تو صبر کن ...
شاید سخت باشد اما ممکن ست
بلاخره یک روز یک جایی کاکتوس زندگیت شروع به گل دادن می کند ..
#عادله_زمانی
@adelehz
شاید سخت باشد اما ممکن ست
بلاخره یک روز یک جایی کاکتوس زندگیت شروع به گل دادن می کند ..
#عادله_زمانی
@adelehz
در ﻋﺼﺮ ﯾﺨﺒﻨﺪﺍﻥ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﯾﺦ ﺯﺩﻧﺪ ﻭ ﻣﺮﺩﻧﺪ.
ﺧﺎﺭﭘﺸﺘﻬﺎ ﻭﺧﺎﻣﺖ ﺍﻭﺿﺎﻉ ﺭﺍ ﺩﺭﯾﺎﻓﺘﻨﺪ
ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ :
ﺩﻭﺭﻫﻢ ﺟﻤﻊ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺑﺪﯾﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﻫﻤﺪﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﮐﻨﻨﺪ.
ﻭﻗﺘﯽ ﻧﺰﺩﯾﮑﺘﺮ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮔﺮﻣﺘﺮ ﻣﯽ ﺷﺪﻧﺪ. ﻭﻟﯽ ﺧﺎﺭﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﺯﺧﻤﯽ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ، ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺩﻭﺭ ﺷﻮﻧﺪ، ﻭﻟﯽ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﺯ ﺳﺮﻣﺎ ﯾﺦ ﺯﺩﻩ ﻣﯽ ﻣﺮﺩﻧﺪ.
ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﻭ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺑﺮﮔﺰﯾﻨﻨﺪ ﯾﺎ ﺧﺎﺭﻫﺎﯼ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺤﻤﻞ ﮐﻨﻨﺪ، ﯾﺎ ﻧﺴﻠﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﺮ ﮐﻨﺪﻩ ﺷﻮﺩ .
ﺩﺭﯾﺎﻓﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﺯ ﮔﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﮔﺮﺩﻫﻢ ﺁﯾﻨﺪ. ﺁﻣﻮﺧﺘﻨﺪ ﮐﻪ
ﺑﺎ ﺯﺧﻢ ﻫﺎﯼ ﮐﻮﭼﮑﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﺰﯾﺴﺘﯽ ﺑﺎ ﮐﺴﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﺩ، ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﭼﻮﻥ ﮔﺮﻣﺎﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻣﻬﻤﺘﺮ ﺍﺳﺖ .
ﻭ ﺍﯾﻦ ﭼﻨﯿﻦ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﺯﻧﺪﻩ ﺑﻤﺎﻧﻨﺪ...
ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﺷﺨﺎﺹ ﺑﯽ ﻋﯿﺐ ﻭ ﻧﻘﺺ ﺭﺍ ﮔﺮﺩ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﺩ، ﺑﻠﮑﻪ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻫﺮ ﻓﺮﺩ ﺑﯿﺎﻣﻮﺯﺩ ﺑﺎ ﻣﻌﺎﯾﺐ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﮐﻨﺎﺭ ﺁﯾﺪ ﻭ ﻣﺤﺎﺳﻦ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺤﺴﯿﻦ ﻧﻤﺎﯾﺪ.
ژان پل سارتر
@adelehz
ﺧﺎﺭﭘﺸﺘﻬﺎ ﻭﺧﺎﻣﺖ ﺍﻭﺿﺎﻉ ﺭﺍ ﺩﺭﯾﺎﻓﺘﻨﺪ
ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ :
ﺩﻭﺭﻫﻢ ﺟﻤﻊ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺑﺪﯾﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﻫﻤﺪﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﮐﻨﻨﺪ.
ﻭﻗﺘﯽ ﻧﺰﺩﯾﮑﺘﺮ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮔﺮﻣﺘﺮ ﻣﯽ ﺷﺪﻧﺪ. ﻭﻟﯽ ﺧﺎﺭﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﺯﺧﻤﯽ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ، ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺩﻭﺭ ﺷﻮﻧﺪ، ﻭﻟﯽ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﺯ ﺳﺮﻣﺎ ﯾﺦ ﺯﺩﻩ ﻣﯽ ﻣﺮﺩﻧﺪ.
ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﻭ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺑﺮﮔﺰﯾﻨﻨﺪ ﯾﺎ ﺧﺎﺭﻫﺎﯼ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺤﻤﻞ ﮐﻨﻨﺪ، ﯾﺎ ﻧﺴﻠﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﺮ ﮐﻨﺪﻩ ﺷﻮﺩ .
ﺩﺭﯾﺎﻓﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﺯ ﮔﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﮔﺮﺩﻫﻢ ﺁﯾﻨﺪ. ﺁﻣﻮﺧﺘﻨﺪ ﮐﻪ
ﺑﺎ ﺯﺧﻢ ﻫﺎﯼ ﮐﻮﭼﮑﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﺰﯾﺴﺘﯽ ﺑﺎ ﮐﺴﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﺩ، ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﭼﻮﻥ ﮔﺮﻣﺎﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻣﻬﻤﺘﺮ ﺍﺳﺖ .
ﻭ ﺍﯾﻦ ﭼﻨﯿﻦ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﺯﻧﺪﻩ ﺑﻤﺎﻧﻨﺪ...
ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﺷﺨﺎﺹ ﺑﯽ ﻋﯿﺐ ﻭ ﻧﻘﺺ ﺭﺍ ﮔﺮﺩ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﺩ، ﺑﻠﮑﻪ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻫﺮ ﻓﺮﺩ ﺑﯿﺎﻣﻮﺯﺩ ﺑﺎ ﻣﻌﺎﯾﺐ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﮐﻨﺎﺭ ﺁﯾﺪ ﻭ ﻣﺤﺎﺳﻦ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﺤﺴﯿﻦ ﻧﻤﺎﯾﺪ.
ژان پل سارتر
@adelehz
روزهاى خوب و بدى باهم داشتيم كه بيشترشان خوب بود؛
من تمامِ آن روز ها را مى بوسم ...
جمال ثريا
@adelehz
روزهاى خوب و بدى باهم داشتيم كه بيشترشان خوب بود؛
من تمامِ آن روز ها را مى بوسم ...
جمال ثريا
@adelehz
بادصبا بیا وازمن بگذر
گلی از فرش دلم بردار و بعداز گذشتن ازهر کوی وبرزن وباغ وبستان بدست اوبرسان.شاید این بار معجزه ای رخ دادو بایک گل بهارشد!
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
گلی از فرش دلم بردار و بعداز گذشتن ازهر کوی وبرزن وباغ وبستان بدست اوبرسان.شاید این بار معجزه ای رخ دادو بایک گل بهارشد!
#عادله_زمانی
شب زیبا
@adelehz
اين سينه هواى يار ميخواهد خب
بى تاب شده قرار ميخواهد خب
لبخند كه ميزنى لبت ميشكفد
ما هم دلمان انار ميخواهد خب ...
سیدتقی سیدی
@adelehz
اين سينه هواى يار ميخواهد خب
بى تاب شده قرار ميخواهد خب
لبخند كه ميزنى لبت ميشكفد
ما هم دلمان انار ميخواهد خب ...
سیدتقی سیدی
@adelehz
@adelehz
چیزی جا نذارید دیگه 😁❤️
چیزی جا نذارید دیگه 😁❤️
مرا ببین
اگر هزار بار مرا پژمرده کنی
اگر هزار بار از ساقه بچینی ام
دوباره جوانه خواهم زد.
من آدمی که بمیرم و نباشم نیستم
حتی اگر بمیرم بازهم حضور خواهم داشت .
مرا هزار بار اگر بمیرانی
راه زنده ماندن را باز خواهم رفت ...
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر هزار بار مرا پژمرده کنی
اگر هزار بار از ساقه بچینی ام
دوباره جوانه خواهم زد.
من آدمی که بمیرم و نباشم نیستم
حتی اگر بمیرم بازهم حضور خواهم داشت .
مرا هزار بار اگر بمیرانی
راه زنده ماندن را باز خواهم رفت ...
#عادله_زمانی
@adelehz
دیشب وقتی خواب بودم
دختری در محله ام خودکشی کرد.
ظهر آمبولانس ها و ماشین های پلیس محله را قرق کرده بودند .
دختری که من نمیشناختمش در نزدیکی خانه ام
شنیدم که گفتند دانشجوی شهرستان بوده ست و مادرش هنوز در همان شهرست..
