Forwarded from "زنی کهگم کردم "
و خدا مرا کافیست .
امیدوارم بهترین خبرهایی که ممکن ست بشنوید و در زودترین فرصت بشنوید😊😍
شب خوش
@adelehz
امیدوارم بهترین خبرهایی که ممکن ست بشنوید و در زودترین فرصت بشنوید😊😍
شب خوش
@adelehz
چایت را دمکن و بنوش و خوش باش
در بند هیچ باید و نباید و بود و نبود اسیر نکن خودت را
این روزها که میبینی چنان برق است میگذرد که خوابش را همنمی بینی
رها کن همه چیز را و اندازه ی همین استکان چای خودت را بچسب..
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
در بند هیچ باید و نباید و بود و نبود اسیر نکن خودت را
این روزها که میبینی چنان برق است میگذرد که خوابش را همنمی بینی
رها کن همه چیز را و اندازه ی همین استکان چای خودت را بچسب..
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
هر وقت ترس های آدمی بزرگتر از امیدهاش باشه ، جهان دلهره آورتر میشه ! اما هر وقت امیدهامون بزرگتر از ترس هامون باشه ،جهان احتمالا جای بهتری میشه !
همه دارن از حدود دو هزار نفری که در چین بخاطر ابتلا ویروس کرونا، فوت کردن میگن...اما از صد هزار نفری که درمان شدن، چیزی نمیگن!!!
فکر کنم امیدهای مون رو بزرگتر از ترس ها مون کنیم ، کمی دلهره ها کمتر میشه !
ابوذر مشایخی 🌻
#کرونا
@adelehz
همه دارن از حدود دو هزار نفری که در چین بخاطر ابتلا ویروس کرونا، فوت کردن میگن...اما از صد هزار نفری که درمان شدن، چیزی نمیگن!!!
فکر کنم امیدهای مون رو بزرگتر از ترس ها مون کنیم ، کمی دلهره ها کمتر میشه !
ابوذر مشایخی 🌻
#کرونا
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
قرار بود باران بهاری بشود
زیباترین خاطره مان
نه اینکه از باران فقط لباس خیس و تنی که از سرما می لزرد نصیب شود ..
باران هم اگر عشق نباشد زیبا که نه
حتی زشت است.
#عادله_زمانی
@adelehz
زیباترین خاطره مان
نه اینکه از باران فقط لباس خیس و تنی که از سرما می لزرد نصیب شود ..
باران هم اگر عشق نباشد زیبا که نه
حتی زشت است.
#عادله_زمانی
@adelehz
Forwarded from "زنی کهگم کردم "
سوفیا لورن ستاره ی زیبای سینمای کلاسیک بود .زیباییش آنقدر خیره کننده بود که حتی بعد از سالها که از دوران اوجش میگذرد آدم نمی تواند منکر زیبایی طبیعی اش شود .
ستاره بود و زیبا و خوش اندام حاضرم شرط ببندم صدها مردجوان و ثروتمند رومی و خارجی برایش سر و دست میشکستند..اما سوفیا با کارلو پوتنی ازدواج کرد .کارلو کارگردان موفقی بود اما در برابر مردان جذاب اطراف سوفیا از نظر جذابیت ظاهری شانسی نداشت .از سوفیا خیلی کوتاه تر بود و حتی کچل شده بود ...اما سوفیا با او ازدواج کرد و مادر دو فرزندش شد .تا آخر عمر کارلو با او زندگی کرد و حتی بعد از او با کسی ازدواج نکرد اما چرا؟
پرواضح ست بخاطر عشق ...
جایی خواندم که سوفیا هر صبح با یک شاخه گل سرخ در تختش بیدار میشود .کارلو هر صبح برایش گلی در تخت میگذارد و این رفتار تا آخر عمر او ادامه داشته ست ...میخواهم بگویم مطمئنم سوفیا عاشق ظاهر او نشده بود اما عشق و محبتی که او به این زن داد سبب شد تا یک ستاره ی بی تکرار تمام عمرش وفادار او باقی بماند...
خواستم بگویم اگر عشق واقعی باشد ظاهر فقط شوخی خواهد بود...چه بسا ظاهر های خوب که با رفتارهای بد، بی ارزش شدند
#عادله_زمانی
@adelehz
ستاره بود و زیبا و خوش اندام حاضرم شرط ببندم صدها مردجوان و ثروتمند رومی و خارجی برایش سر و دست میشکستند..اما سوفیا با کارلو پوتنی ازدواج کرد .کارلو کارگردان موفقی بود اما در برابر مردان جذاب اطراف سوفیا از نظر جذابیت ظاهری شانسی نداشت .از سوفیا خیلی کوتاه تر بود و حتی کچل شده بود ...اما سوفیا با او ازدواج کرد و مادر دو فرزندش شد .تا آخر عمر کارلو با او زندگی کرد و حتی بعد از او با کسی ازدواج نکرد اما چرا؟
پرواضح ست بخاطر عشق ...
