"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
جهان پر از رنج است
با این حال اما
درختان گیلاس شکوفه می دهند...

کوبایاشی ایسا

شب زیبا ❤️
@adelehz
اردیبهشت های بچگی سخت میگذشت .دراضطراب امتحانات خرداد و بعدش هم جدایی ازهمکلاسی ها و سال بعد را خدامیدانست که بازهم این همکلاسی های جون جونی همکلاسی میمانند یا نه.
حالا آن میانه سه ماه هم تعطیلی تابستانی بود که اغراق نباشد بهترین دوره ی زندگی ما بچه هابود.
اما خوب هیچ خاطره مشخصی از اردیبهشت به جز اضطراب تمام شدن مدرسه وامتحانات درذهن ما نمی ماند.
باوجود هوای سکرآمیز و درختان سبز وگلهای محمدی تازشکفته ی راه مدرسه که هربارسعی میکردیم یواشکی ودورازچشم صاحب خانه بچینیمشان.باوجود عطر خوب خاک وقتی عصرهااز مدرسه برمیگشتیم و ازآب پاشی خانه های داخل کوچه بلند میشد .باوجود بستنی های راه مدرسه که تازه با شروع فصل گرم شدن بازهم راهی مغازه ها شده بودند وبا وجود تمام این چیزهای خوب من در بچگی نمیتوانستم قدر اردیبهشت رابدانم.
حالا گاهی فکر میکنم نکند حالا که بزرگ شده ام هم ناخواسته به خاطر یک امتحان ساده لذت چیزی که دردستم دارم را حس نکنم .
نکند مثل بچگی که اردیبهشت را میباختیم چیزی رابرای چیزساده ای ببازم وبعد خیلی دیر بفهمم که کاش اینقدر سخت نمیگرفتم.
حالا،هربچه مدرسه ای را که در راه مدرسه میبینم دلم برایش میسوزد اگر با همان کوله ی خوشرنگش زیر درختان تازه جوانه زده ندود و بستنیش را باشدت و بیخیال ازدنیا نخورد.دلم میسوزد اگر نبینم توی راه برگشت بخانه یک بغل گل دستش نیست و از ذوق رسیدن اینهمه حال خوب بچگی مدام نمیخندد.
اگر بچه مدرسه ای ها رااینطور نبینم دلم میگیرد چون پی میبرم که بازهم کسی دارد چیزی گرانبها را به بهایی مفت می بازد.
#عادله_زمانی
@adelehz
اردی بهشت با اندکی تاخیر
مبارک ❤️
@adelehz
یک مرد بی خانمان برزیلی در خیابان تصادف کرده ست چهار دوستش تمام راه رو تا بیمارستان پشت آمبولانس دویدند و بعد هم پشت در بیمارستان منتظرش موندند حالا این چهارتا دوست کی هستند؟
چهارتا سگ که با اون توی خیابون زندگی میکردند 😊
@adelehz
😢1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
راستی بانو
چند وقت ست رویا ندیده ای ؟
@adelehz
اردی بهشت هم آمد
چه کنم که در میانه ی بهار
هم تورا هنوز دوست دارم
مثل زمستان و تابستان و پاییز
شبیه تمام عمر
#عادله_زمانی
عکس :عادله زمانی
@adelehz
@adelehz
چه دل خوشی های ساده و خوبی داشتیم.
‏گل سرخم چرا پژمرده حالی؟
‏بيا قسمت كنيم دردی كه داری
‏بيا قسمت كنيم، بيشش به من ده
‏كه تو کوچک دلی، طاقت نداری
@adelehz
خالق شخصیت تام وجری در ۹۵سالگی درگذشت ..
@adelehz
وَ إِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنیّ‌ِ فَإِنیّ‌ِ قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَهَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ

و هرگاه بندگان من از تو در باره من بپرسند ، من نزدیکم و دعاى دعاکننده را به هنگامى که مرا بخواند اجابت میکنم.


[سوره بقره | ۸۶]

شب زیبا
@adelehz
توأم خراب کنی
هم تو باشی‌ام معمار

مولانای جان

روز معمار گرامی باد
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روز معمار به تو مبارک
که مرا دوباره ساختی ❤️
#عادله_زمانی
@adelehz
رنگها در زیر دریا❤️
وقتی خدا خودش کارش را خوب بلد ست ❤️
@adelehz
اگر روزی خواستی خودت را بشناسی
به چشمان من نگاه کن .
جایی که خانه ات ست.انگاه خودت را میبینی که در چشمانم زنده ای و زندگی میکنی
و با هر پلک زدن درخشان تر میشوی ...
#عادله_زمانی
@adelehz


مرا زمانه ز یاران به منزلی انداخت
که راضیم به نسیمی کز آن دیار آید


[سعدی]


@adelehz
خداوندا
حافظ عزیزانمان باش،آنان که برای ما معنای خیلی چیزها هستند.انهایی که با بودنشان دلگرمیم و دلمان نمی خواهد هرگز به نبودنشان فکر کنیم .
بارالها حافظ آنان باش که روزهای ما بدون لبخندشان سرد میگذرد..
ما دستمان از خیلی چیزها کوتاه ست .ما گرچه آنان را بسیار دوست داریم ولی خودت میدانی که نمیتوانیم همواره از آنان محافظت کنیم.پس چه کنیم ؟؟
از تو کسی را بهتر نمی شناسیم و حافظ تر
و مگر خودت نگفتی که خیرالحافظین هستی؟
بهترینِ نگهبانان
حالا این عزیزانمان را که بسیاری شان از ما دور مانده اند به دستان پرقدرت خودت می سپاریم.
حافظ شان باش و به آنها بفهمان که قلبمان در هر نقطه از زمین برای سلامتی شان می‌طپد...

ای بهترین ِ بهترینان و ای حافظ کل جهان
ما را و عزیزانمان را لحظه ای به حال خودمان وا مگذار
آمین
#عادله_زمانی
@adelehz
استخوان_های_دوست_داشتنی_آلیس_سبالد.pdf
5.9 MB
استخوان های دوست داشتنی
نوشته ی آلیس سبالد


📔روایت دختری که در ۱۴ سالگی موردتجاوز قرار میگیرد و به قتل می رسد و حالا از بهشت خانواده و قاتلش را می نگرد......

#چی_بخوانیم
@adelehz