"زنی که‌گم کردم "
4.42K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
صبح که از خواب بیدار می‌شوی، در نظر بیاور چه سعادتی است زنده بودن، فکر کردن، لذت بردن و دوست داشتن...

مارکوس اورلیوس
@adelehz
پیش رخسارت ، کسی بر لب نیارد نام صبح...!

رهی معیری
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زنان تلاش می کنند
تا با مردان برابر شوند!

و چه تلاش بیهوده و مبهمی است
برابری با مردانی که
دنیا را به آشوب و جنگ کشیده اند
و کلید انفجار جهان را در دست دارند

اینطور نمی شود!
باید فکر دیگری کرد...

شاید بهتر باشد
مردان تلاش کنند
تا با زنان برابر شوند!

برابری با زنانی که
تمام شب های جنگ زده ی تاریخ را
با رویای صلح خوابیده اند!

سیمون دوبوار
📚 کتاب "جنس دوم"
@adelehz

به شانس بگویید
که ما هنوز زنده‌ایم،
یک شب هم درِ خانه مارا بزند...

@adelehz
دخترکت آیا خواهد دانست که
نامش را وقتی از ته دل صدا میزنی
یاد من می افتی؟
خواهد دانست که سالها قبل روزی صدبار این نام را صدا میزدی ومن بودم که برمی گشتم تا جوابت رابدهم.
#عادله_زمانی
@adelehz
یادم بماند که قبل از مرگ چشمانت راببوسم .
هرکس قبل از مرگ کتاب مقدسش را باید که ببوسد.
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تو صبح عالم افروزي و من شمع سحرگاهي
گريبان باز كن در صبح تا من جان برافشانم

صائب
@adelehz
خانه ای خواهم داشت ...
سراسر نقش ونگار
شبیه یک بهشت کوچک وسط انبوه جهنم ها..
هربار که دلم گرفت ارسی هایش را بالا بزنم..
وزیرسقف منقشش خواب قصه های شهرزاد را ببینم ..
خانه ای خواهم داشت.
#عادله_زمانی
دلم همیشه به معجزه ها خوش ست .
به آنچه یک باره می اید بی سرو صدا و خوشحال کننده
به تمام میشودها میان نشده ها
خلاصه دلم به سبزی میان سیاهی خوش ست ....
#عادله_زمانی
صبح به خیر ❤️
@adelehz
ْْ
شد وقت آنکه مرغ سحر نغمه سر کند
گل با نسیم صبح ‌، سر از خواب برکند...

ملک الشعرای بهار
عکس پریسا جان راغیان❤️
@adelehz
رأيتكِ أماناً،
‏و الدنيا كلها حروب...⁩
در دنيايی كه سراسر جنگ است،
‏تو پناهگاه منی...
‏⁧
@ adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
میتوانستم تورا آرزو کنم .
مثلا آرزو کنم که داشته باشمت
احتمالا در یک شب بهاری وقتی عطر گلهای یاس در حیاط پیچیده بود و جیرجیرک آواز می خواند زیر نور ماه،میتوانستم چنین آرزویی کنم اما ...
اما در واقع چنین نکردم‌.
نه اینکه فکر کنی دوستت نداشتم یا نمی خواستمت
نه،من دوستت داشتم اما میدانستم اگر تورا به اصرار و التماس به خدا به دست آورم از بودنت لذتی نخواهم برد.
در واقع خدا خودش باید تورا به من میداد..
اگر این چنین بود من حلاوت حضورت را بیش از هر بار دیگری حس میکردم.
میدانی عشق متفاوت از بقیه ی اسباب جهان ست .عشق را باید به تو بدهند گرفتنش آن هم به زور هیچ ارزشی ندارد.
#عادله_زمانی
@adelehz
در یکی از روستاهای کوهستانی "دیاربکر" ترکیه ، آموزگار دبستانی بنام احمد در درس ریاضی به شاگردانش میگوید که اگر در یک کاسه ۱۰ عدد توت فرنگی باشد، در 5 کاسه چند عدد توت فرنگی داریم؟
دانش آموزان: آقا اجازه، توت فرنگی چیه؟
معلم: شما نمیدانید توت فرنگی چیه؟
دانش آموزان: ما تابحال توت فرنگی ندیده‌ایم.
معلم فکری به نظرش میرسد، مقداری از خاک آن روستا را به یک مؤسسه کشت و صنعت در شهر "بورسا" فرستاده و از آنها سوال میکند که آیا این خاک برای کشت توت فرنگی مناسب است یا نه؟ آن مؤسسه پاسخ میدهد که این خاک و آب و هوای دیاربکر برای کشت توت فرنگی مناسب بوده و همچنین مقداری بوته توت فرنگی و دستورالعمل کاشت و داشت محصول را برای وی میفرستد. معلم بچه ها را به حیاط مدرسه برده و طرز کاشتن بوته‌های توت فرنگی را به دانش آموزان یاد میدهد و به آنها میگوید که امسال از شما امتحان ریاضی نخواهم گرفت،
بجای آن به هر کدام از شما چهار بوته توت فرنگی میدهم که آنها را به خانه برده و کاشت آنها را همانطوریکه یاد گرفته‌اید، به پدر و مادرتان یاد بدهید. وقتی که توت فرنگیها رسیدند آنها را توی بشقاب گذاشته و به مدرسه می‌آورید. برای هر ۱۰ عدد توت فرنگی یک نمره خواهید گرفت.
وقتی میوه‌ها رسیدند، بچه‌ها آنها را در بشقابی گذاشته و به مدرسه ‌آوردند. معلم میپرسد که مزه‌شان چطور بود؟ بچه ها میگویند که چون پای نمره در میان بود، اصلا از آنها نخورده ایم.
معلم میخندد و میگوید همه شما نمره کامل را میگیرید. میتوانید بخورید. بچه‌ها با ولعی شیرین توت فرنگیها را میخورند. بعد از دوسال از آن ماجرا، مردم آن روستایی که تا به آن زمان توت فرنگی ندیده بودند، در بازارهای محلیشان، توت فرنگی میفروشند.
معلم بودن یعنی این ،معلم بودن شاید از خود اثری برجا گذاشتن باشد. در زندگی باید اثری از خود بجا بگذاریم. زندگی مردم را به سمت شادی سوق دهیم.
#شما_فرستادین
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رازی که من میتوانم برایت برجا بگذارم این ست که هیچ کس بی دلیل وارد زندگیت نمی شود .هیچ چیز اتفاقی رخ نمیدهد .هرچیزی براساس حکمتی ست که رخ میدهد حکمتی که تو شاید بفهمی شاید زود شاید دیر شایدهم هرگز نفهمی ...اما سعی کن که نگاهت را فراخ کنی و به حوادث زندگیت از بالا نگاه کنی تا بفهمی خداوند هنرمندی ست که پازل زندگیت را به بهترین نحو ممکن میچیند .شاید گاهی از یک قطعه از این پازل راضی نباشی اما درنظر بگیر که قطعات کلیت را میسازند اگر آن قطعه حذف شود تو هرگز به تمامیت نخواهی رسید .
بله عزیزترینم ! هیچ چیز دنیا اتفاقی نیست.
#عادله_زمانی
@adelehz