جایی خواندم که سوفیا هر صبح با یک شاخه گل سرخ در تختش بیدار میشود .کارلو هر صبح برایش گلی در تخت میگذارد و این رفتار تا آخر عمر او ادامه داشته ست ...میخواهم بگویم مطمئنم سوفیا عاشق ظاهر او نشده بود اما عشق و محبتی که او به این زن داد سبب شد تا یک ستاره ی بی تکرار تمام عمرش وفادار او باقی بماند...
خواستم بگویم اگر عشق واقعی باشد ظاهر فقط شوخی خواهد بود...چه بسا ظاهر های خوب که با رفتارهای بد، بی ارزش شدند
#عادله_زمانی
@adelehz
راز چشمهایت
چشمهایت شاید چشمانی عادی باشد که راز خاصی هم درونش نباشد
ولی برای کسی که دوستت دارد قطعا همان چشمان عادی دنیایی ست از خوبی ها
فقط بحث دراین ست که چه کسی نگاهت کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
چشمهایت شاید چشمانی عادی باشد که راز خاصی هم درونش نباشد
ولی برای کسی که دوستت دارد قطعا همان چشمان عادی دنیایی ست از خوبی ها
فقط بحث دراین ست که چه کسی نگاهت کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
دلم یک خانهی قدیمی میخواهد...
یک حال و هوایِ سنتی و اصیل...
خانهای با دری فیروزهای، حیاطی چند ضلعی و دیوارهایِ کاهگلی، با حوضی پر از ماهی هایِ قرمز و گل هایِ شمعدانی، پنجرههایِ چوبی و شیشههایِ رنگ رنگی... خانهای که کلون و هشتی و پنج دری و مطبخ داشته باشد...
که وقتی دلم گرفت به تالارِ آینهاش بروم، میانِ آینه کاریهای زیبایش بنشینم و حالِ دلم خوب شود...
عصرهایِ تابستان، تمامِ دلخوشیام؛ یک کاسه آبدوغ خیارِ خنک و نانِ خشک باشد و شب هایِ زمستان، تمامِ دلگرمیام؛ یک کرسی آتشیِ جانانه با یک سینی پر از آجیل و خشکبار!
صبحها با شیطنت و صدایِ گنجشکها بیدار شوم، به حیاطش بروم و از عطرِ خاطره انگیزِ کاهگلش جان بگیرم...
من از حصارِ آهن و فولاد خستهام...
دلم خانهای میخواهد که هر غروب رویِ تختِ قدیمیِ تویِ حیاط، روبروی حوض، کنارِ باغچه بنشینم، چای بنوشم و شعرهایِ زیبایِ فروغ را با شوقی بیوصف؛ به روح و جانم تزریق کنم...
ناشناس
صبحت پر از اتفاقهای خوب
@adelehz
یک حال و هوایِ سنتی و اصیل...
خانهای با دری فیروزهای، حیاطی چند ضلعی و دیوارهایِ کاهگلی، با حوضی پر از ماهی هایِ قرمز و گل هایِ شمعدانی، پنجرههایِ چوبی و شیشههایِ رنگ رنگی... خانهای که کلون و هشتی و پنج دری و مطبخ داشته باشد...
که وقتی دلم گرفت به تالارِ آینهاش بروم، میانِ آینه کاریهای زیبایش بنشینم و حالِ دلم خوب شود...
عصرهایِ تابستان، تمامِ دلخوشیام؛ یک کاسه آبدوغ خیارِ خنک و نانِ خشک باشد و شب هایِ زمستان، تمامِ دلگرمیام؛ یک کرسی آتشیِ جانانه با یک سینی پر از آجیل و خشکبار!
صبحها با شیطنت و صدایِ گنجشکها بیدار شوم، به حیاطش بروم و از عطرِ خاطره انگیزِ کاهگلش جان بگیرم...
من از حصارِ آهن و فولاد خستهام...
دلم خانهای میخواهد که هر غروب رویِ تختِ قدیمیِ تویِ حیاط، روبروی حوض، کنارِ باغچه بنشینم، چای بنوشم و شعرهایِ زیبایِ فروغ را با شوقی بیوصف؛ به روح و جانم تزریق کنم...
