آیدای خوشگلم!
مشامم از عطر آغوش تو پر است،
همان عطری که تو ناقلا هیچوقت نمیگذاری به مراد دلم از آن سیراب شوم
دست هایم بوی اطلسی های تو را به خود گرفته است و همه ی پست و بلند اندامت را با پست و بلند اندام خودم حس میکنم حس میکنم که مثل گربه ی کوچولوی شیطانی در آغوش من چپیده ای و من با همه ی تنم تو را در بر گرفته ام احساس دست نوازشگرت
(که این جور موقع ها با من دشمنی دارد)
دلم را از غمی که نزدیک دو سال است تلخیش را چکه چکه میچشم پر کرد
آخر چرا تو نباید الان پیش من باشی!؟
تو همزاد من هستی من سایه ای هستم که بر اثر وجود تو بر زمین افتاده ام، زیر پاهایت و اگر تو نباشی، من نیستم
تو را دوست، دوست، دوست میدارم.
احمد شاملو
از نامه های "احمد شاملو" به آیدا
📚مثل خون در رگ های من
@adelehz
مشامم از عطر آغوش تو پر است،
همان عطری که تو ناقلا هیچوقت نمیگذاری به مراد دلم از آن سیراب شوم
دست هایم بوی اطلسی های تو را به خود گرفته است و همه ی پست و بلند اندامت را با پست و بلند اندام خودم حس میکنم حس میکنم که مثل گربه ی کوچولوی شیطانی در آغوش من چپیده ای و من با همه ی تنم تو را در بر گرفته ام احساس دست نوازشگرت
(که این جور موقع ها با من دشمنی دارد)
دلم را از غمی که نزدیک دو سال است تلخیش را چکه چکه میچشم پر کرد
آخر چرا تو نباید الان پیش من باشی!؟
تو همزاد من هستی من سایه ای هستم که بر اثر وجود تو بر زمین افتاده ام، زیر پاهایت و اگر تو نباشی، من نیستم
تو را دوست، دوست، دوست میدارم.
احمد شاملو
از نامه های "احمد شاملو" به آیدا
📚مثل خون در رگ های من
@adelehz
این دوست داشتن
چیز عجیبی ست .
میدانی من این دوست داشتن را عجیب دوست دارم،از اینکه حالم با نامت خوب شود آرامم.
میدانی،کسی هرگز تضمین نمیکند برایم که دوست داشتنم درست ست یا نه
ولی بنظرم این آنقدر باشکوه ست که فارغ از نتیجه دلم میخواهدش...
#عادله_زمانی
@adelehz
چیز عجیبی ست .
میدانی من این دوست داشتن را عجیب دوست دارم،از اینکه حالم با نامت خوب شود آرامم.
میدانی،کسی هرگز تضمین نمیکند برایم که دوست داشتنم درست ست یا نه
ولی بنظرم این آنقدر باشکوه ست که فارغ از نتیجه دلم میخواهدش...
#عادله_زمانی
@adelehz
دخترکی بود در دهکده ای کوچک پشت کوه های هزار آدم ...
آن دور دورها جایی که عقل آدمها به آن نمی رسد .
دخترک را گل بهار خاتون می نامیدند ،یک روزی دلش را سپرده بودبه بادصبا
به بادصبا گفته بود که دلش را بردارد و ببرد وبسپاردش به یک نفر ..
یک نفر که دخترک هم ندیده بودتش ..
دخترک دلش میخواست عاشق باشدمی خواست بشیند بیاد یک نفر دستمال گلدوزی کند و یا شبی سیبی سرخ به خاطرخواهی کسی در جوی آب بیندازد ولی نمیدانست که دلش راباید به کی بسپارد...
اخرشم هم دلش را داد به بادصبا ...
سالها گذشت هیچکس عاشق دخترک نشد .گل بهارخاتون بزرگ شد و اخرش در بی عشقی دخترک شد پیرزن،شد گل بهار بی بی وشبی گل بهار بی بی خوابید وصبح بیدار نشد..
هیچکس نفهمید که بادصبا هرگز دل دخترک را به هیچ کسی نسپرد
چون بادخودش دل به دخترک سپرده بود..خودش عاشق دخترک شده بود..
ازان روزبه بعد بادبهاری ،بادصبا ازهرشهر ودیار وخانه ای که بگذرد ادم ها ناخوداگاه دلشان می لرزد وحس میکنند باید دنبال عشق بگردند..
به همین خاطراست که بادصبا همیشه پیام اور که نه،حامل عشق است..
دل گل بهارخاتون هنوزهم لابه لای پرواز بادصبا به هرکوی وبرزن سر میزند و عاشقان را عاشق ترمیکند...
واین است راز عشق
#عادله_زمانی
@adelehz
آن دور دورها جایی که عقل آدمها به آن نمی رسد .
دخترک را گل بهار خاتون می نامیدند ،یک روزی دلش را سپرده بودبه بادصبا
به بادصبا گفته بود که دلش را بردارد و ببرد وبسپاردش به یک نفر ..
