ای روزهای خوب که در راهید
ای جاده های گمشده در مه
ای روزهای سخت ادامه
از پشت لحظه ها به در آیید
قیصر امین پور
@adelehz
ای جاده های گمشده در مه
ای روزهای سخت ادامه
از پشت لحظه ها به در آیید
قیصر امین پور
@adelehz
ماشالله چه دل خوشی دارن بعضی ها
ای بابا الان وقت تفریح و شمال رفتنه؟
تا همه رو مریض نکن انگار راحت نمیشن
بابا یکم رعایت کردن بد نیست.
@adelehz
ای بابا الان وقت تفریح و شمال رفتنه؟
تا همه رو مریض نکن انگار راحت نمیشن
بابا یکم رعایت کردن بد نیست.
@adelehz
کاش یک نفر پیدا شود
که همیشه یکرنگ باشد
حتی اگر سیاه باشد
یک رنگی حال آدم را خوب میکند ..
#عادله_زمانی
@adelehz
که همیشه یکرنگ باشد
حتی اگر سیاه باشد
یک رنگی حال آدم را خوب میکند ..
#عادله_زمانی
@adelehz
لطفا یه دقیقه وقت بگذارید
👈یک آزمایشِ ساده برای کورونا👉
ویروس کرونای جدید ممکن است در ابتدا علائم عفونت نشان ندهد، پس چگونه می توان از ابتلا به این بیماری مطلع شد؟
آخرین اطلاعات این است که دوره نهفته (انکوباسیون) ممکن است 28 روز قبل از مشهود بودن علائم COVID 19 باشد و تا زمانی که فرد دچار تب و یا سرفه نشود و به بیمارستان نرود، معمولاً ریه ها٪ 50 فیبروزه شده اند که دیگر خیلی دیر شده است!
پزشکان یک آزمایش ساده را ارائه می دهند که می توانیم هر روز صبح انجام دهیم. نفس عمیق بکشید و نفس خود را بیش از 10 ثانیه نگه دارید. اگر نفستان را با موفقیت و بدون سرفه، بدون ناراحتی، خستگی و سفتی و غیره بیرون دادید، ثابت می کند که هیچ فیبروزی در ریه ها وجود ندارد، در واقع نشان می دهد که عفونت وجود ندارد.
توصیه جدی پزشکان ژاپنی می گوید که همه باید اطمینان حاصل کنند که دهان و گلویشان مرطوب است و خشک نیست. حداقل هر 15 دقیقه یکبار یه قلوپ آب بخورید.
چرا ؟
چون حتی اگر ویروس وارد دهان شما شود ؛ آب آشامیدنی یا مایعاتی که مرتبا می خورید، باعث انتقال آنها به معده می شود و اسید معده ی شما، ویروس ها را از بین می برد.
اگر به طور منظم آب کافی نخورید، ویروس می تواند به مویرگهای تنفسی شما وارد و از آنجا به شُشها منتقل شود که این حالت بسیار خطرناک است.
لطفاً برای سلامتی دیگران به اشتراک بگذارید!
#شما_فرستادین
@adelehz
👈یک آزمایشِ ساده برای کورونا👉
ویروس کرونای جدید ممکن است در ابتدا علائم عفونت نشان ندهد، پس چگونه می توان از ابتلا به این بیماری مطلع شد؟
آخرین اطلاعات این است که دوره نهفته (انکوباسیون) ممکن است 28 روز قبل از مشهود بودن علائم COVID 19 باشد و تا زمانی که فرد دچار تب و یا سرفه نشود و به بیمارستان نرود، معمولاً ریه ها٪ 50 فیبروزه شده اند که دیگر خیلی دیر شده است!
پزشکان یک آزمایش ساده را ارائه می دهند که می توانیم هر روز صبح انجام دهیم. نفس عمیق بکشید و نفس خود را بیش از 10 ثانیه نگه دارید. اگر نفستان را با موفقیت و بدون سرفه، بدون ناراحتی، خستگی و سفتی و غیره بیرون دادید، ثابت می کند که هیچ فیبروزی در ریه ها وجود ندارد، در واقع نشان می دهد که عفونت وجود ندارد.
توصیه جدی پزشکان ژاپنی می گوید که همه باید اطمینان حاصل کنند که دهان و گلویشان مرطوب است و خشک نیست. حداقل هر 15 دقیقه یکبار یه قلوپ آب بخورید.
چرا ؟
چون حتی اگر ویروس وارد دهان شما شود ؛ آب آشامیدنی یا مایعاتی که مرتبا می خورید، باعث انتقال آنها به معده می شود و اسید معده ی شما، ویروس ها را از بین می برد.
