزِ اولـت...
زن ها اما دلشـان يک آغــوش می خواهد و بـس...
علی قاضی نظام
@adelehz
هر چقـدر هم كه بگویی لـوس می شوند
رويشـان زيـاد می شود
باز بايـد چـهـار چشمـی هـوايشان را داشتـه باشـی
خـــودت را نگـاه نكن..
با يک دود كردنِ سيــگار
با يک قـدم زدن
با يک موسـيقـی
می شوی مثـلِ روزِ اولـت...
زن ها اما دلشـان يک آغــوش می خواهد و بـس...
علی قاضی نظام
@adelehz