یک نفر که دخترک هم ندیده بودتش ..
دخترک دلش میخواست عاشق باشدمی خواست بشیند بیاد یک نفر دستمال گلدوزی کند و یا شبی سیبی سرخ به خاطرخواهی کسی در جوی آب بیندازد ولی نمیدانست که دلش راباید به کی بسپارد...
اخرشم هم دلش را داد به بادصبا ...
سالها گذشت هیچکس عاشق دخترک نشد .گل بهارخاتون بزرگ شد و اخرش در بی عشقی دخترک شد پیرزن،شد گل بهار بی بی وشبی گل بهار بی بی خوابید وصبح بیدار نشد..
هیچکس نفهمید که بادصبا هرگز دل دخترک را به هیچ کسی نسپرد
چون بادخودش دل به دخترک سپرده بود..خودش عاشق دخترک شده بود..
ازان روزبه بعد بادبهاری ،بادصبا ازهرشهر ودیار وخانه ای که بگذرد ادم ها ناخوداگاه دلشان می لرزد وحس میکنند باید دنبال عشق بگردند..
به همین خاطراست که بادصبا همیشه پیام اور که نه،حامل عشق است..
دل گل بهارخاتون هنوزهم لابه لای پرواز بادصبا به هرکوی وبرزن سر میزند و عاشقان را عاشق ترمیکند...
واین است راز عشق
#عادله_زمانی
@adelehz
ما به آدمهایی نیاز داریم
که درکمان کنند
ما را بفهمند
و در دنیا نتوانند هیچ کس را جایگزین مان کنند.
و دیگران ما را باید همین گونه ببینند
که درکشان کنیم،آنها را بفهمیم و در نبودشان هیچکس را جایگزین شان نکنیم.
حال جهان با یک خواستن صلح امیز بهتر خواهد شد.
#عادله_زمانی
@adelehz
که درکمان کنند
ما را بفهمند
و در دنیا نتوانند هیچ کس را جایگزین مان کنند.
و دیگران ما را باید همین گونه ببینند
که درکشان کنیم،آنها را بفهمیم و در نبودشان هیچکس را جایگزین شان نکنیم.
حال جهان با یک خواستن صلح امیز بهتر خواهد شد.
#عادله_زمانی
@adelehz
الگوی زیبایی برای دیگران باش"
سعی کن کسی که تو را می بیند،
آرزو کند مثل تو باشد.
از ایمان سخن نگو!
بگذار از نوری که بر چهره داری،
آن را احساس کند.
@adelehz
سعی کن کسی که تو را می بیند،
آرزو کند مثل تو باشد.
از ایمان سخن نگو!
بگذار از نوری که بر چهره داری،
آن را احساس کند.
@adelehz
ْْْ ْْْ
تا تو روزی رخ نمایی، یا شبی از در درآیی
من بدین امیدو سودا، میبرم صبحی به شامی...
اوحدی مراغهای
@adelehz
تا تو روزی رخ نمایی، یا شبی از در درآیی
من بدین امیدو سودا، میبرم صبحی به شامی...
اوحدی مراغهای
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
@adelehz
به گمانم زندگی
نبرد دائمی انسان و عشق است.
انسان را نمی دانم
اما عشق
هرگز تسلیم نمیشود.
سپهر آهنگی
به گمانم زندگی
نبرد دائمی انسان و عشق است.
انسان را نمی دانم
اما عشق
هرگز تسلیم نمیشود.
سپهر آهنگی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
امکان خریدن زولبیا بامیه امسال ماه رمضان ریسک داره
اینکه کم کم شروع کنیم تو خونه یاد بگیریم
@adelehz
اینکه کم کم شروع کنیم تو خونه یاد بگیریم
@adelehz
کتاب بخوان و بگرد و عاشق شو
زندگی فقط مجموعه ی همین کارهای کوچک اما در باطن بسیار بزرگ ست..
زندگی عشق را فریاد زدن خواندن کتابی نو زیر باران قدم زدن و خوردن چایی تازه دم ست.
زندگی را سخت نگیر و زندگی کن...
#عادله_زمانی
@adelehz
زندگی فقط مجموعه ی همین کارهای کوچک اما در باطن بسیار بزرگ ست..
زندگی عشق را فریاد زدن خواندن کتابی نو زیر باران قدم زدن و خوردن چایی تازه دم ست.
زندگی را سخت نگیر و زندگی کن...
#عادله_زمانی
@adelehz
• ما انسان ها شاید مهره های یک بازی هستیم.
یک بازی عجیب ،یک بازی سخت
شاید ما مهره های منچ هستیم.
قبل از شروع بـازی همه چیز برابرِ،
رنگ های مختلفی داریم با اسم های متفاوت، اما ذاتمان یکیست.
همه چیز از اونجایی شروع میشه که اون بـالا قرار به بازی میشه.
پای ما مهره ها میاد وسط، از خوش شانسی یا بد شانسی شش میاد و وارد بازی می شیم
در این بـازی تاس همه کاره است،
باید شانس داشته باشی
بازی که شروع شد کم کم عوض میشی. دیگه اون مهره ی ساده نیستی.
