و خورشید از گوشه سمت راست صورتت
وقتی چشم می گشایی
طلوع میکند.
قرن هاست خورشید طلوع میکند
اما من تازه فهمیدم که خورشید در جهان من وقتی به اشراق برمیگردد
که تو چشم بگشایی
خورشید من
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتی چشم می گشایی
طلوع میکند.
قرن هاست خورشید طلوع میکند
اما من تازه فهمیدم که خورشید در جهان من وقتی به اشراق برمیگردد
که تو چشم بگشایی
خورشید من
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
زن اگر دوستت داشته باشد،
می تواند برای پاسخ به دعوت تو برای نوشیدن قهوه، از پاریس به دمشق بیاید؛
و اگر قلبش را به روی تو ببندد،
خسته تر از آن است که یک حبه قند با تو بخورد!
نزار قبانی
@adelehz
زن اگر دوستت داشته باشد،
می تواند برای پاسخ به دعوت تو برای نوشیدن قهوه، از پاریس به دمشق بیاید؛
و اگر قلبش را به روی تو ببندد،
خسته تر از آن است که یک حبه قند با تو بخورد!
نزار قبانی
@adelehz
🔸یک قرار ملی: "عید ما، بعد از شکست کرونا"
🔹چند روز دیگر عید نوروز از راه می رسد و ایران، هنوز درگیر بیماری فراگیر و مرگبار کروناست. نگرانی جدی این است که بخشی از مردم در روزهای عید قرنطینه خانگی را رعایت نکنند و به دید و بازدید بروند و ناگهان با انفجار اتمی کرونا مواجه شویم؛ آنگاه دیگر حتی امکانات پزشکی کشور نیز جوابگو نخواهد شد و آخرین نوروز قرن جای، به یک فاجعه انسانی تبدیل می شود.
🔹پیشنهاد می کنیم این عید را از طریق تلفن و اینترنت با همدیگر در تماس باشیم و به دیدار کسانی که دوست شان داریم نرویم تا آنها را در معرض ویروس کرونا قرار ندهیم. بدانیم که این عید بر خلاف همه هزاره های گذشته، دوست داشتن در ندیدن است و عید دیدنی یک ظلم بزرگ.
🔹"عید ما بعد از شکست کرونا" ؛ این را شعار خود قرار دهیم و یک قرار ملی بگذاریم که عید امسال را موکول کنیم به زمانی که ویروس کرونا در کشور از بین رفته است.
🔹امسال در روزهای عید، دور هم بودن در خانه را تجربه می کنیم و "حول حالنا الی احسن الحال" را به نیت ریشه کنی بیماری کرونا و بهبود حال همه مبتلایان زمزمه کنیم.
#در_خانه_بمانیم
@adelehz
🔹چند روز دیگر عید نوروز از راه می رسد و ایران، هنوز درگیر بیماری فراگیر و مرگبار کروناست. نگرانی جدی این است که بخشی از مردم در روزهای عید قرنطینه خانگی را رعایت نکنند و به دید و بازدید بروند و ناگهان با انفجار اتمی کرونا مواجه شویم؛ آنگاه دیگر حتی امکانات پزشکی کشور نیز جوابگو نخواهد شد و آخرین نوروز قرن جای، به یک فاجعه انسانی تبدیل می شود.
🔹پیشنهاد می کنیم این عید را از طریق تلفن و اینترنت با همدیگر در تماس باشیم و به دیدار کسانی که دوست شان داریم نرویم تا آنها را در معرض ویروس کرونا قرار ندهیم. بدانیم که این عید بر خلاف همه هزاره های گذشته، دوست داشتن در ندیدن است و عید دیدنی یک ظلم بزرگ.
🔹"عید ما بعد از شکست کرونا" ؛ این را شعار خود قرار دهیم و یک قرار ملی بگذاریم که عید امسال را موکول کنیم به زمانی که ویروس کرونا در کشور از بین رفته است.
🔹امسال در روزهای عید، دور هم بودن در خانه را تجربه می کنیم و "حول حالنا الی احسن الحال" را به نیت ریشه کنی بیماری کرونا و بهبود حال همه مبتلایان زمزمه کنیم.
