"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
وَ إِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنیّ‌ِ فَإِنیّ‌ِ قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَهَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ

و هرگاه بندگان من از تو در باره من بپرسند ، من نزدیکم و دعاى دعاکننده را به هنگامى که مرا بخواند اجابت میکنم.


[سوره بقره | ۸۶]

شب زیبا
@adelehz
توأم خراب کنی
هم تو باشی‌ام معمار

مولانای جان

روز معمار گرامی باد
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روز معمار به تو مبارک
که مرا دوباره ساختی ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
رنگها در زیر دریا❤️
وقتی خدا خودش کارش را خوب بلد ست ❤️
@adelehz
اگر روزی خواستی خودت را بشناسی
به چشمان من نگاه کن .
جایی که خانه ات ست.انگاه خودت را میبینی که در چشمانم زنده ای و زندگی میکنی
و با هر پلک زدن درخشان تر میشوی ...
#عادله_زمانی
@adelehz


مرا زمانه ز یاران به منزلی انداخت
که راضیم به نسیمی کز آن دیار آید


[سعدی]


@adelehz
خداوندا
حافظ عزیزانمان باش،آنان که برای ما معنای خیلی چیزها هستند.انهایی که با بودنشان دلگرمیم و دلمان نمی خواهد هرگز به نبودنشان فکر کنیم .
بارالها حافظ آنان باش که روزهای ما بدون لبخندشان سرد میگذرد..
ما دستمان از خیلی چیزها کوتاه ست .ما گرچه آنان را بسیار دوست داریم ولی خودت میدانی که نمیتوانیم همواره از آنان محافظت کنیم.پس چه کنیم ؟؟
از تو کسی را بهتر نمی شناسیم و حافظ تر
و مگر خودت نگفتی که خیرالحافظین هستی؟
بهترینِ نگهبانان
حالا این عزیزانمان را که بسیاری شان از ما دور مانده اند به دستان پرقدرت خودت می سپاریم.
حافظ شان باش و به آنها بفهمان که قلبمان در هر نقطه از زمین برای سلامتی شان می‌طپد...

ای بهترین ِ بهترینان و ای حافظ کل جهان
ما را و عزیزانمان را لحظه ای به حال خودمان وا مگذار
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
استخوان_های_دوست_داشتنی_آلیس_سبالد.pdf
5.9 MB
استخوان های دوست داشتنی
نوشته ی آلیس سبالد


📔روایت دختری که در ۱۴ سالگی موردتجاوز قرار میگیرد و به قتل می رسد و حالا از بهشت خانواده و قاتلش را می نگرد......

#چی_بخوانیم
@adelehz
و میدانیم که پروردگارمان همیشه راستگوی بزرگ ست ..
شب زیبا
ویرانه‌ای‌ست این جهان.
عمر کفاف نمی‌دهد که آباد کنیم.
و غیرت، رخصت نمی‌دهد که رها کنیم.
این‌گونه رها کردن نشانه‌ی رذالت،
پس آبادسازی یک گوشه‌ی گُم جهان به دست ما،
آبادسازی کل عالم است به دست همگان.


👤 نادر ابراهیمی
📚 مردی در تبعید ابدی
@adelehz
23 آوريل روز جهاني كتاب

از جمله دلايل انتخاب اين روز يكي سنت مردم كاتالونياي اسپانيا است كه هر سال در اين روز با فروش هر كتاب يك گل رُز به خريدار داده مي‌شود و از سوي ديگر تقارن آن با تولد يا مرگ تعدادي از نويسندگان و چهره‌هاي ادبي مشهور جهان نظير : ميگل سروانتس، ويليام شكسپير، اينكا گارسيلاسو دلاوگا، مانوئل وايه خو و ولاديمير نابوكف و تني چند از شخصيتهاي فرهنگي جهان است.

این روز بر کتاب دوستان گرامی باد.

@adelehz
اگر از من بپرسی به تو خواهم گفت که بهترین دوست یک زن کتابهایش هستند.
البته این شاید دیالوگ معروف فیلم مولن روژ را بیادت آورد آنجایی که گفته میشد الماسها بهترین دوست دختران هستند.
اما اگر از آن بگذریم کتابها در واقع از الماس ها باارزش تر هستند.
یک زن میتواند خودش را از دل کتابها بیرون بکشد خودی که دوستش دارد و آنقدر قوی هست که اجازه ندهد هیچکس خردش کند.
کتابها میتوانند زنانی قوی را تربیت کنند که برای بهترشدن حالشان منتظر هیچ مردی نباشند و قهرمان زندگی شان در گام اول خودِخودِخودشان باشند.
اگر از من بپرسی خواهم گفت که کتابها بهترین دوست زنان هستند...
#عادله_زمانی
@adelehz
کتابها
دوستان خوبی هستند
میتوانی درون دنیایشان غرق شوی
میتوانی عاشقشان شوی
میتوانی شبها بگذاریشان بالای تختت و وقتی به خواب رفتی درون دنیایشان به پرواز دربیایی
میدانی عزیزترینم
بهترین هدیه کتاب ست نه اینکه کلیشه باشد واقعا اینطورست .
هیچکس از یک دوست آرام و مهربان و همیشگی بدش نمی آید....
#عادله_زمانی
@adelehz
تو بی‌وفا چه باز فراموش پیشه‌ای
بیچاره آن اسیر که امیدوار توست...

وحشي بافقي
@adelehz
Ey Eshgh
Hamed Homayoun
ای عشق
حامد همایون
@adelehz
نیاز دارم تا لیوانی چای بردارم
و بروم‌جایی خودم را گم کنم .
جایی که نه دیگر کسی مرا بشناسد و نه لازم باشد چیزی را برای کسی شرح دهم
خدایا دنیایت خسته کننده ست آیا لیوانی چای برایم داری؟
#عادله_زمانی
@adelehz
به آخرین پنجره ی باز مانده می نگرم
آخرین پنجره ی بین دونفر
به آن روشنایی آخر در میان تاریکی ها
وقتی آخرین پنجره هم بسته شود یعنی دیگر این دیوارست که توانسته برنده شود .
یعنی پایانی برای همه چیز
#عادله_زمانی
@adelehz
شاید بپرسی چرا دوستهای جدید پیدا نمیکنی
راستش باید بگویم دیگر حوصله ای برای شرح دادن خودمان برای آدم جدیدی باقی نمانده ست..
همین
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما نسل خوش شانسی بودیم .با ماه رمضان های ساده و قشنگی که داشتیم .
مادرمون سر شب سحری شو بار می گذاشت و ما بچه ها با بوهای خوب قیمه و قرمه سبزی و دمی به رویاهای قشنگ می رفتیم .چندساعت بعد با چشمهای نیمه باز مینشوندن مون پای سفره،همون قیمه ی ساده یه بشقاب سبزی خوردن یه پارچ آب سرد و پلوی خوش عطر مادرمون ..
یه چشممون بسته بود یکی باز ولی بازهم مادر و پدرمون گوشت قیمه رو میگذاشتن توی بشقاب مون..
صدای رادیو توی خونه ،سکوت سیاه شب و می شکست :سحرخیزان عزیز تنها ۵دقیقه به اذان باقی ست.
ما نسل خوش شانسی بودیم
سادگی و لذتی و تجربه کردیم که حتی تا وقت مردن فراموش مون نمیشه...
#عادله_زمانی