Forwarded from "زنی کهگم کردم "
دوستان عزیزم
پیج جدید زنی که گم کردم در اینستاگرام
بعد از این فعال تر از همیشه در اینستاگرام در خدمتتون هستم .
برای استفاده از پستها و مطالب جدید در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
پیج جدید زنی که گم کردم در اینستاگرام
بعد از این فعال تر از همیشه در اینستاگرام در خدمتتون هستم .
برای استفاده از پستها و مطالب جدید در اینستاگرام با ما همراه باشید .
Instagram.com/adeleh.z7
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
میگن موش تو کاسه آدم وسواسی میفته
حالا تو این وضعیت ترس و وحشت
خفاش اومده تو خونه این بنده خدا😄
@adelehz
حالا تو این وضعیت ترس و وحشت
خفاش اومده تو خونه این بنده خدا😄
@adelehz
به خدا اعتماد کن
او نه فراموش کار ست
نه هم زیر عهدش میزند
وقتی عهد کرده که دستت را رها نکند رها نخواهد کرد
توکل کن و آرام باش
اویی که تورا درون دریای متلاطم بطن مادر رها نکرده ست اینجا هم رها نخواهد کرد ...
آرام باش
#عادله_زمانی
@adelehz
او نه فراموش کار ست
نه هم زیر عهدش میزند
وقتی عهد کرده که دستت را رها نکند رها نخواهد کرد
توکل کن و آرام باش
اویی که تورا درون دریای متلاطم بطن مادر رها نکرده ست اینجا هم رها نخواهد کرد ...
آرام باش
#عادله_زمانی
@adelehz
آیا کسی از نزدیکان و آشنایان شما به کرونا مبتلا شده ست؟
anonymous poll
خیر – 299
👍👍👍👍👍👍👍 93%
بله – 23
👍 7%
👥 322 people voted so far. Poll closed.
anonymous poll
خیر – 299
👍👍👍👍👍👍👍 93%
بله – 23
👍 7%
👥 322 people voted so far. Poll closed.
Forwarded from "زنی کهگم کردم " (A Z)
خوب ست که بهار می آید
خوب ست که نرگس های شیراز در راهند
بین تمام اخبار بد
چه خبری خوب تر از این ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
خوب ست که نرگس های شیراز در راهند
بین تمام اخبار بد
چه خبری خوب تر از این ؟
#عادله_زمانی
@adelehz
هنوزهم گاهی به کافه ای که دوتایی میرفتیم سر میزنم .
چیز خاصی عوض نشده ست ..گلهای شمعدانی هنوز پای پنجره اند گارسون هم هنوز همان پسرک مهربان و قدبلندی ست که میدیدم .مزه ی قهوه ها هم یکی ست اما...
اما چیزی سخت تغییر کرده
و آن صندلی توست روبروی صندلی من
خالی مانده ست خالی خالی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
چیز خاصی عوض نشده ست ..گلهای شمعدانی هنوز پای پنجره اند گارسون هم هنوز همان پسرک مهربان و قدبلندی ست که میدیدم .مزه ی قهوه ها هم یکی ست اما...
اما چیزی سخت تغییر کرده
و آن صندلی توست روبروی صندلی من
خالی مانده ست خالی خالی ...
#عادله_زمانی
@adelehz
کرونا به ما آموخت که آدمهای ثروتمندی هستیم ولی به ثروت مان توجهی نداریم .
امروز که حسرت یک پیاده روی بدون استرس در خیابان،حسرت خوردن یک ساندویچ کوکتل پنیری با خیارشور اضافه حسرت خرید از دست فروشان مترو ،دست کشیدن بدون ترس روی کتابهای کتابفروشی تنفس کردن هوای سرد سر صبح را می خوریم..
می فهمیم که ثروت مند بودیم و نفهمیدیم
حالا که روزهاست توی خانه نشستیم و دلمان برای گرم شدن زیر آفتاب کم رمق زمستانی توی ماشین تنگ شده که چشمانمان را ببندیم و از مبتلا شدن نترسیم...
ما آدمهای ناشکر و ناسپاسی بودیم که قدر داشته هایمان را نفهمیدیم...
فقط وقتی قرار شد از دستشان بدهیم دلمان لرزید
و آن هم چه لرزیدنی
خدا کند خداوند زودتر همان دلخوشی های کوچکمان را به ما برگرداند...
