"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
روزهای سخت میگذره
فقط یادتون باشه
دفعه ی بعدی که با خیال آسوده با آدمهایی که دوسشون دارید نشستید پای چنین بساطی فقط بگید الهی شکر
@adelehz
در زندگی هر آدمی اتفاقاتی ست که باور کردنشان سخت ست.برای خود آن شخص یا حتی کسانی که اورا می شناسند
ما میدانیم که تمام انتخاب هایمان درست نیست ما اشتباهات زیادی یا حتی انتخاب های اشتباه زیادی را در زندگی تجربه میکنیم
البته که بزرگترین شجاعت پذیرفتن این ست که بله اشتباه کردم اما چگونه میتوان با یک اشتباه کنار آمد؟
اگر بخواهم از خودم بپرسم پاسخ میدهم که هربار اشتباه مرا پخته تر کرد .
شاید از جمله آدمهایی باشم که از اشتباهاتم ناراحت نباشم وانها را یک موهبت برای کمال بدانم .البته این به آن معنی نیست که مثل ابله ها اجازه خواهم داد دوباره اشتباه کنم اما اینکه بخاطر یک اشتباه عزا بگیرم،نه واقعا آنچنان آدمی نیستم.
در واقع هر انتخاب اشتباه چشم شمارا به دنیای واقعی پیرامون تان بازتر میکند شما با دیدی بازتر به واقعیت ها می نگرید و یاد می گیرید که با هر اشتباه از کودکی قدمی دورتر شوید.
البته این را هم بدانیم که تا همیشه نمیشود آزمون و خطا کرد فرصت کوتاه ست اما اگر چیزی از دست در رفت
رفت و دیگر لازم نیست عذابش را کشید
زندگی راز کوچکی دارد و تو اگر صاحب راز زندگی شوی میتوانی مهارش کنی
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
دوبار
سه بار
شاید هم ده بار به تو بگویم کارت درست نیست .
بعد از آن سکوت میکنم
رها میکنم تورا به حال خودت
هیچی از من نمی شنوی
یک روز برمیگردی در حالی که شادی
لبخند میزنم .
میگویی خوبی؟
می پرسم شما؟
بله،من از یک جایی به بعد گلایه نمیکنم
فراموشت میکنم
به همین راحتی...
#عادله_زمانی
@adelehz
شب و عاقبت به خیر
@adelehz
جهان پر از اتفاقات جدید ست .پر از آدمهایی که ندیده ای شان پر از روزهایی که منتظرشانی و بالاخره به تو خواهند رسید .
جهان همین چند روز تلخ و گریه های نیمه شبی ات نیست .خلاصه شده در چهار نفر آدم بدی که دیدی نیست .
شبهای دنیا نورانی تر از شبهای تاریکی ست که بسر آوردی
میخواهم بدانی هیچ گریه ای ماندنی نیست هیچ بغضی همیشه لای گلویت رسوب کرده باقی نمی ماند.هیچ فریادی تا ابد در گلویت نمی شکند‌.
میخواهم بدانی روز گلهای مریم خوشبو هم در زندگیت خواهد دمید.
روزهایی که از صبح تا شبش گوشه ی قلبت یک نوازنده ی دوره گرد سنتور و دوتار بزند.و کسی در قله ی قلبت برقصد و برقصد و برقصد ..
جانِ من منتظر باش
روز عطر گل مریم دیر یا زود در زندگیت خواهد دمید .
هیچ کدام از گریه هایت ابدی نخواهد ماند...
#عادله_زمانی

@adelehz
امسال
در سیزده بدر
خونه بمونیم ‌
واقعا الان شرایطی نیست که بیرون رفت
اجازه بدیم طبیعت نفسی بکشه شاید خدا رحمی کرد و این بیماری کذایی دست از سر ما برداشت
@adelehz
آسمان هم اکنون تهران
زمین این روزها عجیب مشغول نفس کشیدن ست ...

