Forwarded from "زنی کهگم کردم "
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
خانه ای خواهم داشت ...
سراسر نقش ونگار
شبیه یک بهشت کوچک وسط انبوه جهنم ها..
هربار که دلم گرفت ارسی هایش را بالا بزنم..
وزیرسقف منقشش خواب قصه های شهرزاد را ببینم ..
خانه ای خواهم داشت.
#عادله_زمانی
سراسر نقش ونگار
شبیه یک بهشت کوچک وسط انبوه جهنم ها..
هربار که دلم گرفت ارسی هایش را بالا بزنم..
وزیرسقف منقشش خواب قصه های شهرزاد را ببینم ..
خانه ای خواهم داشت.
#عادله_زمانی
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
دلم همیشه به معجزه ها خوش ست .
به آنچه یک باره می اید بی سرو صدا و خوشحال کننده
به تمام میشودها میان نشده ها
خلاصه دلم به سبزی میان سیاهی خوش ست ....
#عادله_زمانی
صبح به خیر ❤️
@adelehz
به آنچه یک باره می اید بی سرو صدا و خوشحال کننده
به تمام میشودها میان نشده ها
خلاصه دلم به سبزی میان سیاهی خوش ست ....
#عادله_زمانی
صبح به خیر ❤️
@adelehz
ْْ
شد وقت آنکه مرغ سحر نغمه سر کند
گل با نسیم صبح ، سر از خواب برکند...
ملک الشعرای بهار
عکس پریسا جان راغیان❤️
@adelehz
شد وقت آنکه مرغ سحر نغمه سر کند
گل با نسیم صبح ، سر از خواب برکند...
ملک الشعرای بهار
عکس پریسا جان راغیان❤️
@adelehz
میتوانستم تورا آرزو کنم .
مثلا آرزو کنم که داشته باشمت
احتمالا در یک شب بهاری وقتی عطر گلهای یاس در حیاط پیچیده بود و جیرجیرک آواز می خواند زیر نور ماه،میتوانستم چنین آرزویی کنم اما ...
اما در واقع چنین نکردم.
نه اینکه فکر کنی دوستت نداشتم یا نمی خواستمت
نه،من دوستت داشتم اما میدانستم اگر تورا به اصرار و التماس به خدا به دست آورم از بودنت لذتی نخواهم برد.
در واقع خدا خودش باید تورا به من میداد..
اگر این چنین بود من حلاوت حضورت را بیش از هر بار دیگری حس میکردم.
میدانی عشق متفاوت از بقیه ی اسباب جهان ست .عشق را باید به تو بدهند گرفتنش آن هم به زور هیچ ارزشی ندارد.
#عادله_زمانی
@adelehz
مثلا آرزو کنم که داشته باشمت
احتمالا در یک شب بهاری وقتی عطر گلهای یاس در حیاط پیچیده بود و جیرجیرک آواز می خواند زیر نور ماه،میتوانستم چنین آرزویی کنم اما ...
اما در واقع چنین نکردم.
نه اینکه فکر کنی دوستت نداشتم یا نمی خواستمت
نه،من دوستت داشتم اما میدانستم اگر تورا به اصرار و التماس به خدا به دست آورم از بودنت لذتی نخواهم برد.
در واقع خدا خودش باید تورا به من میداد..
اگر این چنین بود من حلاوت حضورت را بیش از هر بار دیگری حس میکردم.
میدانی عشق متفاوت از بقیه ی اسباب جهان ست .عشق را باید به تو بدهند گرفتنش آن هم به زور هیچ ارزشی ندارد.
#عادله_زمانی
@adelehz
در یکی از روستاهای کوهستانی "دیاربکر" ترکیه ، آموزگار دبستانی بنام احمد در درس ریاضی به شاگردانش میگوید که اگر در یک کاسه ۱۰ عدد توت فرنگی باشد، در 5 کاسه چند عدد توت فرنگی داریم؟
دانش آموزان: آقا اجازه، توت فرنگی چیه؟
معلم: شما نمیدانید توت فرنگی چیه؟
دانش آموزان: ما تابحال توت فرنگی ندیدهایم.