ناشناس
صبحت پر از اتفاقهای خوب
@adelehz
ای روزهای خوب که در راهید
ای جاده های گمشده در مه
ای روزهای سخت ادامه
از پشت لحظه ها به در آیید
قیصر امین پور
@adelehz
ای جاده های گمشده در مه
ای روزهای سخت ادامه
از پشت لحظه ها به در آیید
قیصر امین پور
@adelehz
ماشالله چه دل خوشی دارن بعضی ها
ای بابا الان وقت تفریح و شمال رفتنه؟
تا همه رو مریض نکن انگار راحت نمیشن
بابا یکم رعایت کردن بد نیست.
@adelehz
ای بابا الان وقت تفریح و شمال رفتنه؟
تا همه رو مریض نکن انگار راحت نمیشن
بابا یکم رعایت کردن بد نیست.
@adelehz
کاش یک نفر پیدا شود
که همیشه یکرنگ باشد
حتی اگر سیاه باشد
یک رنگی حال آدم را خوب میکند ..
#عادله_زمانی
@adelehz
که همیشه یکرنگ باشد
حتی اگر سیاه باشد
یک رنگی حال آدم را خوب میکند ..
#عادله_زمانی
@adelehz
لطفا یه دقیقه وقت بگذارید
👈یک آزمایشِ ساده برای کورونا👉
ویروس کرونای جدید ممکن است در ابتدا علائم عفونت نشان ندهد، پس چگونه می توان از ابتلا به این بیماری مطلع شد؟
آخرین اطلاعات این است که دوره نهفته (انکوباسیون) ممکن است 28 روز قبل از مشهود بودن علائم COVID 19 باشد و تا زمانی که فرد دچار تب و یا سرفه نشود و به بیمارستان نرود، معمولاً ریه ها٪ 50 فیبروزه شده اند که دیگر خیلی دیر شده است!
پزشکان یک آزمایش ساده را ارائه می دهند که می توانیم هر روز صبح انجام دهیم. نفس عمیق بکشید و نفس خود را بیش از 10 ثانیه نگه دارید. اگر نفستان را با موفقیت و بدون سرفه، بدون ناراحتی، خستگی و سفتی و غیره بیرون دادید، ثابت می کند که هیچ فیبروزی در ریه ها وجود ندارد، در واقع نشان می دهد که عفونت وجود ندارد.
توصیه جدی پزشکان ژاپنی می گوید که همه باید اطمینان حاصل کنند که دهان و گلویشان مرطوب است و خشک نیست. حداقل هر 15 دقیقه یکبار یه قلوپ آب بخورید.
چرا ؟
چون حتی اگر ویروس وارد دهان شما شود ؛ آب آشامیدنی یا مایعاتی که مرتبا می خورید، باعث انتقال آنها به معده می شود و اسید معده ی شما، ویروس ها را از بین می برد.
اگر به طور منظم آب کافی نخورید، ویروس می تواند به مویرگهای تنفسی شما وارد و از آنجا به شُشها منتقل شود که این حالت بسیار خطرناک است.
لطفاً برای سلامتی دیگران به اشتراک بگذارید!
#شما_فرستادین
@adelehz
👈یک آزمایشِ ساده برای کورونا👉
ویروس کرونای جدید ممکن است در ابتدا علائم عفونت نشان ندهد، پس چگونه می توان از ابتلا به این بیماری مطلع شد؟
آخرین اطلاعات این است که دوره نهفته (انکوباسیون) ممکن است 28 روز قبل از مشهود بودن علائم COVID 19 باشد و تا زمانی که فرد دچار تب و یا سرفه نشود و به بیمارستان نرود، معمولاً ریه ها٪ 50 فیبروزه شده اند که دیگر خیلی دیر شده است!
پزشکان یک آزمایش ساده را ارائه می دهند که می توانیم هر روز صبح انجام دهیم. نفس عمیق بکشید و نفس خود را بیش از 10 ثانیه نگه دارید. اگر نفستان را با موفقیت و بدون سرفه، بدون ناراحتی، خستگی و سفتی و غیره بیرون دادید، ثابت می کند که هیچ فیبروزی در ریه ها وجود ندارد، در واقع نشان می دهد که عفونت وجود ندارد.
توصیه جدی پزشکان ژاپنی می گوید که همه باید اطمینان حاصل کنند که دهان و گلویشان مرطوب است و خشک نیست. حداقل هر 15 دقیقه یکبار یه قلوپ آب بخورید.
چرا ؟
چون حتی اگر ویروس وارد دهان شما شود ؛ آب آشامیدنی یا مایعاتی که مرتبا می خورید، باعث انتقال آنها به معده می شود و اسید معده ی شما، ویروس ها را از بین می برد.
اگر به طور منظم آب کافی نخورید، ویروس می تواند به مویرگهای تنفسی شما وارد و از آنجا به شُشها منتقل شود که این حالت بسیار خطرناک است.
لطفاً برای سلامتی دیگران به اشتراک بگذارید!
#شما_فرستادین
@adelehz