عکس سامانتا
@adelehz
خوش نشستی بر دلم‌
کاشانه می خواهی چکار ؟
@adelehz
هميشه به اين فكر ‌مى‌كنم كه علت گريه چيست: در هنگام گريه، بدنمان در حال مبارزه با چيزی‌ است كه ذهن و قلبمان نمی‌توانند آن ‌را توجيه كنند.

سارو برایرلی
@adelehz
وقتی یک دختر بچه دبیرستانی بودم به عشق فکر میکردم‌.
عشق از نظر دخترک دبیرستانی با رویاهای بلوری چیزی خاص بود .یک عشق افلاطونی،شاهزاده ای مهربان و بی نظیر کسی که هرگز تورا نمی رنجاند.
بزرگتر که شدم فهمیدم عشق باور بلوری روزهای کودکی نیست فهمیدم که عشق میتواند آزارگر بزرگی باشد
و کشف مهمتری که کردم این بود که بدون عشق هم می توان زندگی کرد .
اگر بدانی که خودت از هر عشقی مهم تری
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ما سالها مخلوقات دیگر را خواسته یا ناخواسته آزار دادیم ...
شاید این روزهابهتر درک کنیم که نباید دیگر به آزار موجودات دست بزنیم
@adelehz
هفت سالم كه بود به خاطر شغل بابام مجبور بوديم تو يك شهر مذهبی زندگی كنيم.
مادرم صبح به صبح عادت داشت موهای منو ببافه و چون خيلی بلند بود از مقنعه بيرون ميزد !
راستش معلم كلاس اولمون مدام بهم هشدار ميداد: ناظمی جلسه ديگ موهاتو بكن تو ، به مامانم نميگفتم چون همه شوقش بافتن موهای من بود .
از شما چه پنهون ،عاااشق معلم كلاس اولمم بودم اما يه روز كه ديد من كاری واسه زلفام نميكنم با قيچی كلاسمون بافت موهامو بريد ، هنوز دوستش داشتم...
ظهر كه رفتم خونه و مامانم کفگیر به دست تو چهارچوب آشپزخونه واساد و منو درحالتی ديد كه بافت بريده شده موهام تو دستم بود و كوله صورتی ام تو يك دست ديگه ،بغض كرد وقتی چشمای مامانم پر شد ديگ خانم محسنی رو دوست نداشتم حس كردم دشمن خانواده ماست توام برای من همين بودی ...
همينقدر دوست داشتنی تو همه كس من بودی مهم نبود با من چيكار كردی مهم نبود به خاطر تو از اون كاراكتر پر ذوقم فاصله گرفتم مهم نبود که یه بار دیگه خودم از خیر موهای بلندم گذشتم مهم اشك های مامانم بود وقت ديدن حال من ...
از اون لحظه حس كردم برام مثل خانم محسنی شدی!

دریا قاسمی

@adelehz
پ.ن خانم محسنی نباشید!طوری دل کسی و نشکنید که بخاطر اینکه یه روزی دوستتون داشت خودش و لعنت کنه.
شب که شد تاری بیاور،
یک بغل آواز هم

شور تحریر «بنان» را،
پنجه ی «شهناز» هم.

آرش شفاعی

@adelehz
بعضی ها در زمان های خالی شون با شما صحبت می کنند،
بعضی ها زمانشون رو خالی می کنند تا با شما صحبت کنند،
تفاوتش را بفهميم.

پ.ن آدمهایی که وقت شان را برایتان خالی میکنند هرگز از دست ندهید،حرف را همه بلدند بزنند عمل ست که کار هر کسی نیست .

@adelehz
زمانی خوشبخت میشوم که یادبگیرم چیزی از دنیا طلب ندارم.که کسی منجی شادی من نیست .که خودم مسوول ساختن حال خوشم هستم ..
#عادله_زمانی
@adelehz
سیزده بدر تون مبارک❤️
امسال گرچه همه در خونه ایم
ولی به واسطه سلامتی شاکر باشیم و خدا رو سپاس بگیم بخاطر اینکه در روزهای سخت تنهامون نمیذاره ❤️
@adelehz