#عادله_زمانی
@adelehz
امروز که حسرت یک پیاده روی بدون استرس در خیابان،حسرت خوردن یک ساندویچ کوکتل پنیری با خیارشور اضافه حسرت خرید از دست فروشان مترو ،دست کشیدن بدون ترس روی کتابهای کتابفروشی تنفس کردن هوای سرد سر صبح را می خوریم..
می فهمیم که ثروت مند بودیم و نفهمیدیم
حالا که روزهاست توی خانه نشستیم و دلمان برای گرم شدن زیر آفتاب کم رمق زمستانی توی ماشین تنگ شده که چشمانمان را ببندیم و از مبتلا شدن نترسیم...
ما آدمهای ناشکر و ناسپاسی بودیم که قدر داشته هایمان را نفهمیدیم...
فقط وقتی قرار شد از دستشان بدهیم دلمان لرزید
و آن هم چه لرزیدنی
خدا کند خداوند زودتر همان دلخوشی های کوچکمان را به ما برگرداند...
#عادله_زمانی
@adelehz
بغل هممیکنید مثل قو طرف احاطه کنید و در درون تون حبسش کنید😍
@adelehz
@adelehz
زندگی سفر کوتاهی ست که ارزش جنگیدن دارد
جنگیدن برای بدست آوردن کسانی که دوستشان داری و یا چیزهایی
زندگی فرصت سفر کوتاهی ست ولی آنقدر لذت بخش ست که دلت نمی خواهد بود تمام شود
قدر زندگی را بدان
این طلیعه ی الهی ارزش زیادی دارد
میلیونها آدم آن زیر،زیر خاک خوابیده اند که آرزویشان این بود تا بتوانند فقط یک روز دیگر زندگی کنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
جنگیدن برای بدست آوردن کسانی که دوستشان داری و یا چیزهایی
زندگی فرصت سفر کوتاهی ست ولی آنقدر لذت بخش ست که دلت نمی خواهد بود تمام شود
قدر زندگی را بدان
این طلیعه ی الهی ارزش زیادی دارد
میلیونها آدم آن زیر،زیر خاک خوابیده اند که آرزویشان این بود تا بتوانند فقط یک روز دیگر زندگی کنند.
#عادله_زمانی
@adelehz
🔴جدیدترین توصیه WHO(سازمان بهداشت جهانی)برای پیشگیری از کرونا:
۱- ویروس کرونا از پوست سالم رد نمی شود و تا ده دقیقه روی پوست زنده است پس اگر دستکش ندارید نگران نباشید فقط نباید دست های خود را به بینی و دهان خود بزنید.
۲- ویروس کرونا در سطوح پارچه ای تا ۶-۱۲ ساعت
و فلزی ۱۲- ۲۰ساعت
و در سطح استیل تا ۲۰ روز! زنده است.
۳- این ویروس تا ۶۰- درجه سانتیگراد زنده ولی در دمای ۳۰ درجه سانتیگراد به بالا میمیرد
پس بهتر است شستشوها و نظافت ها را با آب گرم انجام داد.
۴- کرونا ویروس با آب گرم و مواد شوینده خانگی از بین میرود
۵- لباس ها را زیر نور مستقیم خورشید یا روی شوفاژ ها خشک کنید.
۶- با آب گرم حمام کنید.
۷- به هیچوجه آب سرد و غذای سرد نخورید، آب گرم (چای گرم ، قهوه گرم ، و دمنوشهای گرم) بنوشید.
۸- کلونی ( محل تجمع) اصلی این ویروس در بینی است پس مرتب بینیتان را با آب گرم شستشو دهید.
۹- اگر به نوشیدنی گرم دسترسی ندارید آدامس بجوید تا گلویتان مرتب با آب دهانتان مرطوب و شستشو شود.
۱۰-محل زندگی و کارتان تهویه مناسب داشته باشد.
۱۱- مهم در طول روز چندین مرتبه بمدت ۱۰-۱۵ ثانیه نفستان را نگهدارید و سپس بازدم انجام دهید، اگر سرفه پیدا کردید و یا تنگی نفس حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید.
نگذارید به مشکل تنفسی دچار شوید و سپس به دکتر مراجعه کنید چون شاید دیر باشد.
۱۲- اگر به بیرون از خانه میروید( کارمند، کارگر، مغازه دار و...)هستید، اولا : فاصله ۱/۵متری از دیگران را مراعات کنید و دوم: مهم بعلت اینکه این ویروس سنگین است (حدود۴۰۰-۵۰۰ نانومتر ) و به زمین می افتد پس کفش هایتان منبع مهم آلودگی است بهیچ وجه آنرا داخل خانه نیاورید .