#در_خانه_بمانیم
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
و ما حتی یک استکان چای هم با هم ننوشیدیم...
@adelehz
@adelehz
برای یک زن بعضی چیزها از مرگ هم سخت ترست ولی وقتی زمانش برسد آن زن مجبور ست به انجام دادنش
بعضی چیزها مثل جنگیدن،مثل دل کندن مثل باور کردن اینکه تمام دوستت دارم هایی که شنیده عمرشان به سر رسیده ست..
#عادله_زمانی
@adelehz
بعضی چیزها مثل جنگیدن،مثل دل کندن مثل باور کردن اینکه تمام دوستت دارم هایی که شنیده عمرشان به سر رسیده ست..
#عادله_زمانی
@adelehz
وقتی بچه بودم یکی از بزرگترین دلخوشی های روزانه ام رسیدن پدرم از کار به خانه بود .
خانه ی ما یک آپارتمان دوطبقه بود در طبقه ی دوم زندگی میکردیم .مادرم از آن دسته مادرهایی بود که اجازه نمیدهند بچه ها توی کوچه بگردند بنابراین بعدازظهر که دلم برای پدرم تنگ میشد یک صندلی کوچک زیر پنجره ی اتاق رو به کوچه می گذاشت و مرا هم رویش می نشاند تا چشمم به کوچه باشد و منتظر پدرم بنشینم.
راستش بعد از سالها هنوزهم آن انتظار شیرین ترین انتظار عمرم بود...
وقتی به خانه می رسید انگار دنیا مال من میشد پاهای پدرم را محکم بغل میکردم و از پایین نگاهش میکردم انگار داشتم از دامنه به به قله ی یک کوه سرافراز نگاه میکردم.
پدرم ،کوه سرافراز زندگی من ست .
هرسال که میگذرد کوه زندگی ام محکمتر میشود در زندگی من
پدر ،واژه غریبی ست راستش باباها مثل مادرها نیستند .مادرها وقتی عصبی میشوند طاقت نمی آوردند دلشان پاک ست ولی خوب هم بلدند در وقتی که لازم ست پوستت را قلفتی بکنند :)
اما پدرها خدای سکوتند حتی وقتی میدانی خبطی کردی که از تو ناراحت ست چنان در سکوت مردانه اش غرق ست که با هربار رفتن و امدن از کنارش هم دلت می لرزد
شاید بخاطر همین ست که ما همیشه در حال کل کل با مادرها هستیم ولی با یک تشر پدرانه کاسه ی اشکمان لبریز میشود :)
پدر
تکیه گاه ست ،همیشه وقتی به مشکل برمیخوری قبل از هرچیزی برای کمک به او فکر میکنی ...
به پدرم میگویم حتما کمکم میکند...
پدر
آخرین سنگرست،وقتی از تمام دنیا خوردی میتوانی به او امید داشته باشی که حمایتت کند .
پدرانمان همیشه همراه مان نخواهند ماند این غم بزرگی ست
بنظرم بزرگترین غصه دنیا این ست که میدانی روزی پدر و مادرت ترکت میکنند ....
ولی هربار که به چهره شان نگاه میکنیم باید باور کنیم که حضورشان منتی ست که خدا بر سر این بنده ی کوچکش گذارده ست..
روز پدر مبارک
بر پدران مهربانی که این روزها بیشتر از هر وقت دیگر زیر بار آسایش خانواده کمرشان خم شده ست.
بر پدرانی که بدون حرف همیشه غصه ی پر و خالی بودن یخچال خانه را خوردند.
بر پدرانی که فکر شهریه ی دانشگاه بچه ها خواب از چشمشان ربود
روز پدر مبارک
بر پدری که دستش خالی بود اما آرزو داشت بهترین جهیزیه را برای دخترش بچیند
بر تمام پدرانی که این روزها سکوتشان بیشتر شده ست ...
روز پدر بر پدران آسمانی آنها که نیستند اما هنوز چشمانشان بروی آینده ی فرزندانشان باز مانده ست مبارک...
