همانطور که کشوری که نیازی اندک به واردات دارد یا از آن بینیاز است، خوشبختترین کشورهاست، انسانی که بهقدر کافی غنای درونی دارد و برای تفریح به چیزی از بیرون نیاز ندارد یا فقط اندکی نیاز دارد، سعادتمند است، زیرا واردات بهایی گزاف دارند، وابسته میکنند، خطراتی به همراه میآورند، موجب گرفتاری میشوند و جایگزین بدی برای محصولات داخلیاند.
📘 در باب حکمت زندگی
✍🏻 آرتور شوپنهاور
@adelehz
📘 در باب حکمت زندگی
✍🏻 آرتور شوپنهاور
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
چونان درخت زمستان زده
بی برگ و بی بال
بدون آواز گنجشک ها و حتی قارقار سیاه کلاغان
چونان درختی که در باغ بی برگی نشسته است .
خسته ام و غمگین..
اما در انتهای آوندهایم هنوز باوری به بهار وجود دارد ...بهار که بیاید سبز خواهم شد..
#عادله_زمانی
@adelehz
بی برگ و بی بال
بدون آواز گنجشک ها و حتی قارقار سیاه کلاغان
چونان درختی که در باغ بی برگی نشسته است .
خسته ام و غمگین..
اما در انتهای آوندهایم هنوز باوری به بهار وجود دارد ...بهار که بیاید سبز خواهم شد..
#عادله_زمانی
@adelehz
دوست داشتن بعضی آدمها
خیانت ست به خودت
چون از این دوست داشتن ها چیزی جز عذاب و بی احترامی نصیبت نخواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
خیانت ست به خودت
چون از این دوست داشتن ها چیزی جز عذاب و بی احترامی نصیبت نخواهد شد .
#عادله_زمانی
@adelehz
هر انسانی در طول زندگی خود زخم های زیادی بر می دارد
زخم هایی گاه سطحی و گاه عمیق …
مثلا گاهی از بی احتیاطی زمین میخورد یا با چاقو دستش را میبرد، گاهی با تکه ای سنگ یا شیشه زخمی میشود و گاهی مثل سربازها با گلوله …
ولی در نهایت تمام این زخم ها، یک روز، دو روز، یک ماه یا یک سال بعد خوب
می شوند …
اما زخم هایی هم هستند که هیچ اثری در جسم نمیگذارند. بدون هیچ عارضه ای!
تمام روز درگیر زندگی کردن هستی، کار میکنی، حرف میزنی، میخندی و ...
اما درد میکشی...!
جالب تر اینکه هیچ راه درمانی هم ندارند
و گاهی اوقات فرد زخمی تا لحظه مرگ این زخم ها را در خودش حمل می کند
زخم هایی به اسم …خاطره ها!
خاطرات بعضی نبودن ها …
بعضی رفتن ها، تنها شدن ها
بعضی خیانت هااا…
این زخم ها عجیبند
نه می کشند …!
و نه خوب می شوند …!
فرشته رضایی
#شما_فرستادین
@adelehz
زخم هایی گاه سطحی و گاه عمیق …
مثلا گاهی از بی احتیاطی زمین میخورد یا با چاقو دستش را میبرد، گاهی با تکه ای سنگ یا شیشه زخمی میشود و گاهی مثل سربازها با گلوله …
ولی در نهایت تمام این زخم ها، یک روز، دو روز، یک ماه یا یک سال بعد خوب
می شوند …
اما زخم هایی هم هستند که هیچ اثری در جسم نمیگذارند. بدون هیچ عارضه ای!
تمام روز درگیر زندگی کردن هستی، کار میکنی، حرف میزنی، میخندی و ...
اما درد میکشی...!
جالب تر اینکه هیچ راه درمانی هم ندارند
و گاهی اوقات فرد زخمی تا لحظه مرگ این زخم ها را در خودش حمل می کند
زخم هایی به اسم …خاطره ها!
خاطرات بعضی نبودن ها …
بعضی رفتن ها، تنها شدن ها
بعضی خیانت هااا…
این زخم ها عجیبند
نه می کشند …!
و نه خوب می شوند …!
فرشته رضایی
#شما_فرستادین
@adelehz
❤1
بیچاره باباها
روز مادر همه جا گل وبلبل بود
روز پدری عین میدون جنگ شده قیامت شده😄
امسال از اون جفت جوراب هم خبری نیست دیگه😅
@adelehz
روز مادر همه جا گل وبلبل بود
روز پدری عین میدون جنگ شده قیامت شده😄
امسال از اون جفت جوراب هم خبری نیست دیگه😅
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
متاسفم عزیزم .
باید حقیقتی تلخ را بیاموزی قبل از اینکه حقیقت با شدت در صورتت بخورد.مجبوری در زندگیت به هیچ لبخند و حس خوبی به هیچ عاشق ویا معشوقی به هیچ عشق و یا خواستنی به هیچ حال خوب و طپش قلبی اعتماد نکنی .
