🔘 شاید تا امروز دقت نکردهاید، ولی با کمی دقت میبینید:
▪مادر تو را به جهان تقدیم میکند و پدر تلاش میکند تا جهان را به تو تقدیم کند.
▫مادر به تو زندگی میدهد و پدر به تو میآموزد چگونه این زندگی را نگهداری و احیا کنی.
▪مادر تو را ۹ ماه با خود حمل میکند و پدر باقی عمرت بدون اینکه متوجه شوی، تو را حمل میکند.
▫مادر به وقت تولدت بر سرت فریاد میکشد و تو صدایش را نمیشنوی و پدر تا پخته شوی گاهی برای جلوگیری از سقوطت فریاد میکشد.
▪مادر گریه میکند وقتی بیمار میشوی و پدر بیمار میشود وقتی گریه میکنی.
▫مادر مطمئن میشود که گرسنه نیستی و پدر به تو یاد میدهد که گرسنه نمانی.
▪مادر تو را روی سینهاش نگه میدارد و پدر تو را تا پایان عمر به دوش میکشد.
▫مادر مسئولیت از دوش تو بر میدارد و پدر مسئولیت را در وجود تو میگارد.
▪مادر دلسوزانه تو را از سقوط نگه میدارد و پدر میآموزد بعد از سقوط بلند شوی.
▫مادر میآموزد چگونه روی پایت راه بروی و پدر یادت میدهد چگونه در راههای زندگی حرکت کنی.
▪مادر زیبایی دنیا را منعکس میکند و پدر واقعیتهای آن را به یادت میآورد.
▫مهر مادری را هنگام ولادت حس میکنی و مهر پدری را وقتی پدر شدی حس خواهی کرد.
▪مادر چشمه محبت است و پدر چاه حکمت.
🔲 برای همین، مادر با چیزی مقایسه نمیشود و پدر تکرار شدنی نیست.
@adelehz
▪مادر تو را به جهان تقدیم میکند و پدر تلاش میکند تا جهان را به تو تقدیم کند.
▫مادر به تو زندگی میدهد و پدر به تو میآموزد چگونه این زندگی را نگهداری و احیا کنی.
▪مادر تو را ۹ ماه با خود حمل میکند و پدر باقی عمرت بدون اینکه متوجه شوی، تو را حمل میکند.
▫مادر به وقت تولدت بر سرت فریاد میکشد و تو صدایش را نمیشنوی و پدر تا پخته شوی گاهی برای جلوگیری از سقوطت فریاد میکشد.
▪مادر گریه میکند وقتی بیمار میشوی و پدر بیمار میشود وقتی گریه میکنی.
▫مادر مطمئن میشود که گرسنه نیستی و پدر به تو یاد میدهد که گرسنه نمانی.
▪مادر تو را روی سینهاش نگه میدارد و پدر تو را تا پایان عمر به دوش میکشد.
▫مادر مسئولیت از دوش تو بر میدارد و پدر مسئولیت را در وجود تو میگارد.
▪مادر دلسوزانه تو را از سقوط نگه میدارد و پدر میآموزد بعد از سقوط بلند شوی.
▫مادر میآموزد چگونه روی پایت راه بروی و پدر یادت میدهد چگونه در راههای زندگی حرکت کنی.
▪مادر زیبایی دنیا را منعکس میکند و پدر واقعیتهای آن را به یادت میآورد.
▫مهر مادری را هنگام ولادت حس میکنی و مهر پدری را وقتی پدر شدی حس خواهی کرد.
▪مادر چشمه محبت است و پدر چاه حکمت.
🔲 برای همین، مادر با چیزی مقایسه نمیشود و پدر تکرار شدنی نیست.
@adelehz
Forwarded from #رادیوکال📻
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
یک روز که شاید نه زود باشد و نه هم خیلی دیر با خودم خواهم گفت که چه روزهایی را گذراندی و زنده ماندی .آفرین...
گاهی به گذشته فکر میکنم و روزهایی که گمان میکردم از آنها زنده بیرون نمی آیم حتی فکر میکردم هرگز فراموششان نمیکنم ..اما فراموش شد نمیگویم کلا فراموش شد اما جایشان در قلبم حالا دیگر درد نمیکند .
روزی که روی کاناپه چرمی اتاقم از شدت گریه بخاطر موضوعی به خواب رفته بودم هرگز گمان نمیکردم روزی بهمان کاناپه نگاه کنم حتی بدون یک بغض ساده ...
به خودم میگویم سخت نگیر هیچکس از این زندگی زنده بیرون نرفته ست .
چند روزی ست تلاش میکنم ذهنم را از بند وابستگی به چیزی رها کنم واقعا نمیدانم چقدر موفق خواهم بود اما تمام امیدم این ست که بتوانم از این بند مسخره انتظار رها شوم
و شاید ان زمان بتوانم آغازی نو را رقم بزنم
وشاید آن زمان خدا در من صلاحیت شروعی نو را بیابد ...
