"زنی که‌گم کردم "
4.41K subscribers
10.4K photos
1.9K videos
11 files
464 links
برای نوشتن
که جهان از نوشتن زیباست
عادله زمانی
راه ارتباطی با من :
@Aydel70
Download Telegram
و خدا مرا کافیست .
امیدوارم بهترین خبرهایی که ممکن ست بشنوید و در زودترین فرصت بشنوید😊😍

شب خوش
@adelehz
چایت را دم‌کن و بنوش و خوش باش
در بند هیچ باید و نباید و بود و نبود اسیر نکن خودت را
این روزها که میبینی چنان برق است میگذرد که خوابش را هم‌نمی بینی
رها کن همه چیز را و اندازه ی همین استکان چای خودت را بچسب..
همین‌
#عادله_زمانی
@adelehz
هر وقت ترس های آدمی بزرگتر از امیدهاش باشه ، جهان دلهره آورتر میشه ! اما هر وقت امیدهامون بزرگتر از ترس هامون باشه ،جهان احتمالا جای بهتری میشه !

همه دارن از حدود دو هزار نفری که در چین بخاطر ابتلا ویروس کرونا، فوت کردن میگن...اما از صد هزار نفری که درمان شدن، چیزی نمیگن!!!

فکر کنم امیدهای مون رو بزرگتر از ترس ها مون کنیم ، کمی دلهره ها کمتر میشه !

ابوذر مشایخی 🌻


#کرونا


@adelehz
قرار بود باران بهاری بشود
زیباترین خاطره مان
نه اینکه از باران فقط لباس خیس و تنی که از سرما می لزرد نصیب شود ..
باران هم اگر عشق نباشد زیبا که نه
حتی زشت است.
#عادله_زمانی
@adelehz
این واقعیت رو هیچ وقت فراموش نکن ...
@adelehz
سوفیا لورن ستاره ی زیبای سینمای کلاسیک بود .زیباییش آنقدر خیره کننده بود که حتی بعد از سالها که از دوران اوجش میگذرد آدم نمی تواند منکر زیبایی طبیعی اش شود .
ستاره بود و زیبا و خوش اندام حاضرم شرط ببندم صدها مردجوان و ثروتمند رومی و خارجی برایش سر و دست میشکستند..اما سوفیا با کارلو پوتنی ازدواج کرد .کارلو کارگردان موفقی بود اما در برابر مردان جذاب اطراف سوفیا از نظر جذابیت ظاهری شانسی نداشت .از سوفیا خیلی کوتاه تر بود و حتی کچل شده بود ...اما سوفیا با او ازدواج کرد و مادر دو فرزندش شد .تا آخر عمر کارلو با او زندگی کرد و حتی بعد از او با کسی ازدواج نکرد اما چرا؟
پرواضح ست بخاطر عشق ...
جایی خواندم که سوفیا هر صبح با یک شاخه گل سرخ در تختش بیدار میشود .کارلو هر صبح برایش گلی در تخت میگذارد و این رفتار تا آخر عمر او ادامه داشته ست ...میخواهم بگویم مطمئنم سوفیا عاشق ظاهر او نشده بود اما عشق و محبتی که او به این زن داد سبب شد تا یک ستاره ی بی تکرار تمام عمرش وفادار او باقی بماند...
خواستم بگویم اگر عشق واقعی باشد ظاهر فقط شوخی خواهد بود...چه بسا ظاهر های خوب که با رفتارهای بد، بی ارزش شدند
#عادله_زمانی
@adelehz
راز چشمهایت
چشمهایت شاید چشمانی عادی باشد که راز خاصی هم درونش نباشد
ولی برای کسی که دوستت دارد قطعا همان چشمان عادی دنیایی ست از خوبی ها
فقط بحث دراین ست که چه کسی نگاهت کند.
#عادله_زمانی
@adelehz
دلم یک خانه‌ی قدیمی می‌خواهد...
یک حال و هوایِ سنتی و اصیل...
خانه‌ای با دری فیروزه‌ای، حیاطی چند ضلعی و دیوارهایِ کاهگلی، با حوضی پر از ماهی هایِ قرمز و گل هایِ شمعدانی، پنجره‌هایِ چوبی و شیشه‌هایِ رنگ رنگی... خانه‌ای که کلون و هشتی و پنج دری و مطبخ داشته باشد...
که وقتی دلم گرفت به تالارِ آینه‌اش بروم، میانِ آینه کاری‌های زیبایش بنشینم و حالِ دلم خوب شود...
عصرهایِ تابستان، تمامِ دلخوشی‌ام؛ یک کاسه آبدوغ خیارِ خنک و نانِ خشک باشد و شب هایِ زمستان، تمامِ دلگرمی‌ام؛ یک کرسی آتشیِ جانانه با یک سینی پر از آجیل و خشکبار!
صبح‌ها با شیطنت و صدایِ گنجشک‌ها بیدار شوم، به حیاطش بروم و از عطرِ خاطره انگیزِ کاهگلش جان بگیرم...
من از حصارِ آهن و فولاد خسته‌ام...
دلم خانه‌ای می‌خواهد که هر غروب رویِ تختِ قدیمیِ تویِ حیاط، روبروی حوض، کنارِ باغچه بنشینم، چای بنوشم و شعرهایِ زیبایِ فروغ را با شوقی بی‌وصف؛ به روح و جانم تزریق کنم...
ناشناس
صبحت پر از اتفاقهای خوب
@adelehz
صبحت هر کجا که هستی بخیر باشد...
ای همه معنی خیر ...
#عادله_زمانی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
توزیع ماسک رایگان توسط یک شهروند باوجدان در اراک
با هزینه ی شخصی ❤️❤️
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بیایم امیدوار باشیم‌
امیدمون از دست ندیم
ما تمام توصیه های پیشگیرانه رو انجام میدیم
بقیه شو می سپاریم دست خدا ...
حفظ آرامش از هرچیزی مهمترست
#کرونا
@adelehz
یکی هم باشه اینجوری انتظارمون و بکشه😍
@adelehz
آن عشق که در پرده بمانَد به چه ارزد
عشق است و همین لذت اظهار و دگر هیچ

شفایی اصفهانی
@adelehz
ای روزهای خوب که در راهید
ای جاده های گمشده در مه
ای روزهای سخت ادامه
از پشت لحظه ها به در آیید

قیصر امین پور
@adelehz
ماشالله چه دل خوشی دارن بعضی ها
ای بابا الان وقت تفریح و شمال رفتنه؟
تا همه رو مریض نکن انگار راحت نمیشن
بابا یکم رعایت کردن بد نیست.
@adelehz
کاش یک نفر پیدا شود
که همیشه یکرنگ باشد
حتی اگر سیاه باشد
یک رنگی حال آدم را خوب میکند ..
#عادله_زمانی
@adelehz
چو عکس ماه که افتد درون چشمه‌ی روشن
به چشم من همه نزدیکی و ز من همه دوری

قاآنی
@adelehz
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Etefagh
10:10 Band
@adelehz
گرچه این دلبستگی های زمینی خوب نیست..
اتفاق می افتد دل که سنگ و چوب نیست...