میدانی چرا تکان خوردم؟
از این تکان خوردم که چقدر دنیای ما کوچک ست .در شبی که من مشغول کتاب خواندن یا فیلم دیدن در خانه ام بودم دختری به آخرین شب عمرش فکر میکرده ست .یعنی چه بر سرش آمده بوده ست ؟
به چه چیز فکر میکرده؟ به ازدواجش با یک مرد خوب؟ به بچه هایی که میتوانست داشته باشد؟ به کتابهایش و ترم آخر دانشگاه؟ به جشن فارغ التحصیلی؟
به مادرش فکر کرده ایا؟
ایا مدل لباس عروس ها را تصور کرده ست ؟
آیا در این سالها به اسمی برای پسر یا دختری که میخواسته داشته باشد فکر کرده ست؟
چه چیز توانسته اورا تا حد دست کشیدن از زندگی،این میوه ی شیرین، جنون امیز پیش ببرد؟
راستش شنیدن این خبر خسته ام کرد
حس میکنم کوه بزرگی روی دوشم ست.
من از به باد رفتن رویاهای دختری جوان بر خود لرزیدم .
حس بدی ست که بفهمی مرگ میتواند چقدر نزدیک باشد..
و زندگی مگر چیست جز مرور کردن مکرر رویاهایت
اما آن لحظه که دیگر هیچ راهی برای به رویا ختم شدن در ذهنت پیدا نشود
چه لحظه ی تلخ و پوچی ست...
روحت در آرامش دخترک سفر کرده ..😔
#عادله_زمانی
@adelehz
دختری در محله ام خودکشی کرد.
ظهر آمبولانس ها و ماشین های پلیس محله را قرق کرده بودند .
دختری که من نمیشناختمش در نزدیکی خانه ام
شنیدم که گفتند دانشجوی شهرستان بوده ست و مادرش هنوز در همان شهرست..
میدانی چرا تکان خوردم؟
از این تکان خوردم که چقدر دنیای ما کوچک ست .در شبی که من مشغول کتاب خواندن یا فیلم دیدن در خانه ام بودم دختری به آخرین شب عمرش فکر میکرده ست .یعنی چه بر سرش آمده بوده ست ؟
به چه چیز فکر میکرده؟ به ازدواجش با یک مرد خوب؟ به بچه هایی که میتوانست داشته باشد؟ به کتابهایش و ترم آخر دانشگاه؟ به جشن فارغ التحصیلی؟
به مادرش فکر کرده ایا؟
ایا مدل لباس عروس ها را تصور کرده ست ؟
آیا در این سالها به اسمی برای پسر یا دختری که میخواسته داشته باشد فکر کرده ست؟
چه چیز توانسته اورا تا حد دست کشیدن از زندگی،این میوه ی شیرین، جنون امیز پیش ببرد؟
راستش شنیدن این خبر خسته ام کرد
حس میکنم کوه بزرگی روی دوشم ست.
من از به باد رفتن رویاهای دختری جوان بر خود لرزیدم .
حس بدی ست که بفهمی مرگ میتواند چقدر نزدیک باشد..
و زندگی مگر چیست جز مرور کردن مکرر رویاهایت
اما آن لحظه که دیگر هیچ راهی برای به رویا ختم شدن در ذهنت پیدا نشود
چه لحظه ی تلخ و پوچی ست...
روحت در آرامش دخترک سفر کرده ..😔
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
مادرم میگفت :
به دیوار تکیه کن،
ولی به مردها ؛ نه …!
که دیوار اگر پشتت را خالی کرد،
سنگ است و گچ، نهایت سرت میشکند..!
ولی اگر مردی رهایت کرد،
دلت میشکند،
روح و تمام زندگیت میشکند
و زنی که بشکند،
سنگ میشود،
سرد و سخت،
که نه میخندد، و نه میگرید..!
و این یعنی فاجعه…!
فاجعه زنیست که از دلدادگی ترسیده...
@adelehz
به دیوار تکیه کن،
ولی به مردها ؛ نه …!
که دیوار اگر پشتت را خالی کرد،
سنگ است و گچ، نهایت سرت میشکند..!
ولی اگر مردی رهایت کرد،
دلت میشکند،
روح و تمام زندگیت میشکند
و زنی که بشکند،
سنگ میشود،
سرد و سخت،
که نه میخندد، و نه میگرید..!
و این یعنی فاجعه…!
فاجعه زنیست که از دلدادگی ترسیده...
@adelehz
خیلی از مردها به فکر خوابیدن با یک زن هستند.
اما زنها در دنیای زنانه شان فقط کسی را که عاشق بیدارشدن باآنهاست، مرد می نامند...
#عادله_زمانی
@adelehz
اما زنها در دنیای زنانه شان فقط کسی را که عاشق بیدارشدن باآنهاست، مرد می نامند...
#عادله_زمانی
@adelehz