بیایید بندهای کهنه وابستگی های بی نتیجه را رها کنیم...
#عادله_زمانی
@adelehz
گاهی به گذشته فکر میکنم و روزهایی که گمان میکردم از آنها زنده بیرون نمی آیم حتی فکر میکردم هرگز فراموششان نمیکنم ..اما فراموش شد نمیگویم کلا فراموش شد اما جایشان در قلبم حالا دیگر درد نمیکند .
روزی که روی کاناپه چرمی اتاقم از شدت گریه بخاطر موضوعی به خواب رفته بودم هرگز گمان نمیکردم روزی بهمان کاناپه نگاه کنم حتی بدون یک بغض ساده ...
به خودم میگویم سخت نگیر هیچکس از این زندگی زنده بیرون نرفته ست .
چند روزی ست تلاش میکنم ذهنم را از بند وابستگی به چیزی رها کنم واقعا نمیدانم چقدر موفق خواهم بود اما تمام امیدم این ست که بتوانم از این بند مسخره انتظار رها شوم
و شاید ان زمان بتوانم آغازی نو را رقم بزنم
وشاید آن زمان خدا در من صلاحیت شروعی نو را بیابد ...
بیایید بندهای کهنه وابستگی های بی نتیجه را رها کنیم...
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
مرتضی پاشایی – مرتضی پاشایی-گل بیتا
این آهنگ و خیلی دوست دارم من و میبره تو یه خیابون خلوت وسط ابان
سال قبل کنکور
چکمه های سیاهی که تازه خریده بودم و پالتوی سیاهی که یکی از بهترین هدیه های زندگیم بود
پاها موبا چکمه های سیاه قشنگم با دقت روی برگهای زرد و خیس روی زمین می گذاشتم
این آهنگ و می شنیدم و فردا ها رو تصور میکردم ...
یاد روزهایی که گذشت بخیر...
@adelehz
سال قبل کنکور
چکمه های سیاهی که تازه خریده بودم و پالتوی سیاهی که یکی از بهترین هدیه های زندگیم بود
پاها موبا چکمه های سیاه قشنگم با دقت روی برگهای زرد و خیس روی زمین می گذاشتم
این آهنگ و می شنیدم و فردا ها رو تصور میکردم ...
یاد روزهایی که گذشت بخیر...
@adelehz
وقتی پدری می میرد
مثل این ست که خانه ای فرو می ریزد
درختی از کمر قطع میشود
و دریایی دل به طوفان می سپارد
کاش میشد قانونی وضع کرد که در آن هیچ پدری دست کودکش را رها نکند و نرود...
و یادت نرود که همه ی آدمها برای پدرشان همیشه کودک باقی می مانند...
#عادله_زمانی
تقدیم به پدران خوب آسمانی...
روز پدر مبارک
@adelehz
مثل این ست که خانه ای فرو می ریزد
درختی از کمر قطع میشود
و دریایی دل به طوفان می سپارد
کاش میشد قانونی وضع کرد که در آن هیچ پدری دست کودکش را رها نکند و نرود...
و یادت نرود که همه ی آدمها برای پدرشان همیشه کودک باقی می مانند...
#عادله_زمانی
تقدیم به پدران خوب آسمانی...
روز پدر مبارک
@adelehz
بارها از من سوال شده که چرا اسم کانال
زنی که گم کردم
هست .
و این هم پاسخ این سوال از زبان یکی از اعضای خوب کانال ❤️
@adelehz
زنی که گم کردم
هست .
و این هم پاسخ این سوال از زبان یکی از اعضای خوب کانال ❤️
@adelehz
گفتی که : چو خورشید زنم سوی تو پر
چون ماه شبی میکشم از پنجره سر
اندوه، که خورشید شدی تنگ غروب
افسوس ،که مهتاب شدی وقت سحر
فریدون مشیری
عکس از هیله سعید
غروب کابل ❤️
@adelehz
چون ماه شبی میکشم از پنجره سر
اندوه، که خورشید شدی تنگ غروب
افسوس ،که مهتاب شدی وقت سحر
فریدون مشیری
عکس از هیله سعید
غروب کابل ❤️
@adelehz
والله اینی که من میبینم اسفند نیست..
پارسال این موقع ها تو کوچه که میرفتم یه خانمی داشت پنجره های خونه رو تمیز میکرد بلند گفتم خسته نباشید
شنید و لپش گل انداخت و برام دست تکون داد بدون اینکه هم و بشناسیم
اون یعنی نیمه ی اسفند
خرید سال نویی،سبزه ای سمنویی ماهی قرمز باله داری چیزی 😔
بوی شیرینی خونگی ها تو ساختمون ...
سبزه ها
امسال کلا اسفند اصلا شبیه اسفند نیست
میدونم سخته
بعد یک سال انتظار ولی بازم خداروشکر
بالاخره همیشه سختی نمی مونه
امیدمون به خودشه...
چه میتوان کرد
#عادله_زمانی
@adelehz
پارسال این موقع ها تو کوچه که میرفتم یه خانمی داشت پنجره های خونه رو تمیز میکرد بلند گفتم خسته نباشید
شنید و لپش گل انداخت و برام دست تکون داد بدون اینکه هم و بشناسیم
اون یعنی نیمه ی اسفند
خرید سال نویی،سبزه ای سمنویی ماهی قرمز باله داری چیزی 😔
بوی شیرینی خونگی ها تو ساختمون ...
سبزه ها
امسال کلا اسفند اصلا شبیه اسفند نیست
میدونم سخته
بعد یک سال انتظار ولی بازم خداروشکر
بالاخره همیشه سختی نمی مونه
امیدمون به خودشه...
چه میتوان کرد
#عادله_زمانی
@adelehz
Che Sali Beshe Emsal
Moien
این و گوش بدید دلتون باز بشه
امیدتون به خدا باشه ...خدا بزرگه
انرژی های منفی و دور کنید
چنین نماند و چنین هم نخواهد ماند.
@adelehz
امیدتون به خدا باشه ...خدا بزرگه
انرژی های منفی و دور کنید
چنین نماند و چنین هم نخواهد ماند.
@adelehz
شببخیر ای روشَنای خَلوتو تَنهائیام...
مَهفروغِ آسمانِ شامخِ رویائیام...
خوشنشسته خوابِ نازآلوده با مَستانِگی
بَر خُمارِ چشمِتو در نَشئهی لالائیام...
محمد بزاز
شب بخیر
@adelehz
مَهفروغِ آسمانِ شامخِ رویائیام...
خوشنشسته خوابِ نازآلوده با مَستانِگی
بَر خُمارِ چشمِتو در نَشئهی لالائیام...
محمد بزاز
شب بخیر
@adelehz
من خیالاتی شدم یا تو صدایم می کنی؟!
هر سوالی میکنم،باچشم حاشامیکنی!!..
یا صدایم کرده ای از پشت قاب صبحگاه؟
یا تبسم کرده ای همچون نسیمی در نگاه..
صبح ها میآیی و جان میشود، جانی دگر
میروی، می مآنم از، تاثیر سوزانی دگر
@adelehz
هر سوالی میکنم،باچشم حاشامیکنی!!..
یا صدایم کرده ای از پشت قاب صبحگاه؟
یا تبسم کرده ای همچون نسیمی در نگاه..
صبح ها میآیی و جان میشود، جانی دگر
میروی، می مآنم از، تاثیر سوزانی دگر
@adelehz
-اگر تمام عمر؛
جوراب ابریشمی بپوشم
فکر نکنم اثر جای زخمی
که روی قلبم است محو شود …
📕 بابا لنگ دراز
✍🏻جین وبستر
@adelehz
جوراب ابریشمی بپوشم
فکر نکنم اثر جای زخمی
که روی قلبم است محو شود …
📕 بابا لنگ دراز
✍🏻جین وبستر
@adelehz
❗️الکل خوراکی منجر به پیشگیری از کرونا نمیشود / افزایش مسمویت با الکل خوراکی!
🔹یکی از اساتید سم شناسی بیمارستان لقمان: متاسفانه مسمومیت با متانول در چند روز اخیر زیاد شده است. حداقل ۱۰-۱۱ کیس در حال حاضر در بخشها و آی سی یو داریم. با بیماران صحبت کردم اظهار می کنند برای جلوگیری از عفونت کرونا، الکل مصرف میکنند!
🚨 به مردم اطلاع رسانی شود که الکل خوراکی منجر به پیشگیری از کرونا نمیشود.
🚨مرکز بهداشت و سلامت کشور
پ.ن دوستان متاسفانه آمار مسمومیت با الکل های صنعتی خیلی بالا رفته لطفا و لطفا دقت کنید
بخاطر فرار از کرونا با الکل مسموم نشید
از چاله در بیایم بیفتیم تو چاه😑
@adelehz
🔹یکی از اساتید سم شناسی بیمارستان لقمان: متاسفانه مسمومیت با متانول در چند روز اخیر زیاد شده است. حداقل ۱۰-۱۱ کیس در حال حاضر در بخشها و آی سی یو داریم. با بیماران صحبت کردم اظهار می کنند برای جلوگیری از عفونت کرونا، الکل مصرف میکنند!
🚨 به مردم اطلاع رسانی شود که الکل خوراکی منجر به پیشگیری از کرونا نمیشود.
🚨مرکز بهداشت و سلامت کشور
پ.ن دوستان متاسفانه آمار مسمومیت با الکل های صنعتی خیلی بالا رفته لطفا و لطفا دقت کنید
بخاطر فرار از کرونا با الکل مسموم نشید
از چاله در بیایم بیفتیم تو چاه😑
@adelehz