۱۳- موقع عطسه کردن تا جائیکه امکان دارد از دیگران فاصله بگیرید و محکم با هر چیزی که در دسترس شما هست جلوی دهان و بینی خود را بگیرید و برای چند ثانیه ول نکنید تا تمام ترشحات جذب شود و پراکنده نشود.
۱۴- بعلت درشت بودن این ویروس هر ماسکی می تواند در محیط آلوده محفوظ کننده باشد( پارچه ای ، ویبریلی، با دستمال کاغذی و... )بشرطی که خشک باشد یعنی باید ماسک ها را مرتبا عوض کرد .
۱۵- لزومی ندارد همه ی لباسهایی که میپوشیم را بشوریم بلکه روی شوفاژ یا نور مستقیم خورشید آنرا پاک می کند.
۱۶- پس از شستشوی دستها وقتی به جای آلوده نمیرویم دستهایمان را با کرم یا وازلین مرطوب کنیم تا به مرور زمان به اگزما دچار نشویم.
@adelehz
۱- ویروس کرونا از پوست سالم رد نمی شود و تا ده دقیقه روی پوست زنده است پس اگر دستکش ندارید نگران نباشید فقط نباید دست های خود را به بینی و دهان خود بزنید.
۲- ویروس کرونا در سطوح پارچه ای تا ۶-۱۲ ساعت
و فلزی ۱۲- ۲۰ساعت
و در سطح استیل تا ۲۰ روز! زنده است.
۳- این ویروس تا ۶۰- درجه سانتیگراد زنده ولی در دمای ۳۰ درجه سانتیگراد به بالا میمیرد
پس بهتر است شستشوها و نظافت ها را با آب گرم انجام داد.
۴- کرونا ویروس با آب گرم و مواد شوینده خانگی از بین میرود
۵- لباس ها را زیر نور مستقیم خورشید یا روی شوفاژ ها خشک کنید.
۶- با آب گرم حمام کنید.
۷- به هیچوجه آب سرد و غذای سرد نخورید، آب گرم (چای گرم ، قهوه گرم ، و دمنوشهای گرم) بنوشید.
۸- کلونی ( محل تجمع) اصلی این ویروس در بینی است پس مرتب بینیتان را با آب گرم شستشو دهید.
۹- اگر به نوشیدنی گرم دسترسی ندارید آدامس بجوید تا گلویتان مرتب با آب دهانتان مرطوب و شستشو شود.
۱۰-محل زندگی و کارتان تهویه مناسب داشته باشد.
۱۱- مهم در طول روز چندین مرتبه بمدت ۱۰-۱۵ ثانیه نفستان را نگهدارید و سپس بازدم انجام دهید، اگر سرفه پیدا کردید و یا تنگی نفس حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید.
نگذارید به مشکل تنفسی دچار شوید و سپس به دکتر مراجعه کنید چون شاید دیر باشد.
۱۲- اگر به بیرون از خانه میروید( کارمند، کارگر، مغازه دار و...)هستید، اولا : فاصله ۱/۵متری از دیگران را مراعات کنید و دوم: مهم بعلت اینکه این ویروس سنگین است (حدود۴۰۰-۵۰۰ نانومتر ) و به زمین می افتد پس کفش هایتان منبع مهم آلودگی است بهیچ وجه آنرا داخل خانه نیاورید .
۱۳- موقع عطسه کردن تا جائیکه امکان دارد از دیگران فاصله بگیرید و محکم با هر چیزی که در دسترس شما هست جلوی دهان و بینی خود را بگیرید و برای چند ثانیه ول نکنید تا تمام ترشحات جذب شود و پراکنده نشود.
۱۴- بعلت درشت بودن این ویروس هر ماسکی می تواند در محیط آلوده محفوظ کننده باشد( پارچه ای ، ویبریلی، با دستمال کاغذی و... )بشرطی که خشک باشد یعنی باید ماسک ها را مرتبا عوض کرد .
۱۵- لزومی ندارد همه ی لباسهایی که میپوشیم را بشوریم بلکه روی شوفاژ یا نور مستقیم خورشید آنرا پاک می کند.
