دلتنگ خواندنت هستم
مثل اولین رمان عاشقانه ای که آدم در نوجوانی میخواند .با همان شوق و ذوق بکر و دست نخورده با همان باور شیشه ای و شفاف به عشق و دوست داشتن
کجایی کتاب عاشقانه ی روزهای دور؟!
#عادله_زمانی
@adelehz
مثل اولین رمان عاشقانه ای که آدم در نوجوانی میخواند .با همان شوق و ذوق بکر و دست نخورده با همان باور شیشه ای و شفاف به عشق و دوست داشتن
کجایی کتاب عاشقانه ی روزهای دور؟!
#عادله_زمانی
@adelehz
بی توجه به اتفاقات پیرامون در حال جوانه زدن هستند ...
عکس سپیده صابری
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
عکس سپیده صابری
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
میخواستم خطها بنویسم
اما دیدممجالش نیست
فقط میگم که سالی که گذشت مارا خسته کرد
وسالی که پیش روست پرست از ناشناخته ها
پس سال قبل را رها کرده و به سال آینده امید می بندیم ..
خدایا مارا رها مکن
و مارا فراموش نکن
همین
سال نو مبارک
با احترام و عشق
#عادله_زمانی
@adelehz
اما دیدممجالش نیست
فقط میگم که سالی که گذشت مارا خسته کرد
وسالی که پیش روست پرست از ناشناخته ها
پس سال قبل را رها کرده و به سال آینده امید می بندیم ..
خدایا مارا رها مکن
و مارا فراموش نکن
همین
سال نو مبارک
با احترام و عشق
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
🙄😁 @adelehz
یه دوست آذری زبان داشتم
اهل تبریز
هر وقت حرف میزد با لذت به لهجه اش گوش میدادم
صدای خنده هاش هنوز تو گوشمه
شب سال نو یهو یادش افتادم
هرجا هستی رفیق نونت گرم و آبت سرد❤️
@adelehz
اهل تبریز
هر وقت حرف میزد با لذت به لهجه اش گوش میدادم
صدای خنده هاش هنوز تو گوشمه
شب سال نو یهو یادش افتادم
هرجا هستی رفیق نونت گرم و آبت سرد❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
زندگی همین هوای حیرت است
آن جوانه ای که چشم بسته،
بی قرارِ فرصت است
یک اشاره
زندگی همین تبسم طبیعت است...🌱
پ.ن. پامچال رنگی های بالکن خونه ما،کاهوهای تازه جوانه زده مون😗، مَش های نوبرانه و جوانه های خوشگل سبزه عید، درخت پرشکوفه مون، نازگلای لب دیوار، شمارش معکوسِ بهارِ امسال ❤
مهسا از فرانسه
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
آن جوانه ای که چشم بسته،
بی قرارِ فرصت است
یک اشاره
زندگی همین تبسم طبیعت است...🌱
پ.ن. پامچال رنگی های بالکن خونه ما،کاهوهای تازه جوانه زده مون😗، مَش های نوبرانه و جوانه های خوشگل سبزه عید، درخت پرشکوفه مون، نازگلای لب دیوار، شمارش معکوسِ بهارِ امسال ❤
مهسا از فرانسه
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
شهر مزارشریف در شمال ولایت بلخ در شمال افغانستان امروزی هرساله شاهد هزاران هکتار دشت پوشیده شده از شقایق وحشی که به زبان محلی گل سرخ نامیده میشود،ست.
باآغاز رویش گلهای وحشی در این شهر جشنی به نام میله ی(meleh) گل سرخ آغاز میشود که طی آن مردمان شهر و روستاها به دشت های گل سرخ می روند و به برپایی ساز وآواز و خوشی برای آغاز این سال نوی خورشیدی میپردازند.
صدها سال پیش در زمان صدرات امیر علی شیرنوایی وزیر مشهور ومقتدر دولت تیموری در هرات ،دختری به نام عایشه می زیسته است .روایت ست که عایشه دختریکی از تجاران و افراد ثروتمند هرات بوده ست.روزی جوان فقیر و علم آموزی که دریکی از مدارس بزرگ آن زمان هرات مشغول به فراگیری علم بوده به نام ملا محمد از مسیری که عایشه و دوستانش در ان بودند میگذرد عایشه و ملامحمد با دیدن یکدیگر یک دل نه و صد دل عاشق هم میشوند و به یکدیگر دل می دهند.