می شی مثل تمام مهره ها.
فقط به بردن خودت فکر می کنی
تاس _سرنوشت_ تو رو حرکت میده.
گاهی بـاید کسی رو از دور خارج کنی تا به هدفت برسی، سرنوشت خودخواهت می کنه.
گاهی میخوان از دور خارجت کنن. سرنوشت فراریت میده.
بارها و بارها بـاید از اول شروع کنی...
خسته می شی اما باید ادامه بدی، تا به خانه ات برسی...باید صبور باشی!
بعضی از خانه ها امن هستن و بعضی دیگه خطرناک. درست مثل آغوش انسان ها.
هر روز چشم هات رو به تاس میدوزی به سرنوشت، تا ببینی چه خوابی برات دیده.
این بار نابود می کنی یا نابود می شی.
بازی بی رحمی ست. اگه خانه هاتون یکی باشه یک مهره بـاید از دور بازی خارج بشه.. نمیزارن با هم بمونیم.
بـعضی ها شش میارن و از دیگران جلو می افتن ولی درست نزدیک رسیدن به هدفشون متوقف میشن. چون حالا فقط یک میخوان.
همیشه هم شش آوردن به معنی پیروزی نیست.
نا امید نشو چون گاهی فقط :یک اتفاق کوچک تو' رو پیروز می کنه.
حسین حائریان
@adelehz
یک بازی عجیب ،یک بازی سخت
شاید ما مهره های منچ هستیم.
قبل از شروع بـازی همه چیز برابرِ،
رنگ های مختلفی داریم با اسم های متفاوت، اما ذاتمان یکیست.
همه چیز از اونجایی شروع میشه که اون بـالا قرار به بازی میشه.
پای ما مهره ها میاد وسط، از خوش شانسی یا بد شانسی شش میاد و وارد بازی می شیم
در این بـازی تاس همه کاره است،
باید شانس داشته باشی
بازی که شروع شد کم کم عوض میشی. دیگه اون مهره ی ساده نیستی.
می شی مثل تمام مهره ها.
فقط به بردن خودت فکر می کنی
تاس _سرنوشت_ تو رو حرکت میده.
گاهی بـاید کسی رو از دور خارج کنی تا به هدفت برسی، سرنوشت خودخواهت می کنه.
گاهی میخوان از دور خارجت کنن. سرنوشت فراریت میده.
بارها و بارها بـاید از اول شروع کنی...
خسته می شی اما باید ادامه بدی، تا به خانه ات برسی...باید صبور باشی!
بعضی از خانه ها امن هستن و بعضی دیگه خطرناک. درست مثل آغوش انسان ها.
هر روز چشم هات رو به تاس میدوزی به سرنوشت، تا ببینی چه خوابی برات دیده.
این بار نابود می کنی یا نابود می شی.
بازی بی رحمی ست. اگه خانه هاتون یکی باشه یک مهره بـاید از دور بازی خارج بشه.. نمیزارن با هم بمونیم.
بـعضی ها شش میارن و از دیگران جلو می افتن ولی درست نزدیک رسیدن به هدفشون متوقف میشن. چون حالا فقط یک میخوان.
همیشه هم شش آوردن به معنی پیروزی نیست.
نا امید نشو چون گاهی فقط :یک اتفاق کوچک تو' رو پیروز می کنه.
حسین حائریان
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
باید کسی باشد که به خواب هایت سَرَک بکشد، جایِ فصلها را عوض کند، ستارهها را بچیند رویِ بالشتَت، دردهایت را بتکاند، ترسهایت را فراری دهد، دست به موهایت بکشد، و آرام در آغوش بگیردَت، و بگوید آرام بخواب، بیدار که شدی، من اینجا هستم …
@adelehz
@adelehz
هر دختری در دنیا
میتواند جودی ابوت باشد .رویاهای رنگی داشته باشد دلنگرانی های خنده دار،لحظه های خاص ولی برای هر دختری در دنیا وجود یک بابالنگ دراز واجب ست .که او را بفهمد و سر حوصله نامه هایش را بخواند و نامه ای برایش بنگارد ...
#عادله_زمانی
@adelehz
میتواند جودی ابوت باشد .رویاهای رنگی داشته باشد دلنگرانی های خنده دار،لحظه های خاص ولی برای هر دختری در دنیا وجود یک بابالنگ دراز واجب ست .که او را بفهمد و سر حوصله نامه هایش را بخواند و نامه ای برایش بنگارد ...
#عادله_زمانی
@adelehz
ْآهای همسفر شعرهای پاییزی...
در استکان غزل چای گرم می ریزی؟!
ببین صدای سکوتم گرفته مثل دلم...
بیا به خاطر من حرف تازه ای چیزی...!
نغمه مستشار
@adelehz
در استکان غزل چای گرم می ریزی؟!
ببین صدای سکوتم گرفته مثل دلم...
بیا به خاطر من حرف تازه ای چیزی...!
نغمه مستشار
@adelehz