"زنی که‌گم کردم "
4.35K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
من يك مهاجرم
از رويايى به روياى ديگر...


شب زیبا
@adelehz
اگرچه ما نتوانیم ببینیم اگرچه ما اسیر در خانه ها باشیم اگرچه امسال لذت فرو بردن هوای بهاری در ریه هایمان با خیال آسوده نداشته باشیم ولی حقیقت این ست که زندگی به راهش ادامه می دهد .زندگی منتظر ما نمی ماند ببینیم و درس بگیریم که بعد از این فقط از زندگی لذت ببریم و بس...
#عادله_زمانی
عکس از غلام‌نجاتی
تهران‌
صدای پای بهار
@adelehz
@adelehz
دیر یا زود
اتفاق می افتد
خودتان را نگیرید. شوخ‌طبعی نمک زندگی است و می تواند کام "کودک درون" دیگری را شیرین کند. خنده نیز گاهی بار سنگین وظیفه و مسئولیت را سبک می کند.

وقتی گرِچن بچه بود، یک روز به دلیل شیطنتی که کرده بود ، شروع کردم به نصیحت های مادرانه و بالاخره گفتم : "نمی دونم با تو چکار کنم." گفت : "می‌تونی منو ببوسی" . امروز یادم نیست موضوع چه بود، اما آن بوسه به یادم مانده است ‌.

📘 ماندن در وضعیت آخر
✍🏻 #امی_ب_هریس

@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
شاید خیلی ها تون الان دل و دماغ سال نو رو نداشته باشید ولی این و ببینید
و به خدا توکل کنید
از این مرحله هم به امید خدا عبور میکنیم .
#شما_فرستادین
@adelehz
آرزویِ دلِ بیمار مَنی
صحتی
عافیتی
درمانی...


👤 عراقی
@adelehz
کرونا رو که به امید خدا پشت سر گذاشتیم
آماده شید برای شهاب سنگی که قراره تمدن بشری و نابود کنه😊
هر دم از این باغ بری می رسد😃🤦‍♀
@adelehz
من
آدم دوست داشتن های اشتباهی هستم.
آدم عاشق شدن های نادرست
آدم دل بستن به کسی که نباید
این مشکل بزرگی ست .مثل این میماند که در بازی گل یا پوچ تو همیشه پوچ را انتخاب کنی
راستی کسی تا بحال بتو گفته بود که عشق هم طالع می طلبد؟
#عادله_زمانی
@adelehz
نمیدانم چند نفر داستان موسی وشبان راخوانده اید یا حتی مغز کلام این داستان را میدانید .خلاصه داستان این است که موسی پیامبر روزی از راهی میگذشت و متوجه شبانی(چوپان)شد که درحال راز ونیاز باخداوند است ...

دید موسی یک شبانی را به راه
کو همی گفت ای خدا و ای اله
تو کجایی تا شوم من چاکرت
چارقت دوزم کنم شانه  سرت
ای خدای من فدایت جان من
جمله فرزندان و خان و مان من
تو کجایی تا سرت شانه کنم
چارقت را دوزم و بخیه زنم
ور تو را بیماریی آید به پیش
من تو را غمخوار باشم همچو خویش
دست ِ کت بوسم بمالم پای کت
وقت خواب آید بروبم جای کت
گر ببینم خانه ات را من دوام
روغن و شیرت بیارم صبح و شام
هم پنیر و نان های روغنین
خمرها چغرات های نازنین
سازم و آرم به پیشت صبح و شام
از من آوردن ز تو خوردن تمام
ای فدای تو همه بزهای من
ای به یادت هی هی و هی های من

 زمانی که موسی پیامبر رازونیاز شبان راشنید سخت بر اشفت و براوتازید که ;

گفت موسا های خیره سر شدی !
خود مسلمان ناشده کافر شدی
این چه ژاژ است این چه کفر است و فشار
پنبه ای اندر دهان خود فشار
گند کفر تو جهان را گنده کرد
کفر تو دیبای دین را ژنده کرد

 بعدازاین اینکه موسی بر شبان تاخت.شبان با قلبی شکسته ودلی اندوهگین اورا ترک کرد وبه صحرا بازگشت .شاید بسیاری ازما فکر کنیم که خدا بااین عمل موسی موافق بود و اورا به خاطر این برخورد جدی با شبان تایید کرد.اما حقیقت ان بود که رب العالمین شدت عمل موسی را برنتابید و بر وی وحی نمود که;

وحی آمد سوی موسی از خدا
ـ بنده ی ما را زما کردی جدا ؟
تو برای وصل کردن آمدی
نی برای فصل کردن آمدی  
هر کسی را سیرتی بنهاده ایم
هر کسی را اصطلاحی داده ایم
در حق او مدح و در حق تو ذم
در حق او شهد و در حق تو سم
در حق او نور و در حق تو نار
در حق او ورد و در حق تو خار

ما بری از پاک و ناپاکی همه
از گرانجانی و چالاکی همه
من نکردم خلق تا سودی کنم
بلکه تا بر بندگان جودی کنم