معلم فکری به نظرش میرسد، مقداری از خاک آن روستا را به یک مؤسسه کشت و صنعت در شهر "بورسا" فرستاده و از آنها سوال میکند که آیا این خاک برای کشت توت فرنگی مناسب است یا نه؟ آن مؤسسه پاسخ میدهد که این خاک و آب و هوای دیاربکر برای کشت توت فرنگی مناسب بوده و همچنین مقداری بوته توت فرنگی و دستورالعمل کاشت و داشت محصول را برای وی میفرستد. معلم بچه ها را به حیاط مدرسه برده و طرز کاشتن بوتههای توت فرنگی را به دانش آموزان یاد میدهد و به آنها میگوید که امسال از شما امتحان ریاضی نخواهم گرفت،
بجای آن به هر کدام از شما چهار بوته توت فرنگی میدهم که آنها را به خانه برده و کاشت آنها را همانطوریکه یاد گرفتهاید، به پدر و مادرتان یاد بدهید. وقتی که توت فرنگیها رسیدند آنها را توی بشقاب گذاشته و به مدرسه میآورید. برای هر ۱۰ عدد توت فرنگی یک نمره خواهید گرفت.
وقتی میوهها رسیدند، بچهها آنها را در بشقابی گذاشته و به مدرسه آوردند. معلم میپرسد که مزهشان چطور بود؟ بچه ها میگویند که چون پای نمره در میان بود، اصلا از آنها نخورده ایم.
معلم میخندد و میگوید همه شما نمره کامل را میگیرید. میتوانید بخورید. بچهها با ولعی شیرین توت فرنگیها را میخورند. بعد از دوسال از آن ماجرا، مردم آن روستایی که تا به آن زمان توت فرنگی ندیده بودند، در بازارهای محلیشان، توت فرنگی میفروشند.
معلم بودن یعنی این ،معلم بودن شاید از خود اثری برجا گذاشتن باشد. در زندگی باید اثری از خود بجا بگذاریم. زندگی مردم را به سمت شادی سوق دهیم.
#شما_فرستادین
@adelehz
دانش آموزان: آقا اجازه، توت فرنگی چیه؟
معلم: شما نمیدانید توت فرنگی چیه؟
دانش آموزان: ما تابحال توت فرنگی ندیدهایم.
معلم فکری به نظرش میرسد، مقداری از خاک آن روستا را به یک مؤسسه کشت و صنعت در شهر "بورسا" فرستاده و از آنها سوال میکند که آیا این خاک برای کشت توت فرنگی مناسب است یا نه؟ آن مؤسسه پاسخ میدهد که این خاک و آب و هوای دیاربکر برای کشت توت فرنگی مناسب بوده و همچنین مقداری بوته توت فرنگی و دستورالعمل کاشت و داشت محصول را برای وی میفرستد. معلم بچه ها را به حیاط مدرسه برده و طرز کاشتن بوتههای توت فرنگی را به دانش آموزان یاد میدهد و به آنها میگوید که امسال از شما امتحان ریاضی نخواهم گرفت،
بجای آن به هر کدام از شما چهار بوته توت فرنگی میدهم که آنها را به خانه برده و کاشت آنها را همانطوریکه یاد گرفتهاید، به پدر و مادرتان یاد بدهید. وقتی که توت فرنگیها رسیدند آنها را توی بشقاب گذاشته و به مدرسه میآورید. برای هر ۱۰ عدد توت فرنگی یک نمره خواهید گرفت.
وقتی میوهها رسیدند، بچهها آنها را در بشقابی گذاشته و به مدرسه آوردند. معلم میپرسد که مزهشان چطور بود؟ بچه ها میگویند که چون پای نمره در میان بود، اصلا از آنها نخورده ایم.
