"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
الهی به‌حرمت ذاتی که تو آنی
به‌حرمت صفاتی که چنانی
و به‌حرمت نامی که تو دانی
به‌فریاد رس که می‌توانی

پیرهرات
شب زیبا
@adelehz
دلخوش باش
به باریکه‌‌ی نوری که از بین چین‌های پرده،
روی تخت تابیده
به کتاب نیمه‌کاره‌ی روی میز...
به داغی فنجانت در هوای سرد
دلخوش باش؛
به دو صندلی که هنوز روبه‌رو‌ی هم‌اند
به تنظیم کردن زنگ ساعت برای صبح فردا...
به دفترچه‌ی کوچکی
که رویاهایت را نگه‌ میدارد!
که معنی همین ریزریز های ساده
شاید
"زندگی ادامه دارد" باشد...
مژده خردمندان
🏞تکتم
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
بهار که بیاید
گلی خواهم چید از همان هایی که زمستان گذشته بذرشان را کاشته بودم .
بر گیسوان خواهم آویخت
به دیدار دلم خواهم رفت و خواهم گفت
که مرا ببخش اگر مثل یک گل از تو مواظبت نکردم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
خوشبختی درونی است نه بیرونی،
از این رو به آن چه هستیم
بستگی دارد،
نه آن چه داریم.

🖼غلام نجاتی
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره

@adelehz
🔸۵ استان، طی ۲۴ ساعت گذشته «کرونا» نداشتند

🔹در استان‌های گلستان، کرمان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری طی ۲۴ ساعت گذشته آمار موارد جدید ابتلا به کرونا به صفر رسیده است.
🔹مردم این استان‌ها با رعایت خودقرنطینگی خانگی و توجه به مسائل بهداشتی توانستند طی ۲۴ گذشته زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنند./فارس


لطفا لطفا رعایت کنیم و در خانه بمانیم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
نترس
هرگز نترس قایقِ من!
موجی که غرق نکند
بالاترمان می‌برد

معین دهاز
#شما_فرستادین
@adelehz
من هرگز نمی گویم که در هیچ لحظه یی از این سفر دشوار ، گرفتار ناامیدی نباید شد . من می گویم:
به امید بازگردیم . قبل از آن که ناامیدی ، نابودمان کند ...

نادر ابراهیمی

🖼سامانتا
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
دستکش ها و ماسک های استفاده شده رو در معابر رها نکنید .
رفتگران گناهی ندارند
فهم این موضوع کار سختی نیست
@adelehz
تا توانی دفع غم از چهره ی غمناک کن
در جهان گریاندن آسان است، اشکی پاک کن
@adelehz
و خداوند وقتی گل را آفرید
یحتمل لبخند زد ...
#عادله_زمانی
🖼آزاده اکبرزاده
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
و تو خوب باش بی توجه به دیگران
خوبی نوری ست که در اتاق آیینه تابیده میشود هرکجای اتاق که ایستاده باشی
نور به تو برخواهد گشت .
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
غم مخور جانا در اين عالم
كه عالم هيچ نيست
نيست هستی جز دمی ناچيز
و آن دم هيچ نيست ...

ملك الشعرابهار
🌁پریسا راغیان

#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
در زندگی‌های‌مان باید زندگی دوگانه‌ای داشته باشیم و در قلب‌های‌مان خونی دوگانه، شادی همراه با رنج، خنده همراه با اندوه؛ مثل دو اسبی که به یک ارابه بسته شده‌اند و هریک دیوانه‌وار ارابه را به سوی خود می‌کشند.

کریستین بوبن
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تو این دو روز زندگی
چه چیزها که ما ندیدیم😑
@adelehz
موسیقی متن سریال پس از باران After the rain
@moozikestan_bot
@adelehz
کاش میشد برگردیم بە اون زمان کە با گریە و بغض خانوم کوچیک اشک میریختیم....