پدر حتی اگر روی زمین نباشد برای فرزندش دلتنگ ست
برای انموجود کوچکی که هرچقدر بزرگ باشد بازهم به بابا نیاز دارد...
روز پدر مبارک
#عادله_زمانی
@adelehz
خانه ی ما یک آپارتمان دوطبقه بود در طبقه ی دوم زندگی میکردیم .مادرم از آن دسته مادرهایی بود که اجازه نمیدهند بچه ها توی کوچه بگردند بنابراین بعدازظهر که دلم برای پدرم تنگ میشد یک صندلی کوچک زیر پنجره ی اتاق رو به کوچه می گذاشت و مرا هم رویش می نشاند تا چشمم به کوچه باشد و منتظر پدرم بنشینم.
راستش بعد از سالها هنوزهم آن انتظار شیرین ترین انتظار عمرم بود...
وقتی به خانه می رسید انگار دنیا مال من میشد پاهای پدرم را محکم بغل میکردم و از پایین نگاهش میکردم انگار داشتم از دامنه به به قله ی یک کوه سرافراز نگاه میکردم.
پدرم ،کوه سرافراز زندگی من ست .
هرسال که میگذرد کوه زندگی ام محکمتر میشود در زندگی من
پدر ،واژه غریبی ست راستش باباها مثل مادرها نیستند .مادرها وقتی عصبی میشوند طاقت نمی آوردند دلشان پاک ست ولی خوب هم بلدند در وقتی که لازم ست پوستت را قلفتی بکنند :)
اما پدرها خدای سکوتند حتی وقتی میدانی خبطی کردی که از تو ناراحت ست چنان در سکوت مردانه اش غرق ست که با هربار رفتن و امدن از کنارش هم دلت می لرزد
شاید بخاطر همین ست که ما همیشه در حال کل کل با مادرها هستیم ولی با یک تشر پدرانه کاسه ی اشکمان لبریز میشود :)
پدر
تکیه گاه ست ،همیشه وقتی به مشکل برمیخوری قبل از هرچیزی برای کمک به او فکر میکنی ...
به پدرم میگویم حتما کمکم میکند...
پدر
آخرین سنگرست،وقتی از تمام دنیا خوردی میتوانی به او امید داشته باشی که حمایتت کند .
پدرانمان همیشه همراه مان نخواهند ماند این غم بزرگی ست
بنظرم بزرگترین غصه دنیا این ست که میدانی روزی پدر و مادرت ترکت میکنند ....
ولی هربار که به چهره شان نگاه میکنیم باید باور کنیم که حضورشان منتی ست که خدا بر سر این بنده ی کوچکش گذارده ست..
روز پدر مبارک
بر پدران مهربانی که این روزها بیشتر از هر وقت دیگر زیر بار آسایش خانواده کمرشان خم شده ست.
بر پدرانی که بدون حرف همیشه غصه ی پر و خالی بودن یخچال خانه را خوردند.
بر پدرانی که فکر شهریه ی دانشگاه بچه ها خواب از چشمشان ربود
روز پدر مبارک
بر پدری که دستش خالی بود اما آرزو داشت بهترین جهیزیه را برای دخترش بچیند
بر تمام پدرانی که این روزها سکوتشان بیشتر شده ست ...
روز پدر بر پدران آسمانی آنها که نیستند اما هنوز چشمانشان بروی آینده ی فرزندانشان باز مانده ست مبارک...
پدر حتی اگر روی زمین نباشد برای فرزندش دلتنگ ست
برای انموجود کوچکی که هرچقدر بزرگ باشد بازهم به بابا نیاز دارد...
روز پدر مبارک
#عادله_زمانی
@adelehz
🔘 شاید تا امروز دقت نکردهاید، ولی با کمی دقت میبینید:
▪مادر تو را به جهان تقدیم میکند و پدر تلاش میکند تا جهان را به تو تقدیم کند.
▫مادر به تو زندگی میدهد و پدر به تو میآموزد چگونه این زندگی را نگهداری و احیا کنی.
▪مادر تو را ۹ ماه با خود حمل میکند و پدر باقی عمرت بدون اینکه متوجه شوی، تو را حمل میکند.