فکر نکنی لبخندها همیشگی ست یا هرکه امروز گفت دوستت دارم تا ابد پایت خواهد ماند .
حتی اگر با کسی ازدواج کردی گمان مبری که او تا همیشه زیر یک سقف همان ادم روز اول خواهد بود..
میخواهم بدانی زمان چیز ترسناک بی رحم و گاهی هم مهربانی ست.
ترسناک و بی رحم چون قشنگترین لحظاتت را تغییر میدهد
ومهربان چون اگر نباشد هضم خیلی از دردها آسان نخواهد بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
باید حقیقتی تلخ را بیاموزی قبل از اینکه حقیقت با شدت در صورتت بخورد.مجبوری در زندگیت به هیچ لبخند و حس خوبی به هیچ عاشق ویا معشوقی به هیچ عشق و یا خواستنی به هیچ حال خوب و طپش قلبی اعتماد نکنی .
فکر نکنی لبخندها همیشگی ست یا هرکه امروز گفت دوستت دارم تا ابد پایت خواهد ماند .
حتی اگر با کسی ازدواج کردی گمان مبری که او تا همیشه زیر یک سقف همان ادم روز اول خواهد بود..
میخواهم بدانی زمان چیز ترسناک بی رحم و گاهی هم مهربانی ست.
ترسناک و بی رحم چون قشنگترین لحظاتت را تغییر میدهد
ومهربان چون اگر نباشد هضم خیلی از دردها آسان نخواهد بود.
#عادله_زمانی
@adelehz
در این روزهای بغرنج و ترسناک
بهترست یک جمع فداکار و مهربانی هایشان را از یاد نبریم
دکترها و پرستارهایی که با درک موقعیت و خطر در خط مقدم مبارزه با این بیماری مسری و خطرناک قرار دارند ...
خدا قوت
@adelehz
بهترست یک جمع فداکار و مهربانی هایشان را از یاد نبریم
دکترها و پرستارهایی که با درک موقعیت و خطر در خط مقدم مبارزه با این بیماری مسری و خطرناک قرار دارند ...
خدا قوت
@adelehz
مرا ببین
ممکن ست باشم
و ممکن ست نباشم
احتمال نبودنم محتمل ترست ولی
چیزی که بتو میگویم را هرگز فراموش نکن
حتی در نبودم،همان اندازه تلاش کن خوب باشی و خوب بمانی که در بودنم ...
این آخرین خواسته ست
#عادله_زمانی
@adelehz
ممکن ست باشم
و ممکن ست نباشم
احتمال نبودنم محتمل ترست ولی
چیزی که بتو میگویم را هرگز فراموش نکن
حتی در نبودم،همان اندازه تلاش کن خوب باشی و خوب بمانی که در بودنم ...
این آخرین خواسته ست
#عادله_زمانی
@adelehz
اگر قرار باشد سفر من در این زندگی زمینی به پایان برسد، در هر کجای دنیا هم باشم به هر حال گریزی نیست و به دنیای زیباتری منتقل خواهم شد...
چه بسا که شخصی در آرامترین نقطه دنیا بدون دلیل از دنیا میرود...اما دیگری در بدترین شرایط زلزله هم سالم می ماند...
پس اگر قرار باشد این سفر زندگی زمینی ما تمام شود؛ هیچ ربطی به زلزله و این مسائل نداره.
🔴 ترس همان شیطان هست. ناامیدی همان شیطان هست. سخت هست که نترسیم و نگران نباشیم اما در این لحظات هست که عیار ما مشخص می شود.
به اندازه ای که ترس وجودمان را در بر میگیرد آیا یاد خدا نیز در قلب ما جاریست؟
می توانیم انتخاب کنیم که غرق در ترس و نگرانی شویم و یا انتخاب کنیم که زنده هستیم و سپاس گذار خدا باشیم.
می توانیم منبع انرژی منفی باشیم
یا منشا انرژی مثبت و الهی
🔆 خداوندا تو خالق آرامش هستی درخواست می کنیم که آرامش را در لحظات تمام مردم جاری سازی.
🔆 خداوندا ما را در آغوش امن و حمایتگر خودت قرار ده.
🔆به تو اعتماد داریم و می دانیم که بهترین اتفاقات برای مان رخ می دهد.
🔆 ای شعور هستی لطفا ما را با انرژی های مثبت و الهی همسو کن تا آرامش و امنیت را تجربه کنیم...
#شما_فرستادین
@adelehz
چه بسا که شخصی در آرامترین نقطه دنیا بدون دلیل از دنیا میرود...اما دیگری در بدترین شرایط زلزله هم سالم می ماند...
پس اگر قرار باشد این سفر زندگی زمینی ما تمام شود؛ هیچ ربطی به زلزله و این مسائل نداره.
🔴 ترس همان شیطان هست. ناامیدی همان شیطان هست. سخت هست که نترسیم و نگران نباشیم اما در این لحظات هست که عیار ما مشخص می شود.
به اندازه ای که ترس وجودمان را در بر میگیرد آیا یاد خدا نیز در قلب ما جاریست؟
می توانیم انتخاب کنیم که غرق در ترس و نگرانی شویم و یا انتخاب کنیم که زنده هستیم و سپاس گذار خدا باشیم.
می توانیم منبع انرژی منفی باشیم
یا منشا انرژی مثبت و الهی
🔆 خداوندا تو خالق آرامش هستی درخواست می کنیم که آرامش را در لحظات تمام مردم جاری سازی.
🔆 خداوندا ما را در آغوش امن و حمایتگر خودت قرار ده.
🔆به تو اعتماد داریم و می دانیم که بهترین اتفاقات برای مان رخ می دهد.
🔆 ای شعور هستی لطفا ما را با انرژی های مثبت و الهی همسو کن تا آرامش و امنیت را تجربه کنیم...
#شما_فرستادین
@adelehz
من درک نمیکنم شایعه پراکنی چه فایده ای خواهد داشت؟
یک عده در حال شایعه پراکنی های خیلی وحشتناکی هستند .
همین آدمها ویروس کرونا رو تبدیل به ویروس ذهنی کرونا کردند .
لطفا اینقدر با روان مردم بازی نکنید
خدا رو خوش نمیاد
هرفایلی هر نوشته ای هر چیزی را هم قبول نکنید و برای بقیه نفرستید
این وظیفه ی خود مردم هست .
@adelehz
یک عده در حال شایعه پراکنی های خیلی وحشتناکی هستند .
همین آدمها ویروس کرونا رو تبدیل به ویروس ذهنی کرونا کردند .
لطفا اینقدر با روان مردم بازی نکنید
خدا رو خوش نمیاد
هرفایلی هر نوشته ای هر چیزی را هم قبول نکنید و برای بقیه نفرستید
این وظیفه ی خود مردم هست .
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
پای رفتن را همه دارند اگر
مثل درخت انقدر توان داشتی که در زمستان و بادهای خزان پابرجا بمانی میتوانی انتظار بهار را هم داشته باشی.
#عادله_زمانی
📷پریسا راغیان
@adelehz
مثل درخت انقدر توان داشتی که در زمستان و بادهای خزان پابرجا بمانی میتوانی انتظار بهار را هم داشته باشی.
#عادله_زمانی
📷پریسا راغیان
@adelehz
شادمان گفتی از آن عاشق تنها چه خبر
خبری نیست، بپرس از غم دنیا چه خبر؟
خاطرم هست رقیبان پر از کینۀ من
همنشینان تو بودند، از آنها چه خبر؟
همه لب تشنه، تو دریایی و من ماهی تنگ
از کنارآمدگان با لب دریا چه خبر؟
زاهدی دست به گیسوی رهای تو رساند
عاشقی گفت که از عالم بالا چه خبر؟
باز دیروز به من وعدۀ فردا دادی
آه پیمان شکن از وعدۀ فردا چه خبر؟
سجاد سامانی
@adelehz
شادمان گفتی از آن عاشق تنها چه خبر
خبری نیست، بپرس از غم دنیا چه خبر؟
خاطرم هست رقیبان پر از کینۀ من
همنشینان تو بودند، از آنها چه خبر؟
همه لب تشنه، تو دریایی و من ماهی تنگ
از کنارآمدگان با لب دریا چه خبر؟
زاهدی دست به گیسوی رهای تو رساند
عاشقی گفت که از عالم بالا چه خبر؟
باز دیروز به من وعدۀ فردا دادی
آه پیمان شکن از وعدۀ فردا چه خبر؟
سجاد سامانی
@adelehz
درشب آرزوها
من برای تک تک تون و برای عزیزانم آرزوی سلامتی میکنم
بنظرم در این موقعیت حساس
بیشتر از هرچیز این آرزو ارزشمند ست
آرزو میکنم هرچه سریعتر بتونیم این ویروس ترسناک کرونا رو شکست بدیم
آمین
@adelehz
من برای تک تک تون و برای عزیزانم آرزوی سلامتی میکنم
بنظرم در این موقعیت حساس
بیشتر از هرچیز این آرزو ارزشمند ست
آرزو میکنم هرچه سریعتر بتونیم این ویروس ترسناک کرونا رو شکست بدیم
آمین
@adelehz
می خواهم مثل تو باشم، یعنی زندگیام را بکنم و دورا دور دوستت داشته باشم، نمیخواهم عشقم به تو دست و پایم را ببندد.
مگر چه چیزی را از دست میدهم ؟!
یک مردِ بزدل را ؟
و چی به دست می آوردم ؟
لذتِ گهگاه در آغوشِ تو بودن را ...
آنا گاوالدا
@adelehz
مگر چه چیزی را از دست میدهم ؟!
یک مردِ بزدل را ؟
و چی به دست می آوردم ؟
لذتِ گهگاه در آغوشِ تو بودن را ...
آنا گاوالدا
@adelehz