اگر به طور منظم آب کافی نخورید، ویروس می تواند به مویرگهای تنفسی شما وارد و از آنجا به شُشها منتقل شود که این حالت بسیار خطرناک است.
لطفاً برای سلامتی دیگران به اشتراک بگذارید!
#شما_فرستادین
@adelehz
شما رو نمیدونم ولی بخدا من اینقدر خسته ام از اینهمه استرس و موضوعات مختلف که فقط دلم میخواد برم یه گوشه ی دور از دنیا تو یه جای آروم و ساکت ساعتها بخوابم...فقط همین
من راستش از اون دسته ادمهام که وقتی کلافه و خسته میشم دلم میخواد در مغزم و همینطور گوشمو بروی همه چیز ببندم
همینطور دهانمو ، ساعتها شاید دلم نخواد با هیچکس حرف بزنم...
و خوب کم کم چشمام گرم میشه و حس میکنم به یه خواب عمیق احتیاج دارم..
آدم ضعیفی نیستم ولی باور باید کرد که گاهی آدمی از دست وپا زدن خسته میشه
بهرحال نمیدونم قراره چی بشه امیدمم از دست ندادم
فقط دلممیخواد بخوابم و وقتی بیدار شدم ببینم همه چیز قشنگ تر شده
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
من راستش از اون دسته ادمهام که وقتی کلافه و خسته میشم دلم میخواد در مغزم و همینطور گوشمو بروی همه چیز ببندم
همینطور دهانمو ، ساعتها شاید دلم نخواد با هیچکس حرف بزنم...
و خوب کم کم چشمام گرم میشه و حس میکنم به یه خواب عمیق احتیاج دارم..
آدم ضعیفی نیستم ولی باور باید کرد که گاهی آدمی از دست وپا زدن خسته میشه
بهرحال نمیدونم قراره چی بشه امیدمم از دست ندادم
فقط دلممیخواد بخوابم و وقتی بیدار شدم ببینم همه چیز قشنگ تر شده
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
نه باک از دشمنان باشد، نه بيم از آسمان ما را
خداوندا، نگه دار از بلاي دوستان ما را
رهي معيري
شب بخیر...
@adelehz
خداوندا، نگه دار از بلاي دوستان ما را
رهي معيري
شب بخیر...
@adelehz
دنیا هنوز به خاطر دلخوشی های کوچک ست که زیباست.
دلخوشی های رایگان و دم دستی
دلخوشی هایی مثل عطر بدن نوزاد،خنده های بی دلیل کودکانه،بوی خاکِ باران خورده،بوی غذای تازه سر ظهر توی کوچه،پیدا کردن شکلات مورد علاقه ات درون کیف یا جیبت،حس گرمای آفتاب کم توان زمستان رو پوستت،رد شدن از جلوی مغازه ی عطر فروشی....
میبینی خوشحالی ها الزاما هم گران نیستند کافیست قدری زاویه دیدت را تغییر دهی...
#عادله_زمانی
صبح به خیر
@adelehz
دلخوشی های رایگان و دم دستی
دلخوشی هایی مثل عطر بدن نوزاد،خنده های بی دلیل کودکانه،بوی خاکِ باران خورده،بوی غذای تازه سر ظهر توی کوچه،پیدا کردن شکلات مورد علاقه ات درون کیف یا جیبت،حس گرمای آفتاب کم توان زمستان رو پوستت،رد شدن از جلوی مغازه ی عطر فروشی....
میبینی خوشحالی ها الزاما هم گران نیستند کافیست قدری زاویه دیدت را تغییر دهی...
#عادله_زمانی
صبح به خیر
@adelehz
درختی سبزدرکوه وکمربود
متاع اون درخت بارشکربود.
هراون لیلی که مجنونش سفربود
همیشه اون درختش درنظربود.
@adelehz
متاع اون درخت بارشکربود.
هراون لیلی که مجنونش سفربود
همیشه اون درختش درنظربود.
@adelehz
🔴مقایسه علائم کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی با یکدیگر
گردآوری: دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
از پیج کاف
@adelehz
گردآوری: دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
از پیج کاف
@adelehz
آن چیزی که من این روزها فهمیدم راز ساده اما ترسناکی بود ،چرا تا به حال به آن فکر نکرده بودم؟
از کرونا این چند روز نه من که تقریبا تمام مردم وحشت کردند.انقدر این ترس عمیق ست که دل خوشی هایی رل که هرسال منتظرش بودیم تا با آمدن بهار نصیب مان شود هم از یاد برده ایم.
در اخبار خواندم که کرونا از آنفولانزا کم خطر ترست و نرخ مرگ ومیرش پایین تر
شبیه طاعون سیاه هم نیست .صدالبته
پس این همه ترس ما از چه چیز می آید
من به آن فکر کردم و این راز عجیب را کشف کردم
فهمیدم که ما از هرچیزی که نشناسیمش می ترسیم..