رب العالمین به موسی فرمود که موسی من نیازی به بندگان ندارم بلکه انها به من نیازمندند.دعا و نیایششان برای من سودی ندارد مگرچون ابی روان خودشان را پاک میکند .پس تو به چه حقی بنده ی مرا ازمن دورکردی و قلبش را که مملو ازعشق به من بودی شکستی فقط چون زبان او با تو یکی نیست ؟
از خواندن تمام این داستان میتوان فهمید که باری تعالی این حضرت عشق خداوند لایزال را به هرزبانی که ستایش کنیم او خواهد دانست .راه رسیدن به خدا را ازخودمان اغاز کنیم وبه راه های دیگران برای رسیدن به خدایشان دست نزنیم .
که به تعداد ادمهای روی زمین راه وجود دارد برای رسیدن به خدا ...
#عادله_زمانی
@adelehz
جهان پر از اتفاقات جدید ست .پر از آدمهایی که ندیده ای شان پر از روزهایی که منتظرشانی و بالاخره به تو خواهند رسید .
جهان همین چند روز تلخ و گریه های نیمه شبی ات نیست .خلاصه شده در چهار نفر آدم بدی که دیدی نیست .
شبهای دنیا نورانی تر از شبهای تاریکی ست که بسر آوردی
میخواهم بدانی هیچ گریه ای ماندنی نیست هیچ بغضی همیشه لای گلویت رسوب کرده باقی نمی ماند.هیچ فریادی تا ابد در گلویت نمی شکند‌.
میخواهم بدانی روز گلهای مریم خوشبو هم در زندگیت خواهد دمید.
روزهایی که از صبح تا شبش گوشه ی قلبت یک نوازنده ی دوره گرد سنتور و دوتار بزند.و کسی در قله ی قلبت برقصد و برقصد و برقصد ..
جانِ من منتظر باش
روز عطر گل مریم دیر یا زود در زندگیت خواهد دمید .
هیچ کدام از گریه هایت ابدی نخواهد ماند...
#عادله_زمانی

عکس از دخترک جنوب
گلهای کاغذی
صدای پای بهار
@adelehz
1
چنین نمانده
و چنین هم نخواهد ماند

شب بخیر و در پناه حق
@adelehz
صبحت ات به خیر
نیم‌جمله ی کوتاهی ست ولی اگر به آن فکر کنی
دلت پر از شادی خواهد شد...
صبح باشد و به خیر هم شود چه خوب تر خواهد بود...
برایت میخواهم که هر روزت از خیر صبحگاهی آغاز شود
و لبخند و شادی هر لحظه ات را در بر بگیرد
صبحت بخیر مهربانم ...
#عادله_زمانی
@adelehz
خدایا
به خاطر همه چیز شکر
بخاطر بودنت بیش از هرچیز
راستی انکه تورا ندارد چه دارد
و آنکه تورا دارد چه ندارد...
تو بمان دستم را بگیر کنارم بایست
تا نبود هرکسی که ادعای همیشه ماندن میکرد جبران شود
که تو چه خوب یاوری هستی ....
#عادله_زمانی
عکس از دخترک جنوب
حال خوب بهار
بندرعباس شرجی و زیبا
@adelehz
و جهان روزی به پایان می رسد
اما هیچ کس نخواهید فهمید انارها چه شنیدند که دلشان ترک برداشت..
#عادله_زمانی
@adelehz
گر دریابیم که تنها دو دقیقه برای بیان آنچه میخواهیم بگوییم فرصت داریم،
تمام باجه های تلفن از افرادی پر می شد
که می خواهند به دیگران بگویند
آنها را دوست دارند ...


کریستوفر مورلی
@adelehz
🔴اطلاعیه فوری

🔸خراسان‌رضوی پذیرای مسافران نوروزی نخواهد بود/اعمال محدودیت در مبادی ورودی استان

🔹طبق مصوبه ستادمقابله با ویروس کرونا خراسان‌رضوی، با توجه به شرایط ویژه استان در حوزه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، بدین‌وسیله به اطلاع هموطنان عزیزی که به هر نحوی قصد عزیمت و اسکان در استان خراسان‌رضوی را دارند، می‌رساند:
🔹از هم‌اکنون تا پایان ایام تعطیلات نوروزی، این استان پذیرای میهمانان نبوده و هیچگونه سرویس‌دهی در مراکز اسکان موقت نظیر مدارس، کمپ‌ها و... صورت نخواهد پذیرفت.
🔹لازم به ذکر است که محدودیت‌های ترددی هم در مبادی ورودی استان اعمال می‌گردد./استانداری
#در_خانه_بمانیم
برای دیگران بفرستید👇
@adelehz
اعتراف میکنم که پا گذاشتن در عشقی ممنوعه اشتباه بود
و اعتراف میکنم که پای درکشیدن از این عشق ممنوعه جسارتی بود که لازم بود به خرج دهم
بی توجه به اشتباهات
اینکه اشتباهی را ادامه ندهی شجاعت ست .
گذشت
خاطرات شیرینی بهمراه خودش داشت
گرچه عاقبتش شیرین نبود.‌‌
#عادله_زمانی
@adelehz
فقط نهنگ ها حاضرن اینجوری دسته جمعی خودکشی کنند .
یعنی چی که تو این وضعیت مسافرت میکنند یه عده
اینقدر که ورودی شهر ها رو بستن
به استقبال مرگ میرین 😐😐
@adelehz