#شما_فرستادین
مرا عاشق آفریده اند
بر لبخندت
و خنده ات
که چون خورشیدی میان انبوهی از ابرهای سیاه می تابد ...و جهانم را روشن میکند.
#عادله_زمانی
لبخند دلربای دخترک افغان
@adelehz
گل کاغذی‌ ست شب بو ، که بهار و بو ندارد
حسین منزوی
🖼ستاره
#گل_من
#زندگی_ادامه_داره

@adelehz
دیشب برای اولین بار و خیلی جدی به مرگ و پایان دنیا فکر کردم .
شاید اگر به مرگ فکر نمی کردم هرگز متوجه این جزئیات ریز زندگی ام نمی شدم...
به خانه ی دو طبقه ی کودکی ام،به همسایه شلوغ و پر بچه مان،به دختر نوجوانش فکر کردم .به بازی و دعوا با پسر عموهایم وقتی ۶ساله بودم .به درخت عناب مسیر مدرسه ابتدایی ام وقتی عناب هایش به زمین می ریخت
به عروسکی که پدرم از یکی از جنوبی ترین استان های ایران برایم خرید به محلات و باغهای گل و چشمه هایش به دیزی های که در خمین خوردم
به آن انگشتر طلای طرح گل بچگانه ای که مادرم برایم از بازار محلات خرید ..
به جورابهای بلند توری
به اول دبستان به کیف نارنجی سال اولم
به خوراکی هایی که مادرم بزور میچپاند توی کیفم و با همه تقسیمش میکردم
به دفتر مشقی که پر بود از صدآفرین
به اولین باری که ناظم تنبیه ام کرد
به اولین اردوی مدرسه وقتی خواستم مادرم هم کنارم باشد
به آن سفر دور و دراز
به ترک همه چیز و همه کس
به روزهای گرم و سوزان و غم انگیز آن تابستان نفرت انگیز
به آن ۶ ماه عجیب که درونش ۶ سال بزرگتر شدم
به مدرسه ی جدید به درختان توت به غروب های تابستانی و چای پررنگ زیر درخت
به اولین رژ لبی که خریدم
به اولین باری که ناخن هایم را بلند کردم
به اولین وسوسه ی برداشتن ابروهای بهم پیوسته ...
به اولین اس ام اس که روی گوشی سامسونگم نقش انداخت..همان نامه ی زرد کوچک
به اولین عشق ...
اولین دلتنگی
به شاگرد اول شدن
کنکور
دانشگاه
اکیپ دوستان
دعواها و خنده های تریای دانشگاه
به فندوق جان که عاشق کلاسهایش بودم
به او با آن پلیور لیمویی خوش رنگ و روز اول دانشگاه
به من مستم و تو دیوانه مارا که برد خانه
به تریای اطراف زمین بازی دانشکده علوم تربیتی
به لواشک های تکه تکه شده
به گزهایی که از اتاق استاد بلند کردیم :)
به نفر اول دانشکده شدن با معدل بالای ۱۹
به فوت هم بازی کودکی ام در اوج جوانی
به گم کردن آدمها میان روزهایم
به درخت یاس توی کوچه ی اولین محل کارم
به اولین حقوق
به خانم عارفی و خنده های ساده اش که بعدها رنگ باخت
به گلهای شقایق خودرو کنار جاده
به آن گارد خرگوشی و صورتی گوشی
به دیدنش در یک غروب تابستانی به آن تی شرت سیاه و عطر تلخ
به دیپلماسی
به کار خستگی ناپذیر و بی نتیجه
به گریه هایم
به آن ماه رمضان جانکاهی که غصه امانم را برید
به بدو بدو
به سفر
به مادربزرگم و آرامش بعد از دارو
به ان‌جمعه ی تلخ
به تلاش دوباره
به دوباره گیج و مایوس شدن
به زمانی که تلاش کردم از یک نفر خودم را دور نگه دارم ،موفق نشدم و وقتی رنگ باخت و تغییر کرد فهمیدم اشتباه کردم و
به کسی امید بستم که نباید
به هزار چیزی که در زندگی دیدم و دیدم
دیشب به تمام این ها فکر کردم
اگر به مرگ فکر نمی کردم کی فرصت میشد تا تمام اینها و صد البته صدها جزئیات دیگر را جلوی چشمم بیاورم ؟
شاید به زودی نمیرم و دنیا هم به زودی تمام نشود اما آیا چیزی تغییر خواهد کرد ؟
هر آدم وقتی دفن میشود چه حجمی از خاطرات را با خود به خاک میبرد ..
شاید به خاطر همین زمین اینقدر سنگین ست...
#عادله_زمانی
@adelehz