"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
نمیدانم چند نفر داستان موسی وشبان راخوانده اید یا حتی مغز کلام این داستان را میدانید .خلاصه داستان این است که موسی پیامبر روزی از راهی میگذشت و متوجه شبانی(چوپان)شد که درحال راز ونیاز باخداوند است ...

دید موسی یک شبانی را به راه
کو همی گفت ای خدا و ای اله
تو کجایی تا شوم من چاکرت
چارقت دوزم کنم شانه  سرت
ای خدای من فدایت جان من
جمله فرزندان و خان و مان من
تو کجایی تا سرت شانه کنم
چارقت را دوزم و بخیه زنم
ور تو را بیماریی آید به پیش
من تو را غمخوار باشم همچو خویش
دست ِ کت بوسم بمالم پای کت
وقت خواب آید بروبم جای کت
گر ببینم خانه ات را من دوام
روغن و شیرت بیارم صبح و شام
هم پنیر و نان های روغنین
خمرها چغرات های نازنین
سازم و آرم به پیشت صبح و شام
از من آوردن ز تو خوردن تمام
ای فدای تو همه بزهای من
ای به یادت هی هی و هی های من

 زمانی که موسی پیامبر رازونیاز شبان راشنید سخت بر اشفت و براوتازید که ;

گفت موسا های خیره سر شدی !
خود مسلمان ناشده کافر شدی
این چه ژاژ است این چه کفر است و فشار
پنبه ای اندر دهان خود فشار
گند کفر تو جهان را گنده کرد
کفر تو دیبای دین را ژنده کرد

 بعدازاین اینکه موسی بر شبان تاخت.شبان با قلبی شکسته ودلی اندوهگین اورا ترک کرد وبه صحرا بازگشت .شاید بسیاری ازما فکر کنیم که خدا بااین عمل موسی موافق بود و اورا به خاطر این برخورد جدی با شبان تایید کرد.اما حقیقت ان بود که رب العالمین شدت عمل موسی را برنتابید و بر وی وحی نمود که;

وحی آمد سوی موسی از خدا
ـ بنده ی ما را زما کردی جدا ؟
تو برای وصل کردن آمدی
نی برای فصل کردن آمدی  
هر کسی را سیرتی بنهاده ایم
هر کسی را اصطلاحی داده ایم
در حق او مدح و در حق تو ذم
در حق او شهد و در حق تو سم
در حق او نور و در حق تو نار
در حق او ورد و در حق تو خار

ما بری از پاک و ناپاکی همه
از گرانجانی و چالاکی همه
من نکردم خلق تا سودی کنم
بلکه تا بر بندگان جودی کنم

رب العالمین به موسی فرمود که موسی من نیازی به بندگان ندارم بلکه انها به من نیازمندند.دعا و نیایششان برای من سودی ندارد مگرچون ابی روان خودشان را پاک میکند .پس تو به چه حقی بنده ی مرا ازمن دورکردی و قلبش را که مملو ازعشق به من بودی شکستی فقط چون زبان او با تو یکی نیست ؟
از خواندن تمام این داستان میتوان فهمید که باری تعالی این حضرت عشق خداوند لایزال را به هرزبانی که ستایش کنیم او خواهد دانست .راه رسیدن به خدا را ازخودمان اغاز کنیم وبه راه های دیگران برای رسیدن به خدایشان دست نزنیم .
که به تعداد ادمهای روی زمین راه وجود دارد برای رسیدن به خدا ...
#عادله_زمانی
@adelehz
جهان پر از اتفاقات جدید ست .پر از آدمهایی که ندیده ای شان پر از روزهایی که منتظرشانی و بالاخره به تو خواهند رسید .
جهان همین چند روز تلخ و گریه های نیمه شبی ات نیست .خلاصه شده در چهار نفر آدم بدی که دیدی نیست .
شبهای دنیا نورانی تر از شبهای تاریکی ست که بسر آوردی
میخواهم بدانی هیچ گریه ای ماندنی نیست هیچ بغضی همیشه لای گلویت رسوب کرده باقی نمی ماند.هیچ فریادی تا ابد در گلویت نمی شکند‌.
میخواهم بدانی روز گلهای مریم خوشبو هم در زندگیت خواهد دمید.
روزهایی که از صبح تا شبش گوشه ی قلبت یک نوازنده ی دوره گرد سنتور و دوتار بزند.و کسی در قله ی قلبت برقصد و برقصد و برقصد ..
جانِ من منتظر باش
روز عطر گل مریم دیر یا زود در زندگیت خواهد دمید .
هیچ کدام از گریه هایت ابدی نخواهد ماند...
#عادله_زمانی

عکس از دخترک جنوب
گلهای کاغذی
صدای پای بهار
@adelehz
1
چنین نمانده
و چنین هم نخواهد ماند

شب بخیر و در پناه حق
@adelehz
صبحت ات به خیر
نیم‌جمله ی کوتاهی ست ولی اگر به آن فکر کنی
دلت پر از شادی خواهد شد...
صبح باشد و به خیر هم شود چه خوب تر خواهد بود...
برایت میخواهم که هر روزت از خیر صبحگاهی آغاز شود
و لبخند و شادی هر لحظه ات را در بر بگیرد
صبحت بخیر مهربانم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
خدایا
به خاطر همه چیز شکر
بخاطر بودنت بیش از هرچیز
راستی انکه تورا ندارد چه دارد
و آنکه تورا دارد چه ندارد...
تو بمان دستم را بگیر کنارم بایست
تا نبود هرکسی که ادعای همیشه ماندن میکرد جبران شود
که تو چه خوب یاوری هستی ....
#عادله_زمانی
عکس از دخترک جنوب
حال خوب بهار
بندرعباس شرجی و زیبا
@adelehz
و جهان روزی به پایان می رسد
اما هیچ کس نخواهید فهمید انارها چه شنیدند که دلشان ترک برداشت..
#عادله_زمانی
@adelehz
گر دریابیم که تنها دو دقیقه برای بیان آنچه میخواهیم بگوییم فرصت داریم،
تمام باجه های تلفن از افرادی پر می شد
که می خواهند به دیگران بگویند
آنها را دوست دارند ...


کریستوفر مورلی
@adelehz
🔴اطلاعیه فوری

🔸خراسان‌رضوی پذیرای مسافران نوروزی نخواهد بود/اعمال محدودیت در مبادی ورودی استان

🔹طبق مصوبه ستادمقابله با ویروس کرونا خراسان‌رضوی، با توجه به شرایط ویژه استان در حوزه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، بدین‌وسیله به اطلاع هموطنان عزیزی که به هر نحوی قصد عزیمت و اسکان در استان خراسان‌رضوی را دارند، می‌رساند:
🔹از هم‌اکنون تا پایان ایام تعطیلات نوروزی، این استان پذیرای میهمانان نبوده و هیچگونه سرویس‌دهی در مراکز اسکان موقت نظیر مدارس، کمپ‌ها و... صورت نخواهد پذیرفت.
🔹لازم به ذکر است که محدودیت‌های ترددی هم در مبادی ورودی استان اعمال می‌گردد./استانداری
#در_خانه_بمانیم
برای دیگران بفرستید👇
@adelehz
اعتراف میکنم که پا گذاشتن در عشقی ممنوعه اشتباه بود
و اعتراف میکنم که پای درکشیدن از این عشق ممنوعه جسارتی بود که لازم بود به خرج دهم
بی توجه به اشتباهات
اینکه اشتباهی را ادامه ندهی شجاعت ست .
گذشت
خاطرات شیرینی بهمراه خودش داشت
گرچه عاقبتش شیرین نبود.‌‌
#عادله_زمانی
@adelehz
فقط نهنگ ها حاضرن اینجوری دسته جمعی خودکشی کنند .
یعنی چی که تو این وضعیت مسافرت میکنند یه عده
اینقدر که ورودی شهر ها رو بستن
به استقبال مرگ میرین 😐😐
@adelehz
دردم این نیست ولی ..!
دردم این است که من ،
بی تو ،
دگر از جهان دورم و بی خویشتنم ..!

[مهدی اخوان ثالث]
@adelehz
لبخند گمشده
عادله زمانی
<unknown>
لبخند گمشده
عادله زمانی

کسی که لبخند دخترک را پیدا میکرد..
@adelehz
و خورشید از گوشه سمت راست صورتت
وقتی چشم می گشایی
طلوع میکند.
قرن هاست خورشید طلوع میکند
اما من تازه فهمیدم که خورشید در جهان من وقتی به اشراق برمیگردد
که تو چشم بگشایی
خورشید من
#عادله_زمانی
@adelehz
گاهی یک عکس،یک عطر
یک خاطره
ادمی را میبرد جایی که صدهزار کاروان و ساربان نتواند..
@adelehz

زن اگر دوستت داشته باشد،
می تواند برای پاسخ به دعوت تو برای نوشیدن قهوه، از پاریس به دمشق بیاید؛

و اگر قلبش را به روی تو ببندد،
خسته تر از آن است که یک حبه قند با تو بخورد!

نزار قبانی

@adelehz
🔸یک قرار ملی: "عید ما، بعد از شکست کرونا"

🔹چند روز دیگر عید نوروز از راه می رسد و ایران، هنوز درگیر بیماری فراگیر و مرگبار کروناست. نگرانی جدی این است که بخشی از مردم در روزهای عید قرنطینه خانگی را رعایت نکنند و به دید و بازدید بروند و ناگهان با انفجار اتمی کرونا مواجه شویم؛ آنگاه دیگر حتی امکانات پزشکی کشور نیز جوابگو نخواهد شد و آخرین نوروز قرن جای، به یک فاجعه انسانی تبدیل می شود.
🔹پیشنهاد می کنیم این عید را از طریق تلفن و اینترنت با همدیگر در تماس باشیم و به دیدار کسانی که دوست شان داریم نرویم تا آنها را در معرض ویروس کرونا قرار ندهیم. بدانیم که این عید بر خلاف همه هزاره های گذشته، دوست داشتن در ندیدن است و عید دیدنی یک ظلم بزرگ.
🔹"عید ما بعد از شکست کرونا" ؛ این را شعار خود قرار دهیم و یک قرار ملی بگذاریم که عید امسال را موکول کنیم به زمانی که ویروس کرونا در کشور از بین رفته است.
🔹امسال در روزهای عید، دور هم بودن در خانه را تجربه می کنیم و "حول حالنا الی احسن الحال" را به نیت ریشه کنی بیماری کرونا و بهبود حال همه مبتلایان زمزمه کنیم.
#در_خانه_بمانیم
@adelehz
مرا جان آن زمان باشد
که تو جانان من باشی


[عراقی]
@adelehz