"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
قلب زن است که جهان را به چرخش می‌آورد.
زن‌ها در هر اندازه و رنگ و شکلی
موجودن میدانند که بغل کردن و بوسیدن
میتوا⁨ند ،هر دل شکسته‌ای را التیام بخشد.
کار زن‌ها بیش از بچه به دنیا آوردن است
آنها شادی و امید به ارمغان می‌آورند
آنها شفقت و فکر نو می‌بخشند
زن‌ها چیزهای زیادی برای گفتن
و برای بخشیدن دارند.
خداوند گفت: این مخلوق عظیم
فقط یک عیب دارد!
فرشته پرسید: چه عیبی؟!
خداوند گفت: قدر خودش را نمی داند . . .!

شل سیلور استاین

@adelehz
من سالهای سال
از این خانه بیرون نرفته ام،
که تو برگردی..

روزبه بمانی
@adelehz
میبینم که کرونا هوای دو نفره تون و تک نفره کرده🤪😉
@adelehz
برای خانه‌ سوخته،
باز شاید بشود خانه‌ای بنا کرد؛
دل سوخته را بگو چه کنیم ...؟!

📕آتش بدون دود
✍🏻نادر ابراهیمی
@adelehz
همیشه از آدمهای بد گفتیم از اینکه چه اندازه ادمهایی در دنیا پیدا میشوند که آزاردهنده هستند.انهایی که تو به کارشان کار نداری حتی نمی بینی شان ولی می شنوی یا میبینی که در پی ازارت هستند ...ازارشان از دور یا نزدیک بتو می رسد وتو متعجب از این هستی که چرا ...
آدمهای منفی چیزی جز جو و انرژی منفی ندارند حتی اگر فقط یک یادآوری باشد .
اما در میانه ی راه زندگی هستند آدمهایی که عطر خوبی دارند...عطر خوب که الزاما کوکوشنل یا ورساچه نیست.
عطر ِخوب ،عطر خوب اعتماد ست عطر خوب اطمینان عطر خوب باور...
آدمهایی هستند که نمی شناسنت هیچ دلیلی هم ندارد که کمکت کنند یا مجالی نو و راهی جدید را برایت بگشایند اما این کار را میکنند.
آدمهایی که باورت میکنند با وجود اینکه دلیل و منفعتی ندارد حرفهایت را با حوصله می شنوند و دقت میکنند که میان حرفهایت چه برای گفتن داری ...
میخواهم بگویم‌ این آدمها عطرِ خوبی دارند .عطر خوبی که احتمالا در ادکلن های گران چند صد دلاری یافت نمیشود ...این ها همان عطر خوب زندگی هستند که میان خیل آدمهای نادرست در جهانت ظهور میکنند و دلت را گرم که بله جهان هنوز هم آدمهای خوب دارد ...
این ها همواره شایسته احترامند و تحسین
و ایستاده کف زدن به افتخارشان
فرصت بشود که چشم در چشم از آنها تشکر بکنی یا نه ..
بتوانند برایت کاری بکنند یا نه ..
اصلا مهم نیست ...مهم این ست که دیدن این آدمها در زندگیت شانس بزرگی ست .
شانسی که هربار برایت رخ داد باید برای سالها در ذهنت حفظش کنی و هر وقت آدم بدهای دنیا را دیدی به ذهنت رجوع کنی وبه خودت بگویی : هی رفیق ناراحت نباش دنیا هنوز فلانی را دارد و یعنی دنیا هنوز شانسی برای خوبی دارد...
سایه ی این آدم خوب های بی ادعا و صبور که همیشه می شنوند و با چشمهای سیاه یا رنگی شان بتو میگویند که بله،بتو اعتماد دارم.
از سر جهان کم نشود ... شایدحضورشان افسونی باشد برای جهان،تا جایی شود بهتر برای زندگی...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
با من به زبانی و
به دل با دگرانی
@adelehz
کتابها
دوستان خوبی هستند
میتوانی درون دنیایشان غرق شوی
میتوانی عاشقشان شوی
میتوانی شبها بگذاریشان بالای تختت و وقتی به خواب رفتی درون دنیایشان به پرواز دربیایی
میدانی عزیزترینم
بهترین هدیه کتاب ست نه اینکه کلیشه باشد واقعا اینطورست .
هیچکس از یک دوست آرام و مهربان و همیشگی بدش نمی آید....
#عادله_زمانی
@adelehz
الهی به‌حرمت ذاتی که تو آنی
به‌حرمت صفاتی که چنانی
و به‌حرمت نامی که تو دانی
به‌فریاد رس که می‌توانی

