"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
دلت را بسپار به باد
و هم خاطرات تلخ و شیرینت را
باد خاصیت عجیبی دارد
یک روز یک جایی بی خبر عطری برایت می آورد که زنده ات میکند .
از ریزش شکوفه های تازه متولد شده در باد نترس
بگذار غصه هایت مثل این شکوفه ها بریزد
پس از بهار تابستانی پر از ثمر در راه ست...
#عادله_زمانی
عکس زهرا کرمانشاه
@adelehz
در حالی که پرستار مشغول تزریق بود. ورونیکا دوباره پرسید : "چقدر وقت دارم؟"
"بیست و چهار ساعت, شاید کم تر"
ورونیکا سرش را پایین انداخت و لبش را گزید. اما توانست بر خودش غلبه کند.
" میخواهم دو خواهش بکنم. اول ,دارویی به من بدهید تزریقی یا هر طور دیگر تا بتوانم بیدار بمانم واز هر لحظه باقی مانده زندگی ام لذت ببرم. من خیلی خسته ام اما نمیخواهم بخوابم. کارهای زیادی دارم کارهایی که همیشه در روزهایی که فکر میکردم زندگی تا ابد ادامه دارد به آینده موکول کرده ام. کارهایی که وقتی به این فکر افتادم که زندگی ارزش زیستن ندارد, علاقه را به آنها از دست دادم. "
"و خواهش دوم چیست؟"
می خواهم اینجا را ترک کنم تا خارج از اینجا بمیرم.میخواهم قلعه لیوبلینا را ببینم. همیشه همان جا بوده و من هیچوقت کنجکاو نبوده ام که بروم و از نزدیک ببینمش. میخواهم با زنی که در زمستان شاه بلوط و در تابستان گل می فروشد, صحبت کنم.بار ها از کنار هم رد شده ایم, و هیچ وقت از او نپرسیده ام حالش چطور است.و میخواهم بدون بالاپوش بیرون بروم و در برف قدم بزنم میخواهم بفهمم سرمای بیش از حد یعنی چه؟!! من که همیشه گرم میپوشیدم, همیشه انقدر از سرما خوردگی می ترسیدم.
خلاصه دکتر،میخواهم باران را روی صورتم احساس کنم,به هر مردی که خوشم می آید لبخند بزنم,تمام قهوه هایی را که ممکن است مردها برایم بخرند بپذیرم.
می خواهم مادرم را ببوسم بگویم دوستش دارم در دامنش گریه کنم بدون اینکه از نشان دادن احساسم خجالت بکشم.احساسات من همیشه بوده اند,فقط پنهان شان می کردم.

👤 پائولو کوئلیو
📚 ورونیکا تصمیم میگیرد بمیرد

@adelehz
نه دلی ماند و نه دینی
ز پی
غارت عشق...

سایه

@adelehz
همیشه وقتی توی مطب یه دکتر منتظریم میشینیم و درآمدش در طول روز و حساب میکنیم
خواستم یاد اوری کنم که این روزها حساب خطری که میپذیرند از دست در رفته ...
@adelehz
بعضی خوب ها در دنیا هستند که بی واسطه
بی دلیل مهربانند‌.
بی دلیل به تو لبخند میزنند
بی دلیل در آغوشت میگیرند
این ها هدیه های الهی هستند میان زندگی
میان خستگی از آدمهای نامهربان وقتی یکی شان را پیدا میکنی
انگار همه چیز دنیا را به نامت کرده اند
از این آدمهای خوش عطر زندگی کمتر یافت میشود ولی اگر پیدا شوند شانس بزرگی در زندگی هستند..
#عادله_زمانی
@adelehz
نیمه شبان اگر صدای در شنیدی
در را باز کن..
خیالم را برای بوسیدن روی ماهت فرستاده ام.
#عادله_زمانی
@adelehz
شب زیبا
@adelehz
از پشت تریبونِ دلم عشق چنین گفت:
محبوبِ تو زیباست، قشنگ است، ملیح است...
اعضای وجودم همه فریاد کشیدند:
احسنت! صحیح است، صحیح است، صحیح است....
@adelehz
زنها در طول تاریخ همپای مردان بودند.
برای توصیف بزرگواری یک خانم ،هرگز او را تشبیه به مرد یا شیر نکنیم
‌وقتی از پس کار سنگینی برمی آید نگویید: از همه مردا مردتری. شیر زنی
درک کنید او به سادگی یک زن است .قوی و باشکوه..
@adelehz
چای دم کن...
خسته ام از تلخی نسکافه ها !
چای با عطر هل و گل های قوری بهتر است .


@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دوهفته بعد
وضعیت معتادین به چای از جمله خودم
بعد از افطار :/
@adelehz
هیچ کس سرش آنقدر شلوغ نیست ، که زمان از دستش در برود و شما را از یاد ببرد.
همه چیز بر می گردد به اولویت های آن آدم ...
اگر کسی به هر دلیلی تو را یادش رفت ،فقط یک دلیل دارد؛
"تو جزو اولویت هایش نیستی"!!!

#پائولو_کوئلیو

@adelehz
زندگی فریب کوچک فرداست.فریبی که سالها خوردیم،منتظر فردا شدیم و خیال کردیم که قرارست فردا اتفاق خاصی رخ دهد.
اما هیچ فردایی نیامد که با خودمان بگویم این همان فردایی بود که منتظرش بودیم .
هر بار فرداها باعث شد امروزمان فراموش شود.
دنیا فریب کوچکی را با ما آغاز کرد که بهایش گران بود ..
بهایش عمری بود که گذشت...
#عادله_زمانی
@adelehz


غمگینت خواهند کرد،
بسیار هم غمگین
آن وقت حتما مرا به خاطر خواهی آورد!

جمال ثریا

@adelehz
مرسی که اینقدر خوبید
حال خوب تون همیشه بهم میرسه😍❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اینم آخر شب ببینید
دل تون باز بشه
دنیا هنوز فرصت برای خنده داره :)
@adelehz
تو مفهوم صبحی
مفهوم نور
مفهوم دوباره بیدار شدن
این را همیشه وقتی میفهمم که میخندی
و شب صبح میشود...
#عادله_زمانی
@adelehz
صبحی که طلوعش بدمد با غزل تو

آن صبح ببالم به خود و بخت خوش خود

هماکشتگر


صبح به خیر
@adelehz
‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آخرین خانه ی اجاره ای شاملو در خیابان ویلا
جایی که درونش ایدا را عاشقانه میپرستید
میگویند این همان جایی ست که ایدا روزی به آن سر زد و دید شاملو بر دیوار بدون کاغذ
ایدا در اینه را نوشته ست .
آن لحظه ایدا چه حالی داشته ست چه کسی میداند
راستی کسی میداند ایدای شاملو بودن یعنی چه؟
یک زن باید چقدر خوشبخت باشد که آیدا شود و یک شاعر را از مرگ با حضورش برهاند...
#عادله_زمانی
@adelehz