آنها میدانند که پدر عایشه راضی به این وصلت نمیشود ..عایشه نذر میکند که اگر به ملامحمد برسد به مزارشریف سفر کند و مرقد علی بن ابی طالب (بنا به اعتقاد افغانان مرقد علی بن ابی طالب در شهر مزارشریف بلخ واقع ست )را زیارت کند ودر جشن گل سرخ به همراه ملا محمد اشتراک ورزد.
روزی عایشه همراه بادوستان ودیگر زنان در باغی از باغات آباد هرات نشسته بوده ست که به اصرار دخترکان با صدای خوبش اواز میخواند وبه نشان عشق ملامحمد میخواند که:
بیا که بریم به مزار ،ملامحمدجان
سیل گل لاله زار،وا وا دلبرجان
(سیل به معنای تماشا) ازقضا امیرعلی شیرنوایی وزیر اعظم بهمراه همراهان وملازمان از کنار آن باغ میگذرد وصدای عایشه به گوشش میرسد ..امیر سخت کنجکاو شده و به سراغ باغ میرود وپس از پرس وجوهای فراوان از اصل ماجرا اگاه میگردد.پس از اگاهی امیر او پدر عایشه را فرا میخواند و شخصا عایشه را برای جوانک فقیر اما عاشق خواستگاری میکند که البته پدر او نیز نمیتواند سخن وزیر اعظم را رد کند و موافقت میکند.
امیرعلی شیرنوایی هزینه ی عروسی آن دو را میپردازد خانه ای برایشان فراهم می آورد وشغلی منصبی به ملامحمد میدهد ..
درپایان روزی امیر به عایشه میگوید حالا زمان ادای نذرت فرارسیده ست و او و ملامحمد را همراه با کاروانی از هرات به مزارشریف می فرستد.
از ان زمان تا به امروز هرسال در آستانه ی بهار هزاران نفرازسرتاسر افغانستان به دشت گل سرخ می روند و این جشن را با اواز عایشه و آهنگ معروف بیا که بریم به مزار تجلیل میکنند .
تا بیاد داشته باشند که عشق واقعی هزاران فرسنگ راه غیر ممکن را آسان طی میکند وبه مقصد می رسد.
#عادله_زمانی
@adelehz
باآغاز رویش گلهای وحشی در این شهر جشنی به نام میله ی(meleh) گل سرخ آغاز میشود که طی آن مردمان شهر و روستاها به دشت های گل سرخ می روند و به برپایی ساز وآواز و خوشی برای آغاز این سال نوی خورشیدی میپردازند.
صدها سال پیش در زمان صدرات امیر علی شیرنوایی وزیر مشهور ومقتدر دولت تیموری در هرات ،دختری به نام عایشه می زیسته است .روایت ست که عایشه دختریکی از تجاران و افراد ثروتمند هرات بوده ست.روزی جوان فقیر و علم آموزی که دریکی از مدارس بزرگ آن زمان هرات مشغول به فراگیری علم بوده به نام ملا محمد از مسیری که عایشه و دوستانش در ان بودند میگذرد عایشه و ملامحمد با دیدن یکدیگر یک دل نه و صد دل عاشق هم میشوند و به یکدیگر دل می دهند.
آنها میدانند که پدر عایشه راضی به این وصلت نمیشود ..عایشه نذر میکند که اگر به ملامحمد برسد به مزارشریف سفر کند و مرقد علی بن ابی طالب (بنا به اعتقاد افغانان مرقد علی بن ابی طالب در شهر مزارشریف بلخ واقع ست )را زیارت کند ودر جشن گل سرخ به همراه ملا محمد اشتراک ورزد.