ما کرونا را نمی شناسیم و نمی دانیم اگر به آن مبتلا شویم خدای ناخداسته،چه چیز در انتظارمان ست .
بخاطر همین ترس تمام وجودمان را فراگرفته ست ...
از اینکه عزیزانمان مبتلا به چیزی ناشناخته شوند حتی بیشتر از خودمان می ترسیم و انگار شدیم بشر اوایل قرن ۱۸ و سیل بیماری های گوناگون ناشناخته...
میدانید شبیه همان پسرک کارتونهای قدیمی شدیم که می فهمید برای درمان بیماری ناشناخته ی مادرش گلی سیاه در قله ی کوهی آن سوی دشت قرار دارد که باید بعد از جنگ با اژدها گل را بچیند و بیاورد برای درمان مادرش...
ما از ناشناخته ها می هراسیم...
همین ست که گاهی در برابر آدمها گارد میگیریم و یا وقتی با عزیزمان دعوا میکنیم و حرف یا کار عجیبی از او میبینیم و میشنویم با حالتی از ترس میگوییم انگار نمی شناسمت....
بله ما از ناشناخته ها عجیب هراس داریم ..
میدانم این روزهای ترسناک عبور خواهد کرد و باز هم آرام خواهیم شد
ولی فراموش نکنیمکه در زندگی مان برای آنهایی که میخواهیم کنارمان داشته باشیم شان،هرگز ناشناخته باقی نمانیم..
نگذاریم که از دیدن بعدی جدید از ما به هراس بیفتند...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
از کرونا این چند روز نه من که تقریبا تمام مردم وحشت کردند.انقدر این ترس عمیق ست که دل خوشی هایی رل که هرسال منتظرش بودیم تا با آمدن بهار نصیب مان شود هم از یاد برده ایم.
در اخبار خواندم که کرونا از آنفولانزا کم خطر ترست و نرخ مرگ ومیرش پایین تر
شبیه طاعون سیاه هم نیست .صدالبته
پس این همه ترس ما از چه چیز می آید
من به آن فکر کردم و این راز عجیب را کشف کردم
فهمیدم که ما از هرچیزی که نشناسیمش می ترسیم..
ما کرونا را نمی شناسیم و نمی دانیم اگر به آن مبتلا شویم خدای ناخداسته،چه چیز در انتظارمان ست .
بخاطر همین ترس تمام وجودمان را فراگرفته ست ...
از اینکه عزیزانمان مبتلا به چیزی ناشناخته شوند حتی بیشتر از خودمان می ترسیم و انگار شدیم بشر اوایل قرن ۱۸ و سیل بیماری های گوناگون ناشناخته...
میدانید شبیه همان پسرک کارتونهای قدیمی شدیم که می فهمید برای درمان بیماری ناشناخته ی مادرش گلی سیاه در قله ی کوهی آن سوی دشت قرار دارد که باید بعد از جنگ با اژدها گل را بچیند و بیاورد برای درمان مادرش...
ما از ناشناخته ها می هراسیم...
همین ست که گاهی در برابر آدمها گارد میگیریم و یا وقتی با عزیزمان دعوا میکنیم و حرف یا کار عجیبی از او میبینیم و میشنویم با حالتی از ترس میگوییم انگار نمی شناسمت....
بله ما از ناشناخته ها عجیب هراس داریم ..
میدانم این روزهای ترسناک عبور خواهد کرد و باز هم آرام خواهیم شد
ولی فراموش نکنیمکه در زندگی مان برای آنهایی که میخواهیم کنارمان داشته باشیم شان،هرگز ناشناخته باقی نمانیم..
نگذاریم که از دیدن بعدی جدید از ما به هراس بیفتند...
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
عشق
در بیشتر مواقع یک اشتباه ست،یک اشتباه شیرین
عشق همیشه عشق نمی ماند،حماقت ست اکر تصور کنی که آدمها شبیه حرف هایشان باقی می مانند
آدمها شبیه حرفهایشان نیستند و تو شاید این را دیرتر بفهمی
به کسی امیدوار نباش
و راهت را برو
حتی آنکه بسیار از عشق گفته بود
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
در بیشتر مواقع یک اشتباه ست،یک اشتباه شیرین
عشق همیشه عشق نمی ماند،حماقت ست اکر تصور کنی که آدمها شبیه حرف هایشان باقی می مانند
آدمها شبیه حرفهایشان نیستند و تو شاید این را دیرتر بفهمی
به کسی امیدوار نباش
و راهت را برو
حتی آنکه بسیار از عشق گفته بود
همین
#عادله_زمانی
@adelehz