▫مادر به وقت تولدت بر سرت فریاد میکشد و تو صدایش را نمیشنوی و پدر تا پخته شوی گاهی برای جلوگیری از سقوطت فریاد میکشد.
▪مادر گریه میکند وقتی بیمار میشوی و پدر بیمار میشود وقتی گریه میکنی.
▫مادر مطمئن میشود که گرسنه نیستی و پدر به تو یاد میدهد که گرسنه نمانی.
▪مادر تو را روی سینهاش نگه میدارد و پدر تو را تا پایان عمر به دوش میکشد.
▫مادر مسئولیت از دوش تو بر میدارد و پدر مسئولیت را در وجود تو میگارد.
▪مادر دلسوزانه تو را از سقوط نگه میدارد و پدر میآموزد بعد از سقوط بلند شوی.
▫مادر میآموزد چگونه روی پایت راه بروی و پدر یادت میدهد چگونه در راههای زندگی حرکت کنی.
▪مادر زیبایی دنیا را منعکس میکند و پدر واقعیتهای آن را به یادت میآورد.
▫مهر مادری را هنگام ولادت حس میکنی و مهر پدری را وقتی پدر شدی حس خواهی کرد.
▪مادر چشمه محبت است و پدر چاه حکمت.
🔲 برای همین، مادر با چیزی مقایسه نمیشود و پدر تکرار شدنی نیست.
@adelehz
▪مادر تو را به جهان تقدیم میکند و پدر تلاش میکند تا جهان را به تو تقدیم کند.
▫مادر به تو زندگی میدهد و پدر به تو میآموزد چگونه این زندگی را نگهداری و احیا کنی.
▪مادر تو را ۹ ماه با خود حمل میکند و پدر باقی عمرت بدون اینکه متوجه شوی، تو را حمل میکند.
▫مادر به وقت تولدت بر سرت فریاد میکشد و تو صدایش را نمیشنوی و پدر تا پخته شوی گاهی برای جلوگیری از سقوطت فریاد میکشد.
▪مادر گریه میکند وقتی بیمار میشوی و پدر بیمار میشود وقتی گریه میکنی.
▫مادر مطمئن میشود که گرسنه نیستی و پدر به تو یاد میدهد که گرسنه نمانی.
▪مادر تو را روی سینهاش نگه میدارد و پدر تو را تا پایان عمر به دوش میکشد.
▫مادر مسئولیت از دوش تو بر میدارد و پدر مسئولیت را در وجود تو میگارد.
▪مادر دلسوزانه تو را از سقوط نگه میدارد و پدر میآموزد بعد از سقوط بلند شوی.
▫مادر میآموزد چگونه روی پایت راه بروی و پدر یادت میدهد چگونه در راههای زندگی حرکت کنی.
▪مادر زیبایی دنیا را منعکس میکند و پدر واقعیتهای آن را به یادت میآورد.
▫مهر مادری را هنگام ولادت حس میکنی و مهر پدری را وقتی پدر شدی حس خواهی کرد.
▪مادر چشمه محبت است و پدر چاه حکمت.
🔲 برای همین، مادر با چیزی مقایسه نمیشود و پدر تکرار شدنی نیست.
@adelehz
Forwarded from #رادیوکال📻
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
یک روز که شاید نه زود باشد و نه هم خیلی دیر با خودم خواهم گفت که چه روزهایی را گذراندی و زنده ماندی .آفرین...
گاهی به گذشته فکر میکنم و روزهایی که گمان میکردم از آنها زنده بیرون نمی آیم حتی فکر میکردم هرگز فراموششان نمیکنم ..اما فراموش شد نمیگویم کلا فراموش شد اما جایشان در قلبم حالا دیگر درد نمیکند .
روزی که روی کاناپه چرمی اتاقم از شدت گریه بخاطر موضوعی به خواب رفته بودم هرگز گمان نمیکردم روزی بهمان کاناپه نگاه کنم حتی بدون یک بغض ساده ...
به خودم میگویم سخت نگیر هیچکس از این زندگی زنده بیرون نرفته ست .