روزی عایشه همراه بادوستان ودیگر زنان در باغی از باغات آباد هرات نشسته بوده ست که به اصرار دخترکان با صدای خوبش اواز میخواند وبه نشان عشق ملامحمد میخواند که:
بیا که بریم به مزار ،ملامحمدجان
سیل گل لاله زار،وا وا دلبرجان
(سیل به معنای تماشا) ازقضا امیرعلی شیرنوایی وزیر اعظم بهمراه همراهان وملازمان از کنار آن باغ میگذرد وصدای عایشه به گوشش میرسد ..امیر سخت کنجکاو شده و به سراغ باغ میرود وپس از پرس وجوهای فراوان از اصل ماجرا اگاه میگردد.پس از اگاهی امیر او پدر عایشه را فرا میخواند و شخصا عایشه را برای جوانک فقیر اما عاشق خواستگاری میکند که البته پدر او نیز نمیتواند سخن وزیر اعظم را رد کند و موافقت میکند.
امیرعلی شیرنوایی هزینه ی عروسی آن دو را میپردازد خانه ای برایشان فراهم می آورد وشغلی منصبی به ملامحمد میدهد ..
درپایان روزی امیر به عایشه میگوید حالا زمان ادای نذرت فرارسیده ست و او و ملامحمد را همراه با کاروانی از هرات به مزارشریف می فرستد.
از ان زمان تا به امروز هرسال در آستانه ی بهار هزاران نفرازسرتاسر افغانستان به دشت گل سرخ می روند و این جشن را با اواز عایشه و آهنگ معروف بیا که بریم به مزار تجلیل میکنند .
تا بیاد داشته باشند که عشق واقعی هزاران فرسنگ راه غیر ممکن را آسان طی میکند وبه مقصد می رسد.
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
شهر مزارشریف در شمال ولایت بلخ در شمال افغانستان امروزی هرساله شاهد هزاران هکتار دشت پوشیده شده از شقایق وحشی که به زبان محلی گل سرخ نامیده میشود،ست. باآغاز رویش گلهای وحشی در این شهر جشنی به نام میله ی(meleh) گل سرخ آغاز میشود که طی آن مردمان شهر و روستاها…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
جان دگرم بخش که آن جان
که تو دادی
چندان ز غمت خاک به سر ریخت
که تن شد
مولانای جان
عکس از میترا
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
که تو دادی
چندان ز غمت خاک به سر ریخت
که تن شد
مولانای جان
عکس از میترا
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
الان دقیقا چه روزی و چه سالیه ؟ 🤔
سال ۹۸ که تموم شده
سال ۹۹ که ساعت ۷ صبحه
اسیر شدیم بقران
از کاف
@adelehz
سال ۹۸ که تموم شده
سال ۹۹ که ساعت ۷ صبحه
اسیر شدیم بقران
از کاف
@adelehz
بر ما گذشت نیک و بد، اما تو روزگار
فکری به حال خویش کن این روزگار نیست!
عماد خراسانی
عکس از آرزو
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
فکری به حال خویش کن این روزگار نیست!
عماد خراسانی
عکس از آرزو
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
میدانی جان من
عشق چیست؟
عشق همان بذر سیاه و کوچک و بی جانی ست
که در خاک دلم کاشته ای
و امروز گلی شده ست که عالم را مفتون رنگش میکند.
عشق چنین معجزه ای ست جانانم
#عادله_زمانی
عکس سپیده مسعودی
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
عشق چیست؟
عشق همان بذر سیاه و کوچک و بی جانی ست
که در خاک دلم کاشته ای
و امروز گلی شده ست که عالم را مفتون رنگش میکند.
عشق چنین معجزه ای ست جانانم
#عادله_زمانی
عکس سپیده مسعودی
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خدایا این بازی و تمومش کن 🤦♀و اجازه بده ما دوباره به شیرینی فروشی ها برگردیم
و بدون ترس جعبه های کیک و شیرینی و پر کنیم😅
@adelehz
و بدون ترس جعبه های کیک و شیرینی و پر کنیم😅
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
ولی هرجوری نگاه میکنی این پیامای کیلویی تبریک عید که یکی برای همه کپی پیست میشن، خیلی منحوس و بیمایه و روی اعصابن، حرفی و چیزی که برای خود آدم نباشه، ارزشی نداره واقعا
✍یک مماس
@adelehz
✍یک مماس
@adelehz
به خود پناهم ده
که در پناه تو آواز رازها جاری ست
و در کنار تو بوی بهار می اید
حمید مصدق
عکس از فاطمه
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
که در پناه تو آواز رازها جاری ست
و در کنار تو بوی بهار می اید
حمید مصدق
عکس از فاطمه
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz