"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
و خداوند وقتی گل را آفرید
یحتمل لبخند زد ...
#عادله_زمانی
🖼آزاده اکبرزاده
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
و تو خوب باش بی توجه به دیگران
خوبی نوری ست که در اتاق آیینه تابیده میشود هرکجای اتاق که ایستاده باشی
نور به تو برخواهد گشت .
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
غم مخور جانا در اين عالم
كه عالم هيچ نيست
نيست هستی جز دمی ناچيز
و آن دم هيچ نيست ...

ملك الشعرابهار
🌁پریسا راغیان

#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
در زندگی‌های‌مان باید زندگی دوگانه‌ای داشته باشیم و در قلب‌های‌مان خونی دوگانه، شادی همراه با رنج، خنده همراه با اندوه؛ مثل دو اسبی که به یک ارابه بسته شده‌اند و هریک دیوانه‌وار ارابه را به سوی خود می‌کشند.

کریستین بوبن
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تو این دو روز زندگی
چه چیزها که ما ندیدیم😑
@adelehz
موسیقی متن سریال پس از باران After the rain
@moozikestan_bot
@adelehz
کاش میشد برگردیم بە اون زمان کە با گریە و بغض خانوم کوچیک اشک میریختیم....

#شما_فرستادین
مرا عاشق آفریده اند
بر لبخندت
و خنده ات
که چون خورشیدی میان انبوهی از ابرهای سیاه می تابد ...و جهانم را روشن میکند.
#عادله_زمانی
لبخند دلربای دخترک افغان
@adelehz
گل کاغذی‌ ست شب بو ، که بهار و بو ندارد
حسین منزوی
🖼ستاره
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره

@adelehz
دیشب برای اولین بار و خیلی جدی به مرگ و پایان دنیا فکر کردم .
شاید اگر به مرگ فکر نمی کردم هرگز متوجه این جزئیات ریز زندگی ام نمی شدم...
به خانه ی دو طبقه ی کودکی ام،به همسایه شلوغ و پر بچه مان،به دختر نوجوانش فکر کردم .به بازی و دعوا با پسر عموهایم وقتی ۶ساله بودم .به درخت عناب مسیر مدرسه ابتدایی ام وقتی عناب هایش به زمین می ریخت
به عروسکی که پدرم از یکی از جنوبی ترین استان های ایران برایم خرید به محلات و باغهای گل و چشمه هایش به دیزی های که در خمین خوردم
به آن انگشتر طلای طرح گل بچگانه ای که مادرم برایم از بازار محلات خرید ..
به جورابهای بلند توری
به اول دبستان به کیف نارنجی سال اولم
به خوراکی هایی که مادرم بزور میچپاند توی کیفم و با همه تقسیمش میکردم
به دفتر مشقی که پر بود از صدآفرین
به اولین باری که ناظم تنبیه ام کرد
به اولین اردوی مدرسه وقتی خواستم مادرم هم کنارم باشد
به آن سفر دور و دراز
به ترک همه چیز و همه کس
به روزهای گرم و سوزان و غم انگیز آن تابستان نفرت انگیز
به آن ۶ ماه عجیب که درونش ۶ سال بزرگتر شدم
به مدرسه ی جدید به درختان توت به غروب های تابستانی و چای پررنگ زیر درخت
به اولین رژ لبی که خریدم
به اولین باری که ناخن هایم را بلند کردم
به اولین وسوسه ی برداشتن ابروهای بهم پیوسته ...
به اولین اس ام اس که روی گوشی سامسونگم نقش انداخت..همان نامه ی زرد کوچک
به اولین عشق ...
اولین دلتنگی
به شاگرد اول شدن
کنکور
دانشگاه
اکیپ دوستان
دعواها و خنده های تریای دانشگاه
به فندوق جان که عاشق کلاسهایش بودم
به او با آن پلیور لیمویی خوش رنگ و روز اول دانشگاه
به من مستم و تو دیوانه مارا که برد خانه
به تریای اطراف زمین بازی دانشکده علوم تربیتی
به لواشک های تکه تکه شده
به گزهایی که از اتاق استاد بلند کردیم :)
به نفر اول دانشکده شدن با معدل بالای ۱۹
به فوت هم بازی کودکی ام در اوج جوانی
به گم کردن آدمها میان روزهایم
به درخت یاس توی کوچه ی اولین محل کارم
به اولین حقوق
به خانم عارفی و خنده های ساده اش که بعدها رنگ باخت
به گلهای شقایق خودرو کنار جاده
به آن گارد خرگوشی و صورتی گوشی
به دیدنش در یک غروب تابستانی به آن تی شرت سیاه و عطر تلخ
به دیپلماسی
به کار خستگی ناپذیر و بی نتیجه
به گریه هایم
به آن ماه رمضان جانکاهی که غصه امانم را برید
به بدو بدو
به سفر
به مادربزرگم و آرامش بعد از دارو
به ان‌جمعه ی تلخ
به تلاش دوباره
به دوباره گیج و مایوس شدن
به زمانی که تلاش کردم از یک نفر خودم را دور نگه دارم ،موفق نشدم و وقتی رنگ باخت و تغییر کرد فهمیدم اشتباه کردم و
به کسی امید بستم که نباید
به هزار چیزی که در زندگی دیدم و دیدم
دیشب به تمام این ها فکر کردم
اگر به مرگ فکر نمی کردم کی فرصت میشد تا تمام اینها و صد البته صدها جزئیات دیگر را جلوی چشمم بیاورم ؟
شاید به زودی نمیرم و دنیا هم به زودی تمام نشود اما آیا چیزی تغییر خواهد کرد ؟
هر آدم وقتی دفن میشود چه حجمی از خاطرات را با خود به خاک میبرد ..
شاید به خاطر همین زمین اینقدر سنگین ست...
#عادله_زمانی
@adelehz
من به چشمهای بی قرار تو
قول می دهم :
ریشه های ما به آب
شاخه های ما به آفتاب می رسد
ما دوباره سبز می شویم

قیصر امین پور
📷 دختر دریا
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
چه خوبه که هستید در این روزهای قحط عشق
قحط شادی و قحط دوستی ...
سپاسگزار حضورتونم❤️
@adelehz
Amirabbas Golab - Erfan ( امیر عباس گلاب - عرفان )
🎧@adelehz

قربان او که ‌نازی ندارد با من خیال بازی ندارد
قربان او که زیباترین ست قلبم کنارش رازی ندارد

شب زیبا
خوشا به حالِ گیاهان که عاشق نورند
و دست منبسط نور
روی شانه آنهاست

"سهراب سپهری"

🖼اعظم
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
افراد شاد عموما بخشنده‌تر، دلسوزتر و بلندنظرترند و نسبت به افراد غمگین، از کنترل بیشتری برخوردارند و تحملشان در مقابل ناامیدی بیشتر است. درحالیکه افراد غمگین، اغلب طرد شده، پرخاشگر، متخاصم و خود محورند.

اسکار وایلد می‌گوید:
"کسی که آدم خوبی است، همیشه شاد نیست، اما کسی که شاد است، همیشه خوب است."

گریچن رابین
@adelehz
نذر کردم گر از این غم به درآیم روزی

تا در میکده شادان و غزل خوان بروم


🌁بهار
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
یک روز خواهدامد که دیگرهیچ چیز مهم نیست.نه غصه فرداست ونه غم دیروز نه دلواپسی اگربشود،اگرنشودو نه دلهره اتفاقهای نیافتاده. ودقیقاازهمان روزاست که میتوان گفت مابلاخره یادگرفتیم زندگی کنیم.
#عادله_زمانی
‌‏ویروس کرونا آمد تا بفهماند؛
‌‏انسانِ مدرن عصر ماشینیسم، گمان‌ میکرد با قدرت متکی به علم خود میتواند سلطه گری کند و بر طبیعت فائق آید و بدون الله متعال ، عالم را بچرخاند. حالا چقدر انسانِ عصر تکنولوژی به ضعف خود پی‌می‌برد؟؟
آیا این انسان مغرور تصور میکرد که روزی یک موجود میکروسکوپی تمام زندگیش را زیر و رو کند؟؟
‌‏ویروس کرونا آمد تا بفهماند: « وَخُلِقَ الْإِنسَانُ ضَعِيفًا » انسان ضعیف آفریده شده است.
‌‏وحشت و ضعف جامعه بشری را ببینیم
و یا آن آیه ی قرآن بیفتیم که
‌‏« يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ »
‌‏ای انسان ، چه باعث شد که به خدای کریم بزرگوار خود مغرور گشتی......

@adelehz
مرا زشوق جناب بنفشه پر بکنید
برای نغمه سرایان بهار نزدیک است...

🌁طیبه
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz