"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
قدیم ترها عشق ها خیلی رنگی تربود .خیلی عشق تربود ...
نیمه های شب هیچ پیامی رد وبدل نمیشد.و هیچ کس برای چک کردن دیگری اخرین بازدید تلگرامش را دید نمی زد .قدیم ترها عشق یعنی اتفاقی یک بار توی کوچه ببینی اش وقتی سرظهر ازمدرسه برمیگردی و کنار درخت کاج ته کوچه ایستاده ست .ان زمانها عشق معنی اش عمیق تربود ان زمانها عشق این پیام های صدبار ادیت شده ی تلگرامی و پاسخ های محبوری نبود.عشق همان نام معشوق بود که با اب پیاز روی کاغذ مینویشتیش و تا رمز کار را نمیدانست و کاغذ را روی حرارت نمیگرفت هیچ چیز دیده نمیشد.
عشق های قدیمی نه مزه نوتلا میداد نه شکلات های خارجی ..ان زمانها ک عشق هایمان مزه ی اصیل و خاص باقلوای ترکی میدادند ...خاص وبیادماندنی و بی تکرار
قدیم ترها که میگویم منظورم قرن دقیانوس کبیر نیست البته ...شاید همین ده سال پیش شاید کمی بیشتر کمی کمتر آن زمانها که هنوز اصالت بود هنوز خیلی از مرزها رد نشده بود هنوز بوی خوب عشق اصیل و دورازهوس هر ظهر از پنجره خانه ها به مشام می رسید.
همان زمانهایی که عشق گلهای رز هلندی توی گل فروشی ها نبود بلکه همین چند شاخه شمعدانی و گل محمدی توی باغچه هایمان بود ..
ما شاید اخرین نسلی بودیم که عشق را مزه کردیم ...دل دادیم و راحت دل نکنیدم ..اخرین نسلی که عشقش بوی هوس نداد و عشق بود...
#عادله_زمانی
@adelehz
ای عشق! سرت سبز و دمت گرم و دلت خوش

فاضل نظری
@adelehz
نهال غم به جانم کرده ریشه
به درگاه خدا نالم همیشه
رفیقان قدر یکدیگر بدانید
اجل سنگ ست و آدم مثل شیشه


گل بوته
دلبر
عذرا سلطان
صاحب سلطان
طلعت
عالم
یاقوت
مروارید
خانم تاج
اختر
#قدیمی_تر_صدایم_کن

@adelehz
عشق اگر عشق باشد
راهش را در هرجا و نقطه و بن بستی پیدا خواهد کرد .
امان از آن که عشق نباشد .تو هربار که تنفس مصنوعی بدهی به آن بازهم زنده نخواهد شد.
#عادله_زمانی
@adelehz


اشتباه نکن،نه زيبايي تو، نه محبوبیت تو
‏مرا مجذوب خود نکرد.
‏تنها آن هنگام که روح زخمي مرا بوسيدي،
‏من عاشقت شدم.

‏⁧ شمس لنگرودی

@adelehz
می گفتی دلت انار شده دانه شده و ریخته بر زمین باغ مان
می گفتی مرا که دیدی دلت مثل دانه های انار هری ریخته ست.
من به تو ان پاییز نگفتم اما من همیشه عاشق دانه های سرخ انار بودم‌.
#عادله_زمانی
@adelehz
دعا کنیم؛
برای همه آدمهای جهان
که خدا، جای نان
"عشق" بدهد
چرا که عشق باشد
نان، اضافه می آید . . .


عکس پریسا جان راغیان❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگر روزی
جایی از شهر
نسیمی آهسته صورتت را نوازش کرد و رفت
مرا بیاد اور
شاید روحم را سوار بر باد برای بوسیدنت فرستاده باشم.
#عادله_زمانی

فیلم زهراجان
شیراز
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پارسال این موقع ها شهر پر از پروانه بود
کاش دوباره می اومدن ❤️❤️❤️
حال قشنگی به شهر داده بودند...
@adelehz
ای دل به سرد مهری دوران صبور باش
@adelehz
دوست داشتنت
بوییدن سیب سرخی میانه ی حال خوب ِبهارست‌.‌.
سیب سرخی که در دستانم جا میگیرد و خوشبخت عالمم میکند.
#عادله_زمانی
@adelehz
چه خوبه که جز کودکی ما بودید اقای مجری
هنوز یاد مهربونی هاتون با کلاه قرمزی دل ما بچه های قدیم و گرم میکنه..
چقدر اون روزها شاد بودیم دلمون خوش بود به رسیدن کلاه قرمزی از شهرستان به تهران،انتهای خیابون الوند و استودیوم کودک پیش شما....
ما هنوزهم دلمون به همون کودکانه های ساده مون خوشه..
هرچند که حالا هر کدوم بچگی و دفن کردیم و داریم جوونی رو هم از دست میدیم...
یاد خاطرات خوشمون بخیر ...
#عادله_زمانی


تولد آقای مرجی مبارک❤️

@adelehz
اگه انتخابشو داشتم دوست داشتم این خانوم خرگوشه باشم .
با این دامن پر از پلیسه و چتر و سبد مچ دست
میرفتم تو جنگل تمشک جمع میکردم بعدم میومدم تو کلبه ی چوبیم برای بچه خرگوشا کیک تمشکی درست میکردم .
بعدم یه قهوه درست میکردم روی صندلی گهواره ایم مینشستم و به اواز کلاسیک یه خواننده قدیمی شهر خرگوشها گوش میدادم ...
چیه این زندگی ماشینی مون 😒
#عادله_زمانی
عکس از پیج سیمرغ ❤️
@adelehz
جان من
سنگدلی ،
دل به تو دادن
غلط است
وحشی بافقی
@adelehz
کوچکترکه بودم هروقت کسی میگفت خوابم می آید.مادربزرگ میگفت وقتی بمیری فرصت برای خواب داری حالا ازبیداری ات لذت ببر.
حالا میفهمم فرصت برای غم و غصه خوردن بسیارست همین دم خوشی را دریاب
#عادله_زمانی
@adelehz
بارالها
هرچه آنچه از خیر به ما میرسد از کرم و عظمت و بنده نوازی توست .
و هرآنچه از شر به ما میرسد از کجی نیات و اعمال خودمان ست .
بارالها
ما آنانیم که از هیچ به هستی رساندیشان مبادا اگر از هستی به هیچ برگردانی مارا
بارالها
ناتوانیم،گرچه غنی و سرشار باشیم‌.و تو توانگری گرچه ما غافل باشیم
الهی
دست بر درگاهت و نگاه به آستانت و دل به کرمت بسته ایم
و تو
خدای عظیم بنده نواز مبادا اگر ما سرگشتگان صحرای هستی را رها کنی...
مبادا که گدایان درگاهت را برانی که این از کرم شاهانه ات برنیاید...
مباد یک لحظه این ناتوانان خالی از نگاهت شاها

آمین
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
و این هم از آخرین روز اردی بهشت ۹۹
البته فرصت نشد که آن طوری که دلمون میخواست ازش لذت ببریم
ولی بازهم این زندگی ست که بی توجه به ما جریان داره ...
و میگه
بگذار و بگذر
@adelehz
یکسری آدمها هستند که یه مدل خاصی اند.
آدمهای صبوری هستند و با مشکلات خوب دست و پنجه نرم میکنند اما گاهی قلبشان پر میشود از خیلی چیزها در نهایت آرامش و همراهی شان ناگهان به حالت انفجار می رسند و اطرافیانشان را بهت زده میکنند .
دیگران تصور میکنند که این یک طغیان آنی ست اما آنها نمی دانند که پشت این طغیان لحظه ای ساعتها و روزها نگرانی نشسته ست .
این آدمها به همان اندازه که ناگهانی طغیان میکنند ناگهانی هم به آرامش برمی گردند.
اینها نه همراهی میخواهند نه متهم شدن به بهانه جویی
اینها فقط میخواهند کسی به آنها بگوید تو حق داری ناراحت باشی اما میگذرد ..همین
#عادله_زمانی
@adelehz