۱۶- پس از شستشوی دستها وقتی به جای آلوده نمیرویم دستهایمان را با کرم یا وازلین مرطوب کنیم تا به مرور زمان به اگزما دچار نشویم.
@adelehz
ویروس #کرونا میتواند تا ۹۶ ساعت روی صفحه نمایش موبایل زنده بماند
🔺تحقیقات نشان میدهد که ویروس کرونا میتواند تا ۹۶ ساعت روی صفحه نمایش گوشیهای تلفن همراه کاربران زنده بماند و دوام بیاورد.
🔺ررودرا چاناپاناور، ایمنولوژیست و پژوهشگر در مرکز علم سلامت در دانشگاه تنسی آمریکا که درباره ویروس کرونا تحقیق کرده، میگوید این ویروس میتواند روی سطوحی همچون صفحه نمایش موبایلها تا ۹۶ ساعت یا ۴ روز در دمای طبیعی اتاق زنده بماند/ یورونیوز
پ.ن هربار از بیرون میاید با الکل و گوش پاکن صفحه و قاب گوشی و تمیز کنید
@adelehz
🔺تحقیقات نشان میدهد که ویروس کرونا میتواند تا ۹۶ ساعت روی صفحه نمایش گوشیهای تلفن همراه کاربران زنده بماند و دوام بیاورد.
🔺ررودرا چاناپاناور، ایمنولوژیست و پژوهشگر در مرکز علم سلامت در دانشگاه تنسی آمریکا که درباره ویروس کرونا تحقیق کرده، میگوید این ویروس میتواند روی سطوحی همچون صفحه نمایش موبایلها تا ۹۶ ساعت یا ۴ روز در دمای طبیعی اتاق زنده بماند/ یورونیوز
پ.ن هربار از بیرون میاید با الکل و گوش پاکن صفحه و قاب گوشی و تمیز کنید
@adelehz
باهم بمانید حتی اگر سخت بود
سالها بعد کنار هم به سالهایی که سخت بود و گذشت خواهید خندید
ولی اگر دستان هم را رها کنید
سالها بعد حسرت خواهید خورد
و حسرت گزنده ترین حس دنیاست...
#عادله_زمانی
@adelehz
سالها بعد کنار هم به سالهایی که سخت بود و گذشت خواهید خندید
ولی اگر دستان هم را رها کنید
سالها بعد حسرت خواهید خورد
و حسرت گزنده ترین حس دنیاست...
#عادله_زمانی
@adelehz
میدانی همه چیز در گفتگو زیباست
تو زیبا میگویی من زیبا میشنوم و برعکس
اما....
اما جانمن از حرف تا عمل کوهها فاصله ست..کوههای سیاه و سخت
میخواهم بدانی که همیشه همه چیز خوب پیش نمی رود
ولی یک چیز همیشه ثابت ست
اینکه دل نگرانی بخشی از دوست داشتن ست...
#عادله_زمانی
@adelehz
تو زیبا میگویی من زیبا میشنوم و برعکس
اما....
اما جانمن از حرف تا عمل کوهها فاصله ست..کوههای سیاه و سخت
میخواهم بدانی که همیشه همه چیز خوب پیش نمی رود
ولی یک چیز همیشه ثابت ست
اینکه دل نگرانی بخشی از دوست داشتن ست...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ماریا آبراموویچ سال 2010 به مدت سه ماه پرفورمنس سکوت اجرا کرد.
بر روی یک صندلی مینشست و با مخاطب بیحرف تنها ارتباط چشمی داشت.
یکی از مخاطبین، عشق 22 سال قبلش بود.عشقی قدیمی و نافرجام
زنده شدن عشق قدیمی، خاطرات و احساسات را به راحتی میتوان در چهره های شان دید
بغض، اشک، دست گرفتن، و تشویق حضار...
ماریا اما دیروز
در فیسبوکش اعلام کرد که
ان یار سالهای دور،درگذشت...
همین...
@adelehz
بر روی یک صندلی مینشست و با مخاطب بیحرف تنها ارتباط چشمی داشت.
یکی از مخاطبین، عشق 22 سال قبلش بود.عشقی قدیمی و نافرجام
زنده شدن عشق قدیمی، خاطرات و احساسات را به راحتی میتوان در چهره های شان دید
بغض، اشک، دست گرفتن، و تشویق حضار...
ماریا اما دیروز
در فیسبوکش اعلام کرد که
ان یار سالهای دور،درگذشت...
همین...
@adelehz