چند روزی ست تلاش میکنم ذهنم را از بند وابستگی به چیزی رها کنم واقعا نمیدانم چقدر موفق خواهم بود اما تمام امیدم این ست که بتوانم از این بند مسخره انتظار رها شوم
و شاید ان زمان بتوانم آغازی نو را رقم بزنم
وشاید آن زمان خدا در من صلاحیت شروعی نو را بیابد ...
بیایید بندهای کهنه وابستگی های بی نتیجه را رها کنیم...
#عادله_زمانی
@adelehz
گاهی به گذشته فکر میکنم و روزهایی که گمان میکردم از آنها زنده بیرون نمی آیم حتی فکر میکردم هرگز فراموششان نمیکنم ..اما فراموش شد نمیگویم کلا فراموش شد اما جایشان در قلبم حالا دیگر درد نمیکند .
روزی که روی کاناپه چرمی اتاقم از شدت گریه بخاطر موضوعی به خواب رفته بودم هرگز گمان نمیکردم روزی بهمان کاناپه نگاه کنم حتی بدون یک بغض ساده ...
به خودم میگویم سخت نگیر هیچکس از این زندگی زنده بیرون نرفته ست .
چند روزی ست تلاش میکنم ذهنم را از بند وابستگی به چیزی رها کنم واقعا نمیدانم چقدر موفق خواهم بود اما تمام امیدم این ست که بتوانم از این بند مسخره انتظار رها شوم
و شاید ان زمان بتوانم آغازی نو را رقم بزنم
وشاید آن زمان خدا در من صلاحیت شروعی نو را بیابد ...
بیایید بندهای کهنه وابستگی های بی نتیجه را رها کنیم...
#عادله_زمانی
@adelehz
"زنی کهگم کردم "
مرتضی پاشایی – مرتضی پاشایی-گل بیتا
این آهنگ و خیلی دوست دارم من و میبره تو یه خیابون خلوت وسط ابان
سال قبل کنکور
چکمه های سیاهی که تازه خریده بودم و پالتوی سیاهی که یکی از بهترین هدیه های زندگیم بود
پاها موبا چکمه های سیاه قشنگم با دقت روی برگهای زرد و خیس روی زمین می گذاشتم
این آهنگ و می شنیدم و فردا ها رو تصور میکردم ...
یاد روزهایی که گذشت بخیر...
@adelehz
سال قبل کنکور
چکمه های سیاهی که تازه خریده بودم و پالتوی سیاهی که یکی از بهترین هدیه های زندگیم بود
پاها موبا چکمه های سیاه قشنگم با دقت روی برگهای زرد و خیس روی زمین می گذاشتم
این آهنگ و می شنیدم و فردا ها رو تصور میکردم ...
یاد روزهایی که گذشت بخیر...
@adelehz
وقتی پدری می میرد
مثل این ست که خانه ای فرو می ریزد
درختی از کمر قطع میشود
و دریایی دل به طوفان می سپارد
کاش میشد قانونی وضع کرد که در آن هیچ پدری دست کودکش را رها نکند و نرود...
و یادت نرود که همه ی آدمها برای پدرشان همیشه کودک باقی می مانند...
#عادله_زمانی
تقدیم به پدران خوب آسمانی...
روز پدر مبارک
@adelehz
مثل این ست که خانه ای فرو می ریزد
درختی از کمر قطع میشود
و دریایی دل به طوفان می سپارد
کاش میشد قانونی وضع کرد که در آن هیچ پدری دست کودکش را رها نکند و نرود...
و یادت نرود که همه ی آدمها برای پدرشان همیشه کودک باقی می مانند...
#عادله_زمانی
تقدیم به پدران خوب آسمانی...
روز پدر مبارک
@adelehz
بارها از من سوال شده که چرا اسم کانال
زنی که گم کردم
هست .
و این هم پاسخ این سوال از زبان یکی از اعضای خوب کانال ❤️
@adelehz
زنی که گم کردم
هست .
و این هم پاسخ این سوال از زبان یکی از اعضای خوب کانال ❤️
@adelehz