پیرهرات
شب زیبا
@adelehz
چه بهانه بهتر از این،
که تو در کنار مایی
چه خوش است، آن کناری
که تو ، نوبهار مایی
چه خوشم که صبح آمد
و تو باورم شدی باز
چه قشنگ شد که حالا
لبِ شاخسار مایی

@adelehz
صبحت بخیر
هر کجای جهان که هستی به سمت خورشید برگرد و لبخند بزن
دنیا دوربین عکاسی بزرگی ست که دائما در حال عکس گرفتن از توست
اجازه نده حتی یکی از عکسهایت هم بدون لبخند باشد .
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هر زنی درون خود هیولایی دارد که در سایه ها در کمین است
کار زن و نجاتش در دوست داشتن دنیاست،
که از دوست داشتن خود شروع میشود.

📕 ژرفای زن بودن
✍🏻 مورین مورداک
@adelehz
من با تو شوخی دارم؟
@adelehz
روزهای سخت میگذره
فقط یادتون باشه
دفعه ی بعدی که با خیال آسوده با آدمهایی که دوسشون دارید نشستید پای چنین بساطی فقط بگید الهی شکر
@adelehz
در زندگی هر آدمی اتفاقاتی ست که باور کردنشان سخت ست.برای خود آن شخص یا حتی کسانی که اورا می شناسند
ما میدانیم که تمام انتخاب هایمان درست نیست ما اشتباهات زیادی یا حتی انتخاب های اشتباه زیادی را در زندگی تجربه میکنیم
البته که بزرگترین شجاعت پذیرفتن این ست که بله اشتباه کردم اما چگونه میتوان با یک اشتباه کنار آمد؟
اگر بخواهم از خودم بپرسم پاسخ میدهم که هربار اشتباه مرا پخته تر کرد .
شاید از جمله آدمهایی باشم که از اشتباهاتم ناراحت نباشم وانها را یک موهبت برای کمال بدانم .البته این به آن معنی نیست که مثل ابله ها اجازه خواهم داد دوباره اشتباه کنم اما اینکه بخاطر یک اشتباه عزا بگیرم،نه واقعا آنچنان آدمی نیستم.
در واقع هر انتخاب اشتباه چشم شمارا به دنیای واقعی پیرامون تان بازتر میکند شما با دیدی بازتر به واقعیت ها می نگرید و یاد می گیرید که با هر اشتباه از کودکی قدمی دورتر شوید.
البته این را هم بدانیم که تا همیشه نمیشود آزمون و خطا کرد فرصت کوتاه ست اما اگر چیزی از دست در رفت
رفت و دیگر لازم نیست عذابش را کشید
زندگی راز کوچکی دارد و تو اگر صاحب راز زندگی شوی میتوانی مهارش کنی
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
دوبار
سه بار
شاید هم ده بار به تو بگویم کارت درست نیست .
بعد از آن سکوت میکنم
رها میکنم تورا به حال خودت
هیچی از من نمی شنوی
یک روز برمیگردی در حالی که شادی
لبخند میزنم .
میگویی خوبی؟
می پرسم شما؟
بله،من از یک جایی به بعد گلایه نمیکنم
فراموشت میکنم
به همین راحتی...
#عادله_زمانی
@adelehz
شب و عاقبت به خیر
@adelehz
جهان پر از اتفاقات جدید ست .پر از آدمهایی که ندیده ای شان پر از روزهایی که منتظرشانی و بالاخره به تو خواهند رسید .
جهان همین چند روز تلخ و گریه های نیمه شبی ات نیست .خلاصه شده در چهار نفر آدم بدی که دیدی نیست .
شبهای دنیا نورانی تر از شبهای تاریکی ست که بسر آوردی
میخواهم بدانی هیچ گریه ای ماندنی نیست هیچ بغضی همیشه لای گلویت رسوب کرده باقی نمی ماند.هیچ فریادی تا ابد در گلویت نمی شکند‌.
میخواهم بدانی روز گلهای مریم خوشبو هم در زندگیت خواهد دمید.
روزهایی که از صبح تا شبش گوشه ی قلبت یک نوازنده ی دوره گرد سنتور و دوتار بزند.و کسی در قله ی قلبت برقصد و برقصد و برقصد ..
جانِ من منتظر باش
روز عطر گل مریم دیر یا زود در زندگیت خواهد دمید .
هیچ کدام از گریه هایت ابدی نخواهد ماند...
#عادله_زمانی

@adelehz
امسال
در سیزده بدر
خونه بمونیم ‌
واقعا الان شرایطی نیست که بیرون رفت
اجازه بدیم طبیعت نفسی بکشه شاید خدا رحمی کرد و این بیماری کذایی دست از سر ما برداشت
@adelehz