معلم میخندد و میگوید همه شما نمره کامل را میگیرید. میتوانید بخورید. بچهها با ولعی شیرین توت فرنگیها را میخورند. بعد از دوسال از آن ماجرا، مردم آن روستایی که تا به آن زمان توت فرنگی ندیده بودند، در بازارهای محلیشان، توت فرنگی میفروشند.
معلم بودن یعنی این ،معلم بودن شاید از خود اثری برجا گذاشتن باشد. در زندگی باید اثری از خود بجا بگذاریم. زندگی مردم را به سمت شادی سوق دهیم.
#شما_فرستادین
@adelehz
رازی که من میتوانم برایت برجا بگذارم این ست که هیچ کس بی دلیل وارد زندگیت نمی شود .هیچ چیز اتفاقی رخ نمیدهد .هرچیزی براساس حکمتی ست که رخ میدهد حکمتی که تو شاید بفهمی شاید زود شاید دیر شایدهم هرگز نفهمی ...اما سعی کن که نگاهت را فراخ کنی و به حوادث زندگیت از بالا نگاه کنی تا بفهمی خداوند هنرمندی ست که پازل زندگیت را به بهترین نحو ممکن میچیند .شاید گاهی از یک قطعه از این پازل راضی نباشی اما درنظر بگیر که قطعات کلیت را میسازند اگر آن قطعه حذف شود تو هرگز به تمامیت نخواهی رسید .
بله عزیزترینم ! هیچ چیز دنیا اتفاقی نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
بله عزیزترینم ! هیچ چیز دنیا اتفاقی نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
چرا این مدرسه های لعنتی باز نمیشه؟😂
@adelehz
@adelehz
آدمهایی که آزارتان می دهند را عاقلانه از خود دور نگه دارید .دوست،عشق،فامیل ،یا حتی خانواده
رها کردن به معنی بدخواستن نیست اما...دور شدن از انها حق شماست .
خودتان را در یک فاصله ی مناسب قرار دهید و وارد هیچ چالش و دعوایی نشوید این ضعف نه بلکه احترام شما به خودتان و آرامش تان ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
رها کردن به معنی بدخواستن نیست اما...دور شدن از انها حق شماست .
خودتان را در یک فاصله ی مناسب قرار دهید و وارد هیچ چالش و دعوایی نشوید این ضعف نه بلکه احترام شما به خودتان و آرامش تان ست .
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هیچ زنی را
نباید کم دوست داشت
یک زن را
یا باید دیوانه وار دوست داشت
یا اصلا دوست نداشت
کم دوست داشته شدن
برای زن ها مرگبار است...
@adelehz
نباید کم دوست داشت
یک زن را
یا باید دیوانه وار دوست داشت
یا اصلا دوست نداشت
کم دوست داشته شدن
برای زن ها مرگبار است...
@adelehz
❤1
بگذار نور خاصیت تو باشد و روشنایی هنرت
هرکجا که رفتی از تو شعاع نور باقی بماند و هر که را دیدی در روشنایی ات آرام گیرد ...
و خداوند که نام مبارکش نور ست .
هر کجا دلت گرفت نور را صدا بزن
و او پاسخ خواهد داد.
نور را حذف نکن از زندگیت تا مبادا در تاریکی خشم و کینه و حسد غرق شوی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
هرکجا که رفتی از تو شعاع نور باقی بماند و هر که را دیدی در روشنایی ات آرام گیرد ...
و خداوند که نام مبارکش نور ست .
هر کجا دلت گرفت نور را صدا بزن
و او پاسخ خواهد داد.
نور را حذف نکن از زندگیت تا مبادا در تاریکی خشم و کینه و حسد غرق شوی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
✨
یا کیست که دعای درمانده را چون بخواندش، اجابت می کند، و بلا را می گرداند...
سوره نمل
آیه 62
شب زیبا...
@adelehz
یا کیست که دعای درمانده را چون بخواندش، اجابت می کند، و بلا را می گرداند...
سوره نمل
آیه 62
شب زیبا...
@adelehz